De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2003
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 18-05-2003, 18:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossing vraag 11 en 12

Hier zijn we er dan mee.

Vraag 11 :

In het gezegende jaar 1965 wisten Timo Makinen en Paul Easter de hand te leggen op de overwinning in de Rally van Monte Carlo.

4 jaar lang domineerden de Minis de Monte Carlo Rally - onder alle omstandigheden en in gelijk welk weer. Paddy Hopkirk won in 1964 een "droge" Monte, Makinen's rit door storm en sneeuw was een bovennatuurlijke prestatie, en in 1967 wonnen Aaltonen/Liddon nog maar eens de Monte met een Mini!

Maar de grootste schande kwam over de Monte in 1966, toen de Mini's zomaar eens eventjes als 1e, 2e en 3e over de finish kwamen en de organisatie na 8 (!) uur zoeken eindelijk iets gevonden had waardoor de Mini's niet conform verklaard konden worden : de koplampen waren niet volgens het reglement! Dit leidde tot de diskwalificatie van alle Mini's (+ ook nog de 4e plaats van een Lotus Cortina) zodat er uiteindelijk een Frans team met een even Franse Citroën won!!!

Dit was voor mij de aanleiding om deze vraag te stellen. Iedereen die een antwoord instuurde had dit trouwens correct.

Vraag 12 :

Hier heb ik de meest uiteenlopende antwoorden op gekregen.

Eerst even de correcte oplossing : nadat Carlos Sainz en Luis Moya in de Rally van Australië 1991 al 2 keer zwaar over kop gegaan waren en telkens weer op hun wielen terecht kwamen, was een 3e koprol er teveel aan. Ze moesten bijgevolg opgeven.

Naast Sainz wisten sommige deelnemers de piloot te herkennen als Ericsson of Snijers, en de rally werd naast Australië ook nog als zijnde Portugal, Acropolis, San Remo en Monte Carlo "herkend". Het meest van al verbaasde me echter Jan, die de piloten, het jaar en de rally perfect juist wist in te schatten en die er toch nog in slaagde Sainz op het hoogste schavotje te laten plaatsnemen (hij dacht dus dat het de winnaar betrof). Wishful thinking misschien Jan?

De tussenstand dus, die je zoals altijd hier kan vinden, en die weer in grafiekvorm staan zodat je een leuker overzicht hebt :
[list=1][*]Andy, HHugo, Guy, Fleabite en Huudo : 300/300 (proficiat!)[*]Mario (komt sterk opzetten) : 296/300[*]Jan : 285/300[*]Lambo : 272/300[*]Marshal, Megane : 266/300[*]Johan : 244/300[*]Schumivill : 241/300[*]Raceaholic : 240/300[*]Raceboy : 226/300[*]Porsche : 225/300[*]Obi-Jan : 219[*]Sledge : 215[*]Joost : 176[*]Oneliner : 57[*]Bart : 14[/list=1]





Op naar vraag 13 en 14, die (dat weet ik nu al) een ware AARDVERSCHUIVING gaan veroorzaken!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 18-05-2003 at 18:29.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-05-2003, 19:03
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Nog altijd spannend. Benieuwd of de volgende vragen meer afscheiding gaan brengen. Gaat nog plezant worden.

vraag 11 had ik meteen, mede dank zij de tip
vraag 12 : heb via toeval identiek dezelfde foto gevonden op het net.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #3  
Old 18-05-2003, 19:14
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Dat moet haast wel toeval zijn, want zoals ik al zei, ik heb serieus gezocht en ik heb slechts 4 fotos van El Matador in dat type Celica gevonden. En dan nog van de RAC rally ook... heeeeeeeeeeeeel behulpzaam. Niet dus.

Gebruiken jullie een ander internet of zo?

Jan.
=----
PS.: ...en ook geen enkele foto van Rally Australia met bloemekes op, nee...
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #4  
Old 18-05-2003, 19:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by A.J.

vraag 11 had ik meteen, mede dank zij de tip
vraag 12 : heb via toeval identiek dezelfde foto gevonden op het net.
Yep de foto van vraag 12 had ik zo gevonden......100% lucky shot, identiek dezelde foto. Die Mini was uiteindelijk wel te doen.

Maaruh......hou mijn hart vast voor vraag 13&14, ik vind dus helemaal niks terug, volgens mij werkt de nederlandse google nu wat minder dan de belgische google.........
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-05-2003, 20:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik heb geluk gehad deze keer. Vraag 11 redelijk snel gevonden, alhoewel ik alleen Monte Carlo als aanknopingspunt had. Vraag 12 had ik Bin Sulayem in mijn antwoord staan (gebaseerd op een verkeerdelijk geinterpreteerd wagennummer), klaar om te versturen, tot ik de hele thread nog eens doorlas en merkte dat de foto in kwestie op het net te vinden was. Alhoewel ik dus tamelijk intensief heb zitten zoeken. Mijn e-mail nog net gestopt, via een andere zoekmotor gewerkt en quasi onmiddellijk gevonden. Oef. Al maar goed want anders had ik zelfs niet meer in de top 10 gestaan...
Reply With Quote
  #6  
Old 18-05-2003, 20:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Huudo
Mijn e-mail nog net gestopt, via een andere zoekmotor gewerkt en quasi onmiddellijk gevonden. Oef. Al maar goed want anders had ik zelfs niet meer in de top 10 gestaan...
Toch even opmerken dat het initieel opsturen van een fout antwoord, later gevolgd door een correct antwoord (wel binnen de bedenktijd natuurlijk) geen enkel probleem is : dat kan, mag en gebeurt ook regelmatig. Ik beschouw als definitief antwoord altijd het laatste toegekomen antwoord van elke deelnemer.

Ik moedig hiermee niet het wilde giswerk aan gevolgd door wat nauwkeurigere antwoorden, maar het màg dus wel
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 18-05-2003, 20:12
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Sennake
Toch even opmerken dat het initieel opsturen van een fout antwoord, later gevolgd door een correct antwoord (wel binnen de bedenktijd natuurlijk) geen enkel probleem is : dat kan, mag en gebeurt ook regelmatig. Ik beschouw als definitief antwoord altijd het laatste toegekomen antwoord van elke deelnemer.

Ik moedig hiermee niet het wilde giswerk aan gevolgd door wat nauwkeurigere antwoorden, maar het màg dus wel
Allez, da's goed, maar als je bedenkt dat ik mijn eerste antwoord pas klaar had om 01.15 deze nacht dan snap je onmiddellijk dat de correctiemarge heeel klein is, maar bon, we staan er nog steeds
Reply With Quote
  #8  
Old 18-05-2003, 20:14
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Mini's in de Monte, dat was niet moeilijk. De nummerplaat in kombinatie met een zoekmotor hebben mij probleemloos naar het juiste jaartal geloodst.

Die Celica, dat was een ander paar mouwen, gezien dat tuig meerdere jaren werd ingezet. Op een site van Toyota Motorsport Europe, ja zo eenvoudig kan het zijn, stond net dezelfde foto............................maar niet het door de wagen behaalde resultaat.

jan
Reply With Quote
  #9  
Old 18-05-2003, 21:34
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Da's straf... ik dacht dat ik heel die site van Toyota Team Europe uitgekamd had.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi

Last edited by Obi-Jan; 19-05-2003 at 00:30.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.