![]() |
|
|
||||
|
||||
Na carrosserie en interieur is het nu de beurt aan het chassis.
Na al die aanpassingen ziet er dat vrij simpel uit, dus tijd om iets extra. Ik wil er hot-rodsgewijs 2 dikke uitlaten aan toevoegen. De steuntjes werden toegevoegd. Eens dry-fitten; Dat komt goed, maar alles op zijne tijd.
|
|||
|
|||
Ziet er al heel goed uit. Hopelijk moeten we niet tot 2017 wachten op de volgende update
![]() |
|
||||
|
||||
Primertime;
De velgen worden gespoten met de Gamma-spuitbus, deze is echter verandert van naam en uitzicht. Links de oude, rechts de nieuwe, welke we hier gaan uittesten of de inhoud ook is verandert. See you next time ![]()
|
||||
|
||||
Amai amai, den Johny in actie. Oude keien, euhm geiten, uit de gracht gehaald...
Nice, je hebt het dus weer te pakken. Succes verder. Ziet er goed uit wat je wil gaan doen. Enne, is dat nog dezelfde verf van de Gamma of toch anders??
|
||||
|
||||
Ik heb nog zo een bus zijdeglans van de Gamma liggen, die ik niet gebruik. Ik zal die komende meeting meebrengen voor je.
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
Allé het resultaat is toch hetzelfde als de oude, alleen de naam is verandert en misschien ook de samenstelling, maar daar ga ik me niet over uitlaten. Ik heb de gegevens ook niet vergeleken of zo, alleen het resultaat. En dat stemt me tevreden ![]() En de velgen werden vandaag dan ook gespoten met de "nieuwe" Gamma-spuitbus, en zoals jullie kunnen zien is het resultaat hetzelfde. Ik kreeg het wel moeilijk op foto. De onderzijde kreeg een Tenco-behandeling om een steenslag-effect na te bootsen. Op die manier werden sommige kleine oneffenheden dan ook gecamoufleerd. Ik heb de grijze gebruikt (bus was nog vol ![]() We zullen dat maar eens goed laten opdrogen zeker ![]()
|
||||
|
||||
Gisteren was het nog eens primertime;
Binnenkant van de achterste wielkasten: er is nog wat werk aan de winkel; Ook de voorste zetels en de uitlaten werden geprimerd; Tot binnenkort ![]()
|
|||
|
|||
Hup met de geit. Dit jaar gaan er dus 2 modellen af raken
![]() Ik blijf deze volgen, ziet er echt een leuke build uit. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Binnenkant van de wielkasten werden met Motip-filler gespoten en geschuurd; De hele geit had echter een dun laagje filler gekregen en zo ziet ze eruit na wat schuurwerk Na het schuren was ik nog niet helemaal tevreden en werden de wielkasten voorzien van een extra dikke laag filler. Goed laten uitharden en daarna glad schuren en dan zal het wel goed zijn. Daarna primeren en lakken. ![]()
|
||||
|
||||
Wat is er nog gebeurd;
Tapijt werd aangebracht met behulp van stempelpoeder en verdunde houtlijm. Eerst werd er nog getwijfeld over de interieurkleuren, maar ik heb toch besloten om alles gewoon zijdeglans zwart te spuiten. De poeder slaat vanzelf mat uit en zo ziet dat eruit na een 1ste spuitlaag De voorste stoelen hebben ook hun 1ste kleurlaag gekregen; De voorwiel ophanging werd glad geschuurd en daarna kreeg ook het chassis een 1ste laag zijdeglans zwart. Tot een volgende update ![]()
|
||||
|
||||
Pffffffffffffff
Vandaag de filler glad geschuurd en een laagje primer aangebracht en wat bleek; er moet opnieuw geplamuurd worden ![]() Vraag me niet hoe het komt, ik weet het even niet meer ![]() De body op zich is prima, daar kan zo en kleurtje overheen. Dan de uitlaten aangepakt, deze werd van de week in Light Gun Metal gespoten en voorzien van een aluminium eindpijp. Even dry-fitten om te zien of beiden evenver uitsteken.
|
||||
|
||||
Even controleren of de uitlaten de grond niet raken.
Ik wil toch wat extra detail aanbrengen in de vorm van remschijven. Ik had indertijd de overschot van Hhugo zijne 2de Revell-Jordan gekregen voor de voorwielophanging van deze geit te maken en daarbij zaten nog 4 remschijven. Ze moeten wel wat aangepast worden, want het is de bedoeling dat ik ze in de velg ga lijmen. Zo zien ze eruit, de achterkant moet verwijderd worden Na bewerking, ook het gat moest groter gemaakt worden Dry-fit Zo, nu deze week de plamuur laten drogen en hopelijk met meer geluk kan ik verder.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 18-05-2015 at 00:08. |
|
||||
|
||||
Dit wordt weer een knaller, daar ben ik zeker van. Het modelletje van Imai is wellicht het minst gelijkend op de echte geit dat er op de modelbouwmarkt te vinden is (veeeel te breed),dus heel geschikt om er iets zots van te maken,tof.
Eén bedenking echter; op de echte geit staan de schijfremmen op de versnellingsbak, en niet aan de wielen, maar het zou kunnen zijn dat je daar een ingenieuze oplossing voor gevonden zou hebben (int'echt,he). Kan bijna niet wachten naar het vervolg. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Wat de remmen betreft, ik weet het waar ze normaal moeten staan, maar in dit geval is niks meer origineel hé ![]() En anders kijkt men toch maar los doorheen de velgen, en dat wil niet.
|
||||
|
||||
Hup met de geit, hier nog enkele vorderingen met de nodige prentjes.
Allereerst werd het dasboard geprimerd De voorste stoelen werden op hun plaats gelijmd En dan heb ik van de week eens wat oud spul (plamuur) vervangen door nieuw spul En dan dadelijk de binnenspatborden aan de achterkant onder handen genomen. Een laagje Humbroll-filler aangebracht, dagje laten drogen, geschuurd en een 2de laag aangebracht. Deze ook een dagje laten drogen, de hele handel natgeschuurd en geprimerd. En dat ziet er zo uit Dat probleem is van de baan, maar er is wel nog wat werk aan de winkel.
|
|