De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 11-02-2007, 23:08
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Je uitlaat ziet er inderdaad leuk uit, maar probeer de rand eens te verdunnen door hem conish uit te vijlen en dan de binnenzijde zwart te maken. Als je dan het voorste randje opnieuw ontdoet van het zwart is het net of je een flinterdun pijpje hebt.
Is ook nog de bedoeling. Het pijpje is alleen op maat gezaagd en op z'n plek gezet, afwerking heb ik nog niets aan gedaan.

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Je bekabeling vind ik een goed idee, maar te dik en ze sluit ook niet overal perfect aan. Probeer eens met visdraad die je zwart verft en met secondenlijm kleeft. Werkt perfect.
Nog niet alles zit vastgemaakt, dus daar kan ik nog wat aan doen. Over de dikte valt natuurlijk te discusieren
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #17  
Old 12-02-2007, 00:12
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Zier er knap uit, leuke details trouwens
Reply With Quote
  #18  
Old 12-02-2007, 08:58
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Knappe update hoor.

Heb hier ook bedrading liggen die ik onlangs bij domino besteld had.
Enkel weet ik niet al te goed waar en wat met bedrading. Dit noopt me tot zoekwerk, had er al enkele gevonden door die link die Huudo eens gepost had, maar deze zijn ook duidelijk en zou ik dus ook graag gebruiken als leidraad.

Hopelijk neem je er geen aanstoots aan?

Alvast bedankt voor de foto update, is belangrijk voor een beginner als ik.
Reply With Quote
  #19  
Old 12-02-2007, 11:11
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Wild Goose View Post
Enkel weet ik niet al te goed waar en wat met bedrading. Dit noopt me tot zoekwerk, had er al enkele gevonden door die link die Huudo eens gepost had, maar deze zijn ook duidelijk en zou ik dus ook graag gebruiken als leidraad.

Hopelijk neem je er geen aanstoots aan?
Zeker geen aanstoot hoor! Ik heb het zelf ook afgekeken van andere builds (hier en hier). Kijk anders ook eens op m'n modelbouwfoto-site (http://photos.keepturningleft.com), daar heb ik een aantal referentie-foto's van het interieur van de 307 WRC geplaatst.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #20  
Old 16-02-2007, 23:37
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Ik gebruik voor deze 307 ook de PE-set van Crazy Modeler. Maar nu vroeg ik me af of er hier iemand is die deze set ook heeft gebruikt? Ik heb namelijk wat vraagjes over hoe een en ander het beste in elkaar zou passen... de "handleiding" is niet altijd even duidelijk en sommige onderdelen worden niet eens genoemd.... Met name de ruitenwisser bezorgt me nog hoofdpijn
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #21  
Old 18-02-2007, 00:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Ik gebruik voor deze 307 ook de PE-set van Crazy Modeler. Maar nu vroeg ik me af of er hier iemand is die deze set ook heeft gebruikt? Ik heb namelijk wat vraagjes over hoe een en ander het beste in elkaar zou passen... de "handleiding" is niet altijd even duidelijk en sommige onderdelen worden niet eens genoemd.... Met name de ruitenwisser bezorgt me nog hoofdpijn
Ik heb de set om te gebruiken voor de Thiry versie. Een eerste blik op de onderdelen en het magere plannetje hebben ook bij mij enkele vraagtekens doen rijzen, maar goed, zo ver ben ik nog niet.
Reply With Quote
  #22  
Old 12-04-2007, 18:48
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Eindelijk wat tijd gehad om weer aan de 307 te werken. De rolkooi en het interieur zijn grotendeels af. Alleen het dashboard en het stuurwiel moeten nog gedaan worden.

De rolkooi; Hier heb ik nog wat extra "buizen" links en rechtsachter geplaatst, die verbonden zijn met de ophanging door buisjes.


De stoelen met gordels. De stof is van een Studio27 setje en de metalen delen van zowel Studio27 als Crazy Modeller.


De middenconsole. Elk knopje is er met de hand ingezet. Tevens zit er een telefoonhouder, alleen zie je dat op deze foto niet echt goed. Ik zal later nog een duidelijkere foto proberen te maken. De handgreep van de handrem is niet geschilderd, maar is een dun buisje die erover heen is gezet.


En het geheel even als test in elkaar gezet.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #23  
Old 12-04-2007, 18:58
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
heb je die knopjes dan zelf gemaakt of zo ? :$
Reply With Quote
  #24  
Old 12-04-2007, 19:35
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Gèrre View Post
heb je die knopjes dan zelf gemaakt of zo ? :$
ja. stukje sprue verwarmt en uitgerekt. Vervolgens stukjes uitgesneden en die in de voorgeboorde gaatjes geplaatst.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #25  
Old 12-04-2007, 19:39
Duval The Best Duval The Best is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 334
Knap werk wat je hier laat zien !
__________________
Website :
www.freewebs.com/tmrallysport
Reply With Quote
  #26  
Old 13-04-2007, 14:17
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Mooie details dat je hier laat zien, rolkooi ziet er super uit
Reply With Quote
  #27  
Old 19-04-2007, 18:55
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Als je smoke gebruikt voor de roostertjes, moet je wel rekening houden dat de 'finish' er daar weer blinkend zal gaan uitzien.
Inmiddels heb ik het dashboard afgemaakt. En ik heb toch X-19 smoke gebruikt Ik bedacht me later dat ik die gewoon weer mat kan maken door er weer matte vernis overheen te spuiten

Het schakelmechanisme heeft me nog wat hoofdbrekens bezorgd. Dit komt uit de PE-set van Crazy Modeller en ik had de "pootjes" tussen de voor en achterplaat de verkeerde kant opgebogen Bij terugbuigen zouden ze uiteraard afbreken.... maar als ik ze zou laten zitten dan zou de voorplaat er fout opzitten en niet helemaal lekker passen Uiteindelijk toch maar de originele pootjes verwijderd en vervangen door dunne plastic buisjes. O ja, zowel de voor- als echterplaat van datzelfde mechanisme is bekleed met CF van Scale Motorsport.

Nu nog de zijkanten plaatsen en het interieur is dan wat mij betreft af en ga ik eens kijken naar de body-shell en het afwerken van de onderzijde.







__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 19-04-2007 at 18:58.
Reply With Quote
  #28  
Old 19-04-2007, 21:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
De roostertjes zijn goed gelukt. Ze worden mooi geaccentueerd. Wel denk ik dat het dashboard in zijn geheeld misschien een tint te licht van kleur is, maar wellicht dat, eens alles gemonteerd is, het zo zal opvallen. Hoe interieur ziet er verder zeer verzorgd en gedetailleerd uit! Knap werk.
Reply With Quote
  #29  
Old 20-04-2007, 07:23
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
De roostertjes zijn goed gelukt. Ze worden mooi geaccentueerd. Wel denk ik dat het dashboard in zijn geheeld misschien een tint te licht van kleur is, maar wellicht dat, eens alles gemonteerd is, het zo zal opvallen.
ehm, dat kan ook aan mijn fotografische kwaliteiten liggen... Omdat ik de foto's een beetje donker vond, heb ik ze wat opgelicht. In het echt is het dashboard niet zo licht.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #30  
Old 06-10-2007, 16:49
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
En ook hier een update. De 307 is bijna af. Ik moet alleen nog de antenne's op het dak plaatsen. Hier alvast wat foto's van de wielen. Hierbij heb ik voor het eerst wat lichte weathering toegepast door sterk verdund grijs langs de randjes te laten lopen alswel rond de wielmoeren. Verder heb ik het loopvlak ietsjes bewerkt met een van de weathering-setjes van Tamiya.



En de body. Hierbij heb ik het 22-stappen plan van Guido als basis gebruikt en dat is me erg goed bevallen. Ik heb eerst de onderste delen wit gespoten en vervolgens afgeplakt. Vervolgens dus meerdere rode lagen (TS49 door de airbrush) en tussendoor geschuurd volgens het 22-stappen plan. Uiteindelijk ook nog de naden ingekleurd met sterk verdunde zwarte verf.




__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 06-10-2007 at 16:53.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.