De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #46  
Old 19-01-2007, 22:36
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Dat ziet er toch al zeer goed uit. Van welk merk zijn de carbon decals? Ik vind het patroon toch wel realistisch.
Bedankt Huudo! De carbon decals zijn van Studio27 (1/12) Ik heb hier ook die van scale motorsport, dit patroon vind ik ook mooi maar deze decals zijn (vind ik dan) niet veel waard. Als je er sol over smeert scheuren ze. Ze scheuren bijna als je er naar kijkt (bij wijze van spreken) Deze van studio27 laten zich vele malen beter bewerken. Just my 2 cents...

Nu ik toch aan het typen ben maar gelijk weer een updateje. weer even een updateje. Het is niet de grootste update, maar al deze kleine, losse updates komen een van de dagen samen en dan zal het wel een grote update zijn.
Ik heb dus zonet mijn airbrush even ter hand genomen. Normaal ging ik het zelfgedraaide expantievat niet spuiten, maar omdat er een PE onderdeeltje opkwam, moest ik wel. Dit PE stukje had nl niet dezelfde kleur als het brons waaruit het vat gedraaid was. Dit heb ik dan maar een laagje of 4 X-12 gegeven.
De achtervering is zo goed als klaar. Enkel de Öhlins decals en nog wat bijstippen (schroefjes e.d.) moeten nog gedaan worden.

Op deze foto is het PE deel niet waar te nemen. Maar als ik hem gemonteerd heb, zal ik proberen er een foto van te nemen.

Verder heb ik de onderste delen van de Front Fork set gespoten in X-34. Ook dit is goed gelukt en zo is mijn voorvork (ook op enkele schroefjes bijstippen na) klaar. Dit ziet er dan zo uit:

Natuurlijk moeten ook hier de remklauwen nog op gemonteerd worden, anders kan het rossi wel eens lastig worden in de bochten.

Ook kan rossi nu plaatsnemen op zijn zadeltje. Dit heb ik ook gespoten in XF-1

Niet een zo spannend onderdeel van de motor maar je hebt het toch wel nodig voor het comfort

Als laatste heb ik ook nog een leiding van de radiator half afgewerkt. Ik heb het deel dat XF-1 moest ook in die kleur gespoten.


Zo dit was het weer. Morgen of zondag ga ik alle carbon -en kuipdelen een laagje of 2-3 vernis geven. Dan kunnen deze lekker uitharden om gepolijst te worden.

Reacties en comments zijn wederom welkom!
Tot de volgende update!

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #47  
Old 20-01-2007, 01:52
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Mooi,amaai nog nieknappe details met carbon
Reply With Quote
  #48  
Old 20-01-2007, 17:52
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Dat gaat nen "schone brommer" worden, Rossi zal content zijn
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #49  
Old 23-01-2007, 19:59
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Weer tijd voor een update.
Eerst een foto van alle losse delen.


Daarna is het huwelijk voltrokken. Ik ga de update doen volgens de bouwbeschrijving. Die geeft aan dat ik eerst het blok moest maken, daarna het frame, het stuur en de airbox. Dit was reeds gebeurd. Ook moest ik de uitlaatbeschermer aanbrengen in het frame. Dat kan je hier zien.


De 4de stap was dan de montage van het stuur in het frame.


Daarna moesten eerst de airbox en dan de motor in het frame gemonteerd worden. De motor werd zoals gebruikelijk met de kleine veisjes vastgezet.

De airbox




Dan was het tijd voor de uitlaat. Deze is nog niet klaar, maar heb even een dryfitje gedaan voor deze fotoshoot.


De volgende stap was alle kuipdelen aaneen lijmen en spuiten en decallen. Dit was reeds gebeurd, zodat ik in de volgende stap het kontje kon monteren. (dit is een dryfit overigens)


Zo heb ik ook maar metteen even de benzinetank (die in 3 lagen vernis staat) mee gedryfit.


...
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #50  
Old 23-01-2007, 19:59
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
...

Daarna moest ik de voorvork monteren, maar dit kon ik niet doen omdat het radiatorrooster nog niet klaar was, dus even gedryfit.



Op de voorvork was ik twee decals vergeten, die heb ik even bijgekleefd.


De laatste foto is er eentje van het PE deel op het expantievat. Normaal is dit gewoon vlak.


Comments weer welkom!

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #51  
Old 23-01-2007, 20:20
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Ferm.


Uitlaat stoort wat bij de rest.

Zou je ook niet wat meer belichting geven in uw studioken, zodat de details beter zichtbaar zijn.
Reply With Quote
  #52  
Old 23-01-2007, 20:53
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Quote:
Originally Posted by Wild Goose View Post
Ferm.


Uitlaat stoort wat bij de rest.

Zou je ook niet wat meer belichting geven in uw studioken, zodat de details beter zichtbaar zijn.
Bedankt. Uitlaat moet nog gespoten worden hoor... En de foto's zijn in de keuken getrokken dus iets minder licht dan op de bouwkamer...
Sorry

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #53  
Old 03-02-2007, 15:37
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
De voorbije dagen nog kleine beetjes aan de Yamaha gedaan. Gisteren o.a. de uitlaat geschuurd, maar deze brak bij het schuren Dus weer opnieuw lijmen en daarna weer schuren...En zolang de uitlaat niet klaar is, kan ik de rest ook niet doen. Ook de ketting heb ik geschilderd, een wash gegeven en gedrybrushed.
Het carbon van het achterste spatbord heb ik eraf geschuurd omdat ik dit er niet strak genoeg opzitten vond.

De kuipen die nog in vernis moesten heb ik wel hun 3 laagjes gegeven. En metteen van het mooie weer geprofiteerd om wat buitenfoto's te maken!
Hier komen ze, want zoals we weten zegt 1 foto meer dan 1000 woorden.


Het voorste spatbord.



De benzinetank.



De voorste kuip.


Het kontje


De onderste kuip.

En tot slot nog...

...de twee zijkuipen.

De kuipen staan dus in 3 laagjes motip en daarover drie laagjes Gunze Clear. Er is nog niets gepolijst ofzo. Ik weet ook nog niet of ik dit doe, omdat er eigenlijk geen oneffenheden/stofjes/sinaasappelhuid in de kuipen zit. En glanzen doen ze toch genoeg denk ik, niet?

Dit was het weer.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #54  
Old 04-02-2007, 02:36
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Da ziet er heel goe uit, maatje.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #55  
Old 04-02-2007, 16:40
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Bedankt Johny

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #56  
Old 04-02-2007, 17:02
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Knap werk super
Reply With Quote
  #57  
Old 04-02-2007, 22:25
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Het carbon van het achterste spatbord heb ik eraf geschuurd omdat ik dit er niet strak genoeg opzitten vond.
That's the spirit!!!!

Mooi model en strak gebouwd ... doe zo verder! (Ik krijg ook goesting om aan mijne moto te beginnen.
Reply With Quote
  #58  
Old 04-02-2007, 23:59
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Weer een kleine update. Ik heb het spatbord achteraan terug in carbon gezet. Dit keer zit het er wél echt strak op, net zoals ik het wil. Dit deel krijgt nu nog een laagje of 3 vernis en dan is het klaar voor montage in de achterbrug.

Het spatbord...


...en de achterbrug samen met ketting, achtervering en achterwiel. Ik moet enkel nog de achterste remklauw monteren, maar deze vergt nog wat aanpassing omdat er een deel van de remklauwophanging door PE vervangen is.

Verder heb ik het radiatorrooster van een wash en drybrush voorzien.


Ook zag ik op mijn referentiefoto's een klein zwart riempje over het rooster lopen, ook dit heb ik toegevoegd.

Je ziet het bovenaan op de leiding (of waar die moet komen althans) Klein, maar wel leuk detail vind ikzelf.
Ik moet wel nog enkele kleurtjes schilderen, maar dat is voor seffes.

Verder heb ik het blok weer gedemonteerd, omdat hier een klein detailtje over het hoofd gezien had. Dit waren namelijk de spanbandjes die rond de radiatorleidingen lopen. Deze heb toegevoegd en het blok terug gemonteerd.


De koppeling ga ik nog aanpassen, ik ga de puntjes die nu zwart zijn, uitboren met een boortje van 0.4 of 0.5, dat lijkt me beter dan die zwart geschilderde putjes.

Zo dit was het weer voor vandaag!

Tot de volgende update.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #59  
Old 05-02-2007, 01:08
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Verder heb ik het radiatorrooster van een wash en drybrush voorzien.
Sta me toe even wat duiding te geven op je drybrushing-werk. Normaal gezien dient een wash om de dieper gelegen delen donkerder te maken, wat schaduweffect te geven zeg maar, en het drybrushen achteraf dient om de hoger gelegen delen op te lichten met heel lichte tinten.

Jij drybrusht blijkbaar met donkere tinten? Dat geeft op zijn minst een onrealistisch effect vind ik. Je hoger gelegen onderdelen zien zwart terwijl je dieper gelegen onderdelen juist licht van kleur zijn. Vreemd.

Probeer het eens andersom? Je zal zien dat het effect veel realistischer wordt...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #60  
Old 05-02-2007, 01:19
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Ja kan zijn Guy. Dus ik moet met bv een wash van zwart de lager gelegen gedeeltes behandelen en daarna met bv X-11 opnieuw drybrushen?
Bij de ketting heb ik dit wel zo gedaan, maar bij het radiatorrooster dus niet...Ik heb eens ergens gelezen dat iemand het ook zo deed, daarmee...

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.