De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-08-2004, 17:47
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular

Het komt dus goed Yes! Niet dat alle problemen nu opgelost zijn, maar een motor is toch de basisvereiste om te kunnen rijden.
Reply With Quote
Old 03-08-2004, 20:43
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Aan de werkuren te zien moet dat een gouden motor zijn !
Er komt in ieder geval schot in de zaak ...

Mooie raad Luc, over die Honda.
Waarom nog verder sukkelen met de Megane ?
Reply With Quote
Old 03-08-2004, 22:00
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular

Hello Pat,
Waarom nog verder sukkelen met de Megane? goeie vraag natuurlijk...
Ik ben al bij verloop van tijd zover gevorderd met die wagen dat terugkeer naar iets anders niet meer mogelijk is....en als ik hem wens te verkopen er geen "bal" meer voor krijg ondanks alle dure onderdelen welke erop zitten.
opsomming: carbon deuren, carbon motordeksel, carbon achterklep, carbon dashboard, super AP remmen & schijven, groep A achterbrug, regelbare schokdempers, sperdifferentieel, zwaardere cardans, stack systeem, enz... enz.... zonder te spreken van een hoop reserve onderdelen voor die wagen.
1 mogelijkheid is deze verkopen in onderdelen...
Ik verzeker je dat ik juist momenteel een goede motor nodig heb om in de top 3 (in de klasse 4,hé) te draaien. - het chassis is super stijf.
Met een Honda mag ik alles van voorafaan beginnen om die raceklaar te maken....maar geloof me, dit zou m'n keuze zijn bij herbeginnen....
Alsook zal 2005 waarschijnlijk m'n laatste racejaartje worden, ik ben de laatste tijd nogal "gebeten" geraakt door ULM vliegen sedert ik er enkele malen van geproeft heb, dus m'n volgende zal zich in de lucht afspelen, hopelijk heb ik dan minder pech, of t'is op m'n bakkes stuiken !
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 03-08-2004, 22:39
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Luc,
Ik had mijn vermoedens in de richting van je antwoord.
Je eerste opmerking klonk mij in het licht van de problemen die je hebt gehad met de Megane, een beetje raar.

Spijtig te horen dat je van plan bent ermee te kappen. Ik hoop dat het voor ons lukt voor 2005, zodat we elkaar nog eens tegenkomen op het circuit zelf.

Ik hoop dat het team blijft bestaan !
Reply With Quote
Old 04-08-2004, 15:46
De Paddock Regular

Hey Pat,
2005 wordt het ultieme en definitieve jaar voor GM RACING, dus we kunnen elkaar nog zeker ontmoeten op de racepiste.
Zelfs onze mechaniekers lieten me weten er een punt achter te willen zetten, we draaien dan ook al 9 jaar (in 2005) in de autoraces mee, waarvan 4 jaar in de Funcup.
Ik wil niet nostalgisch doen maar het waren allemaal toffe jaren...behalve de 3 laatste wegens aanhoudende motorproblemen (tuners) en stress.
Ik moet nog vlug in 2005 een palmares bij elkaar sprokkelen om mijn wagen in prijs op te waarderen met het oog op een vlotte verkoop ervan.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 05-08-2004, 11:56
De Paddock Regular

Vandaag donderdag voormiddag 05/08 naar tuner geweest.....nog altijd bezig aan cylinderkop metingen voor pastilles aan kleppen en daarna moeten die nog afgeslepen worden op hun respectievelijke waarden.
Terug zal het scherp worden in tijd want we moeten de nieuwe motor nog kunnen inbouwen in de wagen en daarna moet de wagen op de rollenbank, bovendien moet de wagen kompleet afgeregeld worden want het sub-frame waar motor op staat is ook los gemaakt voor werkzaamheden wegens verbreding tunnel voor de uitlaat welke tegen de kas schuurde..... lekkere warme voeten !
Indien morgen (vrijdag) de motor niet terug kunnen we de motor zaterdag niet inbouwen en komt onze deelname in 't gedrang, want tijdens de week kan ik moeilijk beroep doen op m'n mechaniekers wegens hun dagdagelijkse job.
Dus, we zijn goed bezig, terug heeft onze tuner al de beschikbare tijd verprutst.... en nu wordt het terug "vliegen" en alles maar de helft afwerken.
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 06-08-2004, 17:55
De Paddock Regular

vervolg "thriller" GM RACING
Vandaag vrijdag namiddag geweest naar tuner, culasse klaar maar nog niet op motor geplaatst... moeten nog metingen doen om te zien of (iets grotere) kleppen de zuigers niet raken, dus zaterdag kunnen we geen motor inbouwen.
vervolg op uw scherm....
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 10-08-2004, 08:18
Selespeed's Avatar
De Paddock Regular

De deadline nadert. Hopelijk krijgen we de motor er vandaag in. Ik kijk vol verwachting uit naar positief nieuws van Luc.
Reply With Quote
Old 10-08-2004, 08:41
De Paddock Regular

Gisteren maandagnamiddag ging ik vol verwachting naar tuner, ik zag dat ze aan de vermogentestbank aan 't werken waren.... de lagers van de vrijloop van de startmotor hadden waren vastgelopen en dit moest eerst herstelt worden.
Rond 18 u. motor draaide reeds maar de testen werden stopgezet wegens olielek op de motor, dus gedeeltelijke afbouw om het vliegwiel eraf te nemen....ben dan huiswaarts gegaan en heb een goede fles wijn afgetrokken om het leed wat te verzachten
Vandaag zou het moeten lukken...juist 1 probleem, onze chefmechanieker kan deze avond onmogelijk aanwezig zijn, dus de inbouw zal pas woensdagavond kunnen.
Daarna moet op donderdag de komplete wagen naar de tuner op de rollentestbank voor de finale afregeling...maar met m'n reeds ondertussen bekende en vermaarde geluk zal deze waarschijnlik ook in panne vallen zeker ?
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 10-08-2004, 19:45
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Komaan Luc, ge zijt er bijna !
Reply With Quote
Old 11-08-2004, 09:58
De Paddock Regular

Gisteren dinsdag namiddag, vermogenbank geeft denkbeeldige waarden en moest gecalibreerd worden maar..... ze vonden het gereedschap niet om dit te doen - Daarna nog een olielek op onze motor maar aan de andere zijde, terug stopzetting van de testen en olielek oplossen....
Omstreeks 20 uur terug thuis en heb mij terug nog een fles wijn afgetrokken, help ! ik krijg stilaan een sluipend drankprobleem.
Vandaag woensdag is de deadline, indien de motor deze avond niet klaar geven wij het op en racen we niet op zaterdag.
Luc
GM RACING

Ps: Ik durf het bijna niet te vermelden .... maar zoals voorspelt door mij is de rollentestbank gistereren ook stuk gegaan (met een andere wagen erop) dus de bedoeling was na inbouw van de motor nog een ultieme test te doen op de rollenbank.... dit gaat dus ook niet door.
Reply With Quote
Old 11-08-2004, 12:01
Selespeed's Avatar
De Paddock Regular

Ik blijf alvast duimen en hopen, dus daaraan zal het niet liggen
Reply With Quote
Old 12-08-2004, 08:11
Selespeed's Avatar
De Paddock Regular

De dag van de waarheid is aangebroken. En?
Reply With Quote
Old 12-08-2004, 09:24
De Paddock Regular

gisteren woensdag 11/08 was uiteindelijk de motor af en van de vermogenbank gehaald om....19 u, de resultaten (op papier) zijn bevredigend maar, dit zal ik maar kunnen bevestigen éénmaal in de wagen, met de nodige proefritten en de chronometer in werking....
Daarna ging het richting huiswaarts waar Patrick en Nico zaten te wachten om de werkzaamheden aan te vatten, de werkzaamheden waren monteren koppeling, boite, waterdarmen, beschermplaten, uitlaat enz...
Deze avond (donderdag) wordt de motor ingebouwd en dan op vrijdag wordt onze wagen uitgelijnd en uitgewogen door onze Eric, om daarna te worden opgestart door de tuner hier ter plaatse, ik heb nl. de sturingsdoos nog niet meegekregen van de tuner, hij staat erop alle aansluitingen nog eens na te zien en dan pas op te starten.....
Terug heb ik een fles wijn opengetrokken rond 23 u maar deze keer uit opluchting, zo had ik terug een reden !
DUS WE HALEN HET, TOT ZATERDAG !
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 12-08-2004, 09:32
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Wow, proficiat. Just in time delivery noemt zoiets waarschijnlijk
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules