![]() |
|
|
||||
|
||||
Ja dulu heeft gelijk, maar ze kunnen de weg op de paddock toch regelen in twee rijen één op en één af dan moet je niet wringen om er door te komen
![]() |
|
||||
|
||||
Hoewel ik ongeveer alles wel gelezen heb, heb ik één van de volgens mij belangrijkste reden voor de slechte plaatsing van de vip tenten niet gelezen: Die tenten staan daar omdat dat de enige plaats op het circuit is waar de vips vanop het terras van een tent een zeer mooi zicht hebben op een spectaculaire plaats: in casu de chicane. Je kan toch wel begrijpen dat de organisatoren van een cup die veel geld moeten neertellen voor het plaatsen van een tent dan ook een goede plaats willen. Of ze nu in paddock 0(kanaal) 3(chicane) 5(Jacky Ickx) of 6(rhea) staan. Ze moeten altijd evenveel betalen en dan praat ik niet over 100 euro.
Het grote probleem in Zolder is dat de paddock te smal is. Dat samen met het feit dat je langs de buitenkant van het circuit bijna nergens kan komen maakt dat iedereen in mekaars weg loopt. Ook het feit dat er langsheen de draad overal grote reclamepanelen hangen helpt niet om de mensen toe te laten ergens te gaan kijken; maar ook nu geldt weer de wet van het geld. Zolder verkoopt reclameruimte en dat brengt meer geld in het laatje dan de al dan niet betalnde toeschouwers. Andere oorzaak is dat de meeste mensen niet naar de races gaan kijken maar zoals reeds dikswijls gezegd is komen wandelen. Indertijd bij de DTM races plantten die mannen zich neer op hun favoriete plaats en kwamen er niet neer vanaf. Ook in GB waar ik eens een race bijwoonde gebeurd dit. Blijkbaar hebben de Belgen geen zittend achterwerk want ook in Francorchamps zie je steeds een permanente volksverhuizing op de smalle wegjes. Er werd ook vermeld dat er vroeger een brug was over het circuit aan de kant van het kanaal; Toen was daar ook geen zandbak van 100m. Daar nu een brug leggen zou inderdaad nogal wat kosten.
van waar komen je eurobiljetten en waar gaan ze naartoe?? kom het te weten op eurobilltracker Last edited by Hoppa; 01-05-2004 at 16:12. |
|
||||
|
||||
Quote:
de muur tegen het kanaal daar hing niets maar dan ook niets. achter de sacramentsheuvel langs buitenkant baan dacht ik ook niet. Waarom dan wel binnenkant J. Ikxc chicane? en televisiezichtbaarheid daar is ook niet steeds rekening mee gehouden VB 1ste linker hingen de borden langs uitgang pits terwijl de rclame panelen meer in beeld kwamen als ze die tegen de bergwand hadden gelegd |
|
|||
|
|||
Na een uurtje lezen wat iedereen vind van de situatie die zich heeft voorgedaan tijdens de world series zou ik nog graag dit even kwijt willen.
Het allerbelangrijkste is en blijft de veiligheid rond het circuit zowel voor de piloten, de medewerkers en zeker de bezoekers. De eerste indruk die mij van het hart moet is dat veel piloten , medewerkers maar gal spuigen omdat ze er niet doorkonden. Vind deze kritiek voor een stuk terecht en voor een stuk niet, autosport is een dure hobby en men heeft vele sponsors nodig om er voor te zorgen dat jullie kunnen racen. Maar jullie ook wel steeds de beste plaatsen om jullie gasten en jullie visuele publiciteit te hebben. Mijn vraag is eigenlijk wat is voor jullie het belangrijkste, racen zonder volk of racen met volk. Door de verspreiding van de belcar teams over de verschillende zones was er geen geordende opmars van de voertuigen en dat is iets waar zolder wel rekening mee dient te houden als men dit toepast. Naar mijn bescheiden mening denk ik ook dat men deze stroomloop van mensen niet dadelijk had verwacht. Maar ja laat deze wedstrijd een les zijn voor de toekomst. Aan alle sport liefhebbers zou ik graag het volgende mededelen. Een circuit wat 4,1 km groot is en toch opstropping heeft in de paddock. Is toch als autosport liefhebber om problemen zoeken om door die massa uit te banen. Ga gewoon om lang de buitenkant of blijf weg uit de massa. Er waren plaatsen waar er praktisch geen toeschouwers waren. De buiten kant van de jacky ickx stond geen honderd man. Dus jongens met wat moeite kan je in zolder gerust een goede plaats vinden en kan men zich wel degelijk verplaatsen. greetz
|
||||
|
||||
Quote:
En afgelopen was er tijdens de TC meer volk dan gewoonlijk. Dus hebben die vrijkaarten waarschijnlijk toch een positief gevolg. ![]() |
|
||||
|
||||
Ja maar toen ik in de massa mensen was verzeild geraakt stond er niemand aan de kanaalbocht (binnenkant) dus als men daar nu een paar belcar teams had gezet of allemaal dan konden ze van daar naar de pitlane gaan is een stuk korter toch of ben ik weer mis
![]()
|
||||
|
||||
Na alles hier efkes diagonaal te hebben doorgenomen wil ik ook nog effe mijn mening kwijt.
Dat het in de paddock tijdens de WS te druk was, is inderdaad juist, oplossing is dat de paddock van de belcar makkelijk naar de achterkant van het circuit te verplaatsen is (heeft daar vroeger dikwijls gestaan en toen was er nog niet zoveel plaats). Dat de brug aan de tribune een ramp was om over te geraken is ook juist, camera stond lelijk in de weg, maar dat zijn nu eenmaal de wetten van de televisie en bijhorende reclame; het tunnelke was nochtans ook open. Door de paddock meer te spreiden is het "fileprobleem" makkelijk opgelost, er is nu toch plaats genoeg en zo worden gevaarlijke situaties met auto's en materiaalkarrekes tussen een massa volk vermeden. Wees langs de andere kant blij dat er nog eens zoveel volk is komen opdagen. Enkele jaren geleden was het tijdens New Race Festival en andere belcar-races ook mega druk; 40.000 man was toen geen uitzondering. Ik heb liever een circuit waar wa volk rondloopt dan een leeg circuit (zie tc). Als laatste : zij die klagen dat er geen deftige foto's te nemen zijn in Zolder : loop eens deftig rond op het circuit en ge zult de plaatsen vinden of koop u een deftige lens, dan hebde daar geen problemen mee !
|
||||
|
||||
Dat ze de oto bar afbreken hé
![]() |
|
||||
|
||||
waar is die oto bar eigenlijk ? is mij nog nooit opgevallen
![]()