De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #91  
Old 13-12-2005, 01:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Er is dus het probleem van de baanposten. Blijkbaar gaat er op die donderdag geen BK te vinden zijn. Stel nu nog dat het zo dreigt te zijn. We hebben nog een dikke 6 maanden. Hoe gaan we het oplossen? Wat is er nodig om daar wel baanposten te hebben? Wat kunnen we doen? Wat zijn jullie voorstellen?
Laat ik voorop stellen dat ik mijn mening altijd iets scherper formuleer dan dat hij in real life is Tja, anders komt de boodschap ook niet aan

We lezen alletwee de autosport en in de afgelopen twee jaar hebben we steeds vaker moeten lezen dat (club)meetings in de UK niet meer doorgaan omdat die oranje honden niet meer komen opdagen. Het is dus geen specifiek "Zolder-probleem"

Veel mensen kunnen simpelweg geen verlof krijgen voor het circuit. Denk aan productiemedewerkers, bouwvakkers, monteurs en mensen die in shiften draaien. Vaak hebben die een vaste periode van 15 of 20 dagen verlof per jaar. De resterende 5 of 10 dagen hebben die mensen hard nodig voor andere bezigheden. Denk aan notarisbezoek, begrafenissen, huwelijk, iets met de kinderen of de echtgenote. Hoe graag ze het ook zouden willen, een dagje circuit zit er simpelweg niet in.

Blijft er nog een groep over die wel zou kunnen maar zegt: mwoah gezien het verleden........nu even niet. Die zijn dus wel te motiveren maar daaar zul je wel moeite voor moeten doen (lees goed: dat hoeft niet persé geld te kosten ) Voor diegene die het aangaat, u kunt mij mailen

Er zal altijd een groep die-hards komen opdagen. Net genoeg voor de minimale presentie maar dat wil niet zeggen dat het een lekker dagje gaat worden. 2/3 man per post is wellicht voldoende voor de regeltjes maar voor een goede werking niet voldoende.

Je zult toch minimaal 5/6 man per post moeten hebben. Tijdens normale weekends heb je op de zondag minstens 8 personen tot je beschikking

Let wel, als die Belcar-donderdag de kip met de gouden eieren blijkt te zijn dan geef ik graag mijn ongelijk toe. Maar als ik alle opmerkingen (ook via mail binnen gekomen) hoor dan ben ik bang dat een aantal aspecten niet in overweging is genomen.

Het gaat nu puur over baanposten maar dat is niet het probleem alleen. Denk ook eens aan al die monteurs en coureurs die door de week moeten werken voor hun centen. Dat er op een vrije donderdag-training een complete Belcar-armada aan het rondtuffen is wil niet zeggen dat ze op wedstrijdnivo aanwezig zijn

Nogmaals, het idee: Win de jeugd voor je en creëer en nieuw publiek is super. Maar ik ben zo eigenwijs om te denken dat het huidige idee qua uitvoering iets te kort door de bocht is.


[John de Mol Talpa modus]
Selecteer een 4, 8 of 12 goed uitziende jongens en meiden en maak daar een "Racing big brother is watching you" van. Op 28-06-06 is de finale wie er op 29-06-06 van start mag gaan met die Belcarwagen, uiteraard via een sms-actie. Bussen vol met gillende meiden en stoere jongens die richting Zolder komen.
[/ end John de Mol Talpa modus]

Wat een format voor TV zeg...........kan ik dit ergens laten vastleggen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #92  
Old 13-12-2005, 02:53
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
al gezien hoeveel volk er soms op een donderdag rondloopt in Zolder. Gaat een mooie racedag worden.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #93  
Old 13-12-2005, 09:27
Racingworld.be Racingworld.be is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2004
Location: Belgium
Posts: 42
Quote:
Originally Posted by Mark
Het grootste struikelblok blijft het verlies van commerciële waarde. Normaal gesproken is de buitenlandse trip een verlies van commerciële waarde. Weinig tot geen gasten voor de o zo belangrijke relatiemarketing. In 2006 hebben we dus 2 van de 7 races die niet te verkopen zijn aan sponsors ... Ach, ik zal het weer compleet verkeerd zien of begrijpen
Volgens de één wel, volgens de andere dan weer niet. Sommige organisatoren denken ook in die richting (zoals Mark formuleerde) voor 2006:

"A priori omvat de kalender zes Belgische meetings: vier afspraken in Francorchamps en twee in Zolder. We hebben de verplaatsing naar het buitenland geschrapt, want die is te duur en levert uiteindelijk weinig op, behoudens een beetje afwisseling en originaliteit. Door in eigen land te blijven, kunnen de teams het onthaal van hun partners beter verzorgen, waardoor de BTCS-weekends in een aangename sfeer verreden worden."

(Christian Lahaye - PRC Group / BTCS Organisator)


De buitenlandse trip van de Belcar is ondertussen een traditie en een waar begrip geworden, met ook de aangename kanten! PRC deed het de afgelopen jaren ook op die manier, door een BTCS meeting over de grens te organiseren. Maar enerzijds moet men tradities in ere houden, doch anderzijds gaat het commerciële schoentje wringen. In Zolder zijn er mensen die dag na dag hun hart en ziel storten over o.a. het Belcar concept, met het gekende (positieve) resultaat. Idem dito bij PRC, voor bvb de BTCS. En toch komen ze tot een andere conclusie... Zijn Vlamingen en Walen dan toch niet van het nationale principe "Eendracht maakt macht"? Of denken ze gewoon anders?

Mvg,
Dries De Smet
Reply With Quote
  #94  
Old 13-12-2005, 09:33
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Ik denk ook dat dit eerste donderdag event wel gaat lukken. Het is iets nieuw, daar "moeten" de meesten aan mee doen.
Wat na een (eventuele) derde of vierde keer gaat gebeuren?
Okee, ik loop ver vooruit nu.

Wat er kan gebeuren om bk's te vinden? Simpel: die zullen verplicht worden hier aan deel te nemen door de KACB en NKBK.
De Belcar staat immers op de nationale kalender en daarom moet NKBK (nationale kommissie der bk's) mensen leveren.
Of de bk's er zijn of niet of willen of niet, de verantwoordelijke voor die dag zal nu al de haren uit het hoofd trekken om volk te krijgen. Het is aan de NKBK om mensen te leveren, de inrichter kan ook de verantwoordelijke aanklagen moesten er geen bk's zijn en de wedstrijd niet doorgaat. Niet dat Zolder dit zal doen, maar het kan. Zo simpel is dat voor de KACB: men verplicht.


Ik vind dit gevit wel een beetje belachelijk. Iedereen heeft een beetje gelijk en ongelijk. Is het niet mogelijk om fatsoenlijk met elkaar te forummen?

Ik zal mijne jas al maar aantrekken zeker?
Reply With Quote
  #95  
Old 13-12-2005, 10:04
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
Hebben jullie het nu nog niet door??????
Die donderdag heeft niets omzien met die kinderen, gewoon een gemakkelijke en goedkoope oplossing... En heb je ook gezien dat de kalender van de belcar perfect afgestemd is op die van de fia-gt??? Zou het niet kunnen dat er anders geen weekend meer vrij was waar er zowel geen wedstrijd op zolder gepland is en ook geen fia-gt wedstrijd gepland is, zou dit niet een voorwaarde van glpk geweest zijn om terug deel te nemen?????????

En sorry maar veel mensen op een donderdag training zie je niet, het zijn telkens dezelfde die-hards... En buiten deze gaan we er ook niet veel meer zien de 29ste...
Reply With Quote
  #96  
Old 13-12-2005, 12:01
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Heeft geen enkele zin

Het enige wat je kan doen met een groep mensen als Depaddock is een goede enquete samenstellen, deze door de ganse groep laten uitvoeren bij bv 5000 mensen (ook niet autosportliefhebbers) en deze dan gaan afgeven aan de nodige instanties.

Vraag 1 zou bv kunnen zijn:

1) Kent U het Mediagroup Van Dyck Belcarkampioenschap?

2) Bent U ooit op Circuit Zolder geweest?

Op beide vragen neem: einde enquete en infoboekje afgeven van 2006
Op één van de 2 vragen ja en je kan verder gaan. Ik zou zo 50 vragen kunnen verzinnen waar ik eigenlijk wel eens antwoorden op zou willen zien. Als elk lid van Depaddock van 10 mensen een enquete afneemt heb je al een leuke groep.

Doelgroep: tussen 16 en 55 jaar
Wie? Iedereen binnen de doelgroep.

Wie heeft er nog vrije tijd om de enquete op te stellen?
Zoiets kan je binnen de 14 dagen realiseren.
Dries, die enquête heeft geen zin meer. Niet dat het niet zinvol zou zijn. Gewoon omdat Zolder dat marktonderzoek afgelopen seizoen al heeft laten uitvoeren. Bij het begin van het seizoen en in de loop van het seizoen.

En daaruit is gebleken dat de naam "Belcar" bij het publiek, dat aanwezig was op de evenementen, veel hoger scoort dan DTM of FIA GT. BTCS is zo goed als volslagen onbekend.

Ondermeer op basis van dat resultaat is Zolder beginnen brainstormen over het nog beter exploiteren van de merknaam "Belcar". Belcar is echt een sterk merk geworden.

Zolder weet nu heel goed wie naar de races komt kijken. En uiteraard ook wie niet. Ik neem aan dat Zolder het bevragingsgebied nog gaat uitbreiden. Wie een project wil bouwen op een marktonderzoek, moet dat onderzoek op een professionele manier laten gebeuren. Anders kunnen er jammerlijk verkeerde conclusies worden getrokken die leiden tot mislukkingen.

__________________
www.skynet.be/pitstoptv

Last edited by Peter Baert; 13-12-2005 at 12:04.
Reply With Quote
  #97  
Old 13-12-2005, 12:16
strepper strepper is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2005
Location: hulshout
Posts: 150
ik lees hier vanalles en nog wat.
een belcarwedstrijd op donderdag houden da kan toch niet he.
de fia-gt wedstrijden die vrijdags werden gehouden was omdat er in dat land de vrijdag de zondag is en dat is in belgie niet het geval denk ik.
mijn conclusie: weer een flater van circuit-zolder.
het zal goedkoper zijn denk ik.
ik lees hier veel volk op donderdagse trainingen, nog nooit meegemaakt.
en veel scholen zijn op de laatste donderdag van het schooljaar niet meer open ik wil zeggen ze zijn aan het delibireren of geven de kinderen gewoon vrijaf. en macano's 90% van wat er in belcar rondloopt doet het voor de fun en werkt in de week.

Ook kan ik al meedelen dat een vooraanstaand belcar-team op donderdagwestrijd niet aanwezig zal zijn. zij kiezen ervoor om dit te compenseren en in een ander kampionschap een wedstrijd gaan te rijden.
Reply With Quote
  #98  
Old 13-12-2005, 12:53
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Quote:
Originally Posted by Peter Baert
En daaruit is gebleken dat de naam "Belcar" bij het publiek, dat aanwezig was op de evenementen, veel hoger scoort dan DTM of FIA GT. BTCS is zo goed als volslagen onbekend.
Dit wil ik nu net aantonen Peter. Een enquete uitvoeren bij mensen aanwezig op een event, is deze dan representatief?. Natuurlijk scoort Belcar het hoogst bij de fans tov. TC, sprinters of andere zaken. Belcar hoger scoren dan DTM Ze zullen het graag horen bij Dunlop.
Ik zou me wel eens op de markt in Aalst willen zetten en aan 100 voorbijgangers de vraag stellen:

1) Goede morgen mijnheer, zegt de naam Belcar U iets?
2) Weet U waar Circuit Zolder ligt en bent U er ooit al eens geweest?

Ik denk dat op vraag 1 vele mensen gaan antwoorden dat Belcar een grote garage is in Antwerpen

Inderdaad Peter, aan wie, waar en op welk tijdstip je de vragen stelt is zeer belangrijk.
Reply With Quote
  #99  
Old 13-12-2005, 14:32
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Dries, die enquête heeft geen zin meer. Niet dat het niet zinvol zou zijn. Gewoon omdat Zolder dat marktonderzoek afgelopen seizoen al heeft laten uitvoeren. Bij het begin van het seizoen en in de loop van het seizoen.

En daaruit is gebleken dat de naam "Belcar" bij het publiek, dat aanwezig was op de evenementen, veel hoger scoort dan DTM of FIA GT. BTCS is zo goed als volslagen onbekend.

Ondermeer op basis van dat resultaat is Zolder beginnen brainstormen over het nog beter exploiteren van de merknaam "Belcar". Belcar is echt een sterk merk geworden.

Zolder weet nu heel goed wie naar de races komt kijken. En uiteraard ook wie niet. Ik neem aan dat Zolder het bevragingsgebied nog gaat uitbreiden. Wie een project wil bouwen op een marktonderzoek, moet dat onderzoek op een professionele manier laten gebeuren. Anders kunnen er jammerlijk verkeerde conclusies worden getrokken die leiden tot mislukkingen.
Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Dit wil ik nu net aantonen Peter. Een enquete uitvoeren bij mensen aanwezig op een event, is deze dan representatief?. Natuurlijk scoort Belcar het hoogst bij de fans tov. TC, sprinters of andere zaken. Belcar hoger scoren dan DTM Ze zullen het graag horen bij Dunlop.
Ik zou me wel eens op de markt in Aalst willen zetten en aan 100 voorbijgangers de vraag stellen:

1) Goede morgen mijnheer, zegt de naam Belcar U iets?
2) Weet U waar Circuit Zolder ligt en bent U er ooit al eens geweest?

Ik denk dat op vraag 1 vele mensen gaan antwoorden dat Belcar een grote garage is in Antwerpen

Inderdaad Peter, aan wie, waar en op welk tijdstip je de vragen stelt is zeer belangrijk.
Over een eventuele bevraging over hoe het Vlaanderen tegenover Autosport staat -heb ik even wat bedenkingen.

-Vooreerst een bevraging zou een goed idee zijn...en is de investering waard.
-Ten tweede zoals Peter Baert al aangaf - laten we het door professionals doen en dus GEEN marketingbureau...want die mannen kramen echt wel vaak bullshit en leugens uit...Voor het geld springen die mannen en bevragen die mensen op zo'n wijze dat ze op het resultaat uitkomen van wat de opdrachtgever wil.
-Een universiteit zou beter zijn maar ik denk niet dat het FWO geld in zo'n survey wil steken....

-Mensen bevragen op zo'n evenmenten heeft wel een ander doel dan een onderzoek over autosport in Vlaanderen Belgie...dus er is wel zeker nood aan zo'n survey...

-Internet of telefoonsurveys (is het goedkoopst) maar het zal ook het meest vertekenend zijn
-Aan mensen vragen op CZ en deze mensen moeten de survey doorgeven aan elks 10 mensen is ook niet de wijze...want er treed voor een stuk zelfselectie op van de subjecten die je wil bevragen...en ook mensen die naar autosport gaan en die een survey over autosport in hun handen krijgen zullen logischerwijs deze survey doorspelen aan mensen die ook in autosport geintresseerd zijn...

Een survey Ja maar laat hem dan grondig gebeuren!
Reply With Quote
  #100  
Old 13-12-2005, 14:38
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Ik weet één ding, als ik in het algemeen in Oost-Vlaanderen over autosport begin, kennen ze maar 3 takken: Formule-1, Rally en Nascar. Allé, dat laatste is dan nog meestal ver te zoeken...dan krijg ik te horen: 'ge weet wel, die auto's die zo op die ovale circuits rijden in Amerika'.
Mijn collega's in Ninove hadden alleszins nog nooit over Belcar gehoord (want dat wilde ik wel eens testen). Mijn omgeving (familie en vrienden) rond het Gentse ook niet... En zwijg dan maar zeer over WTCC, BTCS, LMS, FIA GT enz...dan slaan ze helemaal tilt !
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 13-12-2005 at 14:41.
Reply With Quote
  #101  
Old 13-12-2005, 14:48
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by JPMontoya
-Ten tweede zoals Peter Baert al aangaf - laten we het door professionals doen en dus GEEN marketingbureau...want die mannen kramen echt wel vaak bullshit en leugens uit...Voor het geld springen die mannen en bevragen die mensen op zo'n wijze dat ze op het resultaat uitkomen van wat de opdrachtgever wil.

Ik denk niet ze bij ons zouden staan springen om zoiets te organiseren...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #102  
Old 13-12-2005, 14:55
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Effe iets heel anders nu.

Het raceweekend op de Lausitzring wordt blijkbaar volledig door Zolder ingericht. Nu vraag ik me af wat er nog gaat rijden buiten de Belcar, want bijna elk Duits kampioenschap, met ook maar iets aan naam, is ofwel net de week er voor of in de eerst volgende weken daarna op de Lausitz aanwezig.
Ik zit bvb op 6 augustus daar met de Top 10.

Wie weet meer?
Reply With Quote
  #103  
Old 13-12-2005, 14:58
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
als het volledig door zolder wordt ingericht betekend dit dat touring cup, sprinters en historic ook zullen gaan denk ik.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #104  
Old 13-12-2005, 14:59
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Laten we niet te snel en te hard van stapel lopen, de kalender van vorig jaar werd nog gewijzigd toen die al officieel uitgedeeld was, dus wie weet....
Maar het is denk ik voor het opgebouwde imago van de belcar ook niet echt top om dit op een donderdag te houden, we moeten allemaal extra vrijnemen, en de sponsoren missen weer een wedstrijd want die zijn druk in hun zaak bezig door de week, als je dan volgend jaar weer gaat vragen voor sponsoring dan vragen ze eerst spottend naar de kalender...?
En dat allemaal voor de schoolkinderen !!
Pas op, ik kan me wel indenken dat het van de organisatie zeker niet verkeerd bedoeld is, alles heeft zijn voor- en nadelen.
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Reply With Quote
  #105  
Old 13-12-2005, 15:00
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ah ja, ze gaan niet een heel weekend-concept verzinnen, om dat dan maar voor een paar weekends uit te voeren he
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.