De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #46  
Old 18-11-2005, 17:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Als je ERAN bedoelt dan moet ik zeggen dat ik mijn bewondering voor Andy en Eric nooit onder stoelen of banken gestoken heb. Deze formule is perfect en iedereen spreekt erover, dat is wat je moet hebben. Ik denk dan ook dat de sleutel en de oplossing hier kan te vinden zijn.
Nee, ik doelde niet op ERAN ...........maar zij kunnen m.i. inderdaad een sleutelrol spelen. Wat betreft mijn mailtje, reeds een voorzichtig positief antwoord terug..........
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #47  
Old 18-11-2005, 21:17
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
[QUOTE=IlPrincipal]Inschrijving Touring Cup 4 uurs race €750.
Benzine voor 4 uur €300.
1 set Banden voor 4 uur €1000.
Dat is per piloot €1025 voor 2 uur racen.
QUOTE]


Doe dit maal 2 en je komt aardig dicht in de buurt voor een Clio. Al wie zegt dat hij of zij dat goedkoper kan zijn leugenaars. Ik niet meer dezelfde fout maken als vroeger door cijfers te posten, maar als er ooit iets uit de bus komt van een vergadering zal de map opnieuw op tafel komen. Als wij 2000 euro vragen per piloot voor een 10 uurs dan weten we waarom. Als er dan piloten komen die 1000 euro willen betalen dan heb je ze beter niet want dan betaal jij een deel van hun plezier. Dit jaar heeft de Clio om juist te zijn, alles inbegrepen, 2490 euro per uur racen gekost. Geen gelul, maar aantoonbare cijfers. Kan dit goedkoper? Ja.
Kan je dan mee met de top? Neen. Is de auto duur? Neen. Maar als je competitie rijdt stap je af van formule plezier en wil je niet uitvallen waardoor je niets aan het toeval overlaat en onderdelen vervangt, zelfs al is dat niet 100% nodig.
Reply With Quote
  #48  
Old 18-11-2005, 21:19
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Quote:
Originally Posted by Mark
Ik ken toevallig een groep van een paar honderd racende leden die low-budget bezig zijn.
Depaddock leden kunnen het dan ook niet zijn, want je spreekt over racende Low budget forummen ja, maar dat is iets anders dan racen hé.
Reply With Quote
  #49  
Old 19-11-2005, 02:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Depaddock leden kunnen het dan ook niet zijn, want je spreekt over racende Low budget forummen ja, maar dat is iets anders dan racen hé.
De groep die ik voor ogen heb is daadwerkelijk een groep racende mensen. Dit is toch Europa, kijk verder dan de landsgrenzen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #50  
Old 19-11-2005, 12:50
didier pironi didier pironi is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2004
Location: Lint
Posts: 20
Zo'n zoveelste kampioenschap zoals bvb.de Stock-Hatch in Engeland is volgens mij hier een beetje overbodig. Ik denk dat die mannen hetzelfde budget hebben dan de gemiddelde hier in de sprinterscup.
Ik zie het meer zitten in éénmalige, niet kampioenschap-gebonden wedstrijdjes, maakt niet uit welk bouwjaar. En begin nu niet dat er te grote snelheidsverschillen zijn he. Ik heb de uitslag van de Fun race in november 2001 er nog eens bijgehaald,en ik was daar na 17 ronden geeindigd op een 9e plaats alg. met een standaard Peugeot 205 Rallyke,enkel met een rolkooi,kuipstoel,degelijke gordel en mintex-remblokjes. En daar waren ook enkele ,weliswaar oudere 911 en, een Impreza,e.d. bij hoor.
Het zou de gemiddelde Eranner allerminst de KANS geven om eens een wedstrijdje te rijden. Ik ben overigens al wel blij dat er al Eran-dagen bestaan, want anders zou er veel mooi materiaal in de garage blijven staan denk ik.
Reply With Quote
  #51  
Old 19-11-2005, 14:49
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Waarom geen wedstrijd: wagen mag niet meer kosten dan 7500 euro
Reply With Quote
  #52  
Old 19-11-2005, 16:52
M-jo's Avatar
M-jo M-jo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2004
Location: Meerbeke
Posts: 338
Ik neem deel in de mening van Didier Pironi .
Reply With Quote
  #53  
Old 21-11-2005, 17:36
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally Posted by didier pironi
Ik zie het meer zitten in éénmalige, niet kampioenschap-gebonden wedstrijdjes, maakt niet uit welk bouwjaar.
Bvb een heel jaar Erannen en de laatste Erandag beschouwen als "finale" met de hele dag wedstijd(en) ipv free driving... lijkt me wel wat...

C U
Reply With Quote
  #54  
Old 21-11-2005, 21:52
JBR JBR is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dilbeek
Posts: 48
hey mensen,

Ik ben al even bezig met nadenken en twijfelen hoe ik actief aan autosport kan doen. Geloof mij er komt niet veel schot in de zaak wegens financieel onhaalbaar. Zelf geen Eran wegens geen centen om een degelijke wagen wagen op te bouwen (en vooral ook veel schrik om veel geld te geven aan een sport die ik dan misschien 5 maal per jaar kan uitoefenen).

Maar ik ben dus wel op zoek naar mogenlijkheden. Een tijdje geleden kwam ik dit tegen: http://www.smartcup.be/. Is dit nu niet waar jullie het al de hele tijd over hebben namelijk een goedkope klasse? Of zijn de prijzen die ze vermelden dikke leugens? Het is een smart ok maar je racet ondertussen wel!
Dit is allesinds waar ik had aan gedacht na nog een racecursus mijn intrede te maken. Al was het maar voor 1 race volgend saizoen.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie hierop.

Vriendelijke groeten,


Jan
Reply With Quote
  #55  
Old 22-11-2005, 01:25
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Quote:
Originally Posted by JBR
hey mensen,

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie hierop.

Vriendelijke groeten,


Jan
Ik denk dat er reeds genoeg reacties op de Smartjes waren na hun deelname aan een van de ZTC wedstrijden ...
En wees gerust, je staat niet alleen met je verhaal. Wij zijn ondertussen bijna twee jaar aan het rondlopen.
Reply With Quote
  #56  
Old 22-11-2005, 02:57
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally Posted by JBR

Ik ben al even bezig met nadenken en twijfelen hoe ik actief aan autosport kan doen. Geloof mij er komt niet veel schot in de zaak wegens financieel onhaalbaar. Zelf geen Eran wegens geen centen om een degelijke wagen wagen op te bouwen (en vooral ook veel schrik om veel geld te geven aan een sport die ik dan misschien 5 maal per jaar kan uitoefenen).
Dit is larie. Als je geen centen hebt om aan Eran mee te doen dan klopt er iets niet. Via Johan Daelemans kostte dit jaar een cursus circuit experience met een gehuurde BMW 360€. Als je dit niet kan opbrengen is er toch iets mis.
Als je een racelicentie hebt dan stap je hier of daar wel in een wagen van de sprinters cup voor minder dan 1000€ denk ik. Toen ik destijds mijn eerste seizoen geraced heb ben ik het hele jaar niet op vakantie geweest en vrijwel nooit op stap en gingen al mijn op het fabriek zuur verdiende centjes op in het budget om een jaar Touring Cup te rijden (toen 200.000 BEF) met de Opel Omega van familie Bormans. Met deze wagen werden we derde in de grote klasse en behaalden we het algemeen podium in Francorchamps.

Maar tegenwoordig heb ik de indruk dat de meeste mensen die ergens een idee hebben om ooit een race te rijden, zelf niks willen investeren. Als iets je hobby of passie is dan mag dat toch wel wat geld kosten denk ik.
Als je wilt tennissen moet je ook willen investeren in een racket en wat lessen en als vissen uw hobby is zal je ook wat materiaal moeten kopen...

Mijn stelling is dat als je echt wilt racen je dit binnen afzienbare tijd ook zal doen als je ervoor wilt werken.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #57  
Old 22-11-2005, 08:59
M-jo's Avatar
M-jo M-jo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2004
Location: Meerbeke
Posts: 338
Yes . Dit is mannentaal .
De nagel op zijn kop geslagen .

Eran gaf mij in 2005 het mééste rijtijd ,
voor het kleinste budget .

Het budget voor de auto en de onderhoudskosten
bepaal jezelf . Ook de brokken . . .
Ligt meestal aan de rijstijl of onwetendheid in rijtechniek .
Dit kost mij een hele hap . . .

Het is en blijft natuurlijk een investering .
Joggen daarentegen , da kost ni veel , hé !
Doe ik trouwens af en toe ook es . . .
Om te compenseren in het budget .

Enfin , see you in Zolder .
Reply With Quote
  #58  
Old 22-11-2005, 09:59
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
Quote:
Originally Posted by Pat
Ik denk dat er reeds genoeg reacties op de Smartjes waren na hun deelname aan een van de ZTC wedstrijden ...
En wees gerust, je staat niet alleen met je verhaal. Wij zijn ondertussen bijna twee jaar aan het rondlopen.
Op zich is er met racende smartjes niets mis, alleen: laat ze niet meerijden tussen snellere (en veel snellere) wagens. Dan wordt het gevaarlijk en daar was het om te doen. Dus de smart-cup zelf: OK. Alleen, laat ze alleen hun races rijden. Is voor deze jongens (of meisjes) ook veel leuker.
Ik denk als je rondloopt, dat je nog wel enkele jaren mag rondlopen. Resultaat: versleten schoenen! En deze kosten geld. Komaan zeg: denken jullie nu echt dat het zo werkt.
Het is zoals Andy ook aanhaalt: steek er je duur verdiende centjes in en je kan racen. Toch in bepaalde klassen. Vergeet het woord sponsering, het is leuk, maar is slechts voor enkelen weggelegd. Sommigen krijgen sponsering van bedrijven omdat deze zakelijk gezien niet anders kunnen of durven. De tijd dat je een bedrijf binnenstapt en zegt: geef me .... euros, ik plak je naam op mijn auto en je bent mijn sponsor, is voorbij. Momenteel is het in deze wereld ook: voor wat , hoort wat. (maar over dit is hier op het forum ook al gediscussieerd en daarom wil ik er verder niet meer over uitwijden).
Dus betaalbaar racen kan wel volgens mij maar wat is betaalbaar?
Voor de ene is 1000 euro betaalbaar en voor de andere niet. Ieder moet dan voor zich uitmaken of het gespendeerde budget het waard is.
En JBR:
waarom zou je schrik moeten hebben om geld uit te geven aan een hobby die je maar 5 maal per jaar kan doen? Je moet voor jezelf uitmaken of dit het waard is en zeker achteraf geen spijt van hebben.
Wat betreft betaalbare klassen:
Dit kan volgens mij zeker, alleen moet je dan een steengoed reglement hebben of je komt in een vicieuze cirkel terecht. Even uitleggen.
Je begint met een betaalbare auto met 30 personen aan een race. Tof en houden zo MAAR... . Diegene die altijd 4 de wordt wil toch ook wel eens op het podium staan.(en geloof me, eens je racet, met eender wat, wil je zo vroeg mogelijk eindigen). Dus de eeuwige vierde begint met enkele aanpassingen aan de wagen (aanpassingen=centen)en de trein is vertrokken. Dan moet je een reglement hebben welke dat voorkomt. En dan heeft het kans van slagen, anders niet en daar zijn voorbeelden genoeg van.

Groetjes

Bart Van den Broeck
Reply With Quote
  #59  
Old 22-11-2005, 10:26
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
En net daarom stelde ik iets voor zoals de Stock Hatches, maar je kan dat natuurlijk ook met iets anders doen.
Reply With Quote
  #60  
Old 22-11-2005, 10:42
IlPrincipal's Avatar
IlPrincipal IlPrincipal is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Herent
Posts: 81
Het is wel degelijk zo dat Eran racing momenteel de goedkoopste en veiligste manier is om ervaring op te doen op het circuit. Hier geen gezeur over vervallen gordels, stoelen of helmen...
Het is wel geen race. Maar het benadert wel dat gevoel als je probeert wagens in te halen en als je zelf ingehaald wordt.

De start van deze topic kwam bij mij alleen van de frustratie ...waarom kan je niet eens een koerske meedoen tegen ongeveer het budget van een ganse middag Eran, zonder nog eens extra in al de uitrusting te moeten investeren. Ondertussen zie ik ook wel dat er grenzen moeten gelegd worden...

Misschien is een forum een gevaarlijk iets...we zeggen allemaal ons gedacht zonder er eigenlijk veel van af te weten.

Wat Bart aanhaalt over de 4de plaats is ook waar. Zelfs ik merk dat ik mijn bejaarde Porsche (22 jaar) zou willen verbeteren om nog betere tijden te kunnen rijden op Eran dagen...Je wil eigenlijk nooit de traagste zijn hé. En dan ben je weg natuurlijk. Een chip, een uitlaat, ander schokdempers, stabi's...

Als betaalbare racehobby rijd ik ook met slotwagentjes http://www.slotracersleuven.com/, zelfs daar is een optimale tuning van belang als je voor de overwinning strijdt. En zelfs dat is wat duurder dan een standaard wagentje... Daarom zullen we in de club naast een open klasse waar alle tuning mogelijk is, een klasse opstarten met wagentjes die geleved worden door de club. Iedereen met gelijk materiaal aan de start. En iedereen rijdt met de 4 wagentjes die dag zodat je niet kan zeggen dat je een slecht wagentje toebedeeld kreeg.

Voor mij mag deze topic afgesloten worden.
Ik kom volgend jaar terug naar Eran en zal me daar goed amuseren zoals dit jaar ook het geval was.
__________________
Il Principal, Rubbin' is Racin'
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.