De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Wie ging in de fout ?
Ferrari 4 5.48%
FIA 5 6.85%
Michelin 31 42.47%
Michelin en FIA 14 19.18%
FIA en Ferrari 2 2.74%
Michelin en Ferrari 1 1.37%
Niemand 4 5.48%
Michelin, FIA en Ferrari 12 16.44%
Voters: 73. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-06-2005, 21:37
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mario
Als ik me niet vergis stonden er 20 wagens aan de voorstart en dat is genoeg (volgens het weinige dat ik ervan heb gevolgd, was dat althans de mening van Vigneron en Tassin).

Hoe praat je met 2 eigenlijk zo'n uitzending van bijna 2 uur vol ? Moet ook een prestatie op zich zijn geweest.
Op Sporza zullen er (in uitgesteld relais) wel lange stiltes geweest zijn zeker? Sorry voor de off-topic.
Old 20-06-2005, 21:42
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Ach, zo'n race geeft denk ik meer gespreksstof dan de meeste races in de afgelopen jaren.
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 21:42
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Petter-Jån
Op Sporza zullen er (in uitgesteld relais) wel lange stiltes geweest zijn zeker? Sorry voor de off-topic.
en wat voegt dit toen aan het debacle? Blijkbaar na 3 jaar nog altijd leuk dat Sporza bashen.

Reply With Quote
Old 20-06-2005, 21:43
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie

Zeer zeker.
En slechte reclame is ook goede reclame! De naam Michelin is weer bijzonder dikwijls gevallen en het verhaal erachter, dat zijn de meesten toch binnenkort vergeten!
Old 20-06-2005, 22:11
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

damn, foute keuze ingegeven door mij... Mijn mening is dat Michelin en de FIA hier fout aan hebben.
Michelin door foute banden (gelukkig op tijd toegegeven na de crash van Ralf) en de FIA door die belachelijke bandenregel.
Old 20-06-2005, 22:25
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

effe tussendoor melden dat TF1 de GP niet heeft uitgezonden, maar een vervangprogramma - 2 afleveringen van de één of andere sitcom - heeft uitgezonden.
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 00:25
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by raceboy
en wat voegt dit toen aan het debacle? Blijkbaar na 3 jaar nog altijd leuk dat Sporza bashen.
blijkbaar he. en toch blijven ze kijken he
Old 21-06-2005, 01:21
Veloce's Avatar
Veloce Veloce is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Ottooke
Dank je wel.
Eventjes mijn stem verklaren dan:
1) Michelin: voor het niet kunnen aanleveren van goede banden
2) FIA: voor het falen in het zoeken naar een oplossing
3) Ferrari: door de houding "Het is onze zaak niet". Hierdoor vegen ze alle mogelijke voorstellen voor een compromis van tafel nog voor er een voorstel is gedaan.
Hier ben ik het niet mee eens.
Michelin is de verantwoordelijke (en de ENIGE verantwoordelijke) voor het debacle.

Bandenleveranciers mogen 2 soorten banden meenemen voor een race. Waarbij de 2e soort over het algemeen een stuk sterker en harder is, maar wel minder performant.
Dat Michelin heeft gemeend ook bij deze 2e bandensoort tot aan de limiet te moeten gaan (lees: niet bruikbaar voor een volledige race) is hun eigen schuld.

Daarbij komt nog dat de FIA in een schrijven aan Michelin (zie voor de integrale tekst daarvan de FIA-website www.fia.com) de verschillende opties heeft voorgelegd:

1. Snelheid verminderen in bocht 13.
2. Banden wisselen tijdens de race. Want het is nu niet zo dat er met die banden helemaal niet mee viel te rijden, alleen geen volledige race.
3. De andere banden gebruiken die inmiddels door Michelin waren aangevoerd, en dan maar de consequentie van deze overtreding aanvaarden.

Ik moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat die 1e optie in de praktijk niet zonder gevaar realiseerbaar is.

Waarom Ferrari er constant bij betrokken wordt is mij een volkomen raadsel.
Zij (en Bridgestone) hadden toch gewoon hun zaken voor elkaar.
Waarom niet de zwart piet schuiven naar alle 7 teams die niet gestart zijn.
Zij hadden veilig kunnen racen, mits meer pitsstops of het aanvaarden van een straf voor het gebruik van andere banden.
Maar nee, in plaats van zichzelf te sanctioneren (middels slechtere rondetijden, meer pitsstops of zware boetes) verwachten ze dat Ferrari zichzelf sanctioneert door ook niet mee te doen.

Nee, de zwarte piet komt alleen Michelin toe.
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 01:33
Raceboy's Avatar
Administrator

ik vind alleen een bewijs van optie 1. waar vind jij optie 2 en 3?

EDIT: ok,gevonden

Reply With Quote
Old 21-06-2005, 01:36
Raceboy's Avatar
Administrator

bestaan er eigenlijk wel regels in F1:

Quote:
Some of the teams have raised with us the possibility of running a tyre which was not used in qualifying. We have told them this would be a breach of the rules to be considered by the stewards. We believe the penalty would not be exclusion but would have to be heavy enough to ensure that no team was tempted to use qualifying tyres in the future.
De FIA weet zelf niet hoe overtredingen bestraft zullen worden. Waar ben je dan mee bezig?

Reply With Quote
Old 21-06-2005, 03:53
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Veloce
Maar nee, in plaats van zichzelf te sanctioneren (middels slechtere rondetijden, meer pitsstops of zware boetes) verwachten ze dat Ferrari zichzelf sanctioneert door ook niet mee te doen.
how, geen enkel ander team verwachtte van Ferrari dat ze zich ook zouden terugtrekken. er is enkel aan Ferrari gevraagd om in te stemmen met een chicane. en dat ze dat geweigerd hebben, heeft geen enkel team hun kwaad genomen. Williams heeft al laten weten dat Ferrari volgens hen geen enkele blaam treft.
Old 21-06-2005, 07:30
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

In het begin van het seizoen was bridgestone niet competitief genoeg tov michelin en toen hoorde men niets. Nu michelin de bal mislaat is het bijna revolutie.
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 08:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Megane
In het begin van het seizoen was bridgestone niet competitief genoeg tov michelin en toen hoorde men niets. Nu michelin de bal mislaat is het bijna revolutie.
Er lijkt me toch nog wel een essentiëel verschil te zijn tussen banden die niet competitief genoeg zijn en banden die levensbedreigend zijn...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 08:51
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Ik heb op Michelin gestemd om de simpele reden dat de hele farce ontstaan is omdat ze hun werk niet gedaan hebben in de aanloop naar de USGP en er blijkbar ook niet in slagen te achterhalen wat de precieze oorzaak is van de crash van Ralfke. Vervolgens leg ik onrechtstreeks de schuld bij de FIA omdat ze door die stomme regels en het constant wijzigen ervan, zichzelf en de sport in een lastig parket gewerkt heeft.

Goh, misschien het beste dat ze een contract afsluiten met één bandenleverancier zoals ze dat eind 2003 in de WSBK gedaan hebben. De snelheid ging behoorlijk naar beneden in 2004 en 2005 en de ronderecords van Hodgson en Xaus van 2003 staan nog steeds op de tabellen. Het meest frappante was dat vorig seizoen tijdens de WSBK in Laguna Seca, de WK-teams twee tot drie seconden langzamer waren in qualifying dan de AMA Superbike mannen, maar daar zijn verschillende leveranciers aan het werk. De WSBk-race waren pertang superspannend...zo kan het dus ook...maar ja...

Dat ze het maar uitzoeken. Het is een spijtige zaak voor de autosport in het algemeen dankzij het geklungel in het "meest prestigieuze kampioenschap ter wereld" en tevens een slag in het gezicht van de andere autosporttakken wegens het in diskrediet brengen van de sport.

Zaterdag is het in Assen te doen en zondag in Misano en Cleveland...
Reply With Quote
Old 21-06-2005, 10:22
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by alain
....

Goh, misschien het beste dat ze een contract afsluiten met één bandenleverancier zoals ze dat eind 2003 in de WSBK gedaan hebben.

...

Dat ze het maar uitzoeken.

...

Het is een spijtige zaak voor de autosport in het algemeen dankzij het geklungel in het "meest prestigieuze kampioenschap ter wereld" en tevens een slag in het gezicht van de andere autosporttakken wegens het in diskrediet brengen van de sport.

...

Zaterdag is het in Assen te doen en zondag in Misano en Cleveland...
Niet enkel in het WSBK is het zo, ook in DTM.

Inderdaad, ze bekijken het maar.

Het is een spijtige zaak voor de circuitsport uit Europa, misschien, maar zeker niet veralgemenen.

Vrijdag en zaterdag is het in Ieper te doen! En nergens anders. In 2004 heb ik langs de circuits gelopen en in 2005 weer vol op de akkers gestaan. 'k weet ondertussen weer wat het meest boeiende en plezantste is. Maar dat geheel terzijde natuurlijk

Ah ja, ik heb niet gestemd. In geen enkele van de polls. Omdat ik lang niet alle parameters ken om een goed oordeel te vellen. Maar 't is wel leuk om volgen allemaal.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules