De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 05-05-2004, 13:56
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Arrow Dakar 2005

De Dakar 2005 zelf is nog zeeeeeeeeer ver van ons verwijderd, toch beginnen ons al de eerste nieuwtjes binne te sijpelen.

Laten we deze hier bundelen.

- De Dakar 2005 zal starten in Barcelona op 1 januari en eindigen op 16 januari in Dakar.

- Wauters rijd deze keer niet mee, AD daarentegen zal weer van de partij zijn.

- De Mévius gaat meer dan waarschijnlijk met een officielle Nissan rijden!!!

Bron: www.pitstop.tv
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 09-05-2004 at 15:21.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-05-2004, 13:59
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Re: Dakar 2005

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara

- De Dakar 2005 zal starten in Barcelona op 1 januari en eindigen op 16 januari in Dakar.
is die Dakar nu niet kort of zie ik dat nu verkeerd?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #3  
Old 05-05-2004, 19:17
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Dakar 2005 is inderdaad korter dan de vorige edities. Maar een kortere Dakar wil daarom niet zeggen dat het een 'meer eenvoudige' Dakar is hé... Trouwens, je zou wel eens verwonderd kunnen staan van 'een bepaalde Belg' die aan de start staat. En nu heb ik al meer dan genoeg gezegd, de bevestiging volgt later, mits sommige sponsors die die bepaalde kerel 'mee' willen...
Reply With Quote
  #4  
Old 05-05-2004, 20:01
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Dat de Dakar zeker niet minder zwaar zal zijn bewijzen ook deze woorden van Patrick Zaniroli, sportdirecteur: "Het wordt iets minder zwaar wat het aantal kilometer betreft, maar de moeilijke stroken zullen elkaar sneller opvolgen. Geen snelwegen van zand, maar veel duinenwerk in de "ergs". De rij-techniek en de navigatie worden zeer belangrijk."

Verder nog dit:
- Vanaf de Dakar 2005 zal de automatische regelaar voor de bandenspanning verbannen worden. Wat wil zeggen dat de kloof tussen de top en de amateurs weer een beetje kleiner word.

- De Duitse Ellen Lohr gaat debuteren in de Dakar. Ze is een ex DTM pilote, en volg in de voetsporen van Jutta Kleinschmidt en Andrea Mayer.

- Bruno Saby blijft bij VW, hij heeft een contract gekregen tot na de volgende Dakar. De VW Touareg diesel piloten zijn dan: Saby en Kleinschmidt.
Bovendien is VW al volop aan het testen (in Frankrijk, en zelfs in Marokko!), ze gaan ook nog enkele Bayas rijden om zich goed voor te bereiden op de dakar zelf.
Volgens mij gaan we dan in de komende Dakar eindelijk goede prestaties zien van VW.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 05-05-2004, 22:51
Wimanna's Avatar
Wimanna Wimanna is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 204
Quote:
Originally posted by Mistery
Dakar 2005 is inderdaad korter dan de vorige edities. Maar een kortere Dakar wil daarom niet zeggen dat het een 'meer eenvoudige' Dakar is hé... Trouwens, je zou wel eens verwonderd kunnen staan van 'een bepaalde Belg' die aan de start staat. En nu heb ik al meer dan genoeg gezegd, de bevestiging volgt later, mits sommige sponsors die die bepaalde kerel 'mee' willen...
Stefan Everts? Tis maar een gokske zenne, maar nu ie Mitsubishi als sponsor heeft (dankzij JS) zou dat wel kunnen he.
__________________
http://www.tomvanloon.com | BMB Inters MX2
http://www.stevenvandun.com | BMB Nationalen MX1
Reply With Quote
  #6  
Old 06-05-2004, 10:37
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Re: Dakar 2005

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara

- Wauters rijd deze keer niet mee, AD daarentegen zal weer van de partij zijn.
Blijkbaar rijden ze opnieuw met de RAV4, maar dit jaar gaan ze op voorhand een aantal wedstrijden rijden.

Een zeer wijze beslissing.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-05-2004, 10:50
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara

- Bruno Saby blijft bij VW, hij heeft een contract gekregen tot na de volgende Dakar. De VW Touareg diesel piloten zijn dan: Saby en Kleinschmidt.
Bovendien is VW al volop aan het testen (in Frankrijk, en zelfs in Marokko!), ze gaan ook nog enkele Bayas rijden om zich goed voor te bereiden op de dakar zelf.
Volgens mij gaan we dan in de komende Dakar eindelijk goede prestaties zien van VW.
Het was inderdaad het doel om in 2005 mee te doen voor de overwinning. 2003 was gewoon eens proeven van het gebeuren en de logistiek op punt stellen (de VW Tarek werd in zeer korte tijd ontwikkeld). 2004 was de eerste poging met een competitie Touareg.

Ze hebben tijdens een 5 daagse test in Frankrijk de ophanging verder op punt gesteld.

Ik vraag me af of ze een krachtigere motor gaan ontwikkelen. De 2.3 TDI leverde dit jaar toch een stuk te weinig vermogen in verhouding met de concurrentie.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-05-2004, 18:39
stickerman stickerman is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Posts: 68
AD-Sport gaat volgende week al met 2 RAV-4's naar Hongarije een wedstrijd rijden.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-05-2004, 00:55
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
AD-Sport gaat volgende week al met 2 RAV-4's naar Hongarije een wedstrijd rijden.
2!!!???????
Dat wil dus zeggen dat ze er dus nog één hebben bijgekocht!??
Ferijn en Co bezetten dus de eerste RAV 4, maar wie gaat er dan rijden met de tweede RAV4???

Zijn het twee dezelfde exemplaren??? Is het ook een "proto" met steun van Toyota België??? Heeft AD trouwens nog wel de fabrieks steun van Toyota België, nu met het wegvallen van Wauters op de RAV 4???

Die wedstrijd in Hongarije, is dat een rally die meeteld voor het WK rally raid??
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 08-05-2004 at 00:57.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-05-2004, 09:35
stickerman stickerman is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Posts: 68
AD had reeds voor de vorige Dakar een 2de exemplaar klaar.
Daar heeft Koen toen mee gereden.
De eerste diesel(Dakar 2003) bleef op stal.
Nu worden ze bemand door Feryn-Van Den Broeck(Diesel) en Vancauwenberghe-Devos (V8)
Reply With Quote
  #11  
Old 08-05-2004, 13:02
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2003
Posts: 425
Juist in het Balang van Limburg gelezen dat Gella Vandecaveye zal deelnemen in de Dakar...
Joke Van De Velde zou Jean Marie gaan vervangen.....
Reply With Quote
  #12  
Old 09-05-2004, 10:52
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2003
Location: overslag
Posts: 113
Quote:
Originally posted by Don Kamiel
Juist in het Balang van Limburg gelezen dat Gella Vandecaveye zal deelnemen in de Dakar...
Joke Van De Velde zou Jean Marie gaan vervangen.....
Joke Van De Velde neemt eerst deel aan de rally van de Farao in het taem Bezemer voor het goede doel .Een zanger van Spring(ik ben even zijn naam kwijt)doet mee met de Dakar.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-05-2004, 15:32
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Gella Vandecaveye, Joke Van De Velde, een zanger van Spring, ...

Zo zal uiteraard de belgische deelnemers lijst wel groter worden, maar hebben we dan wel kwaliteit???

OK, in de Dakar is er nu eenmaal plaats voor de échte ammateur. Maar waarom nu steeds al die media mensen moeten deelnemen aan de Dakar ...

Eén groot voordeel KAN het veroorzaken, nl dat de Dakar wat meer aandacht gaat krijgen in de media. (Maarja, dan zullen ze spijtig genoeg steeds als eerste Joke Van De Velde ofzo inbeeld brengen, vooraleer men zal gaan spreken over een schitterende dag prestatie van Henrar ofzo)
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 09-05-2004, 22:34
Twisted's Avatar
Twisted Twisted is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Elversele
Posts: 125
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Gella Vandecaveye, Joke Van De Velde, een zanger van Spring, ...

Zo zal uiteraard de belgische deelnemers lijst wel groter worden, maar hebben we dan wel kwaliteit???

OK, in de Dakar is er nu eenmaal plaats voor de échte ammateur. Maar waarom nu steeds al die media mensen moeten deelnemen aan de Dakar ...
Idd... Ik zit het me ook af te vragen...
Mja, iedereen die een beetje bekend is geraakt gemakkelijker aan sponsers en wie aan sponsers geraakt kan al eens gemakkelijker ergens binnen geraken eh !!

Ik vind het eigenlijk maar niet dat bekende mensen die eigenlijk niets met autosport in het algemeen te maken hebben ineens met dakar gaan meerijden.

Zoals de voorbije 2 jaar JM Pfaff, niets tegen die mens maar hij zou beter in z'n goal blijven staan dan dat hij gewoon in die camion als 3de rijden bijzit. Die gaat gewoon mee voor de sponsering aan te brengen en voor de rest zal da wel nieveel zijn...
Reply With Quote
  #15  
Old 09-05-2004, 23:30
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
Quote:
Originally posted by Twisted

Die gaat gewoon mee voor de sponsering aan te brengen en voor de rest zal da wel nieveel zijn...
Als hij dat meebrengt mag hij mijn copiloot in de volgende dakar wel zijn hoor! En ik denk dat ik niet alleen ben
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.