De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 07-10-2013, 01:26
Wet Sellery Wet Sellery is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2012
Location: Houthalen
Posts: 123
Revell Mercedes C DTM Ralph Schumacher

Omdat ik moet wachten op de levering van de messing profielen voor mijn 1/18 Ferrari projecten, heb ik een doosje open gedaan :



Het is jaren geleden dat ik nog eens een plastic auto heb gebouwd en deze leek me leuk als tussendoortje. Maar er is een probleem met de motorkap. Deze loopt te sterk naar beneden vanaf de rand van het windscherm richting neus. Dit ga ik mits wat kleine veranderingen aanpassen.

De bedoeling is dat hij er zo gaat uitzien :





Morgen volgen de eerste foto's van de vorderingen.

Last edited by Wet Sellery; 07-10-2013 at 01:26.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-10-2013, 10:36
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Die ken ik van ergens. Wel goed dryfitten. Ik heb die ook gemaakt. Hier is een tip. De binnenkant van de motorkap moet je goed schuren want anders past die niet.
__________________
Mvg,
Lesley
Reply With Quote
  #3  
Old 07-10-2013, 22:27
Wet Sellery Wet Sellery is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2012
Location: Houthalen
Posts: 123
Hey Lesley, ja dit is de kit die gij ook hebt gemaakt.

De motorkap zal geen problemen geven omdat ik de onderdelen die er onder zitten ga weg laten.

Deze kit heeft een motor met wat details, maar die wordt verborgen door én de motorkap én wat plastic plaatjes waardoor er niks meer van te zien gaat zijn tenzij men de kap los en de platen eraf haalt. Waarschijnlijk is hierdoor de fout van de te scherpe lijn van de motorkap ontstaan, Revell heeft voorzien dat deze los op de body kan gezet worden.

Ik ga er zo weinig mogelijk onderdelen in bouwen omdat ik de motorkap onder een iets grotere hoek ga vast lijmen.

Zo is het recht uit de doos (de bedoeling is dat de lijn die onder de ramen zit mooi doorloopt over de zijkanten van de motorkap, hier toont ze een "knik") :



En zo ga ik het aanpassen (beetje overdreven, maar het geeft een idee van waar ik naartoe wil) :



De rolkooi heb ik in elkaar gezet, past netjes alleen even de zijkant van een mesje langs de plastic buisjes laten lopen om de braampjes eraf te halen :



Voor de rest ben ik een beetje van het bouwplan afgeweken en heb ik wat onderdelen aan de body gelijmd, de zijpanelen van de deuren heb ik aan de "badkuip" van het interieur gelijmd ipv aan de body :

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.