De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #61  
Old 12-11-2006, 21:53
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Misschien al eens beginnen om een tribune te bouwen die gaat vanaf de Ickx-chicane tot in de Eerste Linkse. En dan bedoel ik niet een zandheuvel die elk moment dreigt weg te schuiven en waar een paar 100 man kan staan, of die "trap voor de reuzen"... maar een deftige tribune met stoeltjes en al.
Reply With Quote
  #62  
Old 12-11-2006, 23:50
kazan's Avatar
kazan kazan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: vlaanderen
Posts: 36
Quote:
Originally Posted by bluelite View Post
Misschien al eens beginnen om een tribune te bouwen die gaat vanaf de Ickx-chicane tot in de Eerste Linkse. En dan bedoel ik niet een zandheuvel die elk moment dreigt weg te schuiven en waar een paar 100 man kan staan, of die "trap voor de reuzen"... maar een deftige tribune met stoeltjes en al.
juist aan het kijken naar de champcar in mexico
daar zit geen kat op de tribunes
Reply With Quote
  #63  
Old 12-11-2006, 23:52
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Rotterdam, Nederland
Posts: 505
A1GP heeft in sommige landen ook amper toeschouwers. In Nederland zat het bomvol.

Zegt dus weinig.
Reply With Quote
  #64  
Old 12-11-2006, 23:56
kazan's Avatar
kazan kazan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: vlaanderen
Posts: 36
als ze in Zolder 15.000 "betalende" bezoekers hebben mogen ze heel blij zijn
(ik schat de inkom op 45€)
Reply With Quote
  #65  
Old 13-11-2006, 00:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by kazan View Post
als ze in Zolder 15.000 "betalende" bezoekers hebben mogen ze heel blij zijn
(ik schat de inkom op 45€)
Waarop baseer je dat getal? Gedegen markt-onderzoek of nat vingerwerk?

Enige vraag die van belang is: Welke getal is acceptabel voor de organisator of de klasse Champs?

Voor een achterlijk tuning-event heb je zo 30.000 dik betalende toeschouwers te pakken op CZ. Laat staan een WK pedalen trappen op de weg of in het knollenveld.

Toeschouwers aantallen? Dat is alleen te danken aan lokale (nationale) helden en een goede marketing. Zet Verstappen in een barrel en je hebt zo 10.000 tot 30.000 extra toeschouwers te pakken. Mensen hebben nu eenmaal een korte termijn geheugen

A1GP is altijd hetzelfde concept, verklaar dan maar eens waarom in het ene land er wel toeschouwers zijn en in het andere land niet. Kwestie van marketing. In het seizoen 2005/2006 waren Brands Hatch en Durban succesvolle evenementen en Estoril en Lausitzring niet. Oorzaak? Brands Hatch en Durban werden gepromoot door lokale mensen. Estoril en Lausitz door de mensen van A1GP zelf. Het verschil was duidelijk waarneembaar.

Idem dito voor de World Series by Renault. Normaal komt er geen kat af op een wedstrijd voor formule-wagens in de junior afdelingen. Zet de PR-machine van Renault in werking, voorzien van gratis kaarten, en het zit stampvol.

Komt de vraag? Wie gaat de promotie verzorgen en nog veel belangrijker: is er een budget voorhanden voor dergelijke activiteiten?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #66  
Old 13-11-2006, 00:29
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by kazan View Post
als ze in Zolder 15.000 "betalende" bezoekers hebben mogen ze heel blij zijn
(ik schat de inkom op 45€)
kaartjes voor de race in Toronto dit jaar gingen tot 190$, dus is 45€ vrij optimistisch.
__________________
Reply With Quote
  #67  
Old 13-11-2006, 01:05
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally Posted by kazan View Post
juist aan het kijken naar de champcar in mexico
daar zit geen kat op de tribunes
er was 1 tribune aan de achterzijde van het circuit die leeg was maar de rest zat toch behoorlijk vol hoor...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #68  
Old 13-11-2006, 02:00
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Voor een achterlijk tuning-event heb je zo 30.000 dik betalende toeschouwers te pakken op CZ. Laat staan een WK pedalen trappen op de weg of in het knollenveld.

Zet Verstappen in een barrel en je hebt zo 10.000 tot 30.000 extra toeschouwers te pakken. Mensen hebben nu eenmaal een korte termijn geheugen


Wel, ik denk dat Zolder minstens evenveel toeschouwers kan lokken met de ChampCar als met de WSbR... ergens rond de 80 à 90.000. Dat is zeker haalbaar, maar dan moet de promotie gebeuren op de manier die jij beschrijft Mark. Ik denk dat de mensen zeker geld willen neertellen om een top deelnemersveld aan het werk te zien. Geen F1, maar wel de Amerikaanse evenknie van de F1. Zorg dat je programma ook de moeite waard is en het volk komt vanzelf.
Reply With Quote
  #69  
Old 13-11-2006, 10:54
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 73
Reclame maken is niet direct de sterkste kant van CZ.
Ik heb me al dikwijls verwonderd over het belachelijk lage aantal toeschouwers dat ze weten te trekken bij evenementen met toch serieuze internationale uitstraling (laatste DTM wedstrijd een paar jaar geleden bijvoorbeeld, of de FIM Endurance vorig jaar).
ALS er een serieus budget uitgetrokken wordt en ALS de reclame professioneel gebeurd en vooral ALS er (zoals bij de WSR) kwistig met vrijkaarten gestrooid wordt zal het circuit wel vol lopen. Anders vrees ik dat CZ (ook) aan deze organisatie (weer) zijn broek gaat weten te scheuren.
__________________
Life starts at 9000 rpm
Reply With Quote
  #70  
Old 13-11-2006, 13:27
CarRerA's Avatar
CarRerA CarRerA is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Location: Liedekerke
Posts: 114
Even ter zijde, ik vind dat we als bescheiden belgen in ons klein landje toch wel heel fier mogen zijn dat we 2x FIA GT én de Champcar mogen ontvangen.
Tribune of geen tribune, mij mogen ze allesinds met veel plezier in Zolder verwachten!

Quote:
Voor een achterlijk tuning-event heb je zo 30.000 dik betalende toeschouwers te pakken ...
Als tuning liefhebber vind ik dit toch een spijtige uitspraak...
Reply With Quote
  #71  
Old 13-11-2006, 13:37
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by SMM DOC View Post
vooral ALS er (zoals bij de WSR) kwistig met vrijkaarten gestrooid wordt zal het circuit wel vol lopen.


de kaartjes voor de WSR werden door Renault rondgestrooid, niet door Zolder
__________________
Reply With Quote
  #72  
Old 13-11-2006, 15:57
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 73
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
de kaartjes voor de WSR werden door Renault rondgestrooid, niet door Zolder
De promotie kwam ook grotendeels van Renault.
Wat ik bedoel is dat CZ er dikwijls in slaagt een evenement zodanig stil te houden (toch zeker bij het grote publiek) dat er bijna geen volk op af komt.
__________________
Life starts at 9000 rpm
Reply With Quote
  #73  
Old 13-11-2006, 16:16
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 258
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ondanks alles, tienduizenden toeschouwers Zie recente evenementen. De vraag is: Zit een circuit te wachten op toeschouwers/fans met jou mentaliteit?
hela hela, een beetje respect voor mijn mening als ik vind dat Zolder geen klop meer voorstelt, het circuit verknoeid is en je er als toeschouwer (zoals het er dagelijks bijligt, dus zonder extra tribunes voor bv de Champ Cars) er absoluut niks meer te zien is zonder verrekijker of ladder om een auto zonder draad voor te kunnen zien.

Ondertussen heb ik gelezen dat het bevestigd is, ze komen naar Zolder en misschien dat ik toch nog eens naar daar ga, maar dan moet ik wel de garantie hebben dat ik iets zie!
Reply With Quote
  #74  
Old 13-11-2006, 17:42
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Er is volgens mij zeker een markt om 10.000den (betalende) toechouwers te lokken naar Zolder met de Champcars in Zolder, wel zal het heel belangrijk zijn dat er naast een goede promo campagne ook een zeer sterk programma is qua support races.

Dan denk ik in de eerste plaats aan de BRL V6, aangezien dit de meest American style race classe is uit onze "coté"...

Kan er iemand mij vertellen wat in de states (en Canada, Mexico, Autralië, ...) zoal rijd als support races in de champcar weekends. Zijn het vaste series (GP2 - Porsche cup) zoals in de F1 weekends?
Is het reeël dat één van de support series ook mee de trip doet naar Europa?
__________________
Reply With Quote
  #75  
Old 13-11-2006, 17:53
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by student View Post
hela hela, een beetje respect voor mijn mening als ik vind dat Zolder geen klop meer voorstelt, het circuit verknoeid is en je er als toeschouwer (zoals het er dagelijks bijligt, dus zonder extra tribunes voor bv de Champ Cars) er absoluut niks meer te zien is zonder verrekijker of ladder om een auto zonder draad voor te kunnen zien.

Ondertussen heb ik gelezen dat het bevestigd is, ze komen naar Zolder en misschien dat ik toch nog eens naar daar ga, maar dan moet ik wel de garantie hebben dat ik iets zie!
Blijf jij maar weg uit Zolder, we kunnen mensen met jouw mentaliteit hier in Zolder wel missen als kiespijn.
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.