De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-10-2011, 16:23
Avalon's Avatar
Avalon Avalon is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Vergeet niet dat zuinige wagens nog steeds een (weliswaar kleiner) voordeel hebben omdat ze minder benzine aan boord hebben - en dus minder wegen en bijgevolg sneller gaan - en omdat ze minder lang moeten tanken.
Als een autoproducent een krachtigere motor maakt die bovendien ook nog eens zuiniger is in een lichtere wagen, en dit alles binnen het budget van een GT3, dan zou dit beloond moeten worden, niet bestraft! Waar is Audi trouwens met hun Vorsprung durch Technik?
Reply With Quote
Old 10-10-2011, 17:36
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

BoP is net de troef van de GT3, ok, er loopt wel eens wat mis, maar daarom is het nog niet helemaal slecht. Moest het echt zo slecht zijn zouden we dan ook niet zoveel merken en wagens zien.

Lijkt me sterk dat de Audi de enige zware verbruiker is. Iedereen weet het nu van die regel, dus ieder merk kan zijn wagen daarrond oriënteren.

Dat de endurance-spirit weg is door de 65' regel is ook een beetje kort door de bocht. Dit jaar hebben we toch heel wat endurance gezien, het blijft toch een serieuze uithoudingswedstrijd met een parameter die wat aangepast is.

Ik hoop alleen dat we dit jaar wat meer GT4's aan het werk zien.
Reply With Quote
Old 10-10-2011, 19:22
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by HaCo View Post
Ik hoop alleen dat we dit jaar wat meer GT4's aan het werk zien.
Alleen zijn er geen races meer dit jaar
Reply With Quote
Old 10-10-2011, 19:46
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Niels View Post
Alleen zijn er geen races meer dit jaar

Volgend jaar dus
Reply With Quote
Old 10-10-2011, 20:17
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

De Lamborghini Super Trofeo en de Blancpain Revival Series (Gt's van 1994 tot 2004 - 45 minuten race op zaterdag) - zoals u elders hier op het forum al kon lezen - vergezellen de BES op alle meetings. Echter ook een andere nieuwe serie/show, genaamd SRO Supercar Club zal telkens in actie komen. De road supercars krijgen zondag 2 uur tracktime ter beschikking.
Reply With Quote
Old 10-10-2011, 21:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Pegasus View Post
Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Le Mans deze regel zouden toepassen omdat dit jaar Peugeot één ronde meer kon rijden met een volle tank dan Audi.
Het schijnt al jaren een publiek geheim te zijn dat Audi op de achtergrond de ACO voorziet van han- en spandiensten. Toch opmerkelijk dat we al jaren Audi's zien als official car e.d. op Le Mans. In het altijd chauvinistische Frankrijk kan de Leeuw het niet winnen van de Ringen op dat vlak, dat moet een €oorzaak hebbem
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-10-2011, 22:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Niels View Post
De road supercars krijgen zondag 2 uur tracktime ter beschikking.
Wat een aanfluiting en zwaktebod! Als ik straat(super)auto's wil zien ga ik wel naar een mondaine badplaats, zit er tenminste nog een lekker mokkel naast

Welke echte racefan wil nu op racezondag nummerplaten voorbij zien razen?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-10-2011, 22:06
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wat een aanfluiting en zwaktebod! Als ik straat(super)auto's wil zien ga ik wel naar een mondaine badplaats, zit er tenminste nog een lekker mokkel naast

Welke echte racefan wil nu op racezondag nummerplaten voorbij zien razen?
Vind ik eigenlijk ook maar zwak.

Als ik Supercars wil zien, hoef ik maar een half uurtje richting Knokke te rijden en kom er daar genoeg tegen op een dag. Op circuit wil ik races zien met échte racewagens, al zijn dat Clio's ed...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 12-10-2011, 16:11
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Marc VDS Racing gaat blijkbaar voor de titel in BES en laat daarvoor het wk GT1 vallen.

Bron: Autosport.com

Last edited by Pegasus; 12-10-2011 at 16:11.
Reply With Quote
Old 12-10-2011, 17:53
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Pegasus View Post
Marc VDS Racing gaat blijkbaar voor de titel in BES en laat daarvoor het wk GT1 vallen.

Bron: Autosport.com
Ondertussen bevestigd via een officieel persbericht van VDS.
Reply With Quote
Old 12-10-2011, 22:43
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Als MarcVDS beide titels wil pakken dan zullen ze toch mogen uitpakken met 2 BMW's denk ik zo.
Reply With Quote
Old 12-10-2011, 22:49
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Als MarcVDS beide titels wil pakken dan zullen ze toch mogen uitpakken met 2 BMW's denk ik zo.
Wel een gevoelig verlies voor Ratel met zijn WK GT1 droom/illusie. Heeft het beperkte programma te maken met het ontslag van een van hun medewerkers?
Reply With Quote
Old 12-10-2011, 23:18
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wel een gevoelig verlies voor Ratel met zijn WK GT1 droom/illusie. Heeft het beperkte programma te maken met het ontslag van een van hun medewerkers?
Dat en de huidige economische situatie (lees: met weinig mensen kan je geen dubbel programma runnen en het geld groeit daar blijkbaar toch niet aan de bomen ).
Reply With Quote
Old 13-10-2011, 11:42
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Boutsen Energy present met 2x McLaren (bron: endurance-info).
Reply With Quote
Old 13-10-2011, 13:01
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Vind ik eigenlijk ook maar zwak.

Als ik Supercars wil zien, hoef ik maar een half uurtje richting Knokke te rijden en kom er daar genoeg tegen op een dag. Op circuit wil ik races zien met échte racewagens, al zijn dat Clio's ed...
Voor Spa verandert er overigens weinig; de Supercars maken daar gewoon deel uit van de RACB GT Parade.

Uit diverse bronnen wordt duidelijk dat enorm veel teams interesse tonen in het kampioenschap voor 2012 (Ratel praat over 100 geïnteresseerde teams ).

Zeker:
TBER: 2x McLaren
United Autosports: 2x McLaren
Gulf Racing: 2x McLaren
MarcVDS: 1-2x BMW
KRK: 2x Mercedes
WRT: 2x Audi
Sofrev ASP: 2x Ferrari

Mogelijk:
Quifel ASM: 1x McLaren
VonRyan Racing: 1-2x McLaren
Prospeed: 2x Porsche
Larbre: 1x Porsche
Barwell: 1x Aston Martin

Last edited by Grig-O; 13-10-2011 at 19:46.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules