De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #61  
Old 22-11-2005, 12:27
Dirtdevil's Avatar
Dirtdevil Dirtdevil is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Zolder
Posts: 186
Quote:
Originally Posted by bart VDB
Wat betreft betaalbare klassen:
Dit kan volgens mij zeker, alleen moet je dan een steengoed reglement hebben of je komt in een vicieuze cirkel terecht. Even uitleggen.
Je begint met een betaalbare auto met 30 personen aan een race. Tof en houden zo MAAR... . Diegene die altijd 4 de wordt wil toch ook wel eens op het podium staan.(en geloof me, eens je racet, met eender wat, wil je zo vroeg mogelijk eindigen). Dus de eeuwige vierde begint met enkele aanpassingen aan de wagen (aanpassingen=centen)en de trein is vertrokken. Dan moet je een reglement hebben welke dat voorkomt. En dan heeft het kans van slagen, anders niet en daar zijn voorbeelden genoeg van.
Voila, en dat is nu net niet zo moeilijk als iedereen wel denkt! Gewoon als organisatie het been stijf houden en een nultolerantie hanteren in geval van fraude! En als de 4de niet op het podium geraakt dan, dan moet ie de fout bij zichzelf gaan zoeken ...

greetz
Reply With Quote
  #62  
Old 25-11-2005, 10:05
IlPrincipal's Avatar
IlPrincipal IlPrincipal is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Herent
Posts: 81
Ik lees net op de BRAVO site dat ze volgend jaar al 2 demo weekends gaan organiseren. Dan kan je rijden zonder licensie.
Ben benieuwd hoe streng ze dan gaan zijn op de uitrusting.
Anderzijds gaan ze in de toekomst op de weekends van de Belcar races rijden...dat voorspelt weinig goeds voor "betaalbare races"?
Ga eens contact opnemen met iemand van het bestuur.
__________________
Il Principal, Rubbin' is Racin'
Reply With Quote
  #63  
Old 05-12-2005, 01:12
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
Ik kijk eens een paar weekjes niet en ineens is er een heel interessante discussie gaande…

Zoals Mark al noemde, kijk eens om je heen in Europa, één grens over in noordelijke richting en je bent er al. Ter info: ik heb dit jaar 8 racedagen gehad, bestaande uit een vrije training, een kwalificatietraining en 2 races (één keer zelfs 3 races) op Zandvoort, Assen en Zolder. Omdat ik een paar zaken volledig had uitbesteed kostte dit seizoen mij ca. € 6.500. In 2006 doe ik een paar dingen wat handiger (al doende leert men) en is een budget van € 4.000 toereikend. Ik heb voor € 1.000 sponsoring geregeld, waarvan € 500 al binnen is. Ik streef uiteraard naar het binnenhalen van nog een beetje meer geld, maar ook als dat er niet komt, kan ik dus rijden voor € 3.000 eigen geld per seizoen. Ik reserveer nu maandelijks € 250 om aan die € 3.000 op jaarbasis te komen. Dat betekent inderdaad dat ik mij een paar 'prettige dingen des levens' moet ontzeggen en dat ik mijn levensstijl wat heb aangepast. Dat heb je er dan voor over of niet, maar dan ook niet gaan zeuren dat het allemaal niet te betalen is, want dat is het duidelijk wél!
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel!
Reply With Quote
  #64  
Old 05-12-2005, 08:43
M-jo's Avatar
M-jo M-jo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2004
Location: Meerbeke
Posts: 338
@ Frank 490
Goe bezig ! Dit was het antwoord dat ik wou zien .
Waar een wil is , is een weg . Dit is het bewijs .

Ik wens je nog veel succes en betaalbaar raceplezier !
Reply With Quote
  #65  
Old 05-12-2005, 19:24
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
Dank je, M-Jo! Ik heb meteen mijn avatar maar eens in gebruik genomen als bewijs. En wie dat helemaal niks vindt verwijs ik naar mijn signature .
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel!
Reply With Quote
  #66  
Old 08-12-2005, 23:45
foby's Avatar
foby foby is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 29
Quote:
Originally Posted by Frank 490
Dank je, M-Jo! Ik heb meteen mijn avatar maar eens in gebruik genomen als bewijs. En wie dat helemaal niks vindt verwijs ik naar mijn signature .
Cool zo e volvoke.
daar heb ik mijn eerste keer mee gedrift. ne 1400 variomatique !
Reply With Quote
  #67  
Old 10-12-2005, 11:39
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
O ja, dat vergat ik nog te melden: die 'raceauto' heb ik kant en klaar gekocht voor het natuurlijk onbereikbare bedrag van maar liefst € 1.500. Kijk eens rond op Nederlandse autosportsites en je zult zien dat die dingen niet (veel) meer hoeven te kosten. Bedenk ook even dat racen met 35 gelijk(waardig)e auto's een heel stuk leuker is dan 'vrij rijden' met een of ander superkanon, althans, zo denk ik er over. Het gaat voornamelijk om het plezier. Dit is niet de weg naar een autosportcarrierre, maar biedt wel ontzettend veel lol voor absoluut weinig geld. Racen was nog nooit zo goedkoop!
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel!
Reply With Quote
  #68  
Old 10-12-2005, 23:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Frank 490
Het gaat voornamelijk om het plezier. Dit is niet de weg naar een autosportcarrierre, maar biedt wel ontzettend veel lol voor absoluut weinig geld.
Frank, toch moet je de memoires van seizoen 2005 eens op het net gooien. Weliswaar een "nette" versie Tijdens het seizoen sloeg de waanzin en gekte toe in deze klasse. Er was een deelnemer die eens een "speedgun" mocht lenen van een vriend...........gewoon om te kijken hoe hard ie nu ging. Dacht de rest van de deelnemers dat de organisatie bezig was met mobiele snelheidscontroles op een circuit
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #69  
Old 14-12-2005, 02:10
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
Tja, Mark, ik weet het. Het zou best vermakelijk zijn voor de lezer, die eerste ervaringen van mij als deelnemer. Het is lastig om het allemaal nog eens opnieuw op te schrijven en de namen buiten beschouwing te laten. Er is teveel gebeurd. Sommige dingen waren grappig; andere zaken waren toch wel ergerniswekkend. Ik heb inmiddels de zekerheid dat het naar 137 PK tunen van zo’n grappig Volvootje in 2006 zeker niet meer zal voorkomen, Laten we eerlijk zijn; de keer dat dit werd geconstateerd werd de knaap ook gediskwalificeerd en was hij al zijn tot dan toe behaalde punten kwijt. Kennelijk is het zo dat ook bij deze basisvorm van circuitsport er mensen zijn die vinden dat er over grenzen van het toelaatbare moet worden gestapt. Alsof een kampioenschap in de Volvo 360 geen Modena Cup meteen een fabriekscontract oplevert, of zo. Jammer, maar het zij zo. Ik weet inmiddels zeker dat die grappen in 2006 in een eerder stadium onderkend zullen worden en dat er hard zal worden opgetreden. Het kan zo maar zijn dat het reglement een tikkie strakker gehanteerd gaat worden dan men gewend was. Blijft de vraag natuurlijk hoe je uitbant dat een deelneemster die nota bene twee keer gediskwalificeerd is wegens teveel PK’s, en dus met 0 punten in de einduitslag voorkomt, zich op haar eigen website triomfantelijk uitroept tot derde in de eindstand. Sponsorverplichtingen, denk ik. Een ander zou zich doodschamen, maar niet iedereen blijkt zo fijngevoelig te zijn.

Enfin, 2005 is geweest en ik heb er toch heel veel plezier aan beleefd. Seizoen 2006 komt er aan en ik weet zeker dat het dan nog lolliger gaat worden en dat de ‘narigheid’ uitgebannen zal worden. Ook voor de Belgische enthousiasteling die met weinig euro’s toch wil racen: stuur mij een PM en ik ‘praat’ je bij over de mogelijkheden.
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel!

Last edited by Frank 490; 14-12-2005 at 20:59.
Reply With Quote
  #70  
Old 14-12-2005, 23:05
suzanne suzanne is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1
Unhappy

Quote:
Originally Posted by Frank 490
Tja, Mark, ik weet het. Het zou best vermakelijk zijn voor de lezer, die eerste ervaringen van mij als deelnemer. Het is lastig om het allemaal nog eens opnieuw op te schrijven en de namen buiten beschouwing te laten. Er is teveel gebeurd. Sommige dingen waren grappig; andere zaken waren toch wel ergerniswekkend. Ik heb inmiddels de zekerheid dat het naar 137 PK tunen van zo’n grappig Volvootje in 2006 zeker niet meer zal voorkomen, Laten we eerlijk zijn; de keer dat dit werd geconstateerd werd de knaap ook gediskwalificeerd en was hij al zijn tot dan toe behaalde punten kwijt. Kennelijk is het zo dat ook bij deze basisvorm van circuitsport er mensen zijn die vinden dat er over grenzen van het toelaatbare moet worden gestapt. Alsof een kampioenschap in de Volvo 360 geen Modena Cup meteen een fabriekscontract oplevert, of zo. Jammer, maar het zij zo. Ik weet inmiddels zeker dat die grappen in 2006 in een eerder stadium onderkend zullen worden en dat er hard zal worden opgetreden. Het kan zo maar zijn dat het reglement een tikkie strakker gehanteerd gaat worden dan men gewend was. Blijft de vraag natuurlijk hoe je uitbant dat een deelneemster die nota bene twee keer gediskwalificeerd is wegens teveel PK’s, en dus met 0 punten in de einduitslag voorkomt, zich op haar eigen website triomfantelijk uitroept tot derde in de eindstand. Sponsorverplichtingen, denk ik. Een ander zou zich doodschamen, maar niet iedereen blijkt zo fijngevoelig te zijn.

Enfin, 2005 is geweest en ik heb er toch heel veel plezier aan beleefd. Seizoen 2006 komt er aan en ik weet zeker dat het dan nog lolliger gaat worden en dat de ‘narigheid’ uitgebannen zal worden. Ook voor de Belgische enthousiasteling die met weinig euro’s toch wil racen: stuur mij een PM en ik ‘praat’ je bij over de mogelijkheden.
euhm he frank er staat onofficiele einduitslag
Reply With Quote
  #71  
Old 14-12-2005, 23:24
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
Quote:
Originally Posted by suzanne
euhm he frank er staat onofficiele einduitslag
Hoi Suus,

In de mail die ik op 6 oktober heb ontvangen en zojuist aan jou heb doorgestuurd (jij stond, zoals eerder bleek, immers niet op de verzendlijst) staat iets anders. Dat mailtje heeft als kenmerk "klassement 2005 V360 einduitslag". Lijkt me helder, dus. Hoelang denk je dat een einduitslag "onofficieel" blijft? No hard feelings, Suus, maar die uitslag staat al meer dan 2 maanden vast.
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel!
Reply With Quote
  #72  
Old 17-12-2005, 19:18
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Wie écht goedkoop wil rijden moet maar eens naar Warneton komen, autospeedway op een 500m ovaal met banking. De goedkoopste klasse is "privé cars". Zijn afgedankte auto's, alle glas eruit, en racen maar.
Niet supersnel, maar wel een hoop lol voor de prijs van een avondje stappen. Alle info op www.camso.com
Reply With Quote
  #73  
Old 25-12-2005, 13:52
Philken's Avatar
Philken Philken is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Location: Aalter
Posts: 187
Quote:
Originally Posted by Frank 490
O ja, dat vergat ik nog te melden: die 'raceauto' heb ik kant en klaar gekocht voor het natuurlijk onbereikbare bedrag van maar liefst € 1.500. Kijk eens rond op Nederlandse autosportsites en je zult zien dat die dingen niet (veel) meer hoeven te kosten. Bedenk ook even dat racen met 35 gelijk(waardig)e auto's een heel stuk leuker is dan 'vrij rijden' met een of ander superkanon, althans, zo denk ik er over. Het gaat voornamelijk om het plezier. Dit is niet de weg naar een autosportcarrierre, maar biedt wel ontzettend veel lol voor absoluut weinig geld. Racen was nog nooit zo goedkoop!
bedoel je de 360 not modena cup??
Reply With Quote
  #74  
Old 25-12-2005, 16:23
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Je hebt:
Volvo 360
Ferrari 360 Modena

In Nederland rijdt men vanwege financiele redenen niet met de Ferrari maar met de Volvo, kortom de klasse heet: 360 geen Modena Cup. Het moet denk ik als knipoog naar de Ferrari gezien worden.
Reply With Quote
  #75  
Old 26-12-2005, 01:52
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
Quote:
Originally Posted by FIRE
Je hebt:
Volvo 360
Ferrari 360 Modena

In Nederland rijdt men vanwege financiele redenen niet met de Ferrari maar met de Volvo, kortom de klasse heet: 360 geen Modena Cup. Het moet denk ik als knipoog naar de Ferrari gezien worden.

Zo is dat. Die knipoog is correct. Geen gedoe met supergetunede auto's die van oorsprong al veel geld kosten, maar lekker en veel racen voor weinig geld met een min of meer standaard Volvo 360. Dat 'min of meer' is volgens een strak reglement vastgesteld. Onderschat trouwens die Volvo 360 van minimaal 15 jaar oud niet: een 'moderne' Golf GTI heeft gewoon het nakijken! Het biedt allemaal geen uitzicht op een carrierre, maar geeft gewoon heel veel plezier. Als men zich in België aangesproken voelt dan ben ik per PM bereikbaar voor verdere informatie.
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.