De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2003
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
  #61  
Old 13-05-2003, 09:44
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Jeezes.... ik was gisterenavond wel erg kattig. -Toch eens wat minder werken.

Spijt me Roeland... geen probleem: ik hoor het de 18de wel van Guy.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #62  
Old 13-05-2003, 09:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by sledge
Vraagje aan Sennake: Hoe stel jij die vragen eigenlijk op? Ik bedoel dan, denk je zo van: en nu neem ik een foto uit die rally, en zoek je daar dan een foto van, of surf je zelf eerst rond, en als je een goed foto vind gebruik je die? Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
Ik snuister wat rond in mijn (naar schatting) 500 autosport-boeken en als ik een leuke anecdote en/of foto tegenkom scan ik ze in en maak ik er een quizvraag van. Ik haal dus in principe geen enkele foto van het net af, wat niet betekent dat ze er niet op te vinden zijn natuurlijk...

Verder zou ik toch willen opmerken dat wat competitiegeest altijd gezond is, maar dat we tenslotte ook niet aan het strijden zijn voor een gouden koe, en dat ik daarom graag zou hebben dat we de discussie omtrent het al dan niet doorspelen van informatie alvorens de bedenktijdtijd verstreken is hier bij laten.

Niemand is verplicht om zijn bronnen prijs te geven, en het is tegelijkertijd ook niet verboden om informatie aan anderen te vragen, wat niet betekent dat de persoon aan wie de info gevraagd wordt MOET antwoorden. Zoals reeds eerder gezegd, de enige 2 mensen op aarde die zwijgplicht hebben zijn Werner en ikzelf.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #63  
Old 13-05-2003, 10:05
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by Sennake
Zoals reeds eerder gezegd, de enige 2 mensen op aarde die zwijgplicht hebben zijn Werner en ikzelf.
Is dat niet bijzonder lastig?

jan
Reply With Quote
  #64  
Old 13-05-2003, 10:06
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally posted by Sennake
Ik snuister wat rond in mijn (naar schatting) 500 autosport-boeken en als ik een leuke anecdote en/of foto tegenkom scan ik ze in en maak ik er een quizvraag van. Ik haal dus in principe geen enkele foto van het net af, wat niet betekent dat ze er niet op te vinden zijn natuurlijk...
Vandaar dat ik mijn verzoek van vorig seizoen herhaal en jullie zou willen vragen om in de mate van het mogelijke wat meer achtergrondinfo te geven over de foto waarop moest worden geantwoord.

Er moet toch een reden zijn waarom precies die foto werd gekozen. Hang er een (mooi) verhaaltje aan op of een kleine anecdote, gelijk wat, maar leer ons wat over de context.

't Is wel maar een verzoek he, lang geen verplichting.
__________________
Reply With Quote
  #65  
Old 13-05-2003, 10:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by jan
Is dat niet bijzonder lastig?

jan
Oe da ge't weet!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #66  
Old 13-05-2003, 10:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Mario
Vandaar dat ik mijn verzoek van vorig seizoen herhaal en jullie zou willen vragen om in de mate van het mogelijke wat meer achtergrondinfo te geven over de foto waarop moest worden geantwoord.
? Tiens, ik was in de overtuiging dat ik dat dit jaar (zo goed en zo kwaad als het kan) geprobeerd heb? Er hangt ook niet altijd een verhaal aan vast natuurlijk, soms is het gewoon een leuke foto zonder meer. Maar ik zal nóg meer mijn best doen om er achtergrondinfo bij te zetten. Als de tijd het me toelaat. Alhoewel dat een zwak excuus is : ik kan natuurlijk die achtergrondinfo ook enkele dagen later toevoegen aan de thread... Vraag is of ze dan nog gelezen wordt.

Maar ook ik heb een request : het zou voor mij ook een leuke meerwaarde zijn als jullie eens de tijd nemen om uit te leggen (zoals Mario de vorige keer gedaan heeft) hoe jullie tot de (eventueel zelfs foute) oplossing gekomen zijn. En dan komt zo'n thread vanzelf los en volgen de achtergrondverhaaltjes ook wel vanzelf...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #67  
Old 13-05-2003, 11:46
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Goed idee!!

We kunnen misschien afspreken dat na het bekendmaken van de uitslag van elke quizvraag , we (diegenen die het willen ....) even vertellen hoe we aan de antwoorden zijn gekomen.


Ik denk dat we dan nog wel zouden kunnen verschieten.

VRAAG 1/ Monaco wist ik zelf en even opzoeken in een formule 1 boek in welk jaar die twee piloten samenreden en de uitslag opzoeken

VRAAG 2/ Parate kennis

VRAAG 3/ Heb ik opgezocht in een oude catalogus van Minichamps miniatuurmodellen en Zolder, dat wisten we wel hé

VRAAG 4/ Ook dat eenvoudig op de website van www.autoartmodels.com , want ik bezit het miniatuur op schaal 1/18 ervan. (ge moet er maar opkomen hé!)

VRAAG 5/ Gevonden in het prachtige boek RALLY

VRAAG 6/ Een vriend van mij ging vroeger elk jaar naar de 500 mijlen van Indianapolis en bracht dan telken een lijvig programmaboekje mee, waar alle antwoorden werden teruggevonden.

VRAAG 7/ Het circuit kende ik meteen daar we daar vroeger regelmatig gingen trainen in de tijd dat ik met Eddy Joosen meeging als truckie/allesdoener in het europees kampioenschap. De andere gegevens heb ik opgezocht op een WEBSITE van MC-Laren.

VRAAG 8/ Parate kennis

VRAAG 9/ Het boek 250 GTO heeft hierbij een grote rol gespeeld, maar een verhaal over de 250 GTO in Le Mans, te lezen enkele maanden geleden in dat mandelijks Frans Oldtimertijdschrift met die prachtige foto's ( ik kan net niet op de titel komen...) bracht volledige opheldering. In het boek staan immers de eigenaars en piloten, alook het chassisnummer, maar geen uitslag. Ik wil ook nog wel even vermelden dat ik daarna nog in enkele tijdschriften van Automobile Miniature ben gaan kijken om te zien of het wel juist was, want van zo een auto zijn er natuurlijk miniatuurmodellen gemaakt.

VRAAG 10/: Was vrij moeilijk. Ik wist dat het Mansell was en wel in zijn eerste jaar CART. Dan even gaan zoeken in oude nummers van de Auto Hebdo, en ja.... gevonden. Wel wat zoekwerk ingestoken. Op het web niet onmiddelijk geholpen geweest. Nochtans heb ik achteraf een Engsele site van Nigel Mansell gevonden , waarvan je het antwoord ook kon afleiden.

VRAAG 11/: ...... Neen, dat vertel ik pas volgende week !

groetjes
Reply With Quote
  #68  
Old 13-05-2003, 13:28
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by guy


We kunnen misschien afspreken dat na het bekendmaken van de uitslag van elke quizvraag , we (diegenen die het willen ....) even vertellen hoe we aan de antwoorden zijn gekomen.
Volgens mij waren we daar al min of meer mee bezig, lees er de posts bij de oplossingen op de vragen maar eens op na. We kunnen het misschien wel op een wat uitgebreider manier toelichten.

Mijn quizmethode?
Meestal stuur ik een soort "klad" antwoord naar Sennake dat ik dan nog een- of tweemaal verbeter en waarbij ik toelicht welke vragen mij hoofdbrekens bezorgen en waarom (Ik kan hem zo zien grijnzen bij het lezen van mijn soms wel dwaze denkpistes).
Op die manier ben ik er zeker van op tijd "een" antwoord binnen te hebben en rest mij nog al de tijd om het zaakje te verfijnen.

Nog een tip voor iedereen: het landschap op de foto's vertelt vaak veel over waar het vooral niet is; zo rijdt die Stratos vb. op dat moment niet in Finland en zijn bij vraag 12 de bloemekes van groot belang

jan
Reply With Quote
  #69  
Old 13-05-2003, 13:30
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by Sennake
[Bik kan natuurlijk die achtergrondinfo ook enkele dagen later toevoegen aan de thread... Vraag is of ze dan nog gelezen wordt.

[/B]
Wees daar maar zeker van, honger hebben we altijd

jan
Reply With Quote
  #70  
Old 13-05-2003, 15:56
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
Ik weet meestal niet echt veel over de foto's, meestal enkel welke auto het is (alhoewel... die vraag met met de Audi V8 Quattro... daar wist ik enkel dat het een Audi was, that's it...). Ik doe dan een gokje van wat het zou kunnen zijn, en begin ik te zoeken met Google. (en ik heb nu en dan wel eens geluk met mijn gokken, vb. vraag 8, piloot 1, moeder van alle gokken. Ik wist in geen 100 uur wie die was. Eerste gok was de correcte ) Gaandeweg vind ik dan meer informatie, en zoek ik op die info. Wanneer ik dan een antwoord heb, blijf ik nog doorzoeken om te dubbelchecken.

Op die manier toch zeker minstens al een 5-tal keer dezelfde foto teruggevonden als die die Sennake ons voorschotelde.
Reply With Quote
  #71  
Old 13-05-2003, 18:29
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally posted by jan
Is dat niet bijzonder lastig?

jan
Waarom denkt ge dat we hier zoveel posten?
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #72  
Old 13-05-2003, 23:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De meeste vragen vind ik terug via google......heb geen boekenkast, alleen een boekenplankje

Heb tot nu wel meestal een idee gehad waar het over ging.......behalve die gezichten dan.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #73  
Old 14-05-2003, 00:08
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Quote:
Originally posted by jan

Nog een tip voor iedereen: het landschap op de foto's vertelt vaak veel over waar het vooral niet is; zo rijdt die Stratos vb. op dat moment niet in Finland en zijn bij vraag 12 de bloemekes van groot belang
Op die Stratos zat een sticker met "Rally San Remo" op. Ge moet het niet verder gaan zoeken dan nodig, he...

Dat met die bloemekes is nen dubieuze hint volgens mij... 't is in ieder geval de Tulpenrally niet.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #74  
Old 14-05-2003, 18:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
't ziet er slecht uit deze keer. Heb nog geen tijd gehad om te zoeken en zal pas kunnen beginnen ergens op zaterdagavond. Te druk bezig en ik geeen idee.

Zal dus afhaken worden aan de top van de rangschikking vrees ik.

Guido
Reply With Quote
  #75  
Old 16-05-2003, 11:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Nochtans zijn jullie toch wel straffe mannen hoor. Ik heb er uit pure nieuwsgierigheid eens de resultaten van vorig jaar op nagekeken en wat blijkt? Na één enkele vraag had NIEMAND nog het maximum! Nu zitten we al aan vraag 11 en 12 en nog steeds staan jullie met liefst 5 man aan ex-aequo aan de leiding met het maximum van de punten!

En de rest volgt werkelijk van zeer dichtbij, 1 misstap aan de top en je vliegt ettelijke plaatsen achteruit. De druk moet enorm zijn daarboven
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.