De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 16-01-2007, 23:38
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Peugeot 307 WRC Markko Märtin/Michael Park

Hierbij mijn eerste "op de werkbank"-thread op dit forum. Het is de Peugeot 307 WRC van Tamiya. Ik zal deze aanvullen met een PE-set van Crazy Modeler en Marlboro decals.

1+2. Remschijf van PE linksvoor respectievelijk rechtsachter. De bodemplaat moet her en der nog bijgestipt worden.



3. Het dashboard. Deze heb ik eerst XF53 ge-airbrush-ed en vervolgens een laagje Future gegeven. Vervolgens goed laten drogen en de decals gezet. Tenslotte een matte vernis eroverheen ge-airbrush-ed. Op de foto zie je het niet echt mooi, maar hij is mooi egaal mat geworden.



4+5. voor de stoelen geld hetzelfde als voor het dashboard, met dien verstande dat de kevlar-decals op de achterkant niet met matte vernis zijn overgespoten.


6. De rolkooi. Deze moet ik nog opnieuw spuiten. Had de onderdelen los al gespoten, maar zag later dat je dan lelijke naden over zou houden. De kooi dus eerst in elkaar gezet en de naden opgevuld en geschuurd.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #2  
Old 16-01-2007, 23:47
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2006
Location: Roeselare
Posts: 664
Allé hoe meer zielen hoe meer vreugde .welkom.
zo te horen geen beginnerke t' ziet er alvast niet slecht uit.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-01-2007, 23:58
Duval The Best Duval The Best is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 334
Da ziet er heel knap uit hoor en inderdaad geen beginneling denk ik
__________________
Website :
www.freewebs.com/tmrallysport
Reply With Quote
  #4  
Old 17-01-2007, 00:24
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Dat ziet er inderdaad zeer netjes uit allemaal. Enkele suggesties misschien. De PE remschijven zou ik wat proberen opschuren om a) de kleine onnauwkeurigheden te verwijderen, b) een iets realistischer effect te verkrijgen (indien nog mogelijk natuurlijk). Het grootste gedeelte zal waarschijnlijk toch achter de velgen verdwijnen en minder zichtbaar zijn, dus dat hoeft niet echt een probleem te zijn als je ze zo laat.

Dashboard en zetel zien er al zeer goed uit. Doordat je future gebruikt vooraleer je de decals plaats, vermijd je natuurlijk de typische silvering. De matte vernis er weer over achteraf, maakt dat je niet kan zien dat het decals zijn. Goed hoor. Wel zou ik zowel het dashboard als de zetel nog wat drybrushen om er nog meer effect in te krijgen.

Veel plezier verder en fijn om ook van jou een thread hier te vinden.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-01-2007, 00:41
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Dank voor de reacties. Ik ben inderdaad geen beginneling meer Dat opschuren van de remschijven had ik nog niet bedacht, ga ik nog proberen. Bij het dashboard ga ik in ieder geval ook nog de roosters wat meer accentueren (met X-19 Smoke waarschijnlijk) en zal het beeldschermpje van de bijrijder nog een laagje futur krijgen om weer wat glans te krijgen. Drybrushen ga ik ook maar eens proberen; eerst nog even oefenen op de stoel die ik nog over heb uit de kit
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #6  
Old 17-01-2007, 00:45
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Mooi project! En zo te zien ook goed bezig! Succes.
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #7  
Old 17-01-2007, 00:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Als je smoke gebruikt voor de roostertjes, moet je wel rekening houden dat de 'finish' er daar weer blinkend zal gaan uitzien. Maar het kan natuurlijk wel. Ik weet niet of een laagje futur voldoende zal zijn om het beoogde resultaat te bekomen.
Wat ik meestal doe om metertjes ed in het dashboard van een glaasje te voorzien, is er een dikke drup enamel vernis (Revell N°1) indruppelen en dan horizontaal laten drogen. Weet niet of dat hier nog kan, ivm evt. compatibiliteit met de matte vernis (was deze acryl of enamel?). Wat je ook nog kan doen, is ergens een stukje doorschijnend platic folie op maat snijden en bevestigen.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-01-2007, 00:56
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Ik heb deze ook een eindje geleden gebouwd ter ere van Michel Park.

Tof dat je ook eens een op de werkbank plaatst alesinds een zeer goed begin.

Ga je ook de extra (marlboro-streepjes) decals gebruiken?

Last edited by scoobyfreak; 17-01-2007 at 00:58.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-01-2007, 09:32
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Voor de ventilatie roostertjes zou ik geen smoke gebruiken, is inderdaad blinkend achteraf zoals Huudo zegt.

Wat men ook vertelt (of wat vele mensen denken) op matte kleuren kan je wel een wash zetten, al is dit wat moeilijker. Probeer eens, ipv smoke, een beetje enemal matt zwart te verdunnen (met white spirit) en dat te gebruiken als wash in de roostertjes. Het voordeel is dat het, na het drogen, matt blijft. Ik ken dat 'future' ding niet waarover je babbelt, dus ik weet niet of dat een product op waterbasis is of acryl.

Spijtig dat de schijven al ver klaar zijn ... je had ze anders een betere look kunnen geven. Schuren is inderdaad de boodschap, maar ze lichtjes verwarmen met en aansteker (zodat ze een beetje bruin worden), terug schuren, terug verwarmen, .... en dat ongeveer 5 keer herhalen. Dan krijg je een mooie 'bruine' remschijf.

In ieder geval ... GOE BEZIG! (en van harte welkom hier tussen al die zotten!)
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #10  
Old 17-01-2007, 10:30
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by gulfclk View Post
Ik ken dat 'future' ding niet waarover je babbelt, dus ik weet niet of dat een product op waterbasis is of acryl.
"Future" is ook wel bekend als "Parket Plus" in Nederland en, voor zover ik begreep, "Klir" in België. (link met meer info hierover: http://www.swannysmodels.com/TheCompleteFuture.html)

Quote:
Originally Posted by gulfclk View Post
Spijtig dat de schijven al ver klaar zijn ... je had ze anders een betere look kunnen geven. Schuren is inderdaad de boodschap, maar ze lichtjes verwarmen met en aansteker (zodat ze een beetje bruin worden), terug schuren, terug verwarmen, .... en dat ongeveer 5 keer herhalen. Dan krijg je een mooie 'bruine' remschijf.
In ieder geval een goede tip voor de volgende keer!
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #11  
Old 17-01-2007, 16:35
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
olapalola.

Dees moet ik volgen, alle tips zijn welkom voor mij en mijn 307.

Succes man met de bouw.

Vazily.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-01-2007, 17:46
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
"Future" is ook wel bekend als "Parket Plus" in Nederland en, voor zover ik begreep, "Klir" in België. (link met meer info hierover: http://www.swannysmodels.com/TheCompleteFuture.html)
"Some serious stuff in there."

De meest gezochte pagina met veel bruikbare info. Bedankt!!
Reply With Quote
  #13  
Old 21-01-2007, 23:04
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Geen foto-update vandaag, heb maar een paar kleine dingen gedaan zoals begonnen met de bedrading, de foot-rest van de navigator en de brandblussers.

Ik heb overigens de referentie-foto's die ik tot nu toe heb gevonden van de 307 WRC Online gezet en wel hier: http://photos.keepturningleft.com. Ergens onderaan staat een sectie "Reference pictures", met daarin 2 albums; één voor de Impreza WRC en één voor de 307 WRC.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #14  
Old 11-02-2007, 19:35
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Eindelijk weer wat tijd gehad en dus meteen maar een update.

Eerst 2 foto's van de binnenkant met de toegevoegde bedrading. In de middenconsole heb ik gaatjes geboord waar later de knoppen nog in geplaatst worden.



Verder was ik niet tevreden over het uitlaatpijpje van Tamiya, dus die is vervangen door een metalen buisje:


En zo ziet dat eruit met de body erop. Het buisje moet overigens nog netjes bijgeschuurd worden.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #15  
Old 11-02-2007, 22:25
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Je uitlaat ziet er inderdaad leuk uit, maar probeer de rand eens te verdunnen door hem conish uit te vijlen en dan de binnenzijde zwart te maken. Als je dan het voorste randje opnieuw ontdoet van het zwart is het net of je een flinterdun pijpje hebt.

Je bekabeling vind ik een goed idee, maar te dik en ze sluit ook niet overal perfect aan. Probeer eens met visdraad die je zwart verft en met secondenlijm kleeft. Werkt perfect.

Voor de rest ... proper en strak. Houden zo.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.