De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 04-08-2005, 18:21
alfa155's Avatar
alfa155 alfa155 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: maasmechelen
Posts: 95
Hoeveel wagens rijden de 24U van zolder uit

Zoals ik heb kunnen zien zijn er 56 wagens voor de 24U van zolder ingescheven.
Hoe veel auto's blijven er over op zondag om 17u over.

http://www.24u.be
Reply With Quote
  #2  
Old 04-08-2005, 20:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by alfa155
Zoals ik heb kunnen zien zijn er 56 wagens voor de 24U van zolder ingescheven.
Hoe veel auto's blijven er over op zondag om 17u over.

http://www.24u.be
De eerste vraag, hoeveel gaan er daadwerkelijk van start? Op die lijst staan wagens waarvan ik 100% zeker weet dat ze niet van start zullen gaan daarnaast heb ik her en der wat advertenties gezien van buitenlandse teams die van plan zijn om te gaan deelnemen.......ook die staan nog niet op de lijst
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-08-2005, 22:31
alfa155's Avatar
alfa155 alfa155 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: maasmechelen
Posts: 95
Quote:
Originally Posted by Mark
De eerste vraag, hoeveel gaan er daadwerkelijk van start? Op die lijst staan wagens waarvan ik 100% zeker weet dat ze niet van start zullen gaan daarnaast heb ik her en der wat advertenties gezien van buitenlandse teams die van plan zijn om te gaan deelnemen.......ook die staan nog niet op de lijst
Inderdaat Mark het lijstje is nog niet helemaal vol.
Maar het zijn er nu al 56 en dat is al een behoorlijk veld.
Het mogen er nog meer zijn.
En het is nog even voor dat de 24U van start gaat
Reply With Quote
  #4  
Old 05-08-2005, 08:18
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Volgens de lijst die ik heb (5/8/2005) zijn er 61 teams
Reply With Quote
  #5  
Old 05-08-2005, 09:33
RaptuningGirl's Avatar
RaptuningGirl RaptuningGirl is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Limburg
Posts: 97
hoeveel er uit zullen vallen heeft ook veel met het weer te maken hé.
ik zou geen gok kunnen doen, ik weet alleen dat er weer teams gaan zijn die ingeschreven zijn, maar toch niet zullen meedoen.
__________________
EL-Systems Go For It
Reply With Quote
  #6  
Old 05-08-2005, 09:40
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Ik vind deze thread echt belachelijk, sorry! Ik hoop dat alle wagens aankomen. Sewes gaan we hier nog beginnen zeggen van die en die gaan uitvallen. Waar gaan we toch naar toe?

Mvg...
Reply With Quote
  #7  
Old 05-08-2005, 10:54
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
IPV te tellen hoeveel er gaan uitvallen zouden we beter gokken, hoeveel gaan er aan de start staan.
Mijn pronostiekje: 58

Zoals Mark reeds aanhaalde, er staan enkele wagens bij waar ik mijn vragen bij heb.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-08-2005, 12:22
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
Ik vind deze thread echt belachelijk, sorry! Ik hoop dat alle wagens aankomen. Sewes gaan we hier nog beginnen zeggen van die en die gaan uitvallen. Waar gaan we toch naar toe?

Mvg...

Volledig mee eens .
Er word al gepraat over uitvallers de wedtrijd is nog niet van start gegaan .

Mvg
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #9  
Old 05-08-2005, 21:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
Waar gaan we toch naar toe?
Als het goed is gaan we allemaal naar de finish Toch vind ik de vraag:Hoeveel wagens rijden de 24U van zolder uit? , geen slechte vraag. Ligt eraan met welke bril je naar deze vraag kijkt.

Als ik coureurs, monteurs en andere experts mag geloven dan is de 24U van Zolder een van de zwaartse die er is. Veel wagens op een kort baantje, weinig rustmomenten voor mens en machine wegens het ontbreken van lange rechte stukken, een lange nacht, minder ervaren 3de en 4de piloten. Uitrijden is misschien een nog grotere prestatie dan bij andere 24-uurs races.

Bij Porsche teams zie je in de laatste jaren een trend. Ze lepelen een Cup-motor in hun GT3-R, GT3-RS of GT3-RSR. Gezien de andere 24-uurs races weten we dat deze motoren "makkelijk " een dergelijke wedstrijd aankunnen. Waarom worden deze motoren in Belcar dan tijdelijk op de plank gelegd ten faveure van een Cup-motor? Is Zolder dan toch te zwaar voor de oorspronkelijke motoren of is deze motor-transplantatie er alleen maar vanwege budgetaire redenen?

Opmerkelijk is de switch van de PSI-coureurs Menten/Bouvy.........de turbo blijft thuis en ze halen een RSR van stal. GTA-concurrenten opgelucht, die van GTB zullen wel wat minder blij zijn. Dat ik gisteren schreef dat de lijst op een aantal punten niet klopte was mede door deze wagenwissel. Sinds enkele dagen weet ik namelijk dat die Red Bull Turbo ergens anders te zien is in die periode......niet rijdend maar stilstaand Dit punt is inmiddels aangepast op de lijst.

Verloop starters-finishers:
2004: 49-25
2003: 45-25
2002: 46-26
2001: 52-28
2000: 60-30
1999: 62-30
1998: 63-33

Als we dit jaar dus meer dan 50 deelnemers hebben is dat zeer mooi en eigelijk tegen de verwachting in gezien de dalende tendens in de voorgaande jaren. Daarnaast waren de Belcar-startvelden in de eerste wedstrijden van dit jaar niet zo vol dan wij, verwende mennekes , gewend waren. Dus het was logisch geweest als we er een stuk of 40 aan de start hadden gekregen...........dus met een aantal omtrent de 50/55 hoort u mij niet mopperen. Uit het overzichtje mag je dus 50% van deelnemers aan de finish verwachten, bij regenweer of snikheet weer iets minder dan 50%.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 05-08-2005, 22:31
alfa155's Avatar
alfa155 alfa155 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: maasmechelen
Posts: 95
Quote:
Originally Posted by yannick88
Volledig mee eens .
Er word al gepraat over uitvallers de wedtrijd is nog niet van start gegaan .

Mvg
Het is niet de bedoeling om de piloten in een slecht daglicht te zetten van me hoor. Zo als mark al zij het is een zware race voor mensen en wagens.
En zeker wanneer de nacht begint is het heel anders dan bij dag.
En de vermoeidheid speeld ook een rol.
En ik weet nog vorig jaar was er een porsche die over de streep werdt geduiwt door een van de piloten. Ik weet niet juist wie dat was het is me ontgaan. Maar dat vond ik zo geweldig om toch te eindigen.
Reply With Quote
  #11  
Old 06-08-2005, 05:29
MichelRacing MichelRacing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Nederland
Posts: 169
Dan gaat de mooie Clarkson-Porsche(Blanchemain,Beltoise,Coens) niet van start, als Menten en co in de RSR rijden. Want die wagen is ook verdwenen van de deelnemerslijst. En bij PSI hebben ze bij mijn weten maar 1 996 GT3-RSR.
Reply With Quote
  #12  
Old 06-08-2005, 10:31
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Mark
Bij Porsche teams zie je in de laatste jaren een trend. Ze lepelen een Cup-motor in hun GT3-R, GT3-RS of GT3-RSR. Gezien de andere 24-uurs races weten we dat deze motoren "makkelijk " een dergelijke wedstrijd aankunnen. Waarom worden deze motoren in Belcar dan tijdelijk op de plank gelegd ten faveure van een Cup-motor? Is Zolder dan toch te zwaar voor de oorspronkelijke motoren of is deze motor-transplantatie er alleen maar vanwege budgetaire redenen?

De motor kan dat perfect aan, de boite niet...

Trouwens een RS motor moet om de 30 uur worden gereviseerd, een Cup om de 150...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #13  
Old 06-08-2005, 13:14
TT Racing TT Racing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: provincie antwerpen
Posts: 62
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
De motor kan dat perfect aan, de boite niet...

Trouwens een RS motor moet om de 30 uur worden gereviseerd, een Cup om de 150...
Ze kunnen het allebei perfect aan. Het word gewoon gedaan om budgetaire redenen.
Reply With Quote
  #14  
Old 06-08-2005, 19:30
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by alfa155
En ik weet nog vorig jaar was er een porsche die over de streep werdt geduiwt door een van de piloten. Ik weet niet juist wie dat was het is me ontgaan. Maar dat vond ik zo geweldig om toch te eindigen.
Dat was de Porsche Bi-Turbo van Wim Meulders.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 06-08-2005, 19:39
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by ICEMAN
Dat was de Porsche Bi-Turbo van Wim Meulders.
Dat klopt volledig. Het applaus dat Wim toen kreeg was meer dan verdient. Hoed af voor hem! Had eigenlijk nooit verwacht dat hij het zou halen want ja, het is wat bergop duwen é.

Mvg
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.