De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-09-2012, 16:37
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
En het moest dan nog wel een topevenement worden dankzij die heer Andrzejewski. Ofwel niet gewerkt, ofwel niet bekwaam. In beide gevallen goed voor een C4

Het is zo ver : exit Andrzejewski !
Al dient er wel bij gezegd te worden dat hij (met instemming van CZ) ook voor Kronos werkte. Zoals T. Deflandre het zegt: twee heren dienen is niet altijd makkelijk... Maar is dat al niet langer een gezegde dat als een paal boven water staat ?
Reply With Quote
Old 06-09-2012, 12:51
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie

Nu moede mij toch eens uitleggen waarom de BMW van VDS dit weekend rondrijdt met het volgende boven het startnummer: belcarseries.com ... overschotten van startnummers zeker ;p
Reply With Quote
Old 06-09-2012, 15:30
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

"Nog nooit zo weinig volk gezien voor een 24 uur", was de commentaar op een forum... Het gaat van kwaad naar erger.

Trouwens, waarom staan er slechts 9 (!) prototypes aan de start?

Last edited by Grig-O; 06-09-2012 at 15:50.
Reply With Quote
Old 06-09-2012, 15:52
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Deze lijst is er eentje uit april dit jaar en zou de eerste 20 deelnemers aan de 24 Uur van Zolder 2012 moeten omvatten:

Belgian Audi Club 1 Audi R8 WRT

Yokohama Team Skylimit 2 Porsche 996 Cup
JR Motorsport 1 BMW M3 Silhouette

BMW Clubsport Trophy 2 BMW 325i
Fred Bouvy 1 Renault Mégane (?)
DVB Racing 2 o.a. Viper
First Motorsport 1 Porsche 997 Supercup
Team Marc VDS 1 BMW Z4
Speedlover 1 Porsche 997 Supercup
Belgium Racing 1 Porsche 997 Supercup
Race Art (NL) 1 Corvette
JR Racing (NL) 1 BMW M3 Silhouette
Mad and Daring (ex-Selleslagh) 1 Corvette
Power Motorsports 1 BMW M3 Silhouette
European Formula Racing 1 BMW M3 V8
Moritz Racing 1 Marcos

Enig commentaar lijkt mij hier tevens overbodig...
Reply With Quote
Old 06-09-2012, 16:03
De Paddock Rookie

Weinig volk ... tis wel donderdag vandaag, en er zijn nog geen 24 uur Hopelijk zaterdag een ander geval, maar dat zal wel geen probleem zijn met de 30.000 man die naar Supersonic komt zeker
Reply With Quote
Old 06-09-2012, 16:07
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Ooit van een werkende mens gehoord ik ga deze avond een kijkje nemen.
En morgen naar de camping.
Reply With Quote
Old 06-09-2012, 16:17
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
Weinig volk ... tis wel donderdag vandaag, en er zijn nog geen 24 uur
Stating the obvious... Ik hoop dat u wel degelijk begrijpt wat ik bedoel.
Reply With Quote
Old 06-09-2012, 19:12
De Paddock Rookie

Volledig
Reply With Quote
Old 07-09-2012, 10:38
mrc mrc is offline
De Paddock Rookie

23 wagens,ik vrees ervoor dat tegen de helft van de avond we weeral naar een handvol wagens zitten te kijken,op racing world staat een artikel dat er verschillende proto's al met problemen zaten tijdens de kwalificaties na 2 uur rijden.Tegen beter weten in toch weer een ticket gekocht.
Reply With Quote
Old 07-09-2012, 15:37
a006751 a006751 is offline
De Paddock Rookie

Hoe gaat het camperen in z'n werk op zolder ? Blijkbaar is het nu net buiten het circuit ? Kan ik daar gewoon zaterdag langsgaan, betalen en mijn tentje neerzetten of moet er vooraf gereserveerd worden ? Vorige jaren zag ik ook steeds enkele tentjes vlak naast het de track staan (in de afzink vd sacramentsheuvel naar de chicane toe).
Is dit ook een optie ? Is dit toegestaan ? (tentje 's avonds uit de auto halen en op naar het circuit ?)
Alvast bedankt,
Groetjes en tot zaterdag op het circuit !
Herman
Reply With Quote
Old 08-09-2012, 00:04
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by mrc View Post
23 wagens,ik vrees ervoor dat tegen de helft van de avond we weeral naar een handvol wagens zitten te kijken,op racing world staat een artikel dat er verschillende proto's al met problemen zaten tijdens de kwalificaties na 2 uur rijden.Tegen beter weten in toch weer een ticket gekocht.
Er is wel degelijk een verschil tussen een probleem en proto's die hun chassis bijstellen op zoek naar juiste afstelling. Ik denk dat jullie vergeten dat bijna alle piloten voor het eerst in deze wagens zaten. We zullen wel zien hoe langbze rijden, alle wagens staan klaar.
Reply With Quote
Old 08-09-2012, 10:53
Eygmar's Avatar
Eygmar Eygmar is offline
De Paddock Regular

Ik denk dat jullie vergeten dat bijna alle piloten voor het eerst in deze wagens zaten

heb ik donderdag gezien, waren soms gevaarlijke situaties,
snelheidsverschil op rechte stukken is toch wel zeer groot

hopelijk een 24h zonder te veel anrijdingen
Reply With Quote
Old 08-09-2012, 11:04
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Ik hoop met heel mijn hart dat er een proto op het algemene podium zal belanden. Maar eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren. Intrinsiek zullen de proto's niet zoveel moeten onderdoen aan snelheid. Dat wordt volgens mij echter ruimschoots gecompenseerd door het feit dat de meesten geen proto ervaring hebben. Bovendien haalt de proto zijn snelheid uit momentum en niet uit power. Laat het net die tweede zijn die je nodig hebt om door het verkeer te laveren.
Old 08-09-2012, 12:36
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Ik ga hier van enkele kanten zwaar de wind van voren krijgen maar er is nog iets al vrije meningsuiting, dus kan en mag ik mijn visie op het hele gebeuren ook even neerschrijven.

Als ik de diverse autosportsites en fora bekijk kan ik me niet van de indruk ontdoen dat enkelen er alleen op uit zijn om de proto's (lees SOT deelnemers) te verheerlijken. Iedere vorm van commentaar of kritiek wordt gepareerd met een niet mis te verstane reactie waaruit blijkt dat zo'n instelling niet erg op prijs gesteld wordt.

Aan de andere kant mag er wel meteen in niet mis te verstade bewoordingen op worden gereageerd op 'het geval WRT', zonder de details te kennen noch het standpunt van het team in de zaak te kennen. Dat doet me denken aan de goedkope reacties die je op vele nieuwssites kan vinden...

De poging om de 24u alsnog enig nieuw leven in te blazen door de inbreng van de proto's kan ik zeker wel appreciëren. Ze maken mij persoonlijk niet superwarm maar ik kan ze wel smaken, al zou ik voor een uistluitend uit proto's bestaande 24u vriendelijk passen. Maar aanvaard ook de kritiek die er kan uit voortvloeien en regeer niet meteen als een gebeten hond, daar schiet niemand mee op.

Waaraan ligt het feit dat de GT's niet massaal zijn komen opdagen? De crisis, een wedstrijd buiten kampioenschap, desinteresse in een evenement dat sinds enkele jaren een stille dood een het sterven is??? Ieder zal zijn eigen mening erover hebben. Voor mij zijn de 24u niet meer wat ze zijn geweest en ik zie het jammer genoeg ook niet meer veranderen. Vroeger was ik het ganse weekend onafgebroken paraat zonder één oog dicht te doen, al ligt het circuit bijna in mijn achtertuin. Het feit dat ik op zaterdagmiddag nu een reactie neerpen zegt voldoende...

Ik vind het vooral frappant dat er niet één GT uit de Supercar Challenge aan de start komt, al stond niets hun in de weg en is de organisatie van Dick Van Elk aanwezig i.v.m. de races van de (Super)Sport divisies. Na het debacle van 2011 enigzins begrijpelijk, daar is een deur die op een kier stond keihard dichtgegooid.

De beloftes die er weer elk jaar aankomen zijn nooit hard gemaakt, maar 'veel beloven en weinig geven doe de zotten in vreugde leven'. Nu lees ik alweer dat er op 50 wagens voor 2013 gericht wordt, o.a. door de 24u te integreren in het SOT kampioenschap. 't Ziet er weliswaar niet verplicht uit om deel te nemen, maar dan gaat er weer druk gelegd worden bij de teams door dubbele punten uit te delen.

We moeten de editie van 2012 nog doorspartelen en er wordt al luidop van 2013 gedroomd... Menig autsportliefhebber droomt al jaren van een echte 24u maar wordt altijd weer wakker met een nachtmerrie. Als ik zie op de livestream van Life!TV hoe massaal de opkomst weer is vrees ik dat velen nog aan het dromen zijn op een terrasje of gezellig in de luie zetel. Er wordt geoogst wat jaren geleden gezaaid is...

Desalniettemin ga ik straks toch een kijkje nemen (mezelf nu al afvragend tot hoe laat ik het ga volhouden) en keer hopelijk niet weer gedesillusioneerd terug.

Last edited by JCE.72; 08-09-2012 at 12:38.
Reply With Quote
Old 08-09-2012, 18:24
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

de live uitzending van Life TV valt toch ook wel tegen. ze doen waarschijnlijk hun best, maar blijkbaar raken ze niet eens tot in de box van Marc VDS voor interviews te doen, omdat die te ver is voor hun verbinding?

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules