De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 08-03-2004, 20:31
kevjef's Avatar
kevjef kevjef is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Eeklo
Posts: 62
nie normaal

Quote:
Originally posted by Sennake
$ 110 is toch echt wel een stevige prijs vind ik...
Inderdaad, zotte prijs. Ooit eens geweten op een modelbouwbeurs iemand die een magnifieke auto in elkaar gestoken had met alle mogelijke updatesets enz. Totdat je hoorde dat hij om één auto te maken maar liefst vier bouwdozen van hetzelfde model gekocht had, hier en daar wat uitgenomen + de aankoop van al da spul. Tesamen zo'n 10.000 oude Bfr. Natuurlijk viel hij in de prijzen maar wat is de fun daar nu aan, zo kan een gewone eerlijke modelbouwer op die manier moeilijk concurreren. Gelukkig dat er meer en meer in de wedstrijden "straight out the box" categorieën zijn.

Maar kom. By the way, mijnen Williams is eindelijk af.
Wie naar de beurs van On The Road komt in Jabbeke dit weekend moet maar eens komen zien op onze stand (Modelbouw Eeklo). Volgende week zeker foto's ...
__________________
modeleeklo
Reply With Quote
  #17  
Old 08-03-2004, 23:55
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
J.P. Models
Dorpsstraat...

Ik ga dit weekend eens naar die winkel gaan voor info ivm website ed...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #18  
Old 21-04-2004, 20:45
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ondertussen heb ik ook de full-view aangeschaft. het verschil met de "normale" Williams bouwdoos is toch vrij groot. Maar nu heb ik, als "ervaren" rot toch zelf wel een vraag zeker? Iets waar ik totaal geen ervaring mee heb : hoe kleef ik die doorzichtige helften stevig tegen elkaar zonder dat er achteraf lijmsporen achterblijven, en zonder dat ik na het lijnmen moet schuren.

Ik weet dat lijmen met witte houtlijm en derivaten goede doorzichtige resultaten oplevert, maar dan vrees ik voor de stevigheid van mijn constructie...

Lijmen met 2-componentenlijm (type epoxy) is dan weer zowel doorzichtig als vrij stevig, maar het is schier onmogelijk om een naad te lijmen zonder achteraf te moeten schuren.

En secondenlijm en/of plastic lijm lijken me absoluut uit den boze. De eerste lijm levert witte uitbloei op die nooit meer weggaat, de tweede lijm laat altijd sporen na en moet eigenlijk altijd geschuurd worden na het lijmen.

Dus : wie kan me helpen?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #19  
Old 21-04-2004, 21:04
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Misschien eens zo'n speciale lijm uitproberen voor doorzichtige delen, zoals Microscale Cristal Clear...
Reply With Quote
  #20  
Old 21-04-2004, 21:17
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik wil dat wel doen hoor, maar volgens mij is dat gewoon een derivaat van witte houtlijm. En om goed te hechten heb je dan een groot kleefoppervlak nodig, wat ik hier duidelijk NIET heb. Maar toch bedankt voor de tip :-)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.