De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 31-12-2003, 01:15
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2003
Location: overslag
Posts: 113
uitlaat verkleuren

Ik zou willen beginnen aan een moto van rossi,maar nu wil ik de uitlaat er zo echt mogelijk laten uit zien door hem aan de ciliders te laten verkleuren.Je weet wel wat ik bedoel,ik wil ze de kleur geven van verbrand metaal met bruin en blauw,zodat het er net echt uitziet.
Geeft er iemand ervaring mee en kan je het dan uitlegen via deze weg.
Groeten Gunther
Reply With Quote
  #2  
Old 31-12-2003, 03:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
ik zelf heb er niet echt zo veel ervaring mee. Wat je kan doen, is de volledige uitlaat in een aluminium of zilverkleurige tint spuiten, misschien zelfs chroom als dat van toepassing is. Als dat goed droog is kan je dan op de nodige plaatsten Tamiya Clear Blue en Clear Orange spuiten in fijne dunne strepen. Deze mogen in elkaar overlopen.

Je kan het evt. ook met de borstel proberen, maar beter lijkt me toch het spuitpistool.

Het is hier vooral een kwestie van eerst wat te experimenteren op enkel stukjes die je niet zal gebruiken, zoals sprue bijvoorbeeld.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-12-2003, 09:40
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Hallo gunther1
Je moet eens gaan zien op deze site " http://members.lycos.nl/ontheroadmodeller/index.htm "
en dan naar de gallery en dan kiezen voor motorcycles dus op het cartoontje klikken daar zal je de moto's van een vriend van mij zien staan met enkele foto's in detail hoe hij de uitlaten spuit en als je contact wil zoeken met hem om je vraag te stellen onderaan de pagina staat zijn email adres veel succes
Reply With Quote
  #4  
Old 31-12-2003, 13:26
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2003
Location: overslag
Posts: 113
Bedankt al voor de tips, ik heb wel een airbrush,zo'n startkit van revell,maar daar kan ik niet zo fijn mee spuiten.
Zo een ding is enkel goed voor de komplete carroserie te spuiten.
Met een verfborstel krijg je niet hetzelfde resultaat vermoed ik,of heeft er daar iemand ervaring mee

Gunther
__________________
groeten gunther
Reply With Quote
  #5  
Old 31-12-2003, 15:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
wat je in dat geval kan doen, is de zones die je wil verkleuren afplakken, maar de rand van de tape een beejte laten openstaan. Dit heeft als gevolg dat er toch nog een nevel kan op die plaats waar de tape gelift is. Je moet wel niet onder de tape in spuiten natuurlijk, maar loodrecht van bovenop. Deze techniek wordt oa door militaire modelbouwers toegepast om camouflage kleuren op vliegtuigen te laten overlopen in elkaar. Die overgangen zijn ook nooit een strakke lijn.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-12-2003, 15:53
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by vinnie
Hallo gunther1
Je moet eens gaan zien op deze site " http://members.lycos.nl/ontheroadmodeller/index.htm "
en dan naar de gallery en dan kiezen voor motorcycles dus op het cartoontje klikken daar zal je de moto's van een vriend van mij zien staan met enkele foto's in detail hoe hij de uitlaten spuit en als je contact wil zoeken met hem om je vraag te stellen onderaan de pagina staat zijn email adres veel succes
Toffe collectie "brommers" heeft Gino bij elkaar gebouwd!

Last edited by Guido; 01-01-2004 at 22:12.
Reply With Quote
  #7  
Old 31-12-2003, 21:21
kevjef's Avatar
kevjef kevjef is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Eeklo
Posts: 62
Re: uitlaat verkleuren

Quote:
Originally posted by gunther1
ciliders laten verkleuren
't is Nie veel maar kijk eens bij de Tech Tips (brighten up your mufflers) van de moto's op de site van Tamiya zelf !!!
__________________
modeleeklo
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.