De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-04-2004, 07:58
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by raceboy
Ben ik nu de enige die altijd, behalve de 24 uren gratis parkeert aan les Combes?
Wij hebben vorig jaar zelf gratis op de camping gestaan daar... Niemand gezien daar om te betalen dusja
Reply With Quote
Old 27-04-2004, 08:36
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Heb idd die Rode Kruis post over het hoofd gezien aan de Mini paddock, foutje van mij
Reply With Quote
Old 27-04-2004, 08:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik heb al deze posts grondig gelezen en er zitten heel wat belanrijke waarheden in, die op een positieve manier het probleem trachten te benaderen. Hopelijk heeft de organisatie er iets aan.

Maar wat de organisatie in "vroegere tijden" betreft heb ik toch 1 belangrijke bedenking die iedereen hier schijnt te vergeten : destijds (DTM e.a. - 100.000 en meer toeschouwers) was de paddock afgesloten voor het grote publiek, en kon je er alleen in met een speciaal pasje. Dat lost al een groot gedeelte van het probleem op natuurlijk.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 27-04-2004, 08:39
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by BMW Beliën
Ik denk dat iedereen wel een beetje last had van de overvloed aan bezoekers. Maar in eerste plaats was het een hel voor ons mechano's, wij moesten dan ook nog eens helemaal met al ons materiaal en getuig van uit paddock 3 of 4 en voor sommige paddock 6 naar de boxen. Voor de Mini's en de Renault Series is het dat altijd want die zitten steevast in de paddock. En bij minder volk is het voor hen al een heksentoer om op tijd in de pitlane te komen.
Met zo een overvloed aan bezoekers was het haast een onmogelijke zaak. Voor de gewone bezoekers zijn wij dan ook nog eens de pispaal omdat we met stinkende en toeterende quads rijden en zo vlug mogelijk op onze plaats willen zijn. Terwijl zij daar rustig van het zonnetje en hun vrije zondag komen genieten en niet opgejaagd willen worden. Als ze eens hun verstand gebruikten en even aan de kant zouden gaan voor onze quads en de auto's dan zou alles veel vlotter verlopen.
Maar neen, zij hebben 8€ betaald voor een parking en denken dat ze daarmee god zijn en denken dat ze recht hebben om midden op de weg te blijven lopen en om je uit te schelden als je beleefd vraagt om door te mogen.
Ik ben dan ook dadelijk te vinden voor een gescheiden doorgang van publiek aan één zijde( langs de draad van het circuit) en de materiaalwagens en mechano's aan de andere zijde(normale doorgang).
Verder vond ik ook dat de mogelijke in- en uitgangen heel slecht waren aangegeven. De Proximus brug kon veel beter benut worden als uitgang, ipv de mensen helemaal naar de hoofdin(uit)gang te sturen en dan ze nog eens kilometers te laten lopen naar hun parking langs het kanaal. Hetzelfde voor de in- en uitgang aan de vroegere perszaal. En waarom is de brug over het circuit verdwenen aan het kanaal? Dit was vroeger een heel gemakkelijke doorgang naar de parkings langs het kanaal. Kost zo een nieuwe brug te veel?
We mogen blij zijn dat alles goed verlopen is, maar wachten op eventuele ongevallen en doden, om veranderingen door te voeren is toch wel een heel foute instelling. Ik denk dat deze Thread genoeg gedachtenvoer bevat voor de beheerders van de VZW Terlamen.
Jullie zijn dan een van de beleefdere mechaniekers, helaas zijn ze niet allemaal zo !

Quote:
Originally posted by Sennake
Ik heb al deze posts grondig gelezen en er zitten heel wat belanrijke waarheden in, die op een positieve manier het probleem trachten te benaderen. Hopelijk heeft de organisatie er iets aan.

Maar wat de organisatie in "vroegere tijden" betreft heb ik toch 1 belangrijke bedenking die iedereen hier schijnt te vergeten : destijds (DTM e.a. - 100.000 en meer toeschouwers) was de paddock afgesloten voor het grote publiek, en kon je er alleen in met een speciaal pasje. Dat lost al een groot gedeelte van het probleem op natuurlijk.
Dat is zeker waar, en dat is volgens mij dan ook de enige goede oplossing voor het probleem. Maar een circuit als Zolder zal het daar altijd moeilijk mee hebben, want als je Paddock tot aan de 1ste Jacky Ickx afsluit voor Grote publiek en dus alleen toegankelijk maakt voor mensen die iets meer willen betalen, dan krijgen die andere mensen amper waar voor hun geld.

Hierbij is het ook van belang dat Zolder zich meer dan ooit tervore geprofileerd heeft, of wil profileren als 'een familiegebeuren', Ze willen duidelijk maken dat autosport een echte familieuitstap kan zijn als volwaardig alternatief voor Bokrijk. Dat siert hen, maar ze slagen geen acht voor de problemen die dat voor teams / veiligheid kan meebrengen. Ik maakte me ook de bedenking of men in Zolder eigenlijk een idee heeft hoeveel gratis tickets men verspreid heeft. Ze zouden net als ander groot evenement misschien er moeten aan denken maar een beperkt aantal tickets te verspreiden, en met tickets bedoel ik genummerde kaarten en niet dat men gewoon ticket van t web kan afprinten. Maar dit is niet bevorderlijk voor de profilering als 'familiegebeuren' waar iedereen terecht kan.

Last edited by JPMontoya; 27-04-2004 at 09:38.
Reply With Quote
Old 27-04-2004, 16:46
BMW E46 V8's Avatar
BMW E46 V8 BMW E46 V8 is offline
De Paddock Rookie

Bij de world series dit weekend was er geen doorkomen aan, aan de mini-tent , met een takelwagen en die auto in het midden van de weg . En al de belcar teams moesten er door met naft en dergelijke wat als er iets gebeurde ???
Reply With Quote
Old 27-04-2004, 21:01
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

Vandaag gelezen in het HBVL.

1. Exibitionist op zolder valt vrouwen lastig tijdens de World Series enkele toeschouwers kunnen een kledingstuk ontfrutselen voordat hij in de bosjes verdwijnt ??

2. Bezorgde ouders bellen vanop het circuit zondag avond (21.15hr) naar de 101 i.v.m. een "kinderlokker??"
Wat gaan we nog allemaal krijgen .......
Old 27-04-2004, 21:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by dulu
Vandaag gelezen in het HBVL.

1. Exibitionist op zolder valt vrouwen lastig tijdens de World Series enkele toeschouwers kunnen een kledingstuk ontfrutselen voordat hij in de bosjes verdwijnt ??
Hmmm, volgens klopt hier toch iets niet Normaal is een exibitionist reeds naakt voor hij ten tonele verschijnt.........hoe kunnen ze hem dan kleding ontfutselen? Of had ie soms stropdas om?

Maar ja, op 40.000 man zal er altijd wel een gek tussen zitten.........
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-04-2004, 21:25
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Marshal
Hmmm, volgens klopt hier toch iets niet Normaal is een exibitionist reeds naakt voor hij ten tonele verschijnt.........hoe kunnen ze hem dan kleding ontfutselen? Of had ie soms stropdas om?

hmm, je kan dat zinnetje op verschillende manieren interpreteren he. der staan geen leestekens en te weinig woorden in. voor hetzelfde geld heeft de exhibisionist kleren van de toeschouwers onfutselt, en is hij daarmee in de bosjes gedoken...
Old 27-04-2004, 21:26
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Marshal

Tja ik pen maar neer wat er in de krant staat , maar hoe objectief is de berichtgeving tegenwoordig ??

Eu trouwens nog zo een giller van formaat, het LN schrijft een zelfde artikel :

Tijdens de F1 Race in Zolder is een exibitionist ......

hopelijk leest Bernie E. geen vlaamse kranten
Reply With Quote
Old 27-04-2004, 21:44
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by dulu
het LN schrijft een zelfde artikel :

Tijdens de F1 Race in Zolder is een exibitionist

nu ja, HLN is dan ook "de beste sportkrant van Belgie" he. zij zullen het wel weten, zeker

Old 28-04-2004, 00:02
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by marcel

nu ja, HLN is dan ook "de beste sportkrant van Belgie" he. zij zullen het wel weten, zeker

Oja vooral over tennis, velokoers, en potteke stamp zijn ze wreed goed geinformeerd
Reply With Quote
Old 28-04-2004, 14:31
holy herck's Avatar
holy herck holy herck is offline
De Paddock Rookie

kan jullie verkondigen dat ik verschillende keren deftig in mijn gat gebeten was zondag.

1) ben fervent autosport lieefhebber en zak dienten gevolge ook zoveel mogelijk af naar zolder donderdag vrijdag zaterdag zondag touring belcar, helpt natuurlijk wel dat ik mee kan reizen met RTM Racing. Nu bleek dus nergens nog een klein plaatsje over te blijven waar je fotos kan nemen.

2)de marshals, en het spijt mij dat ik het moet zeggen over degene die daar in de 1ste linker stonden, deden even onozel als ze groot waren. Heel het stuk achter de 1ste linker was verboden terrein! WAAROM?????2 marshals op nen berg waar ge nog perfect fotos kon trekken! daar mocht men niet komen

3) de start gemist door de opstopping aan de mini-tent, nochtans een half uur voor het geven van de start aan de camion vertrokken en pas 10 tot 20 minuten na de start aangekomen in de 1ste linker waar het vergeven was van het volk

4) toen ik vertrok op het circuit heb ik op de grond op parking D nog verschillende inkomkaarten zien liggen met het onderste deel nog aan! is dit geen indicatie van teveel en wel deftig teveel met vrijkaarten te smijten

5)dit is niet zoals sommige noemen aandacht voor autosport!!!!!!
er was daar meer dikkenekkendoenerij omdat ze een kaartje gekregen hadden dan dat ze iats van het gebeuren afwisten of af wilde weten.
aandacht voor autosport krijg je via nieuws over onze toprijders in de verschillende grote klassen zoals Bas Leinders in f1 of Marc Goossens in le mans of fia gt en bert longin ook in fia gt of de belgen in de f3000, daar moet iets mee gebeuren niet een hoop volk dat geen besef heeft van iets dat ze zien op een circuit verzamelen maar berichtgeving dat is aandacht en dat gebeurt hier niet.
Reply With Quote
Old 28-04-2004, 14:42
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by holy herck
kan jullie verkondigen dat ik verschillende keren deftig in mijn gat gebeten was zondag.

1) Nu bleek dus nergens nog een klein plaatsje over te blijven waar je fotos kan nemen.

3) de start gemist door de opstopping aan de mini-tent, nochtans een half uur voor het geven van de start aan de camion vertrokken en pas 10 tot 20 minuten na de start aangekomen in de 1ste linker waar het vergeven was van het volk
1) ik heb op plaatsen rond het circuit gestaan waar je best wel fotos kon nemen. en het beste bewijs dat je foto's kon nemen wordt geleverd in het topic voor foto's van zondag... als Sennake alleen al zegt dat hij meer dan 600 foto's heeft kunnen trekken...

3) ik stond ook in die file, maar ik heb dan net na de start besloten om mij ergens anders te gaan staan. ook al omdat ik vreesde dat de tribune zowiezo vol zou zitten... ik ben gaan staan aan de remzone voor de villeneuve, ik had daar een goe zicht op de baan, en het was er rustig. ik heb daar nog geen 5 minuten over gedaan, om tot daar te geraken. en voor mij was het nog maar de 2de keer dat ik in zolder kwam, ik kende de plekjes rond het circuit nog niet (de eerste keer zat ik voornamelijk in de pits, dus ja...).
Old 28-04-2004, 15:03
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by marcel
als Sennake alleen al zegt dat hij meer dan 600 foto's heeft kunnen trekken...
dan heeft sennake goed gebruik kunnen maken van zijn perskaart he.

Reply With Quote
Old 28-04-2004, 17:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by holy herck

2)de marshals, en het spijt mij dat ik het moet zeggen over degene die daar in de 1ste linker stonden, deden even onozel als ze groot waren. Heel het stuk achter de 1ste linker was verboden terrein! WAAROM?????2 marshals op nen berg waar ge nog perfect fotos kon trekken! daar mocht men niet komen

Als je kritiek hebt, zou je die dan s.v.p. wil uiten aan het juiste adres

Mijn collega's en ik zijn maar uitvoerende organen, wij bepalen niet of iets verboden terrein is. Dat is het circuit, organisator en/of koersdirektie die zoiets bepaald.

Als je het stuk achter de tribune van het rechte stuk bedoeld? Volgens mij staan daar geen permanente hekken meer...........alleen simpele makkelijk te verwijderen bouwhekken. Met dank aan de motorcross
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules