De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-06-2003, 23:46
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Mjah, ik zou zeggen, discussie gesloten. Denk wel dat de punten voor de zoveelste keer duidelijk zijn...
Old 12-06-2003, 00:05
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular

Fijn dat dat even verduidelijkt wordt,
ik was ervan overtuigd dat het in my humble opinion was,

Wat een mens hier al niet leert op Depaddock
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 00:11
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by FLAT6
ik was ervan overtuigd dat het in my humble opinion was.
STOP

Onthou uw oude verklaring maar, want die is correct

IMHO = In My Humble Opinion (Volgens mijn bescheiden mening)

nog een paar andere:

ROFL = Rolling Over (the) Floor Laughing
LOL = Laughing out Loud
Old 12-06-2003, 07:32
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
STOP

Onthou uw oude verklaring maar, want die is correct

IMHO = In My Humble Opinion (Volgens mijn bescheiden mening)

nog een paar andere:

ROFL = Rolling Over (the) Floor Laughing
LOL = Laughing out Loud
En weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat IMHO In My Honsest Opinion was
Old 12-06-2003, 07:57
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Uit de vaak gestelde vragen van dit forum : wat betekent l33t (SpEaK) eigenlijk ? Ik heb geen flauw idee.
Old 12-06-2003, 08:14
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

- hoofdletters en kleine letters door elkaar
- bepaalde letters vervangen door een "gelijkaardig" cijfer

$ChUmAcHeR ==> Schumacher
M3gA ==> Mega

Ik ben overigens ook niet zo echt een kenner van die schrijfstijl .... Dus als mijn uitleg onvolledig of onjuist is ... vul mij maar aan.
Ik denk dat er hier op het forum nog niet echt gezondigd wordt tegen die regel. Hij staat er eerder preventief.
Old 12-06-2003, 08:44
joost joost is offline
De Paddock Regular

Uiteindelijk ben ik de discussie niet gestart omwille van afkortingen maar om al de rest (dt-fouten, 'k' & 'em', grove spellingsfouten...) . Bovendien wil ik toch even verduidelijken aan Laurent dat zijn opmerking over het onderwijs compleet misplaatst is, ik heb trouwens jaren in de communicatiesector gewerkt en heb nu naast mijn werk in het onderwijs een eigen bedrijf, en dat hij zulke frustraties tegenover onderwijs, school ed. best voor zich houdt. Je trauma's zal je zelf moeten verwerken.
Er lopen heel wat gemotiveerde en breeddenkende jonge leerkrachten rond die ook wel weten wat asap wil zeggen en na hun uren leerlingen begeleiden via e-mail, msn ed. Maar hierover een boompje opzetten zou al snel leiden tot een hele boomgaard en dat is niet echt de bedoeling want dan gaan we fftopic:

Joost

Last edited by joost; 12-06-2003 at 08:46.
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 08:47
joost joost is offline
De Paddock Regular

Mijn mac heeft dus niet begrepen op sommige smileys...
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 09:14
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:

M3gA ==> Mega

Allemachtig, lijkt me veel ingewikkelder en tijdrovender om die vreemde manier van schrijven te gebruiken dan gewoon het woord zelf.
Old 12-06-2003, 09:35
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular

Quote:

M3gA ==> Mega

Ik ben overigens ook niet zo echt een kenner van die schrijfstijl .... Dus als mijn uitleg onvolledig of onjuist is ... vul mij maar aan.
Ik denk dat er hier op het forum nog niet echt gezondigd wordt tegen die regel. Hij staat er eerder preventief.
Effe verduidelijken...
1337 is niet hoofd en kleine letters door elkaar gooien, da is elfjeush of breezahsletjeuhtaal..

1337 ofte leet is letters vervangen door cijfers die erop lijken.
Vandaar 1337 (1 lijkt op l, 3 op een omgekeerde E, 7 op een T)
de enige vaakgebruikte vervanging is S door $.
Leet komt uit de spelletjeswereld, vooral de CS Community gebruikt het dikwijls. Andere gamers gebruiken het vele minder.
Leet kom van Elite (eliet uitgesproken).

Een andere gametaal is het te pas en te onpas "vervolledigen" van woorden door er orz zorz of sorz achter te zetten.
Dit geeft dan zoiets van "Ik ben een leetsorz" of "ik ga u ownzorz", in het nederlands dus "ik ben elite" en "ik ben uw meerdere" (ik ga u ownen, ik ga u bezitten, u loose, i win, u'll be my bitch om het cru te stellen)

de 2 samen geven veel moeite om te lezen, en na een tijdje hoofdpijn. Soms kan het grappig zijn of een situatie verduidelijken, maar hier op het forum kan dit idd niet. Vooral omdat dit helemaal geen game-forum is. Op spelletjesgarnaal of fragland kom je dit meermaals tegen, en niemand maakt er zich druk om. Maar hier zeg k ook "Liever niet"
Old 12-06-2003, 09:42
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally posted by FLAT6
ik was ervan overtuigd dat het in my humble opinion was,

Wat een mens hier al niet leert op Depaddock
En ik dacht dat het "In mijn heilige overtuiging" betekende.
Sommigen zullen dat ook wel zo bedoelen

gr33tzrofl

jan
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 09:52
laurent's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by joost
Bovendien wil ik toch even verduidelijken aan Laurent dat zijn opmerking over het onderwijs compleet misplaatst is, ik heb trouwens jaren in de communicatiesector gewerkt en heb nu naast mijn werk in het onderwijs een eigen bedrijf, en dat hij zulke frustraties tegenover onderwijs, school ed. best voor zich houdt. Je trauma's zal je zelf moeten verwerken.
Er lopen heel wat gemotiveerde en breeddenkende jonge leerkrachten rond die ook wel weten wat asap wil zeggen en na hun uren leerlingen begeleiden via e-mail, msn ed. Maar hierover een boompje opzetten zou al snel leiden tot een hele boomgaard en dat is niet echt de bedoeling want dan gaan we fftopic:

Joost
Zo misplaatst is mijn opmerking helemaal niet, en waarom niet? omdat ik meer dan genoeg weet over onderwijs, zowel vanuit het klas gebeuren als van "de guimard". Idd, vooral vrij onderwijs...
En hoe komt dit? 1.8 jaar relatie met regentes, pa die onderwijzer, directeur en nu begeleider is, een heleboel vrienden en vriendinnen die voor regent gaan, oudere vrienden die in het onderwijs staan, zelf van plan regent technische vakken te worden in land en tuinbouw richting. Dus trauma's of frustraties, laat dat al maar vallen.
Waarom zeg ik dit? Omdat het een typische opmerking is die ik eig alleen verwacht van mensen uit het onderwijs.
De terughoudendheid, het conservatieve... Er zijn evoluties, en nu gaan ze veel sneller dan vroeger. Maar spijtig genoeg is ons onderwijssysteem zo een logge machine, dat ze helemaal niet kan inspelen op veranderingen op korte termijn.
Pijnlijke zaak, maar je merkt het heel goed. "In mijn tijd" moest een huiswerk handgeschreven zijn. Nu MOET het ineens op PC getipt zijn. Maar wat met mensen die nog steeds niet over een PC (of mac) beschikken? Zo zijn er nog. Dit is geen opgelegde regel, maar een interpretatie van leerkrachten. De ouwe zweren nog steeds bij pen en papier, de jongere willen de kar van de jeugd opspringen en gaan er te ver in, de heel jonge zitten een beetje met de handen in het haar omdat zij de afgelopen jaren iets meer hebben geleerd in hun opleiding dan de oudere collega's (agogiek bijvoorbeeld, maar ook leren-leren, uitgebreide OVI,...) De piepjonge leerkrachten, die nu 1 of 2 jaar afgestudeerd zijn, zullen geen enkel probleem hebben met de gebruikte afkortingen. De oudere? Die zullen blijven hameren op taal en het correcte gebruik ervan.

Maar bon, het ging dus helemaal niet over afkortingen, alleen werd er serieus gefixeerd op afkortingen die ik gebruik.
En ik moet mij helemaal niet gefixeerd voelen, het gaat alleen over taalfouten. Maak ik dan zoveel fouten, genoeg om gequote te worden bij het begin van een thread over taal?
Old 12-06-2003, 09:55
bien's Avatar
bien bien is offline
De Paddock Rookie

Wel wel,

Ergens hebben jullie wel gelijk wat de taal betreft .
Maar wat mij betreft , afkortingen en dergelijke storen me niet, ik vindt het soms leuk, dat geeft een persoonlijk tintje.
Zo kan je uit het taalgebruik vaak afleiden wat iemands persoonlijkheid is,( en er zitten hier hele toffe bij)
Stel dat iedereen hier op het forum een correct taalgebruik en of zinsbouw heeft wel dan zou het maar een( bekakte )bedoening worden, niet??? Sorry ,( stijve )bedoening.
In ieder geval , voor mij is er maar één regel :
always look at the bright site of life and enjoy every minute
"Have fun" en al de rest is bijzaak.
Trouwens wij Belgen mogen trots zijn op ons taalgebruik , er mogen er veel achter komen.

groetjes,

bien
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 10:03
laurent's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by bien
( en er zitten hier hele toffe bij)

groetjes,

bien
Ik dank u ^^

(^^ is trouwens ook een smiley, namelijk zo hard lachen da je je wenkbrauwen heel hoog trekt )
Old 12-06-2003, 10:53
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by bien
ik vindt het soms leuk,
dat bedoel ik nu...en daarvoor moet je dus geen hoogopgeleid of bekakt iemand zijn...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules