![]() |
|
|
||||
|
||||
En dan gaan we eens dry-fitten
Het oogt wat zwaar en oversized, maar het staat in het midden. Vanuit een ander oogpunt ziet het er heel anders uit En ondertussen staat het rekje al in de primer Tot een volgende update ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 23-07-2015 at 01:59. |
|
||||
|
||||
Komt er een bak bier op het rekje Johny? nice job!
|
|
||||
|
||||
Hele leuke toevoeging.
![]()
|
||||
|
||||
Vandaag nog wat verder gedaan aan ons "geitje".
BMF aangebracht op de deurgrepen, kofferklep en sierstrips rondom en daar waar de achterlichten moeten komen; Kofferrekje was al tijdje zijdeglans zwart gespoten; Nog eens kijken of het past; Tot een volgende update ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 25-08-2015 at 00:27. |
|
||||
|
||||
Quote:
Niet echt ideaal in vergelijking met de andere panellines en ik heb toch een beetje schrik dat als ik hierover vernis ga spuiten, de inkt gaat uitlopen. Wat dat is het juist, die panelline was er niet, terwijl die er wel moet zijn. Te laat opgemerkt, maar wat doen we eraan? Juist ja, ik ga die alsnog voorzichtig inkrassen. Met alle gevolgen van dien. Uitschuiver door de lak ![]() Ook in het dak, maar dat is minder erg, na het vernissen wordt het dak toch mat-zwart gespoten Ondertussen heb ik de krassen (2) op het dak weggeschuurd en die aan de linkerkant opgevuld met paar laagjes blauwe verf. Morgen of zo schuren we geverfde plaats glad en behandelen we dit met wat compound. Is trouwens toch niet erg als het wat mat is, vernis brengt er terug glans in. De panellines heb ik ook al ingekleurd. Na het vernissen gebeurd dat opnieuw. Komt wel in orde ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 30-08-2015 at 21:35. |
|
||||
|
||||
Ondanks de kleine tegenslag bij de vorige update, is mijn "geitje" alsnog klaar geraakt om gevernist te worden.
Wat is er gebeurd; -enkele decals werden aangebracht -Panellines werden een eerste keer ingekleurd zoals jullie kunnen zien. Normaal doe ik dat na het vernissen, maar omdat ik hier enkele panellines zelf en achteraf zijn getrokken, zijn ze smaller als diegene die er oorspronkelijk in zaten. En omdat de vernis de panellines deels opvult, heb ik ervoor gekozen om dit keer op deze manier te werk te gaan. Na het vernissen worden ze nogmaals in gekleurd. Ook de schade in de lak is grotendeels opgelost. De kras was niet zo diep, daarom heb ik ze opgevuld met gedecanteerde verf uit de spuitbus. Op die manier had ik ongeveer dezelfde kleur. De verflagen werden eerst glad geschuurd met 8000 of iets in die aard en de laatste laag werd met compound behandeld. Normaal gezien wordt morgen een eerste laag vernis gespoten.
|
||||
|
||||
In tussentijd werd het dashboard afgewerkt en op zijn plaats gelijmd.
Op de stuurkolom was de pinkerschakelaar afgebroken en moest er een nieuwe gescratched worden. Misschien dat er nog iets wordt toegevoegd in het interieur/dashboard, maar dan ben ik nog niet uit. Quote:
Met die 2de laag liep het echter fout. Een paar dagen uitharden en zodoende werd vandaag de boel glad geschuurd en een laatste laag vernis aangebracht. Tot de volgende update ![]()
|
||||
|
||||
Het dak werd ondertussen mat-zwart gespoten.
|
|||
|
|||
Waarom heb je de raamrubbers niet mee gespoten met het dak ? Of gaje niet afplakken erond en met zo' n tamiya stift de raamrubbers kleuren.
|
||||
|
||||
Quote:
Raamrubbers worden met de hand geverfd, met penseel en verf, niet met een tamiya-stift. Te veel afplakwerk om ze te spuiten ![]()
|
||||
|
||||
Stilaan kruip ik uit mijn modelbouwdip. Eindelijk het penseel terug ter hand genomen en het volgende gedaan.
Eerst werden de panellines opnieuw ingekleurd met behulp van zo'n Tamiya-potje en bijhorend penseeltje. Ik had dat al eens gedaan voor het vernissen, maar ze waren niet overal even vol gelopen. Daarna werden de raamrubbers geschilderd. Ook het radiatorrooster werd ingekleurd. Dat was het voor dit weekend ![]()
|
||||
|
||||
Ook hier een beetje aan verder gedaan.
Eerst alle gaatjes voor het bagagerekje aan de binnenzijde toegeplakt met wat dunne stukjes plasticard of styrene. Op die manier staat dat rekje ook dadelijk goed gepositioneerd als ik straks ga vastlijmen. Daarna werd de binnenkant zijdeglans-zwart geschilderd. Enerzijds omdat er geen binendeurbekleding aanwezig is en nu niet gaat opvallen en anderzijds omdat ik dat altijd doe. Zoals gezegd is het bagage rekje ook al vastgelijmd. Nu de verf goed laten drogen, dan kan ik weldra de ramen gaat plaatsen. Dan kunnen chassis en body samengevoegd worden.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 30-11-2015 at 01:40. |
|
||||
|
||||
Je gril ziet er top uit! net als derest van de auto trouwens!
Deze gaat nieuwjaar nog halen in de vitrine! ![]()
|
||||
|
||||
Korte update;
Ramen zijn ondertussen vastgelijmd; Dan ging ik de koplampen eens passen; Ik vind ze wat te dicht bij de carrosserie staan. En zeker bij deze geit, de spatborden zijn weg en vooraan liggen een stel niet al te smalle banden. Dus ga ik ze wat verder laten uitsteken. De steunen voor de koplampen heb ik dan maar verlengd en dat ziet er volgens mij al een stuk beter uit. Dit is een dry-fit, het kan nog altijd ingekort worden maar dat zullen we eens bekijken als chassis en body samen gevoegd zijn.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 13-12-2015 at 00:32. |
|
||||
|
||||
Ik heb wat detail in de vorm van enkele tijdschriften aangebracht in het nogal sober gehouden interieur.
De ramen werden aan de binnenkant gepoetst en de achteruitkijkspiegel werd ook voorzien. En toen kwam een voor mij spannend moment, alles samen voegen;
|
|