De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2004
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 01-09-2004, 08:46
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Zjust is zjust, dus geen bezwaar

Een massasprint is in de maak

jan
Reply With Quote
  #17  
Old 01-09-2004, 13:02
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
Bedankt allemaal

Ik heb mij laten wijsmaken dat het probleem te maken zou hebben met de "landinstelling" op een pc, zodoende zou de computer sommige letters of tekens niet herkennen en veranderen door de letter dat er het meest oplijkt.
Of het 100% waar is, weet ik echter niet.
Reply With Quote
  #18  
Old 01-09-2004, 13:06
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Veel Indianenverhalen zijn hier nog niet verschenen, ik zal dan maar even toelichten hoe ik tot de oplossingen ben gekomen.

Vraag 27. Op het eerste gezicht een makkelijke klus, tot je de foto's van nabij bekijkt. Er zaten namelijk hier en daar wat dwaalsporen in verwerkt. Zo was de helm van Didier Theys mij niet in donkere variant bekend. De rode T op de helm en de sponsor GFE bracht mij echter wel bij Theys in het land van Uncle Bush. En dan die Ralt Alfa van Gachot. Blijkt dat die bij de aanvang van het seizoen met een Ralt VW is gestart Ik heb dan maar getracht een tabel op te stellen met alle Belgische F3 rijders, teams, chassis, motoren en jaartallen in de hoop van overeenkomsten te vinden...en dat liep niet zo vlot. Zo reden Gachot en Bachelart in 1987 niet in hetzelfde kampioenschap en Theys reed toen zelfs helemaal geen F3, maar wel Indy Light.
Zoals vaak zaten ook nu weer de eerste letters van naam en voornaam in de tip verscholen en vond ik daarin een bevestiging voor de gevonden mogelijke oplossingen.
Maar wat dan aangevangen met overblijvende letters S en C in kombinatie met dat roze helmpje in een Formule Ford met een tabakssponsor die eerder op een Shadow F1 uit de seventies thuishoort? Op het net is hierover niets konkreets terug te vinden, of eigenlijk toch wel. De wagen draagt namelijk een sticker van Bell helmets, en wie blijkt de big chief van Bell Europe te zijn, juist, Stéphane Cohen. Een of andere Nederlandse teamsite (van Bilderdijk of iets dergelijks) meldt dan weer dat zijn vader in die periode jong talent een kans had gegeven, onder de namen ook die van Stéphane. En of er een verband bestaat of niet, het roze in de helm van Stéphane komt ook voor in de F1-helm die hij (of zijn tehnische rechterhand) voor Jaques Villeneuve heeft ontwikkeld.
Van uitslagen of foto's van Cohen in een FFord echter geen spoor.

Vraag 28. Een onderwerp waar ik sinds Francois Monten en de vroege dagen van Blomqvist niets meer van gevolgd of gelezen heb, dus dat zag er meteen iets van hoge moeilijkheidsgraad uit.
Resultaat, 10 minuten googlen. Hotel Lika was de eerste aanwijzing en leidde mij tot in Maasmechelen. Ik vond nochtans alleen maar foto's van Pailler, hoewel die met dezelfde DAF sponsors toch steeds een andere kleurstelling had. Dus dan maar op zoek naar een andere 206 WRC uit Frankrijk....en spoedig gevonden.

Zo zie je weer, de onderwerpen waarvan je eigenlijk iets zou moeten weten vragen eindeloos gepuzzel en verbanden leggen, en die waar je geen fluit verstand van hebt liggen zo maar te grabbel op het net.

jan
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.