De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 03-06-2004, 12:52
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Satelliet-navigatiesysteem met pocket pc

Heeft er iemand al ervaring met zo'n portable navigatie systeem.?Volgende week te koop in de Lidl: http://www.lidl.be/be/index.nsf/page...-met-pocket-pc

Gebreken, opmerkingen? Mijn vader is op zoek naar zoiets daarmee.

Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 03-06-2004, 13:29
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
==> informatica
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 03-06-2004, 15:42
Il Dottore's Avatar
Il Dottore Il Dottore is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Aartselaar
Posts: 18
Ik gebruik dat sinds een paar maanden. Had al een pocketpc van Dell in mijn bezit, heb daarop TomTom Navigator geïnstalleerd en een gps-ontvanger gekocht.

Over het algemeen werkt dit systeem goed, navigatie is in 99 % van de gevallen zoals het moet zijn. Enige nadeel is dat alles soms wel eens vast durft lopen. Programma en pda afsluiten en opnieuw opstarten is dan de boodschap. Je moet er wel mee leren leven dat je met een aantal extra kabels zit in je wagen, tenzij je met Bluetooth gaat werken (maar da's natuurlijk iets kostelijker ...).

Op onderstaand forum vind je waarschijnlijk wel wat antwoorden op je vragen (is wel een forum van een winkel in die spullen maar er staat heel wat nuttige informatie op).
http://forum.gpsshop.be/
__________________
Purple Greetz,
Il Dottore.
www.raceshots.be - kristof@raceshots.be
Reply With Quote
  #4  
Old 03-06-2004, 16:25
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Pa heeft ook een gps systeem op de pocket pc. Het enige nadeel hiervan is dat het systeem zich soms wel eens wilt hangen als je de route op het toestel zelf ingeeft (bij het zoeken naar plaats en straatnamen). Als je het adres op de pc opzoekt en inlaad in het machientje werkt het (hier althans) zonder problemen.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-06-2004, 16:30
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
Ik kocht een tijdje geleden het pocket PC systeem van de Aldi. Alles werkt prima, en alhoewel je af en toe toch eens een rond punt ontbreekt, of 1 of ander landweg niet gedigitalliseerd is, ben ik altijd met verbazende precisie op mijn besteming gekomen. Het bijgeleverde softwarepakket is van NAVTECH, en alhoewel het wat minder gedetailleerd is qua opties en toeters en bellen (de landkaart is mooier en preciezer dan die van TT3...) , is het accurater dan tom tom 3. ttz, ik probeerde beide paketten gedurende een maand, en tom tom 3 speelde meer met mijn voeten dan NAVTECH. Anderzijds is bij TT3 bijna alles tot op huisnummerniveau, terwijl de kleinere dorpen dat bij NAVTECH niet zijn... Bij TT3 moet je dan aan de landsgrenzen van kaartje veranderen om het betreffende land in het geheugen in te lezen...
In feite zou het ideale een combinatie van beide zijn
Reply With Quote
  #6  
Old 03-06-2004, 17:11
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Hoe zit het met de autonomie van zo'n pocketpc? Het is eigenlijk de bedoeling dat het alleen voor navigatie gebruikt wordt hoor maar toch. Hoe kan je de kaarten van andere landen dan de benelux bemachtigen? Gewoon verkrijgbaar in de winkel of hoe zit dat?

Weet er iemand ergens gegevens van andere gelijkaardige pocket-pc's voor gps?
Reply With Quote
  #7  
Old 03-06-2004, 17:14
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
Meestal wordt de BeNeLux meegeleverd... + mogelijk de hoofdwegen van Europa...
Verder ben ik nog nooit "plat" gevallen, wel rekening houdend dat het spul altijd op de sigarenaansteker zit in de wagen...
Reply With Quote
  #8  
Old 03-06-2004, 17:22
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Hier heb ik er al wat meer over gevonden. Voor goed te zijn zou je eigenlijk het systeem is moeten testen natuurlijk. Het is natuurlijk een hoop draden in uw auto en in ne Merc past dat eigenlijk niet
Reply With Quote
  #9  
Old 03-06-2004, 17:23
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
Quote:
Originally posted by krikke
wel rekening houdend dat het spul altijd op de sigarenaansteker zit in de wagen...
Wij hebben ook dat pakket van de Aldi, en met die fiche voor in de sigarenaansteker hebben wij problemen. Die aansteker is blijkbaar niet diep genoeg, waardoor de fiche er niet inklikt. We moeten ze er dus regelmatig eens opnieuw induwen, zodat ze contact maakt aan dat pinnetje op het uiteinde ook. Ik weet niet of er andere contacten te krijgen zijn die er wel inpassen.

Opletten dus...
Reply With Quote
  #10  
Old 03-06-2004, 17:27
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by Il Dottore
Op onderstaand forum vind je waarschijnlijk wel wat antwoorden op je vragen (is wel een forum van een winkel in die spullen maar er staat heel wat nuttige informatie op).
http://forum.gpsshop.be/
Thanks, deze topic verklaart voor mij al veel.
Reply With Quote
  #11  
Old 03-06-2004, 17:41
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
http://forums.telenet.be/breedband/s...threadid=46421
http://www.pocketpc-club.nl/forum/fo...?s=&forumid=25
Reply With Quote
  #12  
Old 03-06-2004, 17:50
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
tja één van onze mechaniekers heeft dat systeem ook op een dell pc'tje in zijn camionette. Voor binnenlandse leveringen werkt dit perfect, wij hebben ook geprobeerd om er mee naar magny-cours te rijden maar door de beperkte capaciteit van het geheugen kon hij maar een deel van de kaart van frankrijk uploaden, we zaten op 20km van magny-cours toen het spel connectie gevonden had. dit probleem is uiteraard op te lossen met een grotere memory card op je pc'tje. En dan zou het geen probleem mogen zijn om de kaarten van europese landen op je memory stick/card te zetten. Hij had de kaart van de omgeving van magnycours geupload maar ik weet nu wel niet meer juist vanwaar ... misschien een assistentie site van het merk?
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 03-06-2004, 19:03
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Quote:
Originally posted by stijnconinx
Hier heb ik er al wat meer over gevonden. Voor goed te zijn zou je eigenlijk het systeem is moeten testen natuurlijk. Het is natuurlijk een hoop draden in uw auto en in ne Merc past dat eigenlijk niet
Bwa wij hebben toch ook ne merc Pa steekt het overschot aan draad in het handschounkastje... Ook geen zicht maar al beter dan ne slingerende kabel
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.