De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-04-2004, 14:38
racertje's Avatar
racertje racertje is offline
De Paddock Rookie

Mij leek het eerder een probleem van locatiekeuze.
Achteraan het circuit (achter eerste linkse) was die parking gewoon leeg.
En die mini's die moesten dan op een plaats waar helemaal geen doorkomen aan was het circuit op en af rijden. Natuurlijk dat iedereen dan geblokkeerd wordt. Belcar vrij gelijkaardig.

Is het dan echt niet mogelijk om een aantal teams met hun tenten achteraan op het circuit te plaatsten zodat er tenminste een voldoende brede doorgang is?

Bij de belcar heb ik enkele wagens het circuit zien oprijden bij jochen rindt wat me een heel goed idee leek van die teams want die straat was veel makkelijker om door te geraken dan in de paddock

Last edited by racertje; 26-04-2004 at 15:07.
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 14:47
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular

Dat waren waarschijnlijk de teams die op de parking stonden waar ook de Nissan Z Club stond. Die stonden daar redelijk mooi, weg uit de overdreven drukte (als ik niet mis ben heb ik daar de Silhouette Jag en Ford gezien alsook de Vertigo, en de Daikin Mini, ...) Stond daar trouwens ook een knappe Lambo Diablo bij een van de tentjes.
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 15:05
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie

Ik ben +/- 20 minuten onderweg geweest van de tribune over de brug naar het terras boven de pits, in het midden van de brug stong een stelling voor een camera, die +/- de helf van de doorgang in beslag nam, en verder stonden op deze brug dan de nodige vuilbakken strategis geplaatst. Dit moet zeker beter kunnen.
De prijs van de parking was ook "over the top ", en als je dan met € 10 betaald kreeg je als wissel geld een programma.
Als je dan een opmerking maakt, word je plots een zage vent.

De races waren top, maar de rest was toch onder het normale niveau, volgende keer beter. En ik hoop dat de mensen inderdaad de babies en de dieren in de toekomst thuis laten, het kan nooit een gezonde plaats zijn voor ze !
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 15:24
Z3Cp's Avatar
Z3Cp Z3Cp is offline
De Paddock Rookie

We zullen er als racefans in de toekomst mee rekening moeten houden dat er nog dergelijke situaties zullen komen.
Je kan moeilijk anders verwachten als je zo'n hoop vrijkaarten verspreidt, dan komt inderdaad jan en mien met de hond en twee kinderwagens eens een dagje naar Zolder.
Dit is wat de organisatie net wil, ze gokken erop dat diezelfde leek dan de volgende keer nog eens komt, maar dan zonder vrijkaart. Volgens mij lukt dit niet : gezien hoeveel volk er op het New race festival was, dat waren enkel echte racefans.
Verder i.v.m. de veiligheid : achter de hoofdtribune stond een VWbusje de weg te halveren, op een bepaald moment was het daar ook onverantwoord duwen en trekken.
Ik sluit me aan bij voorgaande kommentaren : de organisatie moet zich dringend bezinnen om dergelijke toestanden te voorkomen. Zolder bouwt een goede reputatie op met WK's wielrennen e.d. en vergooit het op deze manier. Of is autosport dan niet echt belangrijk meer voor Zolder ?
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 16:34
bobcat bobcat is offline
De Paddock Rookie

ze hadden beter de WS op Spa gehouden, daar is er meer plaats en een beter en mooier circuit.
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 16:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by RaptuningGirl
jep bart daar hebt ge gelijk in
ze zijn bij daikin kome zegge da we langs andere weg t circuit opmoeste voor de drukte een beetje te ontsnappen
Mag ik je nog eens vriendelijk vragen om je taal wat meer te verzorgen aub RaptuningGirl??

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 17:03
Gecko Gecko is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by bobcat
ze hadden beter de WS op Spa gehouden, daar is er meer plaats en een beter en mooier circuit.
anee e bobcat,.. het is de bedoeling dat ze dergelijke races op Circuit Zolder krijgen en blijven houden.
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 17:20
Bas&Daniel's Avatar
Bas&Daniel Bas&Daniel is offline
De Paddock Rookie

De opstopping voor de Oto-Bar is snel opgelost, zorg dat je de belcar-tent en de mini-pitlane niet meer tegenover elkaar zet.
De belcar-tent was sowieso helemaal leeg, iedereen zat en stond buiten op het terras....Logisch!

Ik heb er zelf ook gestaan, Marshals probeerden met een defecte mini door de crowd te komen, maar er was voor hun en voor het publiek geen doorkomen aan.
Maar de mini moest er toch door en begonnen gewoon te rijden, ik heb niks gezien maar er hadden heel gemakkelijk ongelukken kunnen gebeuren.

Heel fijn van die gratis kaartjes, maar niet op een dag dat er twee zeer populaire disciplines rijden!

Groet, Bas&Daniel.
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 17:23
hagasan's Avatar
hagasan hagasan is offline
De Paddock Rookie

De races waren inderdaad de moeite waard, maar ik vind ook dat de organisatie beter had gekund. De mensen die in de pits of op de grid moesten zijn konden (bijna) niet door omdat enkele voertuigen de doorgang verkleinden ter hoogte van de vip-tenten. Voor de rest kan ik mij volledig aansluiten bij Z3Cp
Old 26-04-2004, 17:31
Yardeen's Avatar
Yardeen Yardeen is offline
De Paddock Rookie

Het was inderdaad niet te doen , wij als mensen van t team , moesten min. een half uur op voorhand vertrekken of we zouden pas na de wedstrijd zijn aangekomen en langs de baan waar de auto's t circuit opgingen mochten we gewoon niet door.
Voor ons( mini's) was het niet zo erg voro de wagens aangezien wij dara vlak bij stonden , maar voor belcar was dit echt niet et doen hier moet een oplossing oor komen indien ze dit nog eens willen organiseren.

Btw wat was er gebeurd als er een zwaar ongeluk was gebeurd .... ambulance had niet direct doorgekunnen ze
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 17:53
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Met het massaal verspreiden van toegangskaarten, gekoppeld aan het fantastische weer, zijn heel wat dagjesmensen naar het circuit afgezakt.
Ook heel wat mensen die voor het eerst hebben kennisgemaakt met autosport in Zolder. En die -als ik de verhalen hier lees- wellicht nooit meer zullen terugkeren, gezien de ellende om je te verplaatsen.

Het massaal verspreiden van tickets snijdt dus aan 2 kanten.

Toen ik rond 17u15 weer in de buurt van het circuit kwam (ik was elders de F1 gaan volgen), merkte ik dat het gros van de mensen de omloop al aan het verlaten was. De files waren toen al lang. Het merendeel van de toeschouwers is dus vertrokken na de World Series en had blijkbaar geen interesse voor de Belcar. De freaks bleven over.

Hoe we het ook draaien of keren, de World Series vormen een topper voor Zolder, samen met de Trucks en de 24 Uren. De overige organisaties, zoals de Super Meetings, moeten het met veel minder doen.

Maar ik ben er zeker van dat Circuit Zolder vandaag het hele gebeuren heeft geëvalueerd.
Old 26-04-2004, 17:58
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Bas&Daniel

Heel fijn van die gratis kaartjes, maar niet op een dag dat er twee zeer populaire disciplines rijden!

ik denk niet dat dat veel uitmaakte ze. bij de leek is alleen de F1 bekend, en misschien rally. dus zelfs al was er alleen bvb mini-cup, met evenveel gratis tickets, evenveel promotie, en even goed weer, zou er ook zo veel volk afgekomen zijn, denk ik...
Old 26-04-2004, 18:10
hagasan's Avatar
hagasan hagasan is offline
De Paddock Rookie

[Met het massaal verspreiden van toegangskaarten, gekoppeld aan het fantastische weer, zijn heel wat dagjesmensen naar het circuit afgezakt.
Ook heel wat mensen die voor het eerst hebben kennisgemaakt met autosport in Zolder. En die -als ik de verhalen hier lees- wellicht nooit meer zullen terugkeren, gezien de ellende om je te verplaatsen.

Het massaal verspreiden van tickets snijdt dus aan 2 kanten.

Toen ik rond 17u15 weer in de buurt van het circuit kwam (ik was elders de F1 gaan volgen), merkte ik dat het gros van de mensen de omloop al aan het verlaten was. De files waren toen al lang. Het merendeel van de toeschouwers is dus vertrokken na de World Series en had blijkbaar geen interesse voor de Belcar. De freaks bleven over.

Hoe we het ook draaien of keren, de World Series vormen een topper voor Zolder, samen met de Trucks en de 24 Uren. De overige organisaties, zoals de Super Meetings, moeten het met veel minder doen.

Maar ik ben er zeker van dat Circuit Zolder vandaag het hele gebeuren heeft geëvalueerd.
[/QUOTE]

Het merendeel van de mensen op dit forum zijn volgens mij wel autosportliefhebbers en zullen hoe dan ook nog dikwijls op de circuits terug te vinden zijn. Ik denk dat zij net als ik gewoon even hun hart wilden luchten over wat gisteren gebeurd is, in de hoop dat daar in de toekomst wat aan gedaan kan worden door de organisatie
Reply With Quote
Old 26-04-2004, 18:26
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Hagasan, je hebt mijn post niet goed begrepen denk ik.

Ik wou even aantonen dat het masaal verspreiden van tickets blijkbaar aan 2 kanten snijdt. Je krijgt een massa volk over de vloer, en gezien het goeie weer veel dagjesmensen, en dat kan voor een figuurlijke indigestie zorgen.

Ik had dus geen kritiek op de kritiek van de meesten hier dat het gisteren een beetje zeer te druk was op bepaalde plaatsen.
Old 26-04-2004, 18:38
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Ik was verbaasd gister wat een gratis ticket allemaal niet kan aanrichten ,ja,heel veel dagjesmensen die zelfs nog nooit een circuit hebben gezien,laat staan geinteresseerd erin,één van mijn werk is er nu nog altijd van overtuigd dat hij naar de Formule 1 is gaan kijken ,maar dat versta ik dan ook niet zo goed,ik ben totaal nie geinteresseerd in voetbal bv.,als ik gratis tickets zou krijgen,dan nog zou ik niet gaan kijken,ik had gister meer te doen met de mensen die moesten werken in zo'n omstandigheden,dan met vastzitten in een opstopping(ja,tss de belcartent en de Mini's oa ).

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules