De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-09-2012, 01:56
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Wat Peter volgens mij bedoelt met "zoals de 24u Nurburgring" is de mix van wagens.
Volledig eens, maar ik vind persoonlijk 24H races op een lang circuit zoals Le Mans, Nurburgring, Spa veel toffer en leuker om naar te kijken dan Zolder.
Old 10-09-2012, 12:10
Bramvanuytven's Avatar
Bramvanuytven Bramvanuytven is offline
De Paddock Rookie

Ik vond vooral de verplaatste kamping en de zwakke randanimatie een tegenvaller.
De kamping op het circuit was vroeger echt handig omdat je al je spullen (stoeltjes , fototoestel , truien , ...) achter slot kon steken in je wagen ipv alles mee moeten rondzeulen.
Old 10-09-2012, 12:38
Bramvanuytven's Avatar
Bramvanuytven Bramvanuytven is offline
De Paddock Rookie

http://www.flickr.com/photos/bramvan...57631496456006

Last edited by Bramvanuytven; 10-09-2012 at 12:44.
Reply With Quote
Old 10-09-2012, 19:58
Vauxhall's Avatar
Vauxhall Vauxhall is offline
De Paddock Rookie

Ik vond de organisatie een enorme stap vooruit. Groot scherm voor de tijden, schermen langs de baan voor de beelden etc...
Een variatie in het veld met de protos is super, hoe meer verschillende wagens hoe beter.
24hZolder is veel persoonlijker dan 24hSpa. Je zit veel dichter op de baan.
Snel zijn door hoge topsnelheden te halen op de lange rechte stukken van Spa is echt geen uitdaging.
Ik kom ieder jaar en zal dat ook altijd blijven doen.
Reply With Quote
Old 11-09-2012, 08:19
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Evaluatie SOT 24H Zolder

Eindelijk thuis na een voor BRI geslaagde 24H van Zolder.
Heb alle bovenstaande commentaren aandachtig gelezen en hier volgen de opmerkingen of besluiten die Andy, Circuit Zolder en ikzelf al genomen hebben voor editie 2013.

1/ Datum editie 2013 opnieuw 2de weekend september
2/ Zelfde reglement als dit jaar
3/ Aantal deelnemers was onvoldoende, verdeling % proto's - GT's zat goed
4/ Geen ongelukken tussen GT en Proto's waardoor we verder kunnen werken aan een mooie mix.
5/ TV covering zowel via Pitstop als de reportage die er zal komen via Motors TV was in orde, houden zo
6/ Publieke opkomst was goed
7/ De proto's hebben in eerste instantie gekozen voor bedrijfszekerheid waarbij we alle toerentallen met 1500 RPM naar beneden haalden. Resultaat was dat ze uitreden maar dat we nooit echt hebben kunnen meestrijden binnen de top 3. Qvick kwam op P3 na het uitvallen van VDS.
8/ De 11 proto wagens welke deelgenomen hebben zijn tevreden en komen volgend jaar terug. We starten reeds vandaag met de teams te informeren over editie 2013.
9/ Parkings was een regelrechte ramp, zal het aandachtspunt worden voor editie 2013
10/ Camping: te bekijken hoe dat beter kan
11/ LED verlichting op de proto's was een goede zaak zowel voor publiek als de andere piloten op de baan.
11/ Indeling van de paddock kan beter en er moet een beter systeem gevonden worden om teams vlot op en af circuit te laten rijden zodat ze kunnen werken. Geef ze de vrijheid om te werken tot vrijdag 20.00. Misbruik van vertrouwen na die tijd: wegslepen die handel.
12/ Randanimatie: geef eens wat insteeks wat jullie zoals zouden willen zien in de paddock. Kermis? een beurs misschien? laat jullie maar eens horen aub.

Voor BRI en de proto's een geslaagde eerste editie, de komende moet en zal nog beter zijn, daar gaan we werk van maken. We hebben nu 12 maanden om ons degelijk te gaan voorbereiden.

Morgen vliegen we al naar Italië voor gesprekken met Wolf. Volgende week is Radical UK aan de beurt.

Thanks voor alle support, op naar editie 2013!
Reply With Quote
Old 11-09-2012, 11:18
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Ik vond het qua volk eigenlijk niet overdreven. Vooral 's avonds kon je heel gemakkelijk rondwandelen zonder dat het echt druk was.

Het feit dat het hoofdpodium van Supersonic dit jaar aan de Rea lag, zorgde ervoor dat er in de paddock eigenlijk niets te beleven viel. Dus daar moet toch iets gaan gebeuren. Ik zeg niet dat dat hoofdpodium terug op de plaats van vorig jaar moet komen, maar er moet toch iets anders zijn. Zeker als de Supercar challenge teams dan ook al weg zijn.
Old 11-09-2012, 18:17
beukenoot666 beukenoot666 is offline
De Paddock Rookie

Zet het festival op de camping van dit jaar... En geef shuttles aan die festivalgangers? Zo kunnen alleen de festivalbezoekers die echt geintresseerd zijn in de race eens gaan kijken en bespaar je veel plaats op het circuit voor bvb shops,.... Laat diegene die alleen voor 24u komen ook van de shuttles gebruik maken.. Juist mijn mening...
Reply With Quote
Old 12-09-2012, 00:21
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

shuttles lijken mij belachelijk duur om het volk gescheiden te houden. en het festival op de camping zetten? dan schiet het zijn doel voorbij, nl volk naar het circuit lokken, en misschien interesse opwekken voor de sport.

nu ja, als pure autosport-fan lijkt randanimatie overbodig, en het zal ook niet zijn wat mij over de brug trekt om toch af te komen. en groot en intressant veld, dat zal het moeten doen.
Old 12-09-2012, 16:02
a006751 a006751 is offline
De Paddock Rookie

Was ook op de 24 uur. Camping watmij betreft ok, alhoewel de opmerking over het mee rondzeulen van truien, stoeltjes ed terecht is. Ikzelf vindt het al jaren een uitdaging om de stand van de race te kunnen volgen tijdens een 24 uur race ! Hoe doen jullie dat ? Scoreborden langs de kant vh circuit ?
Meestal worden daar racebeelden op weergegeven, ook leuk maar om te weten wie waar rijdt heb je er weing aan. Ikzelf heb nog een ouder nokia gsm en check elk half uur eventjes op internet de stand van de race. Is er wifi aanwezig rond het circuit en caming ? Zoniet, kan daar niet voor gezorgd worden? Is het trouwens ook niet mogelijk aan te geven welke rijder er aan het stuur zit ? De commentaar via de luidsprekers is prima alleen kan je niet altijd alles verstaan vanwege de voorbijracende wagens. Kan er geen apart radiokanaal voorzien zodat er via de gsm dit kan beluisterd worden?
Al bij al genoten van deze editie, alleen jammer van de remproblemen bij prospeed op een uurtje van het einde, zo was de spanning ineens weg.
Reply With Quote
Old 12-09-2012, 18:44
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Foto's 24 uren van Zolder en nevenprogramma, meer op www.krisgilissen.net

Last edited by RKG; 12-09-2012 at 18:46.
Reply With Quote
Old 12-09-2012, 18:49
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

Knappe foto's
Old 13-09-2012, 10:10
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

De 24hr waren een pak beter geregeld dan vorig jaar. Supersonic was goed geregeld ik zou dit zo houden. Zeker niet groter maken. 1 opmerking misschien een weg/pad bezorgen zodat mensen die niet langst de boskant willen, langst een andere weg naar de paddock kunnen gaan.
Er was toch redelijk wat volk in de paddock snachts. De groteschermen waren handig en zeer goed gedaan.
Misschien terug een tribune plaatsen bij de villeneuve. Als ik mij goed herinner was daar vroeger altijd eentje.
Voor de randanimatie zou ik denken aan wat de mensen leuk vinden. Dan denk ik aan kerstmarkten bv. Natuurlijk ga dit niet maar iets in die trent.
Bv een grote tent met stoel en tafels waar men iets kan drinken en eten. En daar misschien wat schermen plaatsen zodat men toch de race kan volgen.
Daar rond wat kraampjes met van alles en nog wat. Een mini kartbaan en mischien iets groter zoals die benji auto van paar jaar geleden, of die skywatcher. Wat je ook kan doen is een bv een projector plaatsen in die grote tent met allerlei films over motorsport. Dan denk ik aan thrut in 24hr part 1 en 2, senna, docu over zolder, oude tv beelden van de 24hr dan denk ik vooral aan de pitstop afleveringen. Nu zullen sommige denken dat ik gek ben. Maar ik denk dat zoiets zou werken. Vooral nu de camping zo ver ligt. Decampingplaats is goed zeer goed zelfs. En ik moet mijn exuses aan bieden aan dries. Maar een ding waar ik schrik voor had is werkelijkheid geworden de camping ligt te ver. En het gemak en de gezelligheid was zaterdag op zondag een beetje weg. Dus de meesten zitten rond het circuit en savond en snachts was het koud dus met een gezellige plaats zo als ik zei. Hebben deze mensen en de gewone bezoeker toch een plaats waar ze samen kunnen komen. Want supersonicis nu toch niet de plek waar de oudere ofde gewone autosport fan zich kan in vinden.
Reply With Quote
Old 16-09-2012, 22:33
Speed997's Avatar
Speed997 Speed997 is offline
De Paddock Rookie

Enkele foto's van het leuke week-end

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules