De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2004
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 26-07-2004, 19:14
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 23 en 24

Hier zijn we met de oplossingen van vraag 23 en 24.

Vraag 23 :
[list=1][*]Wie is de piloot waarvan je de ogen ziet op foto 1 ? Alain Prost. [*]Wie is de piloot waarvan je de ogen ziet op foto 2 ? Nigel Mansell. [*]Wie is de piloot waarvan je de ogen ziet op foto 3 ? Jean Alesi. [*]Wie is de piloot waarvan je de ogen ziet op foto 4 ? Thierry Boutsen. [*]Wie is de piloot waarvan je de ogen ziet op foto 5 ? Michele Alboreto. [*]Wie is de piloot waarvan je de ogen ziet op foto 6 ? Derek Warwick. [*]Wie is de piloot waarvan je de ogen ziet op foto 7 ? Alessandro Nannini. [*]Wie is de piloot waarvan je de ogen ziet op foto 8 ? Nelson Piquet. [*]Wie is de piloot waarvan je de ogen ziet op foto 9 ? Ayrton Senna. [*]Wie is de piloot waarvan je de ogen ziet op foto 10 ? Gerhard Berger. [/list=1]

Tip : 8 op 10 van deze piloten behoort nog tot de levenden... Daarmee zal je het moeten doen...

Op dit ogenblik zijn alle piloten behalve Senna en Alboreto nog in leven...

Merkwaardig dat slechts 2 deelnemers alles juist hadden (en dat is voor 99% aan vraag 23 te wijten). Proficiat aan Porsche en Jjoris!

Niet dat we de moeilijkheidsgraad van deze vraag lager inschatten (anders had ze ook niet in moeilijkheidsgraad 6 gezeten) maar we hadden niet verwacht dat geen enkele koploper erin zou slagen om alle vragen correct te beantwoorden. Nu ja, dat werpt de volgorde nog maar eens om

Ook vreemd trouwens dat Thierry Boutsen maar liefst 10 keer voor iemand anders werd aanzien. Toch onze Nationale trots, we dachten dat zijn ogen gemakkelijker herkenbaar waren eigenlijk. Maar als je de oplossing kent is het altijd gemakkelijk natuurlijk.

Typfoutjes werden ook nu weer enkele deelnemers fataal : zo is het bv niet "Gerard" maar Gerhard Berger. Anders zouden ze hem de "Jeraaar" noemen eh

Vraag 24 :
[list=1][*]Wie is de piloot van wagen nr 5 ? Mario Andretti. [*]Wie is de piloot van wagen nr 1 ? Bobby Rahal. [*]Wie is de piloot van wagen nr 8 ? Rick Mears. [*]In welk jaar speelde dit alles zich af ? 1987. [*]Welke race is dit ? Indianapolis 500. [/list=1]

Tip : Engelse proclamatie?

Tja, naarmate de moeilijkheidsgraad stijgt worden de tips ook vager en vager natuurlijk. Maar wie de hit "I would walk 500 miles" van "The proclaimers" kent (Engelse proclamatie weet je wel) die kan de link naar de Indy 500 wel leggen. Niet dat er veel deelnemers de tip nodig hadden, bijna iedereen heeft het antwoord gevonden zonder tip

Dat levert volgende rangschikking op (ex-aequo's in willekeurige volgorde) :
[list=1][*] Jan : 2850[*] Guy : 2845[*] Pompierke : 2843[*] Jjoris : 2828[*] Swa : 2809[*] HHugo : 2725[*] Fleabite : 2690[*] Marshal : 2659[*] Sledge : 2654[*] The Interceptor : 2654[*] Vanni : 2653[*] Bazzie : 2625[*] Porsche : 2584[*] Baron : 2520[*] Lotuzzz : 2509[*] Superdiesel : 2502[*] Lambo : 2498[*] Manu : 2479[*] Ottooke : 2110[*] Johan : 1992[*] Obi-Jan : 1819[*] Megane : 1789[*] AlainH : 1788[*] Huudo : 1695[*] Nox : 950[*] Raceboy : 809[*] Marcel : 719[*] A.J. : 239[*] Lender : 219[*] Snelle Japie : 188[*] Autosport.be : 188[*] Dragonfly : 95[*] Juha : 93[*] Iceman : 69[*] Corvetteboy : 66[*] TiBo : 8[/list=1]

Het wordt erg eng aan de top!!!

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 25 en 26!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 26-07-2004 at 19:26.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-07-2004, 19:16
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ter nazicht : hier de originele foto's van de piloten :





__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 26-07-2004, 19:16
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718




__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 26-07-2004, 19:28
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Duffel
Posts: 129
Bij vraag 23 vond ik er 9/10 zonder moeite, ik herkende ze onmiddelijk. Piloot 6, was voor mij het enige probleem, maar mijn werk collega herkende Derek Warwick, bedankt Johan.
Van 7 naar 4

Maar ik vrees voor de toekomst, vraag 25: , maar vraag 26: frusty:
Reply With Quote
  #5  
Old 26-07-2004, 20:25
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Gerard niet gelijk aan Gerhard. Allez hup.


Ge kunt wel niet zeggen dat ik ze niet allemaal herkend heb. Enfin, 't komt echt niet meer goed met de 2004 kwiz en huudo.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-07-2004, 22:15
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Duffel
Posts: 129
De moed ni opgeve " Gerre " ! euh sorry "Huudo"
Reply With Quote
  #7  
Old 26-07-2004, 23:12
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Is Derek Warwick ook niet overleden?

*edit*

Nee, vergeet het, ik heb miszien.
(Er stond 1981-1993, en ik met een half oog 1993 gezien, en ervan uitgegaan dat dat het jaar van overlijden was )
__________________

Last edited by sledge; 26-07-2004 at 23:14.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-07-2004, 23:22
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by sledge
Is Derek Warwick ook niet overleden?
Nee, wel zijn broer, Paul Warwick. Die kwam om tijdens een Britse Formule 3000-race.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-07-2004, 23:31
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Volgens mij stammen Derek Warwick en Martin Brundle van dezelfde vader af, je kan dat goed zien aan de ogen

Het strafste is dat ik Ayrton Senna helemaal niet herkend had, rotsvast overtuigd van het feit dat alleen Riccardo Patrese van die "opgedreste" (Keerbergs dialekt waar niet meteen een propere verklaring voor bestaat) ogen heeft. Bijgevolg heb ik me de ganse tijd afgevraagd waarom ik een lijk tekort kwam (en er zat er geen in mijn kast).
De ogen van Gerhard waren een vondst van het laatste moment, daarvoor stonden Denny Hulme, Bob Wollek en in mindere mate Mario Andretti hoog in de lijst der mogelijkheden, alleen hebben die geen pigmentvlekjes aan het linkeroog. Er was ook nog een andere ongerijmdheid, maar die ga ik nu nog niet uit de doeken doen.
Nu ja, ik had gevreesd de leiding nu al uit handen te moeten geven, maar dat stellen we lekker uit tot vraag 26.

jan
Reply With Quote
  #10  
Old 27-07-2004, 13:26
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Roeselare
Posts: 607
Quote:
Originally posted by jan
Volgens mij stammen Derek Warwick en Martin Brundle van dezelfde vader af, je kan dat goed zien aan de ogen

Het strafste is dat ik Ayrton Senna helemaal niet herkend had, rotsvast overtuigd van het feit dat alleen Riccardo Patrese van die "opgedreste" (Keerbergs dialekt waar niet meteen een propere verklaring voor bestaat) ogen heeft.

Misschien stammen ze ook af van....
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 27-07-2004, 13:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Alleen Derek Warwick heb ik moeten opzoeken. Ik wist wie het was maar kon niet op zijn naam komen. 'k vond deze eigenlijk behoorlijk makkelijk - zo'n beetje parate F1 kennis van eind jaren 80, begin jaren 90 zo.

De Indy500 vraag was iets moeilijker, maar via Andretti's helm en een modelbouwsitje op Rick Mears uitgekomen. Dan ergens een startlijst gevonden met de wagennummers en bijhorende rijders. 1 uurtje gezocht op die vraag.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-07-2004, 16:44
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Hawel,

deze keer heb ik NIETS gedaan.
Door een hectische week zowel op het werk als privé (de jongste zoon had een ongeval gehad in Frankrijk) heb ik de vragen laten oplossen door mijn andere zoon Quinten, beter gekend als Boetzie.

Hij wist alle antwoorden, behalve één en daar heb ik dan Emerson Fitiipaldi ingevuld ipv Thierry boutsen !
Stom, stom, stom,.......
Reply With Quote
  #13  
Old 29-07-2004, 10:02
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by guy
Hawel,

deze keer heb ik NIETS gedaan.
Door een hectische week heb ik de vragen laten oplossen door mijn andere zoon Quinten.

Hij wist alle antwoorden, behalve één en daar heb ik dan Emerson Fitiipaldi ingevuld ipv Thierry boutsen !
Stom, stom, stom,.......
Ik stel voor dat je de volgende vragen wél zelf oplost
Nochtans vrees ik dat je van vraag 26 (zelfs na de estetische hernummering) net iets te veel afweet

jan
Reply With Quote
  #14  
Old 29-07-2004, 16:27
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Manman, ik had maar 5 vd ogen gevonden, en de rest maar open gelaten wegens niet echt een gedacht, maar piquet of berger niet herkend da kan nimmer he

En Nannini, daar sta ik nog mee op de foto denk (toen ik een jaar of 6 was ) da ga ik ne keer nazien se ...
__________________
..: www.marcgoossens.com :..

Last edited by The Interceptor; 29-07-2004 at 16:30.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.