De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-04-2004, 18:42
hagasan's Avatar
hagasan hagasan is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Peter Baert
Hagasan, je hebt mijn post niet goed begrepen denk ik.

Ik wou even aantonen dat het masaal verspreiden van tickets blijkbaar aan 2 kanten snijdt. Je krijgt een massa volk over de vloer, en gezien het goeie weer veel dagjesmensen, en dat kan voor een figuurlijke indigestie zorgen.

Ik had dus geen kritiek op de kritiek van de meesten hier dat het gisteren een beetje zeer te druk was op bepaalde plaatsen.
Peter, wat ik enkel wilde duidelijk maken is dat diegenen die na gisteren niet meer naar het circuit komen omdat er te veel volk is, zijn in mijn ogen " liefhebbers " die enkel komen omdat ze één van de vele vrijkaarten gekregen hebben en niet omdat ze zoals wij gek zijn van autosport.

Last edited by hagasan; 26-04-2004 at 18:44.
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 18:44
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by marcel
ik denk niet dat dat veel uitmaakte ze. bij de leek is alleen de F1 bekend, en misschien rally. dus zelfs al was er alleen bvb mini-cup, met evenveel gratis tickets, evenveel promotie, en even goed weer, zou er ook zo veel volk afgekomen zijn, denk ik...
toch niet hoor. Zolder maakte reclame met ' F1 unplugged' wat denken de mensne dan? Dat ze F1 gaan zien. Zolder moet trouwens oppassen met die slogan want ene Bernard E. uit London heeft namelijk een copyright op de naam 'F1'.

Reply With Quote
Old 26-04-2004, 19:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Mag ik opmerken dat er maar 40.000 toeschouwers aanwezig waren? In vroeger dagen van de machtige DTM waren er +/- 100.00 mensen op het circuit en verliep alles veel soepeler als nu..........

Wellicht dat er een "stukje ervaring" weg is op het Circuit, wie zal het zeggen.

Wat betreft parkeer gezeur? Het was maar 3 euro meer als op een normale racedag.............geen plek? Ten tijde van de DTM was afrit 27 niet eens bereikbaar voor de autosportfans Een paar kilometer lopen was in die dagen (1994) geen probleem.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 19:19
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Marshal
Mag ik opmerken dat er maar 40.000 toeschouwers aanwezig waren? In vroeger dagen van de machtige DTM waren er +/- 100.00 mensen op het circuit en verliep alles veel soepeler als nu..........

Wellicht dat er een "stukje ervaring" weg is op het Circuit, wie zal het zeggen.

Wat betreft parkeer gezeur? Het was maar 3 euro meer als op een normale racedag.............geen plek? Ten tijde van de DTM was afrit 27 niet eens bereikbaar voor de autosportfans Een paar kilometer lopen was in die dagen (1994) geen probleem.
Dat klopt. De parking van de toenmalige "Sarma" (later Biggs en nu Carrefour) in Kuringen deed dienst als parking voor Circuit Zolder. En van daar af kwamen de tienduizenden Duitse DTM-fans TE VOET gewandeld naar het circuit, dat om 7 uur 's morgens al afgeladen vol zat nota bene! Mét volle bierbakken

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 19:31
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

Ik heb in een "vorig" leven een aantal jaren meegedraaid in het touring cup en belcar circuit en beroepshalve krijg ik de "creeps" bij zo een evenementen als gisteren.
Sinds de populariteits stijging medio de jaren 90 van het race gebeuren in en rond Zolder hebben we moeten vaststellen dat het "circuit" op zo een top dagen gewoon een hekseketel is.
Ik versta zeer goed de teamleden, mecano's die tijdig met wagen en materiaal in de pit-lane moeten geraken, alsook allerhande leveranciers van horeca etc..., want uiteraard eten en drinken doen we allemaal, en die dan op alle mogelijke manieren gehinderd worden door bepaalde toeschouwers die met een ongekende vorm van nonchalanche denken dat ze op de dijk van blankenberge aan't kuieren zijn, met huisdieren, buggie's, kleine kinderen (gehoortrauma's hebben die blijkbaar nog nooit van gehoord)
Laat ons hopen dat het nooit gebeurt, maar ik mag er niet aan denken dat er ooit brand uitbreekt in een van de pit boxen, de frituur en hot-dogkraampjes, catering tenten etc... die her en der over het circuit verspreid staan. Ondanks alle veiligheidsmaatregelen is het zeker niet uit te sluiten dat een ongeluk om hoek loert. heeft er iemand gisteren een verzamel punt gezien waar brandweer, politie en medische hulpdiensten opgesteld stonden die over een vrije doorgang beschikten??, de First Aid post van het Rode Kruis aan de controle toren niet meegeteld want die zaten op een gegeven moment ook muurvast; ik allessinds niet en met zo een mensen massa is dit zeker geen overbodige luxe.
het is allemaal goed zolang er niks gebeurt maar ... murphy ... ge kent em wel he die van de wet van ... die kan onverwachts en hard toeslaan, laat ons allen hopen dat diet nooit gebeurt.
Old 26-04-2004, 19:44
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Enkele jaren geleden op de 24u van Zolder, was er ook meer dan 40.000 man, toen vond ik het meer te doen, ik denk dat men eerder naar de infrastructuur moet kijken op Zolder, deze is totaal niet (meer) geschikt, ik vraag me af wat men ging doen als er iemand dringend medische hulp nodig had...
Ook een tekort aan vuilbakken, slecht onderhouden "wandelpaden" (dank u motorcross) en zo kan ik wel nog een tijdje doorgaan. Dat men 8€ vraagt voor een parkeerticket, tja... profiteren doet men altijd.
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 20:19
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Alle overlast ten spijt vond ik dit toch een geslaagde actie net als vorig jaar. Akkoord als teammember en relmatig Zolderbezoeker erger je eens aan de massa en niet habitue die u met een scheef oog aankijkt als je door wil. Maar het belangrijkste is dat de autosport in België er meer aandacht door krijgt!
Old 26-04-2004, 20:24
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by dulu
Ik heb in een "vorig" leven een aantal jaren meegedraaid in het touring cup en belcar circuit en beroepshalve krijg ik de "creeps" bij zo een evenementen als gisteren.
Sinds de populariteits stijging medio de jaren 90 van het race gebeuren in en rond Zolder hebben we moeten vaststellen dat het "circuit" op zo een top dagen gewoon een hekseketel is.
Ik versta zeer goed de teamleden, mecano's die tijdig met wagen en materiaal in de pit-lane moeten geraken, alsook allerhande leveranciers van horeca etc..., want uiteraard eten en drinken doen we allemaal, en die dan op alle mogelijke manieren gehinderd worden door bepaalde toeschouwers die met een ongekende vorm van nonchalanche denken dat ze op de dijk van blankenberge aan't kuieren zijn, met huisdieren, buggie's, kleine kinderen (gehoortrauma's hebben die blijkbaar nog nooit van gehoord)
Laat ons hopen dat het nooit gebeurt, maar ik mag er niet aan denken dat er ooit brand uitbreekt in een van de pit boxen, de frituur en hot-dogkraampjes, catering tenten etc... die her en der over het circuit verspreid staan. Ondanks alle veiligheidsmaatregelen is het zeker niet uit te sluiten dat een ongeluk om hoek loert. heeft er iemand gisteren een verzamel punt gezien waar brandweer, politie en medische hulpdiensten opgesteld stonden die over een vrije doorgang beschikten??, de First Aid post van het Rode Kruis aan de controle toren niet meegeteld want die zaten op een gegeven moment ook muurvast; ik allessinds niet en met zo een mensen massa is dit zeker geen overbodige luxe.
het is allemaal goed zolang er niks gebeurt maar ... murphy ... ge kent em wel he die van de wet van ... die kan onverwachts en hard toeslaan, laat ons allen hopen dat diet nooit gebeurt.
Volledig akkoord.

Je moet echter niet vergeten dat men bij een eventuele "ramp" naast het circuit, de wedstrijd zal stilleggen en de piste een evacuatieweg is. De beste als je het mij vraagt. Maar wat dan gedaan indien men op de openbare weg stilstaat met de ambulance in de file ???

En zoals je al schreef : ik mag er niet aan denken.

In een ver verleden, denk aan DTM en een nog verder verleden F1 was er meestal meer volk doch verliep het niet zo chaotisch. Ik weet niet waaraan het ligt. Misschien wel aan onszelf. Omdat we zelf meer belang hechten aan onze veiligheid en hier dan ook op letten.

Wat wel een feit is, is dat er minder inkompoorten zijn. Denk maar aan vroeger (slechts enkele jaren gelden) toen er aan de kanaalkant nog een brug was. Wie aan het kanaal parkeerde kon eenvoudig de brug oplopen en was op het circuit. Nu moeten deze mensen een fikse wandeling doen om een ingang te vinden. Ook de ingang met dito brug aan de Sacramentshelling, die vroeger dienst deed als ingang, is al een hele tijd gesloten.

Ook het zicht op het circuit was op enkele plaatsen beperkt. Bvb in de Jacky Ickx chicane hing er publiciteit tegen de draad waardoor het publiek op die, toch wel interessante plaats, niets kon zien en elders moest gaan postvatten. Dit alles maakt dat het publiek op een kleiner oppervlak geconcentreerd is en daardoor een grotere drukte ontstaat.

C U
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 20:40
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Blijkbaar zijn er een heel deel mensen die problemen hebben met veel volk in Zolder. De tijd dat het circuit enkel toegankelijk voor de echte liefhebber is voorbij. Tegenwoordig wil jan en alleman wel eens komen kijken naar een race. En mensen waarom altijd klagen als er parkinggeld dient betaald te worden : 8 euro en programma boekje 2 euro. Dat is 10 euro per wagen en de inkom was gratis, want wie geen kaart had die heeft er niet naar gevraagd of gezocht. Welke wedstrijd in Francorchamps van dergelijk niveau is gratis ????????? Wat kost de parking in Francorchamps min 10 euro en dan sta je in de wei, is het slecht weer dan betaal je de boer nog eens 10 of meer euro om je wagen eruit te trekken. (Persoonlijk meegemaakt tijdens de 24 uren van francorchamps een tijdje geleden) 250 frank parking, 800 fr entree en daarna nog wegslepen door de boer 500 fr.

Dus wees maar blij in Zolder. en ja veel volk brengt ook soms problemen met zich mee.
Moet Marshall toetreden dtm 1994, was 100.00 man heb toen niets van geklaag gehoord dat er 10 km file was. Maar ja soms wordt je als organisatie ook oversteplt door de aanwezigheid van zoveel mensen. Maar succes was het.

En aub klagen helpt toch niet, voor de mensen die moesten helpen was dit een probleem dat geef ik grif toe. En die situaties waren er in 1994 ook (30.000 in de paddock - 70.000 mensen eromheen)

Iedereen had kunnen weten dat er zoveel volk zou zijn, wat ik nog eigenaardig vind bij elke 24 uur van zolder loopt er ook zoveel volk rond en dan hoor je niemand klagen. Maar ja meestal worden enkel de minder gunstige punten van een wedstrijddag onthouden. Dat er leuke wedstrijden waren horen we niet vertellen.
Old 26-04-2004, 20:52
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by wilmai
Blijkbaar zijn er een heel deel mensen die problemen hebben met veel volk in Zolder.

Zolder heeft een probleem met veel volk en daardoor de mensen ook.

Wat kost de parking in Francorchamps min 10 euro en dan sta je in de wei

Meestal moeten we in Zolder ook op een wei parkeren. lekker doorschuiven op de modder, prberen te duwen en dan een ma hebben die juist op het moment dat je achter de auto staat is goed gas geeft => resultaat een schone broek die vol modder hangt. Ook zelf meegemaakt.

Quote:
Maar ja soms wordt je als organisatie ook oversteplt door de aanwezigheid van zoveel mensen. Maar succes was het.
feit is dat ze het voorzien konden hebben. Het was vorig jaar ook al zo he. Wat heeft Zolder daaraan gedaan ? Niks dus waarom zouden ze er iets aan doen tegen de volgende keer.

Quote:

Dat er leuke wedstrijden waren horen we niet vertellen.

idd de belcarrace en de minicup waren erg amusant. De Nissans leken wel erg F1 unplugged. Het was even saai. Die light series is gewoon een aanfluiting met hun 6 (normaal 8 wagens) daarvoor zou ik zelfs nog niet willen betalen.

Reply With Quote
Old 26-04-2004, 20:53
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:

Maar ja meestal worden enkel de minder gunstige punten van een wedstrijddag onthouden. Dat er leuke wedstrijden waren horen we niet vertellen.
Daar dienen de andere topics voor hé deze gaat over de veiligheid.
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 20:58
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Dat er leuke wedstrijden waren horen we niet vertellen.
Dan heb je het forum niet goed gelezen. De Belcar wedstrijd was uiterst aangenaam en dat valt elders op het forum te lezen. De World Series vond ik niets. En dat vind ik al enkele jaren zo. Maar dat is natuurlijk iedereen zijn goesting. En in de mini Challenge heb ik twee aangename manches gezien.

Wat betreft de prijzen van de parking... Als ik men niet vergis is het bij andere wedstrijden 5 €. (Verbeter indien nodig) Waarom dan nu 8 €. Toch om geld te verdienen ???? Want de "service is het zelfde (alhoewel). Als ik dan de verhalen hier lees (en mag geloven) krijg je als wisselgeld een programma (waarde 2 €). Indien dit waar is, is het afzetterij. Bij mij zou het alleszins niet pakken.

Wat betreft de prijzen van een programma. Nu 2 € (en dan schrijft men enkel over Belcar en WS) andere wedstrijden gratis ---> toch ook om geld te verdienen.

Begrijp me nu niet verkeerd hé. Als ik een mooie wedstrijd wil zien ben ik bereid om daar de nodige Euro's voor te betalen. Ik wil echter niet gratis naar het circuit gelokt worden om daarna met een "lege" portefeuille naar huis te gaan. Maar ik ben dan ook een ECHTE autosportfan en niet een meeloper zoals we er gisteren duizenden gezien hebben. Velen wisten trouwens niet eens dat er zaterdag ook gereden was. Dat stond namelijk niet op de kaarten.

Iedereen verdedigd echter zijn belangen en dat kan ik goed begrijpen...

C U
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 21:03
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Pascal
Als ik dan de verhalen hier lees (en mag geloven) krijg je als wisselgeld een programma (waarde 2 €). Indien dit waar is, is het afzetterij. Bij mij zou het alleszins niet pakken.
Ze hebben mij gevraagd wilt u een programmaboekje ik heb negatief geantwoord en ik kreeg 2 euro terug...
Old 26-04-2004, 21:40
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular

Ik stond vorig jaar langs het Kanaal geparkeerd en moest toen al zover wandelen naar het circuit dat ik dit jaar me gewoon op de parking van Bovy heb gezet en daar stond mijn auto ook nog eens veilig. Wat wel hinderde is dat mensen soms in het midden van de paddock gewoon stoppen om ff te babbelen of rond te gapen. Kunnen ze dan nie aan de kant gaan staan zodat de middenweg toch vrij blijft. Die cameraman op de brug stond ook wel onnozel ook! Ik wist zelfs niet dat de tunnel onder het circuit terug open is.
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 21:55
karld karld is offline
De Paddock Rookie

Ik was er ook, tijdens de filevorming aan de minitent ...
moest iedereen zich wat deftiger gedragen en niet beginnen duwen en voorkruipen dan was alle vlot verlopen.... maar neen, duwen en trekken is precies beter ...
Leer een beetje respect hebben en volg het verkeer !!! rechts doorgaand, links terugkeren.
De mannen met de bandenkarren waren er zelfs deels de oorzaak van, die hielden links ... een ijskreemkar en een auto hielden de menigte dan volledig vast ...

Kinderen niet welkom ... dank u wel !!!! Mijn dochter, 2 jaar oud, geniet met volle teugen van het motorgeweld ... mag dit niet ?

Toen een piloot me vertelde: ga in de bossen wandelen daar is plaats, wij zijn hier om te werken... antwoorde ik simpel: zonder toeschouwers geen sponsors, zonder sponsors geen autosport.

Mij hoor je niet klagen over de hoeveelheid mensen, wel over de mentaliteit ...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules