De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-06-2005, 23:20
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Romein nr10
De mensen die Kanaal 3 kunnen ontvangen moeten deze vrijdag ook afstemmen op deze zender om 18u30. Jurgen Van Hover geeft immers een interview weg over zijn deelname in de MINI Challenge. Dit item zal getoond worden samen met beelden uit het New Race Festival en Francorchampions en dient als voorbeschouwing voor de race dit weekend voor de 12u van Spa. Kanaal 3 zal dan telkens een nieuwsitem wijden aan Jurgen zijn deelname

Mensen die Kanaal 3 niet kunnen ontvangen wil ik wel een kopij bezorgen.
Voor mij alvast! Ik heb alleen maar satelliet TV. Tot morgen!
Reply With Quote
Old 15-06-2005, 08:55
gti-r's Avatar
gti-r gti-r is offline
De Paddock Rookie

Ik kan kanaal 3 ook nie pakken, mijne tv gaat maar tot kanaal 2.
Pascual gij bezorgt mij wel het filmke he.
tot in vroemland
vroemmmm
Reply With Quote
Old 15-06-2005, 09:26
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gti-r
Ik kan kanaal 3 ook nie pakken, mijne tv gaat maar tot kanaal 2.
Pascual gij bezorgt mij wel het filmke he.
tot in vroemland
vroemmmm
Oké, tot in Spa!
Reply With Quote
Old 15-06-2005, 18:08
rallytje123 rallytje123 is offline
De Paddock Rookie

Thumbs up

Ik ga ook zeker kijken op jim ik kan kanaal 3 gelaas ook niet nemen
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 20:55
Romein nr10's Avatar
Romein nr10 Romein nr10 is offline
De Paddock Rookie

Wacht al dagen ongeduldig op één of andere polimiek over de gebeurtenissen in de 3de manche tijdens de 12uren van Spa.

Niemand die een raceverslag post? Niemand met enige indrukken of verwijten? Geen piloten of teams die hun momenten met ons kenbaar willen maken?

Filip

Ps: Proficiat aan JJ Motorsport met hun eerste overwinning van Pilou
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 21:24
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Romein nr10 t lijkt misschien wenselijk dat jij zelf een verslag post. Jij zit er immers met je neus op...

Ik snap echt niet waarom ze de Mini Challenge gekoppeld hebben aan de BTCS...Op die manier verliest deze klasse echt veel van zijn aandacht..vind ik jammer...

Ik heb trouwens het gevoel dat de Mini Challenge een beetje in het slop aan het geraken is. Zowel qua deelnemersaantal als qua spectakelwaarde.
Een nieuwe impuls voor deze klasse lijkt me wenselijk want Ugeux die met kop en schouder waarschijnlijk de titel zal veroveren maar daarachter lijkt de strijd volledig open. Het zou leuker zijn mocht die strijd daarachter ook voor P1 zijn. Wat is eigenlijk t geheime wapen van Ugeux. Rijdt hij als enigste met 2005 Specs???
Laten we eerder over zo'n zaken een debat houden hoe de MC een beetje terug levendig maken,

Een gewichtshandicap voor Ugeux zou al een begin zijn...
Reply With Quote
Old 03-07-2005, 16:32
Romein nr10's Avatar
Romein nr10 Romein nr10 is offline
De Paddock Rookie

Verslag 12uren van Spa

Daar ik zelf afwezig was tijdens de 12uren van Spa, zal ik jullie hier een verslag neerpennen uit verzamelde commentaren, reacties en televisiebeelden (die ik kan bemachtigen en die werkelijk superspannend zijn, veel beter dan die saaie F1-beelden waar nooit een inhaalmanoeuver te zien is).

Eens te meer werd de wagen perfect voorbereid, samen met Pascual en onze eigen mechaniekers trachten we niets aan het toeval over te laten. Keer op keer wordt de wagen uitgelijnd, compressie gemeten en tal van onderdelen vroegtijdig vervangen. Als je vooraan wil rijden moet je inderdaad over een groot budget beschikken (daarover een andere keer meer).

Sommigen zullen misschien opmerken dat Jurgen Van Hover niet onmiddellijk vooraan in het klassement terug te vinden is, maar dit is te wijten aan een grote portie pech die ons niet spaart.

Recapitulatie:

- New Race Festival in Zolder: 1ste race: 5de plaats (zicht op derde plaats, maar banden- en remproblemen verhinderden dit). 2de race: 1st place (onmiddellijk succes smaakt naar meer)

- Francorchampions: 1ste race: diskwalificatie (gefinished als tweede, maar door een uitwijkmanoeuver over de witte lijn geweest (discussie hierover zie verder in deze thread)) 2de race: no finish (gestart als laatste, opgeklommen naar een 5de plaats halfweg koers en dan een tik gekregen van Jacobs. Ergens iets losgekomen en motorvermogen weg)

- 12 uren van Spa: kwalificaties een beetje tegengevallen wat resulteerde in een 5de startplek. 1ste race: na een mooie strijd opgeklommen naar de 2de plek (achter een inderdaad ongenaakbare Ugeux) en plots in de voorlaatste ronde een bougie kapot (hoewel deze ook pas vervangen werden), waardoor we de wedstrijd dienden te staken. 2de race: Opnieuw starten op de laatste plek. Net als de latere winnaar Corthals (die slechts een paar plaatsen voor ons kon starten), werkte Jurgen zich een weg naar de derde stek. In het nemen van de source werd hij (opnieuw in de voorlaatste ronde) opnieuw aangetikt. Deze keer achteras krom en weeral een kruis over de race.

Hopelijk brengen de 24uren van Zolder ons eind augustus meer succes.

Als teameigenaar brengt deze MINI-challenge voor mij voldoende fun, kopzorgen, spanning en excitement. Als toeschouwer kan ik begrijpen dat het magere startveld en de (tot nu?) eindeloze reeks overwinningen van Ugeux tot enige frustratie en desinteresse leiden. De verantwoordelijken van de MINI-challenge zoeken naar mogelijkheden om het tij te doen keren. Akkoord, de MINI-challenge is heel duur, maar hij kampt met dezelfde problemen als eender welke klasse in België (en Europa). Ik voel me geroepen ook hierover mijn mening uit de doeken te doen, maar dit behoort tot een nieuwe thread (zie later).

Hopelijk heeft dit nog anderen aangespoord hun belevenissen rond de mini-challenge (op of naast de piste) met ons te delen.
Reply With Quote
Old 03-07-2005, 20:58
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Hey,

Het is inderdaad jammer dat er heel weinig bekend wordt over de Mini-Challenge. Op deze site heb je nog een Mini topic (zie hier.)

Maar verder kun je weinig nieuws vinden. Op de officiële site van de klasse staat helemaal niets, of zeer oud nieuws. Ik ben aan 't begin van dit seizoen (zie de tread) op zoek geweest naar algemene info en via via heb ik het nu gekregen.

Om de Mini Challenge in beeld te brengen, heb ik een aantal foto's on-line gezet in een "Mini Challenge Album".

Voor mij, blijft dit mijn favoriete race klasse om naar te kijken. En Ugeux is dit jaar wel oppermachtig, maar het seizoen is nog niet voorbij.

Yvonne
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules