![]() |
|
|
||||
|
||||
Tja ik zou ook liever niet minder verdienen, maar als je moet kiezen tussen minder of helemaal niets meer is de keuze rap gemaakt vind ik...
FF |
|
|||
|
|||
Niet zo simpel
Ik heb een job in een < zelfstandige kleinhandel > beter bekend bij de vakbond als < paritair comité 201.00 >. Voor ons doet de vakbond NIETS. Staken is buiten zo simpel is dat.
Wij werken van 8u50 tot 18u15 a 18u20 (met 2 x15 min + 30 min pauze) maakt dat toch nog ± 8u25 per dag of 41u25 terwijl we toch maar voor 40 uur betaald worden. Dat is middeleeuws. En nu zitten ze te zaniken om op zondag open te doen. En wat doet de vakbond alweer NIETS, tenzij je op de Grote Markt pinten pakken met een rode of groene plastiekzak om je lijf een protest actie kunt noemen. Terwijl bijna ½ van de aangesloten leden van het ACV onder paritair comité 201… valt, een goede melk koe. Centen binnenhalen en verder laten stikken. Bij mijn echtgenote werden laats 80 mensen op straat gezet, en wie was daar niet bij ?. Juist ja die 4 van de vakbond ! ! ! En wat deden ze voor die 80 die wel moesten gaan. NIETS !! |
|
||||
|
||||
Genoten van de actie van de NMBS vandaag,
ik heb maar een uurtje of twee langer in de wagen gezeten dan op andere dagen in het brusselse. Goe bezig, doe zo voort, de bevolking begrijpt het volledig ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik werk al meer dan 20 jaar bij de NMBS en heb daar al verschillende jobs gedaan, ik weet zeer goed dat er mensen zijn die er een kunst van maken om zo weinig mogelijk te doen maar adt is ook het geval in het bedrijf waar mijn echtgenote werkt en dat is dan "den prive". Het grote punt is dat wanneer er 10.000 mensen bij de spoorweg wegggaan er kan gesleuteld worden aan onze statuten waarbij wel eens onze ziekteverzekering en ons pensioen zou kunnen sneuvelen. Voor die dingen is de NMBS zelf verantwoordelijk. Jullie moeten niet zeggen dat jullie voor ons moeten betalen. Als we gaan doppen wel natuurlijk. Aan jullie de keuze. |
|
||||
|
||||
Ik als pendelaar (meestal trein, soms moto) heb wel begrip voor de actie van vandaag. Vandaag met de moto naar het werk en content dat ze het niet een van de vorige weken gedaan hebben, da's ook een manier om het te bekijken. De verkeerschaos zou nog stukken groter zijn geweest.
Als ik moet kiezen tussen een dag staking en een treinverkeer dat binnen enkele jaren op apegapen ligt, is mijn keuze snel gemaakt. Haal in gelijk welke organisatie een vierde van het personeel weg en je zult de gevolgen wel merken. Als er bovendien nauwelijks nog geïnvesteerd gaat worden, tja, waar gaan we dan naartoe. Nu al regelmatig wat vertraging door een kapotte kabel enzovoort.
|
|