![]() |
|
|
||||
|
||||
DAAR IS UM!!!
![]() ![]() Wat zal Loeten happy zijn. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() (voor zowel de deuren als dat je goe bezig bent ![]()
|
||||
|
||||
Peisdet???
![]() Jaaaa, knap, we gaan weer volgen. Geen idee over de binnenzijde, daarvoor moet je bij Scoobyfreak zijn, denk ik.
|
||||
|
||||
Dan ga ik eens kijken of ik Scoobyfreak kan contacteren.
|
||||
|
||||
Kleine update van de dit weekend gedane zaken:
-De deurpanelen werden afgeplakt; -De brandblusser aan de voeten van de co-piloot werd afgewerkt met wat bmf en een decal, daarna in de voetenbak geplaatst en dat alles in de cockpit aangebracht. Hier ging het me effen niet af, ik was juist ne beginneling. Ik kreeg het bmf er niet op, tot overmaat van ramp brak het kraantje van de brandblusser af en de decal aanbengen ging ook al moeizaam. Maar met wat geduld, lijm, sol en een fohn is alles toch goed gekomen zoals jullie kunnen zien. -Na afplakken werden de binnendeurpanelen gespoten. Eerst 2 laagjes witte primer en dan een laag witte lak, beide Tamiya. Na wat droogtijd werd de afplaktape verwijderd en is dit het resultaat; Ziet er goed uit, alleen de panellines moeten nog wat met zwart terug ingekleurd worden. -Ook werd de binnenkant van de carrosserie verder wit geschilderd, niet alleen het plafond, maar ook de raamstijlen moeten wit worden. Ik heb er momenteel nog geen foto van, maar hier zien jullie een vorige foto bewerkt met paint om jullie een gedacht te geven; -Ook heb ik Scoobyfreak gecontacteerd, en hij heeft me een link bezorgd waar ik zowel enkele referentiefoto's als die van zijn model op staan. Ik wist dat de onderkant van het chassis geel moest zijn, maar toen was het al te laat om dat van mij nog te veranderen, er zijn al teveel onderdelen aangebracht om alles te herspuiten. Bovendien stoort het me niet. Zo zou het moeten zijn; Tot de volgende update. ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 28-02-2011 at 01:13. |
|
||||
|
||||
Na 3 maanden volgt hier nog eens een kleine update.
Wat heb ik zoal uitgespookt; Quote:
De koplampunits werden voorzien van zilververf zodat de glaasjes er straks in kunnen; De binnenkant van de ramen werd ook voorzien van een laagje zwart; Ook de reeds eerder in elkaar gestoken en gespoten radiators werden voorzien van een decalletje;
|
||||
|
||||
De pedal-box werd ook in elkaar gestoken. Het gedeelte voor de pedalen moest eigenlijk met gun-metal geverfd worden, maar ik heb daar een stukje schuurpapier (1200) geplakt met dubbelzijdige kleefband uit de carrosseriewereld.
De brandblusser voor de voeten van de piloot werd voorzien van BMF voor de spanriemen en een decal, daarna werd hij op zijn plaats gelijmd. Ook een bakske met knopkes werd op de transmissietunnel geplakt. De knoppen kregen dan ook een kleurke om het geheel wat op te vrolijken. Kabeltjes en dergelijk ga ik achterwege laten, ik ga hem gewoon af bouwen zonder al te veel extra's toe te voegen. Ook de helmenbak werd tussen de rolkooi gemonteerd. Tot de volgende update. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Allé toch nog eens de tijd gevonden om even te bouwen. Ziet er alvast zeer goed uit.
Lesley |
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik weer en kleine stap richting finish gezet.
Eerst het dashboard. Dat was volgens plan grijs gespoten. Maar vrijdag op de meeting kreeg ik dan te horen dat Snijers een zwart dashboard had, het zijne was overtrokken met vinyl of iets dergelijks. Dus heb ik het knopjesgedeelte afgeplakt en er een paar laagjes tenco overheen gespoten. Door de lichtinval lijkt het grijs, maar het is zwart. De afplaktape werd verwijderd en na en kleine droogtijd werd het "knopjesgedeelte" satijn-zwart geschilderd. De verf is nog niet helemaal droog. Nog een onderdeel dat klaar is; En de raamrubbers werden ook ingekleurd, wat op een zwarte auto niet altijd even makkelijk is. Ze zijn dan ook moeilijk op foto te krijgen. Met flits; Zonder flits; Tot de volgende update. ![]()
|
||||
|
||||
Ik begin zowaar te geloven dat ik de voltooiing van dit model nog ga mogen meemaken
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Hier zijn we al met de volgende update. Aan de binnenkant van de carrosserie, meer bepaald onder de motorkap, werden een aantal reeds afgewerkte onderdelen op hun plaats gelijmd. Ook de lichtunits, die eerst werden voorzien van het nodige glaswerk zitten waar het hoort. Zo zie het eruit onder de motorkap; De radiatoren langs voor gezien, let niet op het stof; De koplampunits; Ook de ruitenwissers werden samen met het roosterje aan de voorruit geplakt. Dit geheel ga ik als laatste in de carrosserie lijmen, als de achterlichten klaar zijn. Er werden nog enkele onderdelen geverfd, dashboard werd voorzien van de nodige decals en is op enkele details na, bijna klaar. Foto's zijn voor de volgende update. ![]()
|
||||
|
||||
Alle beetjes helpen, maar je bent er bijna. Nog eventjes.
Wel het stof afnemen bij de eindfoto's e want daar ligt nu al zo een laag op dat ie grijs uitslaat ipv zwart...
|
||||
|
||||
Allee, dat gaat hier dan toch nog af geraken en ziet er goed uit. Ben benieuwd naar het resultaat.
De mijne, in opdracht weliswaar, is klaar en ga dan ook maar eens de updates plaatsen, dan ziet de gelukkige meteen dat hij klaar is.
|
||||
|
||||
Ik heb nog een kleine update voor jullie;
De achterlichten werden in elkaar gestoken en vastgelijmd in de carrosserie. Linksachteraan heb ik de decal wat moeten bijwerken, er was wat lak afgesprongen bij het monteren van het achterlicht. De pinkerglaasjes aan de zijkant en voorkant werden ook aangebracht. Ik ben niet zeker of ze vooraan wit of oranje waren, maar heb zetoch een laagje clear-orange gegeven. Ook het dashboard en het stuurwiel zijn klaar om ingebouwd te worden. En tot slot heb ik beschermplaten voor onderaan de wagen al geprimerd. tot de volgende update. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Hier zijn we weeral.
![]() Eerst en vooral was ik iets vergeten, namelijk voor de onderste radiator moest gaas geplaatst worden. ![]() Maar er was nog plaats, ik kon het er nog tussendoor schuiven en ziet er nu zo uit. De beschermplaten hebben ook nog hun kleurtje gekregen. Tot binnenkort. ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 01-08-2011 at 20:34. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|