De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 18-10-2003, 20:08
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
maar weet der nu uiteindelijk iemand wat die olivier daar in overall(lichtblauw met enkele "nieuwere" sponsers op) en helm kwam doen??
Reply With Quote
  #17  
Old 18-10-2003, 20:49
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by Marcosmeister
maar weet der nu uiteindelijk iemand wat die olivier daar in overall(lichtblauw met enkele "nieuwere" sponsers op) en helm kwam doen??
Manmanman... gij zijt echt wel geobsedeerd door dienen Olivier eh... diene kwam checken of het circuit geen nieuw wegdek nodig had, kwestie om er voor te zorgen dat em zelf nog werk heeft
Reply With Quote
  #18  
Old 18-10-2003, 21:42
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
zeer raar .. ziedde nie elke dag ne bv met ne overall en ne helm zonder zelf te rijden ...
Reply With Quote
  #19  
Old 18-10-2003, 21:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Enkele opmerlijke feiten uit de training:

- Van Roey / Vanierschot die in hun "oude 993 GT2" sneller zijn dan de RS en de Biturbo van AD.

- De Biturbo van het Sportspromo team die dik tien seconden trager is dan tijdens de 24U...............zie het al, andere rijders Miste al die paarse Porsche

-Vandaag een geluidmeter meegenomen.....de 996 GT3 RS van Russell Racing en Ice Pol waren de toppers. Ice Pol zat op 102.6 db, plaats van de meting was aan de kanaalzijde ter hoogte van de houten schotten. Daar zitten nog heel wat metertjes zand tussen. Es kijken of we morgen dichterbij kunnen meten......
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 18-10-2003 at 22:02.
Reply With Quote
  #20  
Old 18-10-2003, 22:09
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by Marshal

-Vandaag een geluidmeter meegenomen.....de 996 GT3 RS van Russell Racing en Ice Pol waren de toppers. Ice Pol zat op 102.6 db, plaats van de meting was aan de kanaalzijde ter hoogte van de houten schotten. Daar zitten nog heel wat metertjes zand tussen. Es kijken of we morgen dichterbij kunnen meten......
Dat is dan ook krak dezelfde auto hé...
(buiten enkele details)
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #21  
Old 18-10-2003, 22:49
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by Steve
Dat is toch al lang zo in de Belcar!

Als je ziet dat er zelfs ene gelijk frank molnar in meegereden heeft ..... zonde!!!

Dit is weeral eens een groot verschil met de Procar.
Ja dat klopt : in de procar rijdt NIEMAND meer rond
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #22  
Old 19-10-2003, 10:56
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by vertigo
Ik heb alleen de 2de training van de Belcar vandaag kunnen meemaken en wat ik me dan afvraag is :
Waar is de Venturi , Mercedes CLK, Ford Mondeo Turbo, de Lamborghini Diablo en eventueel de Marcos LM600 van Euser.
Weet iemand meer hierover?
Ja, dat was ook voor mij een ontgoocheling. Van al die aangekondigde guests was er nauwelijks iets te zien.
De Venturi is er wel, maar heeft nauwelijks gereden. Cor Euser rijdt mee op een van de gele Nederlandse Marcossen en dus niet in zijn fluo LM 600. De Marcos van Buurman is zoals te verwachten, maar wel aangekondigd, niet aanwezig. De Lamborghini en Mondeo Turbo zijn er ook niet. De Stealth is vervangen door een Porsche. En bij de Deti-Mercedes is het "business as usual", dus een hoop geklungel en een wagen die wel mooi staat te blinken, maar niet rijdt.
Toch wel een serieuze onvoldoende voor de Belcar-organisatie! Voor een jubileum-uitgave is dit wel een heel zwak beestje. Men had toch wel wat extra moeite mogen doen om een paar aantrekkelijke guests aan de start te krijgen.
Oh ja, er was wel een opvallende nieuwigheid. De Belcar-klunzen van 2003, Ceusters en Metior hebben hun beruchte blauwe 993 aan de kant gelaten en tuffen nu rond in de ex-Geboers GTA 996. Ze maken zich nu nog meer belachelijk dan vroeger, want ze zijn nog steeds super-langzaam en met nog meer schrik in de broek dan voorheen rijden ze nog steeds dezelfde verkeerde lijnen.
Reply With Quote
  #23  
Old 19-10-2003, 12:29
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
Ik vind het jammer dat de boodschapper (zijnde "de pers") nu weer een beetje pispaal is, omdat een aantal "dikke bakken" dan toch niet van de partij zijn in Zolder.

Waar ontstaan die verhalen over deze of gene die misschien wel eventueel zal deelnemen, omdat hij ergens tijdens een training aan het werk is gezien?

Wel, die verhalen vind je meestal op een forum.
De ene heeft iets opgevangen/gehoord uit -meestal al- vierde hand, een tweede reageert, en we zijn vertrokken ...

En achteraf blijkt er niks van te kloppen.

Bovendien is er een groot verschil tussen een inschrijving en een effectieve deelname van een team/auto/rijder. Jaren geleden was dat ook al zo, maar gezien de "laag-drempeligheid" van internet worden dingen nu veel meer uitvergroot, met alle gevolgen vandien.

Dat geldt niet alleen voor Belcar Masters, dat is ook het geval met bvb. de Condroz-rally. Breng een bezoekje aan het forum van www.pitstop.tv en dan zul je merken dat zowat de halve rallywereld in het weekend van 15 en 16 november aan de start zal staan in Hoei. Tot de rally begint ...

Maar of dan "de pers" met de vinger moet gewezen worden ...
__________________
www.skynet.be/pitstoptv
Reply With Quote
  #24  
Old 19-10-2003, 13:08
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
Quote:
Originally posted by Marcosmeister
maar weet der nu uiteindelijk iemand wat die olivier daar in overall(lichtblauw met enkele "nieuwere" sponsers op) en helm kwam doen??
ik weet één ding en dat is dat olivier bertels deelgenomen heeft aan de laatste manche van de fun cup met een wagen van Van den Bossche uit Aartselaar! en ge moogt zeggen wat ge wilt, maar die kerel kan met een auto rijden zenne! In zijn eerste race met een fun cup ( ik weet niet of het zijn eerste race in zijn leven was maar soit) reed die kerel daar gewoon effe 3'08! Dat is een tijd waar ik een jaar over heb gedaan! En daarmee kan je vlot in de top 10 meedraaien bij ons! Zelfs David Croes kon bijna niet geloven wat hij zag! Dus over BV's kan gepalaverd worden, maar zoek hun achtergrond voor het BV-schap even op en dan kan je meer vertellen! Ik ben ook altijd skeptisch geweest tov van BV's in de autosport, maar olivier bertels/de rijcke heeft toch al iets gedaan in zijn leven in de autosport/karting of iets dergelijks! Hij had bv ook een chique gespoten helm mee, en dat heb je niet als je nog nooit iets in het milieu hebt gedaan!

Ik heb samen met olivier en jean louis meynart (heeft de pole gereden op 25u 2002 en 3de algemeen in 2003 miles) gereden in mijn laatste stint in het voorprogramma van de 2003 miles en ik wist toen nog niet dat hij die kerel was, maar amai mijn botten, ik heb er mijn handen mee volgehad! Jean lous en ik zijn in die laatste stint van de respectievelijk 17 en 18 plaats naar de 10 en 11de plaats gereden en olivier bertels (die volgens mij dezelfde is als de rijcke) reed de ganse tijd met ons mee! De kerel kan rijden, dat is mijn punt ...

Zoek tussen de deelnemers eens olivier bertels op en misschien vind je hem dan ...

greetz

maarten
__________________
Reply With Quote
  #25  
Old 19-10-2003, 15:28
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by Peter Baert
Ik vind het jammer dat de boodschapper (zijnde "de pers") nu weer een beetje pispaal is, omdat een aantal "dikke bakken" dan toch niet van de partij zijn in Zolder.

Beste Peter, ik denk dat in deze discussie niet zozeer op de pers dan wel op de organisatie van de Belcar wordt geschoten.
Zowel in de pers als op het internet waren er de voorbije week via voorbeschouwingen en entry-lists een aantal mooie extra's voor de Belcar-race beloofd. Als je als rechtgeaarde autosportliefhebber zaterdag in Zolder aankomt en daar dan vaststelt dat van al dat moois zo goed als niets blijkt te kloppen; dan is dat wel een serieuze ontgoocheling. Zeker omdat het een jubileum-wedstrijd was (50e Belcar-race).
Dit fenomeen, het aankondigen van dikke vedetten en dito wagens, is al jarenlang gekend in rallly en vooral rallycross; maar is wel nieuw voor circuitraces. Het spelletje is trouwens al enkele maanden bezig. Een kleine greep uit de gedane, maar niet nagekomen beloftes van 2003 : in de 24 Uren van Zolder zou er een Wieth-Ferrari en een fabrieks-TVR aan de start komen; Paul Belmondo Racing zou na het New Race Festival dit jaar zeker nog eens opnieuw deelnemen aan een wedstrijd; PSI zou dit jaar nog een come-back maken; Buurman zou na zijn crash met zijn Marcos voor het seizoeneinde opnieuw aan de start staan...........
Akkoord, niet al deze kwakkels staan op rekening van de organisatie, maar toch...
Veel leed zou verzacht kunnen worden als de organisatie de officiële website van de Belcar een beetje up to date zou houden.
Als er daar regelmatig en betrouwbaar wat nieuws zou worden meegedeeld, zouden al die verzinsels geen eigen leven gaan leiden. Maar ook hier is het huilen met de pet op. Soms valt er maanden aan een stuk niets nieuws te lezen op die officiële site.
Zoiets is toch wel een echte aanfluiting voor een professioneel en populair kampioenschap.
Iemand moet de Belcar-mensen in Zolder eens dringend gaan wakker schudden, want ze zijn momenteel duidelijk verkeerd bezig. Misschien is dat wel iets voor de pers, Peter?
Reply With Quote
  #26  
Old 19-10-2003, 20:36
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Het staat toch echt op de enige echte Belcarsite:

Quote:
Speciaal voor de 50ste koers zijn ook enkele gasten van de partij : Marc Neyens en Karl Jacobs rijden een schitterende Mercedes CLK voor. Er is een Ford Mondeo Turbo, de Lamborghini Diablo van Cédric Lorent en misschien de Marcos LM600 van Euser. Zolder belooft een feestelijk punt achter een boeiend seizoen te zetten. www.belcar.com
Ok, de LM600 onder voorbehoud maar de rest is toch zeker als ik de bovenstaande tekst lees. De Mondeo en de Diablo waren niet eens aanwezig. De CLK was er wel, helaas wegen technisch defect niet tot nauwelijks gereden.

Nee, communicatie van de Belcar organisatie naar de fans toe is nou niet bepaald optimaal te noemen. Organisatie, U heeft een winter lang om uw zonden te overdenken


@ Peter Baert:

Peter, was jij de initiatiefnemer voor de film en/of tv opnamen op de late zaterdagmiddag na de laatste training? Er werden onboard opnamen gemaakt in een Mini met een Kanaal Twee logo op de deur.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #27  
Old 19-10-2003, 22:00
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Dat was de mini nr 2 van Mini belgium en Olivier Bertels reed daar mee (met iemand langs hem). Olivier was daar voor één of andere reportage over wat hij in het echte leven zoal doet.

Hij was nie de enige BV , ook Veronique de Kock was aanwezig en zij reed (in koers dan) met de mini nr4 oftwel de P-magazine mini .
Reply With Quote
  #28  
Old 19-10-2003, 22:04
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by R@ce@holiC
Hij was nie de enige BV , ook Veronique de Kock was aanwezig en zij reed (in koers dan) met de mini nr4 oftwel de P-magazine mini .
Die ze op sierlijke wijze in de Chicane de bandenmuur in boorde en er precies niets mee inzat dat de wagen toch wel wat beschadigd was.
Reply With Quote
  #29  
Old 19-10-2003, 22:11
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by Peter Baert
Ik vind het jammer dat de boodschapper (zijnde "de pers") nu weer een beetje pispaal is, omdat een aantal "dikke bakken" dan toch niet van de partij zijn in Zolder.

Waar ontstaan die verhalen over deze of gene die misschien wel eventueel zal deelnemen, omdat hij ergens tijdens een training aan het werk is gezien?

Wel, die verhalen vind je meestal op een forum.
De ene heeft iets opgevangen/gehoord uit -meestal al- vierde hand, een tweede reageert, en we zijn vertrokken ...

En achteraf blijkt er niks van te kloppen.

Bovendien is er een groot verschil tussen een inschrijving en een effectieve deelname van een team/auto/rijder. Jaren geleden was dat ook al zo, maar gezien de "laag-drempeligheid" van internet worden dingen nu veel meer uitvergroot, met alle gevolgen vandien.

Dat geldt niet alleen voor Belcar Masters, dat is ook het geval met bvb. de Condroz-rally. Breng een bezoekje aan het forum van www.pitstop.tv en dan zul je merken dat zowat de halve rallywereld in het weekend van 15 en 16 november aan de start zal staan in Hoei. Tot de rally begint ...

Maar of dan "de pers" met de vinger moet gewezen worden ...
Eigenlijk is het niet aan u om hier op te reageren, jij bent ongeveer "full time autosportjournalist" en weet wel waarover hij spreekt denk ik, ging hem bij mij enkel over het feit dat, als er dan al eens iets in de krant staat, het niet blijkt te kloppen. Ik vroeg mij enkel af wie hiervoor verantwoordelijk was, en ik het het antwoord gevonden in deze thread, de belcar organisatie dus
Reply With Quote
  #30  
Old 19-10-2003, 22:47
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally posted by Baron
Een kleine greep uit de gedane, maar niet nagekomen beloftes van 2003 : in de 24 Uren van Zolder zou er een Wieth-Ferrari en een fabrieks-TVR aan de start komen; Paul Belmondo Racing zou na het New Race Festival dit jaar zeker nog eens opnieuw deelnemen aan een wedstrijd; PSI zou dit jaar nog een come-back maken; Buurman zou na zijn crash met zijn Marcos voor het seizoeneinde opnieuw aan de start staan...........
Blijkbaar bent u bijzonder goed ingelicht, beter dan de pers en de organisatie zelf. Toch enkele opmerkingen, de Wieth Ferrari is een gerucht verspreid op internet waar Zolder niets mee te maken heeft, de TVR klopte volledig ware het niet dat TVR zelf op het laatste ogenblik en zonder te verwittigen zijn kat heeft gestuurd. De sponsor stond wel mooi te blinken in de paddock van Zolder, Belmondo heeft niets eens gereden op het NRF maar wel op de Nissan Open, alles draaide daarna rond budget, een euvel verbonden aan de huidige economische malaise, heeft de organisatie niets mee te maken. Dat Buurman zou terugkomen lijkt me onwaarschijnlijk gezien de wagen onmiddellijk is afgeschreven en dat is op de professionele pers ook gezegd (koop een abo) en het PSI gerucht kwam van een piloot zelf maar jammer genoeg heeft PSI beslist om enkel nog via klanten te rijden. Dit doen ze ook in Frankrijk waar ze, bij wijze van service zelfs een piloot leveren...
Geen van deze geruchten kwamen dus uit Zolder, toch even onderstrepen.
Bovendien zou ik bij deze Zolder willen feliciteren met een geslaagd jaar en een geslaagde meeting. In vele andere landen benijden ze ons omwille van de kwaliteit van het veld, dixit onze hoofdredacteur!
Tot op de 100ste wedstrijd,

Joost

ps. de beste stuurlui staan altijd (anoniem) aan de kant

Last edited by joost; 19-10-2003 at 22:59.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.