De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #121  
Old 08-03-2006, 15:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by A.J.
Ik denk dat deze corvette ook in andere kleuren zeer veel op TV zou komen. De SRT Corvette heeft de meeste zendtijd gehad vorig jaar, en dit zonder TV reclame......
In voorgaande jaren waren er ook klachten, want toen waren de GTA wagens teveel in beeld. Heeft één andere deelnemer daardoor een sponsordeal verloren? Het lijkt me van niet...........eerder het tegenovergestelde Iedereen kan nu uitpakken met: "We komen ook in Sporza, vlak na het wielrennen op zondagmiddag" Zoiets staat leuk in het sponsorboek van elke deelnemer
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #122  
Old 08-03-2006, 16:18
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Filmpje van de voorstelling van het TVL nieuws

http://video.tvl.be/Items/WMF/HQ/20060306-008-7636.wmv
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #123  
Old 08-03-2006, 17:40
Dipp Dipp is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 22
Net zoals bij de kranten, heeft ook Sporza een "commerciele cel" en een "redactie.
De "commerciele cel" bepaalt wat er op de wagen komt, in dit geval bij GPLK
maar de "redactie" bepaalt wat er op tv komt. Het een heeft dus niks met het ander te maken.
De journalisten zijn namelijk heel erg op hun onafhankelijkheid gesteld.
Mogelijk krijgen zij wel opdracht de "Belcar" wat meer te coveren. En dat is dan winst voor iedereen in de autosport, zeker weten.
Reply With Quote
  #124  
Old 09-03-2006, 18:46
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Ik persoonlijk vind het niet zo'n goeie zaak dat sporza zijn naam koppelt aan één team. Er mag dan nog onderscheid zijn tussen de commerciële en de redactie, maar er wordt wel een bepaald beeld gevormd.

Je kan het met voetbal vergelijken, ik zie Anderlecht al spelen met reklame van de openbare omroep, ik weet niet of iedereen dat objectief zou vinden

En belastingsgeld hoort niet te gaan naa sponsoring, behalve als heel de sport er beter van wordt, waar ik hier toch wel aan twijfel
Reply With Quote
  #125  
Old 09-03-2006, 19:04
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Ik denk dat dat allemaal wel zal meevallen. Denk maar aan pitstop.tv waar vorig jaar Accent oa sponsorde of het jaar daarvoor Euphony en Ambi Pur het programma sponsorden. Er werd wel aandacht geschonken aan die teams (wat mij dan ook logisch lijkt), maar ik vond het zeker niet overdreven. We kregen evenzeer de eerste in TA, TB, enz. te zien en de Top 5. Ik denk dat dat ook wel het geval zal zijn op Sporza. En zowiezo zal de wagen in ieder programma veel in beeld komen...GLPK rijdt immers bijna altijd vooraan mee.

Ik denk dat we best eerst naar een Sporza Belcar uitzending kijken en dan een oordeel vellen.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #126  
Old 09-03-2006, 21:02
Pedro Pedro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Grobbendonk
Posts: 57
@ flugel: VTM heeft enkele jaren geleden Club Brugge gesponsord.

Ik vind ook dat er te negatief wordt gedaan over het feit dat nu 1 wagen wordt gesponsord en niet het hele kampioenschap.

Het is toch heel goed dat er interesse is van Sporza in de Belcar. Dan zal de Belcar nu toch wel meer tv aandacht krijgen dan de voorgaande jaren. Dat GLPK iets meer in beeld zou komen dan andere teams, maakt me weinig uit. Uitgebreide verslaggeving op Sporza zou, volgens mij, alle teams ten goede komen.

Verslaggeving op Motors TV, zoals voor bv DSC reeds het geval is, zou volgens mij echt goed zijn voor de Belcar. Dan zou men het kampioenschap in heel Europa kunnen leren kennen en ik denk ook dat zo'n verslaggevinghet noodzakelijk is om het kampioenschap verder te laten evolueren (eventueel om buitenlandse teams te kunnen aantrekken). Hopelijk komt het er in de nabije toekomst van.
__________________
www.marcgoossens.com
Reply With Quote
  #127  
Old 09-03-2006, 21:15
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Ik snap van geen kanten dat er zo negatief over deze zaak gedaan wordt.
Hoe meer autosport op TV hoe beter. Wees blij dat er meer aandacht komt, al was het maar 5 minuten. Dat kan groeien tot meer. Elke kans is een kans en deze moet gegrepen worden.
En sponsoring met belastingsgeld: als het autosport is, is het tenminste nog goed besteed.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #128  
Old 09-03-2006, 23:49
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally Posted by Dipp
Net zoals bij de kranten, heeft ook Sporza een "commerciele cel" en een "redactie.
De "commerciele cel" bepaalt wat er op de wagen komt, in dit geval bij GPLK
maar de "redactie" bepaalt wat er op tv komt. Het een heeft dus niks met het ander te maken.
De journalisten zijn namelijk heel erg op hun onafhankelijkheid gesteld.
Mogelijk krijgen zij wel opdracht de "Belcar" wat meer te coveren. En dat is dan winst voor iedereen in de autosport, zeker weten.
Het is te hopen dat dit inderdaad het geval zal zijn en dat er een degelijke verslaggeving is voor alle deelnemers aan de Belcar.

1 ding dat ik niet begrijp: hoe kan een zender waar geen reclame wordt uitgezonden toch inkomsten hebben?

Commerciële zenders (zoals VTM) doen wat ze willen, als er morgen een GLPK-Pitstop TV wagen verschijnt vind ik het prima. Als ze beslissen dat ze liever voetbal sponsoren, ook goed voor mij (minder goed voor de autosport, dat wel ).
__________________
Reply With Quote
  #129  
Old 10-03-2006, 00:04
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Ottooke
1 ding dat ik niet begrijp: hoe kan een zender waar geen reclame wordt uitgezonden toch inkomsten hebben?.
staatszenders krijgen overheidsgeld (belastinggeld).
en de programma's mogen wel nog gesponsord worden
__________________
Reply With Quote
  #130  
Old 10-03-2006, 00:37
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Stel nu : ik ben meneer Sporza en ik sponser een racewagen. Ik ga me even informeren wat er in deze belcarwereld leeft en kom op de paddock terecht. Als ik dit lees dan heb ik geen zin meer om in de toekomst nog 5 € in de autosport te stoppen.

Iedere steun of nieuwe sponsor moeten we allemaal verwelkomen, snappen jullie dat niet? Misschien daarom dat de autosport in België zelden positief in het nieuws komt. Als je ziet hoe negatief de insiders hier al doen... Arm België
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #131  
Old 10-03-2006, 00:43
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Quote:
Originally Posted by A.J.
Stel nu : ik ben meneer Sporza en ik sponser een racewagen. Ik ga me even informeren wat er in deze belcarwereld leeft en kom op de paddock terecht. Als ik dit lees dan heb ik geen zin meer om in de toekomst nog 5 € in de autosport te stoppen.

Iedere steun of nieuwe sponsor moeten we allemaal verwelkomen, snappen jullie dat niet? Misschien daarom dat de autosport in België zelden positief in het nieuws komt. Als je ziet hoe negatief de insiders hier al doen... Arm België
INDERDAAD !!
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Reply With Quote
  #132  
Old 10-03-2006, 01:04
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally Posted by A.J.
Stel nu : ik ben meneer Sporza en ik sponser een racewagen. Ik ga me even informeren wat er in deze belcarwereld leeft en kom op de paddock terecht. Als ik dit lees dan heb ik geen zin meer om in de toekomst nog 5 € in de autosport te stoppen.

Iedere steun of nieuwe sponsor moeten we allemaal verwelkomen, snappen jullie dat niet? Misschien daarom dat de autosport in België zelden positief in het nieuws komt. Als je ziet hoe negatief de insiders hier al doen... Arm België
Ik heb toch ook nergens gezegd dat Sporza het niet mag doen. Ik zeg enkel dat ik mijn bedenkingen heb bij het feit dat een nationale staatszender 1 enkel team sponsort. Als ze datzelfde bedrag in de BELCAR hadden gestoken had ik er nooit iets negatiefs over gezegd. Zelfs nu vind ik niet dat ik de actie van Sporza afbreek. Ik heb enkel mijn twijfels over de manier waarop ze het uitvoeren.

Aan meneer Sporza: motiveer de gemaakte beslissing zodat het plaatje voor iedereen duidelijk is. Het kan discussies zoals deze vermijden.
__________________
Reply With Quote
  #133  
Old 10-03-2006, 01:28
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
als elke sponsor zjin beweegredenen zou moeten motiveren aan de fans van de sport, zijn we goed af.


trouwens, wat zitten we hier allemaal een non-discussie te voeren?
als echte fans zitten we op het moment dat Sporza hun samenvatting uitzendt (vorig jaar was dat nog dezelfde avond van de race) toch allemaal nog rond het circuit?
__________________
Reply With Quote
  #134  
Old 10-03-2006, 01:59
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2005
Location: Limburg
Posts: 169
Quote:
Originally Posted by A.J.
Stel nu : ik ben meneer Sporza en ik sponser een racewagen. Ik ga me even informeren wat er in deze belcarwereld leeft en kom op de paddock terecht. Als ik dit lees dan heb ik geen zin meer om in de toekomst nog 5 € in de autosport te stoppen.

Iedere steun of nieuwe sponsor moeten we allemaal verwelkomen, snappen jullie dat niet? Misschien daarom dat de autosport in België zelden positief in het nieuws komt. Als je ziet hoe negatief de insiders hier al doen... Arm België

Andy, waar hier het hele probleem om draaid is één zaak. Ik ben Limburger en gij ook. bekijk de uitzendingen van TV limburg de laatste jaren, in heel de reportage zagen we alleen de Viper en een intervieuw met Anthony en soms Bert en 3 sec een andere wagen die van de baan ging. Waarom om dat Paulke Kumpen dit eist en hiervoor betaald en zeg nu niet dat ik het niet kan weten. Wat gaat er gebeuren op Sporza net het zelfde oke de kans bestaat zeer groot dat GLPK iedere pole en iedere wedstrijd wint dus meer in beeld. Maar objectief zal het zeker niet zijn, iedere potenïële sponsor die dit op Sporza ziet besluit om GLPK te sponsoren want zij komen toch alleen maar in beeld. En waar gaat dit geld naar toe niet naar de Belcar in 2007 maar FIA Gt dus wat zijn we in België met sporza NIKS
Reply With Quote
  #135  
Old 10-03-2006, 09:18
Dipp Dipp is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 22
@Jeep - Met negativisme help je de autosport geen meter vooruit.
Geef Sporza op zijn minst het voordeel van de twijfel en vel een oordeel na de eerste uitzending(en).
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.