De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2004
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 29-08-2004, 17:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 27 en 28

Hier zijn de oplossingen van vragen 27 en 28:

Vraag 27 :
  1. Wie is de piloot van de wagen op foto nr 1 ? Stéphane Cohen
  2. Wie is de piloot van de wagen op foto nr 2 ? Eric Bachelart
  3. Wie is de piloot van de wagen op foto nr 3 ? Didier Theys
  4. Wie is de piloot van de wagen op foto nr 4 ? Bertrand Gachot
  5. En in welk jaar was dit, wetende dat alle foto’s uit hetzelfde jaar stammen ? 1987

Tip : D(idier)eze s(téphan)pannende g(achot)rafische t(heys)est b(ertrand)etreft e(ric)nkel B(achelart)elgische c(ohen)oureurs!

Vraag 28 :
  1. Waar is deze foto getrokken ? Duivelsbergcircuit in Maasmechelen
  2. In welk jaar is deze foto getrokken ? 2003
  3. Wie is de piloot van de wagen op de foto ? Hervé Knapick
  4. Wat was het behaalde eindresultaat van de dag ? Divisie 1: 7e
  5. Wie was die dag eindwinnaar in dezelfde klasse ? Divisie 1: Kenneth Hansen

Tip: “Ik, pechvarken” => Herve Knapick

De originele foto zag er zo uit :



Dat levert volgende rangschikking op (ex-aequo's in willekeurige volgorde) :
[list=1][*] Guy : 4845[*] Pompierke : 4843[*] Jan : 4750[*] Marshal : 4659[*] Jjoris : 4628[*] Vanni : 4553[*] Baron : 4520[*] Lotuzzz : 4409[*] Manu : 4379[*] HHugo : 4325[*] Bazzie : 4025[*] Ottooke : 3610[*] Swa : 3609[*] Porsche : 3584[*] Sledge : 3254[*] Lambo : 3198[*] Johan : 3192[*] Megane : 2889[*] Obi-Jan : 2819[*] Fleabite : 2690[*] The Interceptor : 2654[*] Superdiesel : 2502[*] A.J. : 2239[*] AlainH : 2088[*] Huudo : 1695[*] Nox : 950[*] Raceboy : 809[*] Marcel : 719[*] Lender : 219[*] Snelle Japie : 188[*] Autosport.be : 188[*] Dragonfly : 95[*] Juha : 93[*] Iceman : 69[*] Corvetteboy : 66[*] TiBo : 8[/list=1]

Het wordt zéééer eng aan de top!!!

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 29 en 30!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 31-08-2004 at 20:34.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-08-2004, 18:55
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Awel, deze keer heb ik echt gezweet.

Van de eerste vraag wist ik onmiddellijk Theys en Gachot en achteraf ook Bachelart, te herkennen aan zijn helm.
Daardoor wist ik ook het jaar.
Door al mijn oude Auto & Sport-en te consulteren , kwam ik achter Cohen, hoewel dit toch nog een gok was, daar er enkel (slechte) zwart-witte foto's terug te vinden waren.
Deze tip had ik niet door !

De Peugeot was onbegonnen werk, tot ik ergens op een site deze Peugeot in een wedstrijd in Lohéac terugvond. Daarna de link met Maasmechelen (HOTEL LIKA op de nummers, weet je wel!) , en jawel, alleen in 2003 heeft deze 206 WRC daar gereden. In de rallycross is er immers maar een enkele andere Peugeot 206 terug te vinden , een 4x4 model van de Fin Jokinen , of zoiets, maar dan klopte die publiciteit van Daf-Rennes natuurlijk niet !

Lang in het ongewisse gebleven, maar uiteindelijk viel het nog mee!

Toch nog één opmerking: Hoe komt het dat er slechts 18 (op 36) deelnemers waren. Volhouden hé, mannen ! Je leert er toch het één en ander mee bij ........................

Last edited by Guy; 29-08-2004 at 19:00.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-08-2004, 20:00
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Quote:
Originally posted by guy
Toch nog één opmerking: Hoe komt het dat er slechts 18 (op 36) deelnemers waren. Volhouden hé, mannen ! Je leert er toch het één en ander mee bij ........................
Ik was de quiz compleet vergeten, tot gisteravond dan. Vraag 28 heb ik gelukkig snel gevonden, voor vraag 27 was ik te laat om die nog volledig uit te zoeken.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-08-2004, 21:28
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Ik had te weinig tijd. En in de vrije tijd die ik al had, had ik niet veel zin om de vragen op te lossen....
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 29-08-2004, 21:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by sledge
Ik had te weinig tijd. En in de vrije tijd die ik al had, had ik niet veel zin om de vragen op te lossen....
Same here!
Reply With Quote
  #6  
Old 29-08-2004, 22:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Vraag 28 was makkelijk, aan de kleurafwijking (met name in het gebied rondom de rechter koplamp)in de foto zie je duidelijk wie de fotograaf is Aangezien ik van dat heershap wist dat hij in 2002/2003 naar de rallycross is geweest in Maasmechelen was die vraag redelijk makkelijk opgelost via Google/Afbeeldingen.

Vraag 27, twee van de vier wist ik nog wel te vinden...............voor het overige heb ik een Hasselts hulplijntje moeten gebruiken. Ik kom wel tot de conclusie dat antwoorden in de categorie " Belgisch circuit Nationaal / Internationaal jaren '80/'90" zo goed als onvindbaar zijn op het internet.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-08-2004, 23:45
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by Marshal
Ik kom wel tot de conclusie dat antwoorden in de categorie " Belgisch circuit Nationaal / Internationaal jaren '80/'90" zo goed als onvindbaar zijn op het internet.
Klopt. Maar dat is nu net het leuke. In de laatste vragen komt de parate kennis weer meer aan bod, i.p.v. een spelletje "Wie kan er het beste Googlen?"
Reply With Quote
  #8  
Old 30-08-2004, 08:47
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by sledge
Ik had te weinig tijd. En in de vrije tijd die ik al had, had ik niet veel zin om de vragen op te lossen....
Sorry, maar vier weken kan je bezwaarlijk "weinig" tijd noemen.
Door het puntensysteem maak je kans op winst (of verlies...
) tot op het laatste moment, dus schraap de moed weer bij elkaar zou ik zeggen.

jan
Reply With Quote
  #9  
Old 30-08-2004, 10:23
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally posted by jan
Sorry, maar vier weken kan je bezwaarlijk "weinig" tijd noemen.
Door het puntensysteem maak je kans op winst (of verlies...
) tot op het laatste moment, dus schraap de moed weer bij elkaar zou ik zeggen.

jan
Sorry, maar wat weet jij wat ik doe in de week? Ik heb een maand 6 dagen per week meer dan 10 uur/dag gewerkt. Van 14u15 tot 01u00. Als ik dan opsta, heb ik wel betere dingen te doen in de weinige tijd die me rest voor ik alweer moet gan werken. Zondag had ik mischien wat tijd, maar goed...
Dus, voor je op iemand z'n uitleg wat commentaar geeft, denk eerst even na
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 30-08-2004, 23:04
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Quote:
Originally posted by sledge
Dus, voor je op iemand z'n uitleg wat commentaar geeft, denk eerst even na
Ja, zeg, mijn opmerking was ook zo weer niet bedoeld en ik ben ervan overtuigd, die van Jan ook niet !
Je doet mee of niet.
Iedereen is vrij om zelf te beslissen.
De bedoeling van deze quiz bestaat erin om de fanatiekers eens op hun achterste poten te laten staan, en de anderen de kans te geven een stukje historie op te snuiven.
Niemand is verplicht om mee te doen of er extra tijd in te steken.
Zoals steeds heeft elke wedstrijd een reglement en daarin werd van bij de aanvang de kalender opgesteld.
Mijn opmerking was er één van teleurstelling dat er zoveel spelers afgehaakt waren.
Of zie ik het verkeerd.....?

Tussen haakjes: Ik vertrek elke dag om 06.30 h naar mijn werk en ben met een beetje geluk om 19.00 h terug thuis.
Dus geen gezeur !
Reply With Quote
  #11  
Old 30-08-2004, 23:15
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Hiermee is voor mijn part de OFF TOPIC afgesloten en mogen de deelnemers aan onze kwismasters verder uitleggen hoe ze de vragen al dan niet opgelost kregen, met mijn excuses om de bal in het hoenderhok te hebben gesmeten.............
Reply With Quote
  #12  
Old 31-08-2004, 08:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb de thread gesplitst en de discussie over de moeilijkheidsgraad (die zeer zeker waardevol is en daarom ook afgesplitst werd) in een andere thread gezet.

Hier gaan we dus gewoon door met de straffe verhalen over het oplossen van vraag 27 en 28.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #13  
Old 31-08-2004, 08:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
origineel antwoord overgecopieerd naar de juiste thread. Antwoord gepost tijdens de splitsing.

Last edited by Guido; 31-08-2004 at 08:59.
Reply With Quote
  #14  
Old 31-08-2004, 20:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik wil even meegeven dat Manu 200 punten bijgekregen heeft, punten waarop hij recht had. Hij had alle antwoorden juist maar om één of andere reden worden "é's" omgezet in "i's" in mijn mailbox. Daardoor hadden we Stiphane Cohen en Hervi Knapick fout gerekend. Na enkele extra mail-testen zijn we tot de vaststelling gekomen dat de informatica voor de problemen zorgt en daarom deze rechtzetting.

Ik denk wel dat alle faire quizzers hiermee kunnen leven?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #15  
Old 31-08-2004, 22:10
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Geen probleem !!!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.