De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rittensport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 02-06-2009, 09:44
volvop31 volvop31 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 52
6 uren van Leuven

Wie heeft er zondag meegedaan en hoe vonden jullie de rit?
Reply With Quote
  #2  
Old 02-06-2009, 14:26
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Ja, met de Daf 55 marathon zijn eerste echte rally terug gereden na twee jaar restaureren. Jammergenoeg slechts één klasse, de zwaarste natuurlijk....

Grote markt Leuven, unieke startplaats, mooi kader, maar vrij moeilijke rit met veel scherprijders (hun specialiteit naar het schijnt...) en ook weggestoken controleborden.

Was ook verwonderd over de vele slechte kasseiwegen op het parkoers. heb toch enkele auto's met schade gezien.

Weinig ruzie met de talrijke fietsers en wandelaars en veel mensen die met tafel en stoel voor hun huis zaten om van het spektakel te genieten.

Het eerste gedeelte wat foutjes gemaakt en zo midden in het pak aangekomen.

Maar...dan kwam dat tweede gedeelte en de beruchte pijlenrit. Ingewikkeld met veel kleine en slechte wegen en kwam daar dan nog een fout in het roadbook bij..... 27 strafminuten ! Bij de rit met blokkades toch nog wat goed gemaakt en lange tijd samen met Jan met de mazda rond gereden. in laatste val aan café getrapt, natuurlijk...

Derde gedeelte slechts één kontrole gemist. Uiteindelijk 41e algemeen en 24ste oldtimer.

Tevreden , maar vond bepaalde situaties iets te ver gezocht !
Volgende week: Molenclassic

[ATTACH]Click image for larger version

Name:	retroleuven310509223.jpg
Views:	1074
Size:	85.3 KB
ID:	14041[/ATTACH]
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	retroleuven310509220.jpg
Views:	1549
Size:	92.3 KB
ID:	14040  
Reply With Quote
  #3  
Old 02-06-2009, 16:11
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Guy View Post
Bij de rit met blokkades toch nog wat goed gemaakt en lange tijd samen met Jan met de mazda rond gereden. in laatste val aan café getrapt, natuurlijk...

Beste Guy, dan ben je ook nog eens in onze val getrapt , die we eigenlijk specifiek voor Boetzie hadden opgezet (maar 't blijft in de familie natuurlijk)
Je hebt namelijk niet lange tijd samen met Jan met de Mazda rondgereden, maar wel met Patrick met de Mazda

Ons verslag volgt spoedig, al wil ik wel reeds kwijt dat het een mooie maar vermoeiende wedstrijd was met hier en daar toch wat "ongerijmdheden" in het roadboek

En inderdaad, "naar 't schijnt" stond er aan dat café een letter, die wij eveneens grandioos niet hebben zien staan. Da's een truukje waar we niet zo van houden, maar elke organisatie heeft er zich al aan bezondigd (Altena, OCMB, Titanic,.....). Heeft trouwens niets te maken met het juist afleggen van het parcours.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-06-2009, 17:18
volvop31 volvop31 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 52
Wij kunnen kort zijn: eerste deel hard moeten rijden om op tijd binnen te geraken (1 controle gemist). Tweede deel veel te moeilijk en zelfs gevaarlijk voor ons: opgegeven in de blokkaderit en te vermoeid om het derde deel aan te vatten.
Aangezien alle VAS-Classics-ritten slechts 1 roadbook hebben en geen onderscheid maken tussen recreatie, tour en sport zijt ge verplicht om eigenlijk sport te rijden en dan nog tegen een hoog (tot 36km/u) gemiddelde: dat is echt teveel gevraagd voor ons, dus spijtig maar we rijden geen VAS-Classics meer.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-06-2009, 21:49
Fanza's Avatar
Fanza Fanza is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Wevelgem
Posts: 252
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
En inderdaad, "naar 't schijnt" stond er aan dat café een letter, die wij eveneens grandioos niet hebben zien staan. .....
Das zeker om te kijken of je nog helder genoeg zijt om terug verder te rijden
__________________
Grtz Fanza

Mijn Werkbank : Rally Cars
Reply With Quote
  #6  
Old 04-06-2009, 09:53
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by volvop31 View Post
Aangezien alle VAS-Classics-ritten slechts 1 roadbook hebben en geen onderscheid maken tussen recreatie, tour en sport zijt ge verplicht om eigenlijk sport te rijden en dan nog tegen een hoog (tot 36km/u) gemiddelde: dat is echt teveel gevraagd voor ons, dus spijtig maar we rijden geen VAS-Classics meer.
Misschien toch even nuanceren. Je kan inderdaad een VAS-classic niet vergelijken met rittensport in de recreatieklasse. Anderszijds is de moeilijkheidsgraad evenmin die van de sportklasse maar eerder het niveau toerisme. Zelfs dat "hoge" gemiddelde van 36km/u was alleen van toepassing op de RT's, dus slechts een beperkte afstand binnen het geheel. Voor bolleke pijl was het 32 km/u en voor de kaartfragmenten 34 km/u. Dat zijn normale gemiddelden voor een classic en mits correct het parcours te volgen ook niks om nerveus over te worden. Anders ligt het natuurlijk wanneer je de boer opgaat en flink wat afstand moet goedmaken, in dat geval verhoogt uiteraard het tempo.

Als ik me niet vergis heb ik jullie al vaker in VAS-Classics weten aantreden en waren die niet makkelijker of trager dan deze 6 uren van Leuven.
Denk er dus nog eens over na vooraleer af te haken, volgende keer gaat het misschien weer vlotter.

Over het algemeen hebben alle DePaddock teams uitstekende tot gwoon bevredigende resultaten neergezet in deze wedstrijd

2. Atenza
8. Bozo
10. 666
12. Kaze
21. Boetzie
24. Johan Claeys & Werner333
28. Jan & MMarc
36. Patrick & Rudi
41. Guy
75. VolvoP31

10 teams op 86, een mooi marktaandeel van DePaddock

Last edited by Jan; 04-06-2009 at 10:02.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-06-2009, 16:51
Boetzie's Avatar
Boetzie Boetzie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: On Your Tail
Posts: 103
Ah Janneke...ge wou me in een val laten lopen....zalt onthouden...die discolampen worden van t weekend nog gemonteerd se! :-)

Groetjes

Q
__________________
Racing is life, anything that happens before or after is just waitin'.

"Great Things are done when Men and Mountain meet"
Reply With Quote
  #8  
Old 04-06-2009, 18:16
volvop31 volvop31 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 52
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Misschien toch even nuanceren. Je kan inderdaad een VAS-classic niet vergelijken met rittensport in de recreatieklasse. Anderszijds is de moeilijkheidsgraad evenmin die van de sportklasse maar eerder het niveau toerisme. Zelfs dat "hoge" gemiddelde van 36km/u was alleen van toepassing op de RT's, dus slechts een beperkte afstand binnen het geheel. Voor bolleke pijl was het 32 km/u en voor de kaartfragmenten 34 km/u. Dat zijn normale gemiddelden voor een classic en mits correct het parcours te volgen ook niks om nerveus over te worden. Anders ligt het natuurlijk wanneer je de boer opgaat en flink wat afstand moet goedmaken, in dat geval verhoogt uiteraard het tempo.

Als ik me niet vergis heb ik jullie al vaker in VAS-Classics weten aantreden en waren die niet makkelijker of trager dan deze 6 uren van Leuven.
Denk er dus nog eens over na vooraleer af te haken, volgende keer gaat het misschien weer vlotter.

Over het algemeen hebben alle DePaddock teams uitstekende tot gwoon bevredigende resultaten neergezet in deze wedstrijd

2. Atenza
8. Bozo
10. 666
12. Kaze
21. Boetzie
24. Johan Claeys & Werner333
28. Jan & MMarc
36. Patrick & Rudi
41. Guy
75. VolvoP31

10 teams op 86, een mooi marktaandeel van DePaddock

Akkoord, de moeilijkheid lag misschien wel op toerisme-niveau. De snelheid lag maar(!) een 20% hoger dan normaal en als ge niet verkeerd rijdt (!)is dat geen probleem.
Inderdaad reden we ook reeds o.a. de Antwerp Classic en ook opgegeven..... De kritiek heb ik geuit op de VAS-Classic formule en niet specifiek op de 6 uren van Leuven.
Paddock-team: 7 toerisme en sport teams en 2 recreatie: dat zegt genoeg over hun uitslag.
We blijven bij ons besluit om niet meer deel te nemen aan de VAS-Classic-formule zolang er geen "normaal" roadbook is voor de recreatieklasse (dus waarschijnlijk nooit meer)
Reply With Quote
  #9  
Old 05-06-2009, 22:51
Atenza Atenza is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 62
Niet te vlug de moed laten zakken en je eigen wedstrijd rijden, dat is het enige wat je voor ogen moet hebben.

Zo verschrikkelijk was deze 6 uren van Leuven nu ook niet.

In deel 1: De bol-pijl + 1 kaartje met pijlenrit.
Deel 2: bol-pijl + 1 kaartje blokkaderit.
Deel 3: bol-pijl + 1 kaartje blinde lijn.

Het enige waar er problemen konden zijn was de blokkaderit, maar op een kaart kan je eigenlijk nooit verloren rijden. Voor de rest mag voor iemand die gewoon is in rekreatie te rijden, een bol-pijl toch geen groot probleem vormen.
Zelfs een gestyleerde bol-pijl ontbrak, alle kaarten waren op 1:25000,...

Ik zeg nu niet dat het gemakkelijk was, maar ze moeten ergens een moeilijkheidsgraad inbouwen om een schifting te maken.

btw: De enige letter die wij misten was die bij aankomst deel 2, aan dat cafe dus. Als nr.113 vertrekken en 2de eindigen,... wij waren content.
Reply With Quote
  #10  
Old 06-06-2009, 09:43
volvop31 volvop31 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 52
Quote:
Originally Posted by Atenza View Post
.


In deel 1: De bol-pijl + 1 kaartje met pijlenrit.
Deel 2: bol-pijl + 1 kaartje blokkaderit.
Deel 3: bol-pijl + 1 kaartje blinde lijn.

Het enige waar er problemen konden zijn was de blokkaderit, maar op een kaart kan je eigenlijk nooit verloren rijden. Voor de rest mag voor iemand die gewoon is in rekreatie te rijden, een bol-pijl toch geen groot probleem vormen.

Euh, de zware pijlenrit vergeten in deel 2???

Ik zeg nu niet dat het gemakkelijk was, maar ze moeten ergens een moeilijkheidsgraad inbouwen om een schifting te maken.

Akkoord, maar niet door beginners toerismeklasse te doen rijden...
volvop31
Reply With Quote
  #11  
Old 06-06-2009, 09:47
volvop31 volvop31 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 52
@Atenza
Tja, nu zie ik juist dat ge met een moderne wagen rijdt en normaal in de sportklasse. Dat legt natuurlijk ook veel uit...
Reply With Quote
  #12  
Old 06-06-2009, 17:09
SVENSK TIGER's Avatar
SVENSK TIGER SVENSK TIGER is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2009
Location: ergens
Posts: 4
6 uren van Leuven

[QUOTE=
En inderdaad, "naar 't schijnt" stond er aan dat café een letter, die wij eveneens grandioos niet hebben zien staan. Da's een truukje waar we niet zo van houden, maar elke organisatie heeft er zich al aan bezondigd (Altena, OCMB, Titanic,.....). Heeft trouwens niets te maken met het juist afleggen van het parcours.[/QUOTE]

__________________________________________________ _______________

Met die letter aan dat cafe heb ik geen probleem mee. Ok wij zijn er ook in gelopen. Als je het roadbook bekijkt staat het cafe rechts en niet links zoals in werkelijkheid dus doorrijden en keren is de boodschap.

Voor de rest goede rit gehad.
Reply With Quote
  #13  
Old 06-06-2009, 17:12
SVENSK TIGER's Avatar
SVENSK TIGER SVENSK TIGER is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2009
Location: ergens
Posts: 4
Nog dit voor volvop31 : niet opgeven !!
Reply With Quote
  #14  
Old 07-06-2009, 08:39
Atenza Atenza is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 62
Quote:
Originally Posted by volvop31 View Post
@Atenza
Tja, nu zie ik juist dat ge met een moderne wagen rijdt en normaal in de sportklasse. Dat legt natuurlijk ook veel uit...
Of dat een moderne of oldtimer is dat doet er nu toch niet toe.

En natuurlijk, ik heb massa's ervaring.

1 jaar toerisme en 2 wedstrijden sport-klasse achter de rug. Wow!!

Ik heb nooit rekreatie gereden, direct in toerisme. Je leert het meeste door de lat voor jezelf een beetje hoger te leggen. En ja, dit jaar ineens voor de sport-klasse gekozen. Ik was niet van plan om zoals velen jaren in dezelfde klasse te blijven rijden.

Je moet rijden met de instelling dat het vooral leuk moet blijven. Beter 2 minuten verliezen ipv een bord te missen. Val je dan in de prijzen, dan is dat nog leuker, maar niet het belangrijkste.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.