![]() |
|
|
|||
|
|||
Ik dacht zelfs eens gehoord te hebben dat er ook van een mobiele geluidsmeter gebruik zou worden gemaakt omdat zoals al eerder hier door sommige mensen werd aangehaald er enkele piloten waren die aan de Bianchi vrremde toeren uithaalden om de meting te bedotten.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Dat zal zijn voor de bewoners van de camping zeker.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Welke camping? Ik weet niet wanneer je nog eens in Zolder geweest bent maar de helft van het bos waar de camping zich bevond is weg en daar zal paddock 6 komen. Ik denk niet dat er nog 1 caravan of chalet staat.
De geluidsmetingen zijn er inderdaad om te bepalen of er geen geluidsoverlast is voor de bewoners van de onmiddelijke omgeving. Dat behelst dus ook Bolderberg en toevallig is de tunnel het deel van het circuit dat het dichts bij bolderberg ligt. Of de meting gebeurt aan de binnen- of buitenkant van het circuit maakt echt niet zoveel uit. Dat zal geen volledige db schelen volgens mij. Al zeker niet wanneer het geluid veroorzaakt wordt door de inlaat en niet door de uitlaat, wat trouwens bij veel wagens het geval is. Verder vind ik dat men niet moet zagen over dat geluidsreglement. Dat is een reglement zoals een ander. Bij de cupraces mag je zo goed als niet wijzigen aan de motor om hem sneller te maken, daar hoor je toch ook niemand over klagen! In de rally moet iedereen met straatbanden rijden, geen probleem. Maar geluid en iedereen staat op zijn achterste poten! Zolang het binnen 1 kampioenschap hetzelfde niveau moet zijn voor iedereen is er toch geen probleem, iedereen gelijk voor de wet. Niemand is verplicht om met een Porsche te rijden die standaard al bijna zoveel lawaai maakt. Het zou pas erg zijn moest er onderscheid gemaakt worden tussen bvb een Porsche en een Megan
|
|||
|
|||
aan de Villeneuve staan volgens mij nog steeds enkele chalets. Dat is weliswaar niet aan de tunnel, maar er staan nog chalets.
|
|
||||
|
||||
dat zullen dan de laatste zijn van een uitstervend ras.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Wij hadden met onze BMW ook dat probleem, 3 koersen altijd veilig, en dan ineens 96db. Na kontrole bleek de uitlaat uitgebrand te zijn ttz de geluidsisolatie die erin zit was opgebrand hoewel er aan de buitenkant van de uitlaat niets te zien was.
Ik ben geen technicus maar ik geloof niet in wonderen en mirakels; als je werkelijk niets veranderd aan een wagen is het normalerwijze onmogelijk dat hij plots meer lawaai maakt. Als dat toch zo is zou ik heel hard naar de oorzaak zoeken. Ik wil toch ook even opmerken(maar dit terzijde) dat er elke ronde wel gemeten wordt maar wanneer er 2 of meer wagens bijna gelijktijdig passeren, er geen verslag wordt opgemaakt. Het is dus perfect mogelijk dat een wagen 3 uur rijdt en dan plots eruit gehaald wordt wegens lawaai terwijl er dus niets veranderd is.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik geloof dat Hans en Frank (met de speedster) in Assen nog met een uitlaat van een standaard 964 carrera 4 gereden hebben omdat geen enkele demper holp...
|
||||
|
||||
Heeft iemand een timing? om een idee te hebben hoelaat dat is
![]() |
|
||||
|
||||
zo rond 13.00 zal wel de start zijn............................
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Geen concrete plannng dus , btw is het fritkot al open smiddags?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
ga maar bij Tinus, denk dat het aantal "vreemden" op 1 hand te tellen is.................
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik zal er niet zijn
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik wel! Examekes gedaan, het lui-lekker-leven kan weer beginnen
![]() |