De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-03-2006, 19:43
freddy freddy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Location: Kasterlee
Posts: 11
Achterlichten

Men vraagt de achterlichten van aan wagen te verven met X27 Clear red maar had dat niet in huis en sommige winkels in mijn gebuurten ook niet deze zeiden mij telkens dat er problemen waren met de leveringen van Tamiya.
Ik had nog KLAR 731 Van Revell Color en gebruikte deze…bij het verven merkte ik dat de verf slecht dekte de film die hij na liet hadden ook wat strepen, ik dacht dat de verf misschien slecht was en heb ze terug verwijder met Thinner van Humbrol het ging er goed af maar merkte al snel dat de lichten mat werden, ik weet t’is stom van mij maar is hier een oplossing voor en hoe doe ik het in de toekomst wel goed met die verf ? Thx
Reply With Quote
  #2  
Old 25-03-2006, 20:50
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Vooreerst moet ik zeggen dat je die lichten aan de BINNENkant moet verven, zeker niet aan de buitenkant. Ik kon het niet opmaken uit je post, maar dat is een eerste vereiste wanneer je die clear kleuren gebruikt. De verf die je gebruikte is waarschijnlijk niet slecht (ik heb hem zelf nog nooit gebruikt), maar net zoals de clear-verven van Tamiya zal hij (volgens mij) inderdaad niet goed dekken. Ik zet meestal minstens 3 à 4 lagen van die verf vooraleer het resultaat acceptabel is.
Je hebt de verf proberen verwijderen met Thinner, en dat was niet zo'n goeie zet. Thinner is namelijk een bijtend product, en het zal de plastic doen smelten. Dat heb je nu voor als je zegt dat de plastic mat werd.
Om je verder te kunnen helpen zou je eigenlijk eens moeten weten te vertellen wat het probleem exact is: is de plastic mat aan de binnenkant of de buitenkant? Wat voor achter lichten zijn het eigenlijk? Is het oppervlak dat mat werd mooi vlak of heeft het een geribbelde structuur?
Post anders eens een foto van zo een achterlicht, dan kunnen we je misschien verder helpen.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-03-2006, 23:57
freddy freddy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Location: Kasterlee
Posts: 11
lichten Peugeot 206

Dominique,
Het zijn de lichten van een Peugeot 206 WRC model met Clarion stickers, ze zijn van binnen geschilderd en gereinigd ze hebben ook een structuur…ik ga zo snel mogelijk foto’s er van maken zo dat je ziet wat het probleem werkelijk is, Thx
Reply With Quote
  #4  
Old 18-04-2006, 02:11
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Quote:
Originally Posted by freddy
Dominique,
Het zijn de lichten van een Peugeot 206 WRC model met Clarion stickers, ze zijn van binnen geschilderd en gereinigd ze hebben ook een structuur…ik ga zo snel mogelijk foto’s er van maken zo dat je ziet wat het probleem werkelijk is, Thx
op alle fabrieks peugeot's staat clarion :d
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.