De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Afgewerkte modellen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 09-08-2005, 15:12
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: LIER
Posts: 81
Nissan Z Calsonic

Ziek thuis zitten heeft zo zijn voordeel. Op die manier ben ik kunnen beginnen aan een Nissan Z. http://www.pictureparking.com/gallery/1928 Ondertussen heb ik de carosserie er juist opgezet. Heb dat maar pas opgemerkt na het maken van de foto's. Het gene waar ik zo niet van tevreden ben zijn de de calsonic decals van voor op de auto. Eerlijk gezegd Tamiya heeft ze al op een betere manier gemaakt. Ze zijn niet echt goed gelukt. Volgende keer beter.

Morgen begin ik waarschijnlijk aan de Nissan Xanavi Z. Kwestie van iets om handen te hebben.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-08-2005, 17:36
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Is het woord Prachtig overdreven? d:

Mvg...
Reply With Quote
  #3  
Old 09-08-2005, 18:08
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: LIER
Posts: 81
Zeg sebiet krijg ik nog rooie kaken zene. Zo goed ben ik nu ook weer nie maar toch mercie
Reply With Quote
  #4  
Old 09-08-2005, 18:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Dat ziet er zeker niet slecht uit. Heb even de high-res foto's ook bekeken en hier nog enkele tips. Microscale Sol is zeker aan te raden voor het zetten van de decals. De voorste Calsonic zal er een stuk beter uit zien. Ook de anderen - zelfs de decals die niet op een moeilijke plek zitten, hebben baat bij Sol op langere termijn, omdat ze als het ware tegen de kas gezogen worden. Gevolg: geen enkel risico op lange termijn dat de decals zullen stukgaan.

Ook kan je de kas met Tamiya compound bewerken, en dit na het spuiten. Dit geeft een super egaal en blinkend oppervlak waar de decals nog beter zullen op "pakken".

Ook de decals op de banden zouden eigenlijk met Sol moeten behandeld worden omdat er bij sommige het randje wat omhoog staat. Als je ze met sol doet, gaat dat randje ook liggen en is er geen risico op beschadiging.

Mooi werk en best wel een woest machien!!

Nog van dadde.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-08-2005, 21:07
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: LIER
Posts: 81
Quote:
Originally Posted by Huudo
Dat ziet er zeker niet slecht uit. Heb even de high-res foto's ook bekeken en hier nog enkele tips. Microscale Sol is zeker aan te raden voor het zetten van de decals. De voorste Calsonic zal er een stuk beter uit zien. Ook de anderen - zelfs de decals die niet op een moeilijke plek zitten, hebben baat bij Sol op langere termijn, omdat ze als het ware tegen de kas gezogen worden. Gevolg: geen enkel risico op lange termijn dat de decals zullen stukgaan.

Ook kan je de kas met Tamiya compound bewerken, en dit na het spuiten. Dit geeft een super egaal en blinkend oppervlak waar de decals nog beter zullen op "pakken".

Ook de decals op de banden zouden eigenlijk met Sol moeten behandeld worden omdat er bij sommige het randje wat omhoog staat. Als je ze met sol doet, gaat dat randje ook liggen en is er geen risico op beschadiging.

Mooi werk en best wel een woest machien!!

Nog van dadde.
Had er al opgezeten met SOL maar zal nog wat verder doen. Mercie voor de raad. Euh het zal al wel ergens vermeld staan maar wat is nu juist compound?
Reply With Quote
  #6  
Old 09-08-2005, 22:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Mother Goose
Had er al opgezeten met SOL maar zal nog wat verder doen. Mercie voor de raad. Euh het zal al wel ergens vermeld staan maar wat is nu juist compound?
Compound is een poliermiddel in een tube. Die kan je bij oa Broux vinden. Je brengt het aan dmv van draaiende bewegingen en je gebruikt er een proper katoenen doekje voor. De compound zal wel altijd een flinterdun laagje verf wegnemen, je zal dat zien als je inwrijft. Geen nood dit is normaal. Je blijft wrijven tot dat het bijna droog is. Laten opdrogen, dan trekt het wit uit, en oppoetsen met een propere kant van de doek. Blinkt als een spiegel. evt. nog eens een keertje herhalen, maar niet te vaak, anders kan je door de verf gaan (in extreme gevallen). In de naden zal altijd wel wat rest blijven zitten. Dit, is precies poeder, kan je met een tandenstoker of tandenborstel verwijderen. Finaal kan je opblinken met een wax, ook van Tamiya en ook bij oa Broux.

Te vergelijken met "simonis" voor echte wagens.

Gaan halen en uitproberen is de beste manier om het te leren.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-08-2005, 07:44
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Super model! Super gedaan ook!

Dikke proficiat!

G.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 10-08-2005, 08:14
Serre Serre is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2002
Location: Wijgmaal
Posts: 76
Beginneling, zegt ge.....

Mvg

Serre
Reply With Quote
  #9  
Old 10-08-2005, 10:48
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: LIER
Posts: 81
Quote:
Originally Posted by Serre
Beginneling, zegt ge.....

Mvg

Serre
Tja ten opzichte van andere ben ik maar een beginner hé Serre?

Groetjes
Reply With Quote
  #10  
Old 10-08-2005, 10:50
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: LIER
Posts: 81
Zit met problemen Huudo, ik vrees dat de calsonic letters vanvoor op de motorkap omzeep zijn. Heb geprobeerd met sol om ze terug in vorm te krijgen maar das niet gelukt. Is er een manier om terug aan een vel decals te geraken?

Last edited by Mother Goose; 10-08-2005 at 19:56.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-08-2005, 20:34
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Knap model hoor , denk alleen dat het blauw iets te donker is.
Maar echt knap hoor
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 10-08-2005, 21:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Mother Goose
Zit met problemen Huudo, ik vrees dat de calsonic letters vanvoor op de motorkap omzeep zijn. Heb geprobeerd met sol om ze terug in vorm te krijgen maar das niet gelukt. Is er een manier om terug aan een vel decals te geraken?
Wat is er precies gebeurd? Sol erop gedaan en dan druk uitgeoefend op de decals?
Zal me eens informeren, waar je evt. een nieuwe decalsheet kan bestellen.
Reply With Quote
  #13  
Old 11-08-2005, 09:39
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: LIER
Posts: 81
Dat is zo wat ongeveer wat er gebeurd is ja. Het middenstuk is geen probleem maar de zijkanten zijn mislukt. Alvast bedankt voor het informeren.
Reply With Quote
  #14  
Old 11-08-2005, 16:27
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
Quote:
Originally Posted by Mother Goose
Zit met problemen Huudo, ik vrees dat de calsonic letters vanvoor op de motorkap omzeep zijn. Heb geprobeerd met sol om ze terug in vorm te krijgen maar das niet gelukt. Is er een manier om terug aan een vel decals te geraken?
Aangezien dat ik ook een nieuw decalvel nodig heb voor een oude Tamiya-kit, heb ik eens gebeld met de verdeler van Tamiya in Belgie. De telefoniste vertelde mij dat zij dat niet rechtstreeks verzenden, maar via een winkel die klant van hun is.
In mijn geval de Maxi-toys in Zaventem. Hier staat het telefoonnummer van de dienst na verkoop en maken er geen probleem van om de dichtsbijzijnde winkel op te zoeken in hun database.

Normaal staat er vanachter op uw bouwplan de codes van alle delen in de bouwkit, wat het makkelijker maakt om het desbetreffende stuk te bestellen.

Hopelijk kan dit u een beetje helpen.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-08-2005, 08:01
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: LIER
Posts: 81
Quote:
Originally Posted by manu
Aangezien dat ik ook een nieuw decalvel nodig heb voor een oude Tamiya-kit, heb ik eens gebeld met de verdeler van Tamiya in Belgie. De telefoniste vertelde mij dat zij dat niet rechtstreeks verzenden, maar via een winkel die klant van hun is.
In mijn geval de Maxi-toys in Zaventem. Hier staat het telefoonnummer van de dienst na verkoop en maken er geen probleem van om de dichtsbijzijnde winkel op te zoeken in hun database.

Normaal staat er vanachter op uw bouwplan de codes van alle delen in de bouwkit, wat het makkelijker maakt om het desbetreffende stuk te bestellen.

Hopelijk kan dit u een beetje helpen.

Merciekes Manu, zal straks ne keer kijken en bellen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.