De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-01-2003, 13:08
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Ik dacht zelfs eens gehoord te hebben dat er ook van een mobiele geluidsmeter gebruik zou worden gemaakt omdat zoals al eerder hier door sommige mensen werd aangehaald er enkele piloten waren die aan de Bianchi vrremde toeren uithaalden om de meting te bedotten.
Reply With Quote
Old 31-01-2003, 14:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Hoppa
MAAR, wat de meeste mensen (nog) niet weten is dat er een tweede geluidsmeter geïnstalleerd is. Deze staat net voorbij de flauwe linkse boven de tunnel..... AAN DE BINNENKANT VAN HET CIRCUIT!!!!!!
Kijk, dat vind ik dan weer overdreven zie. De uiteindelijke bedoeling van die metingen zou toch moeten zijn, te weten of de bewoners aan de rand van het circuit geen overdadig geluidsniveau te verwerken krijgen... bij mijn weten woont er nog steeds niemand permanent aan de binnenkant van het circuit???

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 31-01-2003, 15:18
De Paddock Rookie

Dat zal zijn voor de bewoners van de camping zeker.
Reply With Quote
Old 31-01-2003, 15:55
Hoppa's Avatar
Hoppa Hoppa is offline
De Paddock Rookie

Welke camping? Ik weet niet wanneer je nog eens in Zolder geweest bent maar de helft van het bos waar de camping zich bevond is weg en daar zal paddock 6 komen. Ik denk niet dat er nog 1 caravan of chalet staat.

De geluidsmetingen zijn er inderdaad om te bepalen of er geen geluidsoverlast is voor de bewoners van de onmiddelijke omgeving. Dat behelst dus ook Bolderberg en toevallig is de tunnel het deel van het circuit dat het dichts bij bolderberg ligt.

Of de meting gebeurt aan de binnen- of buitenkant van het circuit maakt echt niet zoveel uit. Dat zal geen volledige db schelen volgens mij. Al zeker niet wanneer het geluid veroorzaakt wordt door de inlaat en niet door de uitlaat, wat trouwens bij veel wagens het geval is.

Verder vind ik dat men niet moet zagen over dat geluidsreglement. Dat is een reglement zoals een ander. Bij de cupraces mag je zo goed als niet wijzigen aan de motor om hem sneller te maken, daar hoor je toch ook niemand over klagen! In de rally moet iedereen met straatbanden rijden, geen probleem.
Maar geluid en iedereen staat op zijn achterste poten!

Zolang het binnen 1 kampioenschap hetzelfde niveau moet zijn voor iedereen is er toch geen probleem, iedereen gelijk voor de wet. Niemand is verplicht om met een Porsche te rijden die standaard al bijna zoveel lawaai maakt. Het zou pas erg zijn moest er onderscheid gemaakt worden tussen bvb een Porsche en een Megan
Old 31-01-2003, 16:06
De Paddock Rookie

aan de Villeneuve staan volgens mij nog steeds enkele chalets. Dat is weliswaar niet aan de tunnel, maar er staan nog chalets.
Reply With Quote
Old 31-01-2003, 16:27
Hoppa's Avatar
Hoppa Hoppa is offline
De Paddock Rookie

dat zullen dan de laatste zijn van een uitstervend ras.
Old 31-01-2003, 16:45
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by Hoppa
Verder vind ik dat men niet moet zagen over dat geluidsreglement. Dat is een reglement zoals een ander. Bij de cupraces mag je zo goed als niet wijzigen aan de motor om hem sneller te maken, daar hoor je toch ook niemand over klagen! In de rally moet iedereen met straatbanden rijden, geen probleem.
Maar geluid en iedereen staat op zijn achterste poten!
Dat moet ik toch even nuanceren hoor : het probleem met geluid is dat je het niet zo in de hand hebt als bv het leggen van andere banden. Als je met straatbanden aan het rijden bent, veranderen die niet ineens in circuitbanden, maar als je geluidsniveau gedurende 4 koersen perfect onder de 90 dB blijft, is er niets dat je garandeert dat dat tijdens de 5e koers ook zo zal zijn, ook al verander je NIETS aan de ganse wagen! En ik weet waarover ik spreek, want dat is precies wat er gebeurd is bij de AD-Porsche van Freddy Van Roey in de laatste koers van de Touring Cup 2002.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 31-01-2003, 17:00
Hoppa's Avatar
Hoppa Hoppa is offline
De Paddock Rookie

Wij hadden met onze BMW ook dat probleem, 3 koersen altijd veilig, en dan ineens 96db. Na kontrole bleek de uitlaat uitgebrand te zijn ttz de geluidsisolatie die erin zit was opgebrand hoewel er aan de buitenkant van de uitlaat niets te zien was.

Ik ben geen technicus maar ik geloof niet in wonderen en mirakels; als je werkelijk niets veranderd aan een wagen is het normalerwijze onmogelijk dat hij plots meer lawaai maakt. Als dat toch zo is zou ik heel hard naar de oorzaak zoeken.

Ik wil toch ook even opmerken(maar dit terzijde) dat er elke ronde wel gemeten wordt maar wanneer er 2 of meer wagens bijna gelijktijdig passeren, er geen verslag wordt opgemaakt. Het is dus perfect mogelijk dat een wagen 3 uur rijdt en dan plots eruit gehaald wordt wegens lawaai terwijl er dus niets veranderd is.
Old 31-01-2003, 17:02
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Sennake
Dat moet ik toch even nuanceren hoor : het probleem met geluid is dat je het niet zo in de hand hebt als bv het leggen van andere banden. Als je met straatbanden aan het rijden bent, veranderen die niet ineens in circuitbanden, maar als je geluidsniveau gedurende 4 koersen perfect onder de 90 dB blijft, is er niets dat je garandeert dat dat tijdens de 5e koers ook zo zal zijn, ook al verander je NIETS aan de ganse wagen! En ik weet waarover ik spreek, want dat is precies wat er gebeurd is bij de AD-Porsche van Freddy Van Roey in de laatste koers van de Touring Cup 2002.
Een kleine zanbakuitstap kan ook al direct wonderen doen om uw geluid de hoogte in te jagen...

Ik geloof dat Hans en Frank (met de speedster) in Assen nog met een uitlaat van een standaard 964 carrera 4 gereden hebben omdat geen enkele demper holp...
Old 31-01-2003, 19:53
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Heeft iemand een timing? om een idee te hebben hoelaat dat is
Reply With Quote
Old 31-01-2003, 20:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

zo rond 13.00 zal wel de start zijn............................
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 31-01-2003, 22:42
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Geen concrete plannng dus , btw is het fritkot al open smiddags? ik kan nie zonder ne goeie frit smiddags bij een race (of kebap )
Reply With Quote
Old 31-01-2003, 22:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

ga maar bij Tinus, denk dat het aantal "vreemden" op 1 hand te tellen is.................
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 31-01-2003, 23:44
Sennake's Avatar
Administrator

Ik zal er niet zijn of het zou moeten zijn dat mijn bronchitis op miraculeuze wijze verdwenen is

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 01-02-2003, 01:29
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik wel! Examekes gedaan, het lui-lekker-leven kan weer beginnen Wij rijden opnieuw mee, ineens onze eerste test op Belgische bodem in 2003. Ik ben reuze benieuwd naar onze tijden. Het is nog wel niet met de race-motor voor de Belcar maar het zal toch al een vrij goede indicatie zijn...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules