De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #406  
Old 14-06-2006, 10:15
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Quote:
Originally Posted by MFahrer
@ Gerre: Dat is inderdaad wat ik bedoel...

Je kan met die kit perfect de Freisinger (de haaitanden) maken... ik wil er deze Seikel Porsche mee maken... mijn ultime droom GT3:
[IMG]79-burgess-collin-buttiero.jpg[/IMG]


@ Johan... eigenlijk had ik met deze Seikel de FIA GT wedstrijden willen rijden, maar ik durf er voorlopig niet aan beginnen... te weinig ervaring...

G.
zeer mooie porsche ik hoop voor u dat het een topmodel wordt
Reply With Quote
  #407  
Old 14-06-2006, 12:18
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Gunther, ik heb eens de GT2 bestudeerd en veel zal die wel niet verschillen van de GT3. Juist de kit van Renaissance zal een beetje aandacht vragen. Als je denkt dat ik je kan helpen dan roep je maar. Of ik kijk voor een goede prijs aan een GT3 te geraken en bouw hem. Dan kan ik je vertellen hoe het werkt.
Wat denk je?
Groetje Johan
ps. heb je al dat adres voor in Duinkerque?
Reply With Quote
  #408  
Old 14-06-2006, 12:30
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Ik heb alles maar dan ook alles (decalsets voor 3 versies, uitbreidingsset, de tamiya doos, het lexan interieur en evt Sakatsu velgen voor eronder) liggen om deze wagen te bouwen... ik durf er gewoon nog niet aan beginnen... ook al zou ik hem hééééééél graag hebben. Da's een van mijn eerste bouwdozen geweest da'k gekocht heb sinds we 1/24 slotten...

De Resin opzet stukken maken me echt bang om er aan te beginnen... Een GT2 is in dat opzicht veel makkelijker te maken hoor, mijn gebouwde GT2:


G.
__________________
Reply With Quote
  #409  
Old 01-08-2006, 21:27
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Rubbing Compound

Hallo,
ik maak af en toe ook eens een model, maar tot nu toe waren dat vooral oorlogstuigen. Nu ben ik bezig met een moto en ben ook van plan om de carrosserie zo deftig mogelijk (naar mijn normen) te maken.

Ik heb thuis een tube rubbing compound van Tamiya. Maar hoe gebruik ik dat ? (ik heb eens gezocht op de term en wel wat onderwerpen gevonden waar hij in voorkomt, maar hoe je het product exact moet gebruiken heb ik niet direct gezien en hier moet ik 28 blz. doorspitten...). Is het wat product op een doekje doen en dat cirkelgewijs op de carrosserie aanbrengen ?
__________________
Reply With Quote
  #410  
Old 01-08-2006, 21:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Mario
Is het wat product op een doekje doen en dat cirkelgewijs op de carrosserie aanbrengen ?
Dat is het inderdaad. Op gelakte delen liefst, en bij voorkeur minstens een week gedroogd. Dan polish je als het ware net zoals je een echte auto zou "simoniseren".
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #411  
Old 01-08-2006, 22:12
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Sennake
Dat is het inderdaad. Op gelakte delen liefst, en bij voorkeur minstens een week gedroogd. Dan polish je als het ware net zoals je een echte auto zou "simoniseren".
Zo is dat. Zorg er ook voor dat de decals goed tegen het oppervlak zitten. Dat bereik je door die na het aanbrengen te "sollen". (Daar is ook genoeg over te vinden hier op het forum). Best is dat je daarna 1 of meerdere laklagen aanbrengt (Gunze klaarlak gebruiken, GEEN Tamiya). Die laklaag beschemt de decals en de onderliggende verflaag. Dan kan je beginnen met voorzichtig te "simoniseren".
Succes!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #412  
Old 13-08-2006, 15:31
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Dominique
Best is dat je daarna 1 of meerdere laklagen aanbrengt (Gunze klaarlak gebruiken, GEEN Tamiya). Die laklaag beschemt de decals en de onderliggende verflaag
In hoeverre moeten je decals perfect liggen? Ik heb al enkele malen gelezen van modelbouwers die problemen hadden met hun vernislaag. De decals vertoonden blaasjes of vervormingen doordat ze niet perfect aansloten, vooral tussen de groeven.

Ik ben dus van plan om Gunze vernis te gebruiken op mijn BMW M1. Ik weet al dat dit de beste vernis is voor decals. Enkele decals krijg ik evenwel niet perfect in de groeven en er is dus een mogelijkheid dat er vernis onder kruipt. De decals kan ik niet meer bijwerken. Heb al grote hoeveelheden SOL gebruikt en sommigen beginnen lichtjes te scheuren in die groeven...

Vandaar de vraag: Neem ik een groot risico als ik gunze vernis gebruik??

THANKS !
Reply With Quote
  #413  
Old 13-09-2006, 09:43
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Wat doe ik verkeerd ?

Telkens als ik met een spuitbus aan de slag ga, is het bang afwachten of het zal lukken.

Wat gebeurt er namelijk vaak ? Eens ik gespoten heb verschijnen er op het te verven oppervlak 'bubbeltjes', zodat ik opnieuw kan beginnen en voor een simpel model soms meer dan 1 spuitbus nodig heb. Het is telkens weer wegschuren, herspuiten en zien of het resultaat aanvaardbaar is.

Als je dan de foto's bekijkt die hier gepost worden met vlekkeloze carrosserieën, raak je op den duur wel gefrustreerd.
__________________
Reply With Quote
  #414  
Old 13-09-2006, 10:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Mario
Telkens als ik met een spuitbus aan de slag ga, is het bang afwachten of het zal lukken.

Wat gebeurt er namelijk vaak ? Eens ik gespoten heb verschijnen er op het te verven oppervlak 'bubbeltjes', zodat ik opnieuw kan beginnen en voor een simpel model soms meer dan 1 spuitbus nodig heb. Het is telkens weer wegschuren, herspuiten en zien of het resultaat aanvaardbaar is.

Als je dan de foto's bekijkt die hier gepost worden met vlekkeloze carrosserieën, raak je op den duur wel gefrustreerd.
Misschien ligt het wel aan puntje 2 van het stappenplan uit deze thread , nl. ontvetten of grondig reinigen v/h oppervlak vooraf.

Deze vraag zette mij ertoe aan om een aparte verf thread te starten.
Reply With Quote
  #415  
Old 13-09-2006, 10:33
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Ah, dank u.
Ik ontvet wel degelijk, maar mogelijk niet grondig genoeg.
__________________
Reply With Quote
  #416  
Old 13-09-2006, 17:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Mario
Ah, dank u.
Ik ontvet wel degelijk, maar mogelijk niet grondig genoeg.
Dan kan het probleem misschien nog liggen aan het feit dat er verschillende soorten verf gebruikt worden, maw dat de kleurlaag bijv. niet compatibel is met de grondlaag en of er al dan voor de grondlaag nog een hechtingslaag gebruikt wordt.

Extra info omtrent merk en type van verf kan misschien wat makkelijker zijn om uitsluitsel te geven over wat er mis gaat.
Reply With Quote
  #417  
Old 13-09-2006, 18:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Mario
Ah, dank u.
Ik ontvet wel degelijk, maar mogelijk niet grondig genoeg.
Wat ook mogelijk is, is dat je spuit van te dichtbij. Een afstand van minstens 30 à 40 cm is een minimum. Ik weet het, dan spuit je veel verf naast je model en gaat er dus een deel verloren, wat ook mij soms in de verleiding brengt om de spuitbus wat dichterbij te houden. Maar dan is de spuitdruk te groot en worden er in je natte verf luchtbelletjes gevormd met het gekende nefaste resultaat...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #418  
Old 14-09-2006, 08:31
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally Posted by Huudo
Extra info omtrent merk en type van verf kan misschien wat makkelijker zijn om uitsluitsel te geven over wat er mis gaat.
Grondlaag en verf zijn beide van Tamiya.

Ik vermoed echter dat Sennake de nagel op de kop heeft : ik spuit doorgaans op een afstand van 10 tot 20 cm. Zal in het vervolg meer afstand in acht nemen en eens zien of het lukt. Uiteindelijk zal me dat ook minder kosten aan verf denk ik.

Bedankt alvast.
__________________
Reply With Quote
  #419  
Old 14-09-2006, 09:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Mario
Grondlaag en verf zijn beide van Tamiya.

Ik vermoed echter dat Sennake de nagel op de kop heeft : ik spuit doorgaans op een afstand van 10 tot 20 cm. Zal in het vervolg meer afstand in acht nemen en eens zien of het lukt. Uiteindelijk zal me dat ook minder kosten aan verf denk ik.

Bedankt alvast.
ik ben er quasi zeker van dat het dat gaat zijn. Heb het in het begin, toen ik met spuitbusjes begon, ook al eens voorgehad. Maar het was niet bij me opgekomen. Veel succes alvast en laat maar weten of het gelukt is.
Reply With Quote
  #420  
Old 17-11-2006, 16:19
CarRerA's Avatar
CarRerA CarRerA is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Location: Liedekerke
Posts: 114
Ik ga een dezer aan een vrachtwagen beginnen. Ik zit met het idee om echt werkende voor- en achterlichten te maken, maar heb geen enkel idee hoe ik dit zou doen. Mijn kennis van elektriciteit beperkt zich voornamelijk tot het in en uitdraaien van een lampje...
Ik weet ook niet of al die plastiek, lijm en verf tegen de warmte kan van zo een lampjes. Warmte en plastiek is meestal geen goede combinatie...
Iemand die raad kan geven?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.