![]() |
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
De geest van het kampioenschap, zoals het bij aanvang van de cup werd voorgesteld is helemaal weg. Je rijdt van bij je thuis met de racewagen naar het circuit, neemt daar deel aan de wedstrijd en rijdt met je wagen terug naar huis. Niet dat ik dit een goed moto vind maar zo werd het wel voorgetseld en dat kan nu helemaal niet meer.
Het werd zeer budgetvriendelijk voorgesteld maar dat is het niet meer en trouwens ook nooit geweest. Ook wordt er in de paddocks met argusogen naar elkeer gekeken. Dat kan en dat heb je natuurlijk als alle Mini's op enkele vierkante meter bij elkaar staan. Foefelen is daardoor onmogelijk denk je maar de waarheid is anders. Sommigen zijn er niet beschaamd voor om de goocheldoos in het openbaar open te doen. Omdat de organisatie geen sluitend oordeel kan geven, wordt er veel te veel toegestaan en tracht met altijd maar verder te gaan... Ugeux had bvb dit weekend een nieuwe auto. Onder de nieuwe auto steekt een andere, regelbare achteras. Zaterdagavond maakten sommige deelnemers de organisatie hierop attent. Ugeux kon hier natuurlijk niet aan doen en men kon dus geen maatregel nemen tov Ugeux. De organisatie heeft dan besloten dat iedereen een andere achteras mocht steken. De kapitaalkrachtige teams en/of piloten bestelden snel een nieuwe achteras en monteerden deze. Anderen belden bezitters van een nieuwe standdrd Mini om naar het circuit te komen en staken de achteras van deze wagen in hun raceauto... ![]() Ik weet niet of dit bij deze teams een voordeel heeft opgeleverd. Zonder de wagen, met andere achteras, af te stellen onmiddellijk een wedstrijd rijden lijkt me niet ideaal... Maar er moeten nog wat wagens in garages staan en als ze het mij vragen wil ik altijd wel eens rijden... Blijft eigenlijk toch leuk, een cuprace... C U Last edited by Pascal; 29-03-2005 at 17:17. |
|
||||
|
||||
Quote:
Jürgen Van Hover had een remprobleem in de eerste race, hierdoor vloog Bouvy in de achterkant van Jürgens Mini, radiator en multiriem stuk bij Bouvy , dus geen motorkoeling meer, motor te warm, Bouvy aan't vechten met Jürgen dus nog minder koeling,...... bang de motor stuk. Bij Paltalla hebben ze zowel vrijdag als zaterdag veel elektronische pannes gehad, vooral met de ontsteking enzo, hierdoor kan de motor zeker stuk draaien. Bij Pauwels Dominique is er een motage fout gebeurt in de motor, dus ook weerom geen geknoei. Ik denk dat de wagens veel gelijker zijn dan vorig seizoen, maar die achteras toestanden kunnen dus niet vind ik, je moet maar eens op een zaterdag avond nog een achteras vinden. Gelukkig was dit niet in Spa, want daar moet je zeker die extra camber hebben. |
|
|||
|
|||
Het bevreemde me dat er tijdens de tweede race door de koplopers helemaal niet gereageerd werd op gele vlaggen.
Na een paar ronden crashte Ugeaux redelijk hevig in de eerste chicane met een gele vlag situatie van een aantal ronden tot gevolg. Maar de nummers 1 en 2 hielden absoluut niet in, het leek zelfs wel ofdat ze er nog harder doorheen gingen dan normaal. Er spinde zelfs nog een andere deelnemer tijdens deze gele vlag situatie. Ik was blij dat ik nog achter een muurtje stond van een halve meter en niet samen met de marshals in de grindbak stond. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is absoluut niet goed te praten, maar wel begrijpelijk. Misschien moeten de reglementen rond gele vlag situaties wat verfijnd worden om dergelijke situaties te vermijden. PS. In de jaren dat ik BK Karting reed was het motto van de toppers: "bij geel, gas bijgeven". |
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom bekijken jullie het niet eens van een andere kant, wat is er weer allemaal niet gebeurd gisteren in Zolder? De BMW Z3 Coupe van Kenis/Lumbeeck gaat eraf in de chicane en dit duurt weer eeuwen eer de wagen op een veilige plaats staat! Na een paar ronden hebben ze daar toch drie sleepkabels aan elkaar bevestigd (interventiewagen stond ondertussen geparkeerd op het circuit) en dan toch de BMW weggesleept. De piloot stond zelfs gebaren te maken van onbegrip. Op een gegeven moment (wel onder pace-car) rijdt er doodleuk een soort "lichte vrachtwagen" met laadbak tussen de Belcar wagens, die zich niet echt iets aantrekt over de aankomende wagens achter hem! Voor alle duidelijkheid, ik apprecieer het werk van alle marshall's en interventiemensen enorm maar ik zie in Zolder dingen die toch wel beter kunnen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Of kent een simpele toeschouwer er niks van? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Tja soms duurt het lang...........je hebt namelijk ook coureurs die moedwillig de boel lopen te verzieken als het oranje gilde bezig is met een interventie ![]() Niemand is zonder fouten, zowel coureurs, baanposten en koersdirecties zullen fouten maken tijdens het uitvoeren van hun werkzaamheden. Of maak jij tijdens je werk nooit fouten?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Baanpost is en blijft een hobby. Elke situatie is bijna uniek denk ik dus het is telkens improviseren. Met de reactie van de piloten zou ik bijvoorbeeld geen rekening mee houden. Die mannen zijn dikwijls zo pissed off omdat hun race in de meeste gevallen voorbij is dat ze dingen doen en/of zeggen die ze niet menen. Er zijn er natuurlijk altijd die zo'n dingen niet kunnen relativeren (dikwijls fils-à-papa's). Een draai om hun oren is hun verdiende loon. Nadien hebben ze in de Belcartent wel een even grote mond hoor.
![]() |
|
||||
|
||||
Een dikke proficiat voor Jurgen Vanhoover met zijn overwinning in de 2de manche van MCC
|
|
||||
|
||||
18 minis, dat gaat een interessante 2 uur durende koers worden op 22 mei
![]()
|
||||
|
||||
22 mei is buiten kampioenschap, het is nog niet zeker dat iedereen uit de cup daar mee doet. Het is ook vooral de bedoeling om er een leuke happening voor MINI van te maken... er zijn geen punten te verdienen, de meesten zullen als taxi rondrijden voor VIP's.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|