De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-01-2005, 16:25
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by pipo
Als ze er geen verplichte pitstop tussen zetten zullen we eindelijk is een race hebben die het publiek van het begin tot het einde kan volgen. Ook niet echt onbelangrijk.
Ik kan je volledig volgen in je redenering; maar waar het eigenlijk om gaat is dat de Belcar-organisatie de roots van het kampioenschap aan het verloochenen is.
De Belcar heeft een jarenlange traditie die (via Carglass Cup, BBL Cup en VAS Uithouding) teruggaat tot in de jaren '70 en die steeds via het endurance-format gereden is.
In de beginjaren werd het kampioenschap gereden in wedstrijden over 4, 5 en 6 uren met de 24 Uren van Zolder als hoogtepunt.
Toen het kampioenschap professioneler werd, is men om de wedstrijden in te passen in de grote raceweekends, overgestapt op het 125 minuten format. De Belcar had daarin perfect zijn draai gevonden en ook voor het publiek waren deze races perfect genietbaar.
Sprints over 1 uur, al dan niet met verplichte pitstops, hebben met endurance niets meer te maken.
Het lijkt mij er een beetje op dat de Belcar-organisatoren de trappers kwijt zijn. Ofwel kies je voor endurance ofwel voor sprints. Met races over 1 uur, 125 minuten, 4 uren en een 24 Uren, creëren ze nu een vlees-noch-vis-kampioenschap. Dit kan zeer nefast zijn voor de toekomst van de Belcar.
Reply With Quote
Old 01-01-2005, 17:09
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

naar mijn mening zouden alle races een andere format mogen hebben. Het BELCAR kampioenschap heeft een enorm varierend plateau van deelnemers. Taktiek is belangrijk en door niet alle races over dezelfde afstand te laten gaan creeer je ook voor de teamchefs een belangrijke taktische job. Ik zou zeggen, laten we eerst de races afwachten voordat er kritiek gegeven wordt. Het is toch steeds hetzelfde met de personen die altijd opnieuw vinden dat bijna alles aan de BELCAR slecht is. En als de races gereden worden komen ze wel allemaal kijken. Wees blij dat er in het mooiste kampioenschap van Belgie wat diversiteit bijkomt en geniet in 2005 opnieuw van de MVD BELCAR.
Old 01-01-2005, 18:51
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

voila, lijkt me ook waar AJ!
ik zou zelfs nog verder durven gaan en er een hele mix van races van maken, bv eens een 1 uur race, maar ook nog een twee uren race, vier uren race, evt 6 of 12uren race en 24uren. Zo een varieteit is idd mooi voor een kampioenschap, zo test je snelheid en betrouwbaarheid, en kan je met beide taktieken een overwinning behalen. Spektakel wordt verhoogd met kortere races, sowieso, en met langere races krijgen teams die focussen op betrouwbaarheid ook meer perspectieven. Het is het waard om het te testen denk ik dan.
Old 01-01-2005, 18:52
pipo's Avatar
pipo pipo is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by A.J.
naar mijn mening zouden alle races een andere format mogen hebben. Het BELCAR kampioenschap heeft een enorm varierend plateau van deelnemers. Taktiek is belangrijk en door niet alle races over dezelfde afstand te laten gaan creeer je ook voor de teamchefs een belangrijke taktische job. Ik zou zeggen, laten we eerst de races afwachten voordat er kritiek gegeven wordt. Het is toch steeds hetzelfde met de personen die altijd opnieuw vinden dat bijna alles aan de BELCAR slecht is. En als de races gereden worden komen ze wel allemaal kijken. Wees blij dat er in het mooiste kampioenschap van Belgie wat diversiteit bijkomt en geniet in 2005 opnieuw van de MVD BELCAR.
Dit denk ik er ook van.
Reply With Quote
Old 02-01-2005, 02:11
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by A.J.

Dit lijkt mij zeer goed geformuleerd zonder verder iets aan toe te voegen .
Old 02-01-2005, 08:32
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Ik volg deze thread van zeer nabij omdat deze ook voor ons belangrijk is. Wat BRI betreft is een 2 daags event veel beter. Je kan 2 wedstrijden verslagen ik het Belcarboek, de VIP tenten kunnen een dag langer blijven staan en je kan dubbel zoveel mensen ontvangen op 2 dagen ipv op 1. Ook qua spektakelwaarde denk ik dat het gehalte dan hoger zal liggen. Wie zaterdag niet kan, kan zondag komen kijken, enz... Ik zie hier maar enkele kleine negatieve puntjes maar ben er zeker van dat ook deze zullen opgevangen worden.

Het enige spijtige is dat TC niet de kans krijgt om eens 1 wedstrijd mee te rijden met de grote jongens. Volgens mij was dit in 2005 wel een mogelijkheid geweest.
Reply With Quote
Old 02-01-2005, 12:25
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik denk dat er van de teams uit ook gevraagd wordt om andere formules eens te testen. Het zou me verbazen indien de organisatie iets beslist zonder eerst even te polsen bij de teams. De races van 125' spelen hen parten bij het opstellen van de kalender dus is het niet meer dan logisch dat er naar oplossingen gezocht wordt.
Reply With Quote
Old 16-01-2005, 13:22
Amateurke's Avatar
Amateurke Amateurke is offline
De Paddock Rookie

Weet in feite iemand met zekerheid hoe de Belcarkalender er definitief uitziet ?
Reply With Quote
Old 16-01-2005, 13:58
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Amateurke
Weet in feite iemand met zekerheid hoe de Belcarkalender er definitief uitziet ?
Momenteel niet, al zijn er ook allerhande gissingen. Van Circuit Zolder werd aan Racingworld.be medegedeeld dat de definitieve kalender ter beschikking wordt gesteld aan de pers... eens die kalender definitief is. Tot op heden nog niet dus. Afwachten...
Reply With Quote
Old 16-01-2005, 14:12
Amateurke's Avatar
Amateurke Amateurke is offline
De Paddock Rookie

Bedankt Mistery, inderdaad heb al van alles gehoord en gelezen. Zeven races, zes races, duurtijd koersen... Wordt wel moeilijk om te onderhandelen met teams aangaande de prijs om te rijden... en de eerste is al voorzien voor einde maart dacht ik...
Reply With Quote
Old 16-01-2005, 22:43
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Het gerucht zou zijn dat de Renault Days vervangen zou worden door de 1.000 km van Spa.

Bron: pitstop.tv

Last edited by ICEMAN; 16-01-2005 at 22:54.
Reply With Quote
Old 16-01-2005, 22:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Op dit moment de meest waarschijnlijke kalender:

De nieuwe kalender voor 2005:

- 27/3 - New Race Festival (Zolder)
- 16+17/4 - 1000 km. Spa
- 5/6 - Spa Euro Race (Francorchamps)
- 26/6 - Brands Hatch
- 27+28/8 - 24 uren van Zolder
- 2/10 - Racing Festival (Francorchamps)
- 23/10 - Belgian Masters (Zolder)

Die was inderdaad te lezen op www.pitstoptv.be Gezien de reputatie van Pitstop c.q. Baert mogen we erop vertrouwen dat er toch wel een bepaalde grond is om dit te publiceren.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 16-01-2005, 23:00
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Toch wel raar dat pitstop dan de enige is die die kalender online zet en hem als definitief beschouwd.
Old 17-01-2005, 22:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Bij Circuit Zolder zijn de mailtjes de deur uit

Zie onderstaand bericht op www.autosport.nl d.d. 17-01-05
Quote:
De Belcar kalender is als volgt:
27 maart BELCAR NEW RACE FESTIVAL
17 april LMES 1000 KM SPA
4 juni SPA EURORACE
26 juni EERC MEETING BRANDS HATCH
24/28 aug. 24 UUR VAN ZOLDER
2 okt RACING FESTIVAL SPA
23 okt BELCAR MASTERS

ZTC kalender
20 maart ZOLDER
24 april ZOLDER
16 mei ZOLDER
17 juli ZOLDER
8 okt 24 CV SPA FRANCORCHAMPS
12 nov RACE PROMOTION NIGHT 10 UURSRACE

BELANGRIJKSTE EVENEMENTEN ZOLDER
27 maart NEW RACE FESTIVAL
1 mei RENAULT DAYS
22 mei MINI DAY
3 juli 31E EUROPEAN HISTORIC GRAND PRIX
10 juli ZOLDER SUPERPRIX
18 sept Q8 TRUCK GRAND PRIX
2 okt VW FESTIVAL
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 17-01-2005 at 22:32.
Reply With Quote
Old 18-01-2005, 21:25
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Misschien gebruikt Circuit Zolder in 2005 een selectieve mailinglijst en is Pitstop.TV eruitgekieperd, maar ik heb geen mail ontvangen van CZ met de definitieve kalender voor 2005.

De kalender en het gerucht waarnaar o.a. ICEMAN verwijst, is op 31 december 2004 om 12u15 op pitstop.tv verschenen.

De tekst luidde als volgt:
"De Belcar-race tijdens het "Renault World Series"-weekend in Zolder, voorzien op 1 mei 2005, gaat niet door. Zo goed als zeker verhuist de tweede race van de Belcar 2005 naar het weekend van de 1000 km. van Spa in Francorchamps."

In de tekst zijn de woorden "zo goed als zeker" belangrijk. Die wijzen erop dat het toen nog niet definitief was. Contact met Belcar leerde me toen wel dat het voor 99,99999999999999% rond was, maar nog niet voor 100%.

De "definitieve kalender voor 2005", die op 16 december 2004 om 13u00 op pitstop.tv is verschenen, was op basis van de kalender die de RACB de avond ervoor had vrijgegeven tijdens de uitreiking van de RACB Awards. Op die kalender waren de Renault Days nog vermeld.

En de allereerste voorlopige kalender die op 29 oktober 2004 op pitstop.tv verschenen is, was per mail rondgestuurd door iemand, die actief is als baanpost op Zolder. En dat werd toen niet echt geapprecieerd door CZ.

Last edited by Peter Baert; 18-01-2005 at 21:31.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules