De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 23-09-2006, 12:01
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Help Top Gear

Dag mede-paddockers,

Ongetwijfeld zullen jullie op de hoogte zijn van het ongeval dat Top Gear-presentator Richard Hammond afgelopen week heeft gehad. Gelukkig blijkt Hammond op de goede weg te zijn, hij zou zelfs al rondgestapt hebben in zijn ziekenhuiskamer. Maar goed, over dit onderwerp is er al een hele thread te vinden op dit forum. Ik zou het hier eigenlijk willen hebben over een ander, niet zo aangenaam staartje van deze zaak.

Het is namelijk zo dat het programma Top Gear serieus onder vuur ligt. De aanstichter hiervan blijkt de nieuwsdienst van de BBC zelf te zijn! Dat las ik in de column van Jeremy Clarkson in de krant "The Sun". In zijn eigen woorden staat er dat Hammond gevecht aan het winnen is, maar dat dat van Clarkson, om Top Gear op de buis te houden nog maar net begint.

Het artikel kan je hier lezen.

Zelf ben ik een zeer grote fan van Top Gear, en ik vermoed dat ik zeker niet de enige ben op dit forum. Is er misschien een mogelijkheid om een soort van petitie te houden voor de Belgische kijkers?
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
  #2  
Old 23-09-2006, 12:03
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Top Gear is in mijn ogen een van de weinige goede programma's op tv. Hopelijk blijft het op tv !
Reply With Quote
  #3  
Old 23-09-2006, 13:44
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: Deinze
Posts: 221
damn, aangrijpend verhaal - maar dit is een gevecht die Jeremy niet zal winnen
__________________
www.ddv-graphics.com
Reply With Quote
  #4  
Old 23-09-2006, 13:45
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
The sun is nu niet meteen een betrouwbare bron he.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #5  
Old 23-09-2006, 13:49
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
t is wel Clarkson zelf die het schrijft
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 23-09-2006, 14:20
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Voor alle duidelijkheid, het artikel staat inderdaad in "The Sun", maar dit is de column die Clarkson voor die krant schrijft. Lijkt mij dus toch een hoog waarheidsgehalte te hebben. Het zal vermoedelijk vooral afhangen de bevindingen in het evalutierapport van de "Health & Safety Executive". Als die vinden dat er sprake is van nalatigheid zal dat voor de BBC al een goed excuus zijn om Top Gear te nekken. Top Gear ligt al sinds 1999 regelmatig onder vuur omdat men "snelheid verheerlijkt". Verschillende MP's (ministers of parlement) hebben de voorbije jaren hier hun ongenoegen over geuit.

Vergeet niet dat ondanks de gigantische kijkcijfers die Top Gear haalt de BBC het in het verleden geen probleem vond om het programma van tijdstip te veranderen voor bijvoorbeeld een biljart-tornooi dat nog geen 10% van die kijkcijfers haalde. Men is er bij de BBC dus al niet echt wild van.

Nu denk ik persoonlijk niet dat het programma Top Gear door heel deze situatie gaat opgedoekt worden, maar het zou best wel eens kunnen dat Clarkson & co met heel hun show (maar dan onder een andere naam?) naar een van de commerciële zenders zouden verhuizen. Daar zijn ze tijdens de uitzendingen al meermaals al lachend over bezig geweest. De vraag is wel, krijgen wij het hier dan nog te zien?
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2

Last edited by Rohrl-fan; 23-09-2006 at 16:04.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-09-2006, 19:25
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally Posted by Rohrl-fan
Nu denk ik persoonlijk niet dat het programma Top Gear door heel deze situatie gaat opgedoekt worden, maar het zou best wel eens kunnen dat Clarkson & co met heel hun show (maar dan onder een andere naam?) naar een van de commerciële zenders zouden verhuizen. Daar zijn ze tijdens de uitzendingen al meermaals al lachend over bezig geweest. De vraag is wel, krijgen wij het hier dan nog te zien?
Als de BBC Top Gear niet meer wilt, zal er wel een andere zender zo'n kijkcijferkanon willen overkopen. Enkel zal de BBC dan in de weg liggen door de rechten op de naam niet te willen verkopen, zoals in het verleden.

Een petitie is zeker een goed idee. Baat het niet dan schaadt het niet.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-09-2006, 21:38
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally Posted by redje
Als de BBC Top Gear niet meer wilt, zal er wel een andere zender zo'n kijkcijferkanon willen overkopen. Enkel zal de BBC dan in de weg liggen door de rechten op de naam niet te willen verkopen, zoals in het verleden.

Een petitie is zeker een goed idee. Baat het niet dan schaadt het niet.
Op de Britse zender Five TV is al een gelijkaardig programma te zien. Het noemt Fifth Gear. De inhoud van dat programma is ongeveer hetzelfde als Top Gear.
__________________

Last edited by Ottooke; 23-09-2006 at 21:40.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-09-2006, 22:13
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Rohrl-fan
Top Gear ligt al sinds 1999 regelmatig onder vuur omdat men "snelheid verheerlijkt". Verschillende MP's (ministers of parlement) hebben de voorbije jaren hier hun ongenoegen over geuit.

Vergeet niet dat ondanks de gigantische kijkcijfers die Top Gear haalt de BBC het in het verleden geen probleem vond om het programma van tijdstip te veranderen voor bijvoorbeeld een biljart-tornooi dat nog geen 10% van die kijkcijfers haalde. Men is er bij de BBC dus al niet echt wild van.
Niks tegen snooker hé manneke . Snooker is best een mooie sport om naar te kijken!

Nu terug on-topic: Hebben ze daar in Engeland ook hetzelfde probleem als bij ons (nl. dat de politiek zich met de openbare omroep bemoeid)??? Naar mijn mening bepaalt de omroep ZELF wat het wil en zal uitzenden ! Politiekers hebben wel wat beters te doen dan het tv-programma uit te stippelen!
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 23-09-2006, 23:01
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally Posted by Ottooke
Op de Britse zender Five TV is al een gelijkaardig programma te zien. Het noemt Fifth Gear. De inhoud van dat programma is ongeveer hetzelfde als Top Gear.
Fifth Gear is ontstaan doordat TG werd stopgezet en Five kocht het format over. Enkel wilde de BBC de rechten op de naam niet verkopen en dus werd het nieuwe programma op Five TV Fifth Gear genoemd.
Maar FG is een ander soort programma. Het doet echte analyses ipv de TG-vergelijkingen. Echter sinds enige tijd proberen ze TG ook te copiëren.

Ik weet niet hoe het bestuur van de BBC in mekaar zit, maar het zou best kunnen zijn dat de MP's zich met het bestuur kunnen bemoeien. Clarkson is te vastberaden om TG te laten sterven. Op de een of andere manier zal hij wel winnen.
Reply With Quote
  #11  
Old 24-09-2006, 03:13
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Niks tegen snooker hé manneke . Snooker is best een mooie sport om naar te kijken!

Nu terug on-topic: Hebben ze daar in Engeland ook hetzelfde probleem als bij ons (nl. dat de politiek zich met de openbare omroep bemoeid)??? Naar mijn mening bepaalt de omroep ZELF wat het wil en zal uitzenden ! Politiekers hebben wel wat beters te doen dan het tv-programma uit te stippelen!

hoe je het ook draait of keert, een openbare omroep is nog altijd een gesubsidieerd overheidsbedrijf he. en wie betaalt, heeft meestal wel iets in de pap te brokken


trouwens: de dreiging is reëel:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/5372890.stm

Quote:
A BBC spokeswoman also confirmed the final part of the Best of Top Gear, due to be screened on 1 October, had been postponed indefinitely.

...

It had been intended that the new series of Top Gear would begin on 8 October. Given the circumstances, it's still too early to say when the series will return.
__________________

Last edited by marcel; 24-09-2006 at 03:18.
Reply With Quote
  #12  
Old 24-09-2006, 10:59
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Ik vind TopGear erg goed en kijk er graag naar, maar begrijp niet goed waarom ze persé in een dragracer moesten gaan zitten. Ten slotte zijn het geen professionele racers. Bespreek gewoon supercars in hun zeer eigen stijl, meer verwacht ik niet van dat programma...
Reply With Quote
  #13  
Old 24-09-2006, 11:04
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally Posted by Neo-242
Ik vind TopGear erg goed en kijk er graag naar, maar begrijp niet goed waarom ze persé in een dragracer moesten gaan zitten. Ten slotte zijn het geen professionele racers. Bespreek gewoon supercars in hun zeer eigen stijl, meer verwacht ik niet van dat programma...
Hammond heeft nochtans een racelicentie, dus die was sowieso het meest gekwalificeerd van de hele redactie (buiten stig).
Reply With Quote
  #14  
Old 25-09-2006, 09:30
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
De dreiging is inderdaa reëel, maar gelukkig heben de mannen van Top Gear enkele invloedrijke mensen aan hun zijde. Zo heeft de Road Safety Minister, Stephen Ladyman al laten verstaan dat volgens hem Top Gear onschuldig entertainment is en niet aanzet tot overdreven snelheid. De man was enkele seizoenen terug trouwens bij TG te gast.

Meer kan je hier lezen.

(Bron: The Sunday Times Online)

Andy Wilman, de executive producer van Top Gear liet op zijn beurt dan weer weten dat hij Top Gear enkel wil verderzetten met de huidige presentatoren, inclusief Richard Hammond. Ook liet hij weten dat hij ontslag neemt als men "van hogerhand" aan het programma zou sleutelen. Clarkson liet verstaan dat hij zich hier volledig bij aansluit en de chef van BBC2 is blijkbaar een fan van het programma, dus dat maakt nog een sterke bondgenoot.

Dat artikel vind je hier.

(Bron: The Observer Online)
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
  #15  
Old 30-09-2006, 16:11
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Men heeft ondertussen een petitie opgestart. Wie wil stemmen kan dat via onderstaande link.

Deze dus!
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.