De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 23-04-2007, 17:20
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
De ruit is zo Huudo, dat is de foto denk ik. En over het polijsten ben ik het met je eens...Misschien ga ik dit alsnog doen...
Maar de scratch remover wat ik had, maakte gewoon krassen dus was bang om het resultaat helemaal naar de botten te helpen.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #32  
Old 23-04-2007, 17:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
De ruit is zo Huudo, dat is de foto denk ik. En over het polijsten ben ik het met je eens...Misschien ga ik dit alsnog doen...
Maar de scratch remover wat ik had, maakte gewoon krassen dus was bang om het resultaat helemaal naar de botten te helpen.

Tom
Scratch remover? Bedoel je daarmee de compound van Tamiya of een product voor de echte auto? In het laatste geval moet je inderdaad voorzichtig zijn, want ik heb er ook al enkele nare ervaringen mee gehad. Lees, door de lak heen gepolierd en volledig terug opnieuw kunnen beginnen. Met de compound van Tamiya zou het quasi perfect moeten lukken.
Reply With Quote
  #33  
Old 23-04-2007, 18:00
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Neen geen compound en geen voor autolak. Zat bij een polijstsetje van Novus. Daar zit een Fine en Big scratch remover bij, voor na het polijsten met het schuurpapier. Dit zou fijne krasjes moeten verwijderen, maar hij maakte gewoon hele grote krassen in mijn lak, net zoals je je auto wast. Van die waskrassen (if you know what I mean)

Dus jij polijst gewoon met compound en dan wax erover?

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #34  
Old 23-04-2007, 18:21
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Neen geen compound en geen voor autolak. Zat bij een polijstsetje van Novus. Daar zit een Fine en Big scratch remover bij, voor na het polijsten met het schuurpapier. Dit zou fijne krasjes moeten verwijderen, maar hij maakte gewoon hele grote krassen in mijn lak, net zoals je je auto wast. Van die waskrassen (if you know what I mean)

Dus jij polijst gewoon met compound en dan wax erover?

Tom
I know what you mean. Ik polijst gewoon met Tamiya compound en dan Tamiya wax erover.
Reply With Quote
  #35  
Old 23-04-2007, 18:41
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
I know what you mean. Ik polijst gewoon met Tamiya compound en dan Tamiya wax erover.
Dat ga ik dan ook eens proberen bij de beetle. Dan resten mij er nog drie dingen...Smeer je compound op in circelvormige of rechte bewegingen en hoe krijg je die witte 'waas/schijn' wat compound achterlaat in je panellines weg?
Het derde wat mij rest is u bedanken voor uw vakkundige uitleg

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #36  
Old 23-04-2007, 20:28
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ondanks alle problemen die je ondervond met plamuren, is dit toch een mooi eindresultaat.

Showen op Moveleo; zou ik zo zeggen, dan kan ik hem eens van dichtbij bewonderen.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #37  
Old 24-04-2007, 12:25
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Dat ga ik dan ook eens proberen bij de beetle. Dan resten mij er nog drie dingen...Smeer je compound op in circelvormige of rechte bewegingen en hoe krijg je die witte 'waas/schijn' wat compound achterlaat in je panellines weg?
Het derde wat mij rest is u bedanken voor uw vakkundige uitleg

Tom
"Heit 'er iemand een vod"

1. Compound breng je aan met een zachte katoenen doek (zakdoek, oud onderhemdje enz.). Neem wat compound op je vodje en breng het langzaam aan dmv cirkelvormige bewegingen. Herneem je vodje zeer regelmatig, want wat je in feite doet is minuscuul kleine laagjes van je ver weg nemen. Deze verf blijft in je vodje natuurlijk zitten en als je te lang met hetzelfde stukje van je vod blijft aanbrengen, ga je krassen maken omdat je eigenlijk op de moment ook verf aan het inwrijven bent. Als je je auto 2x helemaal behandeld hebt, doe je het nog maar een 3de keer (3de keer goeie keer), maar er wel voor zorgen dat je niet door de lak uitgaat natuurlijk. Voor de moelijk bereikbare plaatsen kan je een wattenstokje nemen ipv je vodje.

2. Uiteraard blijven en resten achter in paneellijnen. Deze kan je best verwijderen door gebruik te maken van een tandenstoker, een oude tandenborstel en als het er echt niet uitgaat, kan je met een nat penseel evt. wat water aanbrengen daar waar nog restanten zitten. Deze lossen normaal gezien wat op en dan kan je ze met je vodje weer opnemen.

Alle compound stof dat nu nog op de body zit, kan je met madam hare "blush" borstel afborstelen. Je weet wel die dikke borstel waar ze hun gezicht wat mee poederen - allez, dat denk ik toch, ik heb die thuis in ieder geval gepikt.

3. Nu kan je de body nog een waxbeurt geven. Opnieuw met een zachtedoek aanbrengen en niet te veel in eens gebruiken. Nadat je de body 1x gedaan hebt, doe je hem nog maar een keertje extra. Dan ben je zeker. Met wax kan je niks misdoen.

OPGELET!
Compound is niet in staat om "appelsien" te doen verdwijnen. Als je je lak "appelsien" hebt gespoten, dien je die eerst terug te schuren met een super fijn schuurpapier. Daarna pas, kan je beginnen met de compound.

Suczeven!
Reply With Quote
  #38  
Old 24-04-2007, 16:11
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Inderdaad, voor die 'appelsien' heb ik wel wat fijn schuurpapier liggen. Gij gebruikt dus compound na de decals en na de blanke lak ook nog eens? Dan verbruikt ge nogal wat compound

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #39  
Old 24-04-2007, 16:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Inderdaad, voor die 'appelsien' heb ik wel wat fijn schuurpapier liggen. Gij gebruikt dus compound na de decals en na de blanke lak ook nog eens? Dan verbruikt ge nogal wat compound

Tom
...en soms ook nog eens voor de decals, maar al bij al valt het verbruik van de compound wel mee. Het verschil wordt ergens gemaakt he.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.