![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Enkele video beelden gezien op de site van de races van dit jaar en ziet er echt wel chique uit. K'zou graag die WTCC piloten in deze bolides zien racen. Een echt sedan kampioenschap met serieuze kleppers van formaat, de nieuwe M3-sedan, M5, Jaguar (s type?) Mercedes C63, Crysler 300, RS4 en Maserati Quatroporte... Als ik het mij goed herinner reed er vroeger in die serie enkel de M5(E39), RS6 en een Jaguar mee. Mooie wagens die erbij zijn gekomen! Wat ik hoop voor 2011 is dat men terug enkel echte sedans laat meerijden, liefst gewoon weg een 2liter benzine. a la 320i, mondeo, laguna, a4, 157, s40, 407 enz... Dat ze het nu eens simpel houden net zoals toen: http://www.youtube.com/watch?v=UjloC5wAbS4 |
|
|||
|
|||
Superstars (soort GT4/GT3 voor toerwagens) is op papier een leuke serie: dikke auto's en veel verschillende type auto's.
In de praktijk is het toch iets anders: kleine grids, ondanks de dikke motoren zijn de auto's niet echt snel, veel DNF's en grote verschillen wat betreft rondetijden. Nu moet ik toegeven dat ik de serie in tegenstelling tot vorig seizoen niet gevolgt heb dus deze negatieve punten zijn misschien verbetert. Last edited by FIRE; 04-12-2009 at 11:42. |
|
||||
|
||||
GT3 vond ik de max vorig jaar op Europees niveau (in Zolder gezien en veel op tv)! GT4 was mager (in Francorchamps, gelukkig waren de Nederlanders er!), maar vind ik toch ook een knap kampioenschap.
@Viper: De Duitse variant was ook mooi, STW Last edited by HaCo; 05-12-2009 at 12:52. |
|
||||
|
||||
Ik hoop dat deze topic verder ruim mag opgevat kan worden.
Ik vind dat DTM's veel meer aanleunen bij GT's (brede wagens, grote spoilers), dan bij toeringcars. Geen idee of dit technisch ook effectief zo is. Hoe dan ook, blijkbaar wilt men vanuit de DTM de reglementeringen wijzigen, harmoniseren, met die van de SuperGT. Dit in hoop terug een derde constructeur op de grid te krijgen. http://www.autosport.com/news/report.php/id/80436 Stel je voor dat dit effectief zou gebeuren en dat er een initiatief komt om een paar wedstrijden gemengd te rijden, kan je al een beetje spreken over een wereldkampioenschap... Maar is dit dan een GT of TC kampioenschap? ![]() Ik kijk er alvast naar uit, wil heel graag eens de SuperGT's aan het werk zien in Europa! |
|
||||
|
||||
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4257
Misschien krijgen we een gelijkaardig regelement voor DTM en Japans GT. het zou in ieder geval we interesanter worden. japanse wagens kunnen dan i europ deelnemen, en andersom. en voor merken is het dan ook interesanter om in te stappen in een kampieoenschap, zodat je met 1 "dezelfde" wagen in 2 continenten tegelijk zou kunnen racen.. |
|
||||
|
||||
Voor de kenners en liefhebbers: http://www.autosport.nl/news/19866/v...australië.html
Het stukje sluit naadloos op bovenstaande commentaren! Als Duitsland, Japan en Australie een pact sluiten dan konden de druiven voor hots-knots-begonia spelletje van het WTCC vanaf 2011/2012 weleens erg zuur worden. Als de Italianen met hun Superstars meegaan in dit concept dan is de zaak voor het WTCC helemaal bekeken en verloren.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Dan zullen ze allemaal water bij de wijn moeten doen en ik zie de DTM niet zo gauw doen.
Ik ben bang dat ze vasthouden aan een buizen chassis en dat heeft in mij ogen nix meer met toerwagen racerij te maken. ![]() Last edited by tarzancorner; 11-03-2010 at 10:41. |
|
|||
|
|||
Ik las op Ten-Tenths dat dit vooral een PR praatje was van Cochrane (V8 Supercars baas) om circuits, TV, enzovoort tevreden te houden.
Eén reglement voor DTM, V8 Supercars, SuperGT en eventueel GrandAm zou mooi zijn (en dan zal ik WTCC niet missen), echter ik zie het niet gebeuren omdat de verschillen tussen deze kampioenschappen te groot zijn. Ik zie b.v. DTM en SuperGT geen afscheid nemen van hun "hightech" en GrandAm van hun "lowtech". |
|
|||
|
|||
Entrylist van het Argentijnse kampioenschap TC2000:
Quote:
31 inschrijvingen, waarvan 22 (!) officiele fabrieksteams! ![]() ![]() Na het USF1 debacle heeft José María López schijnbaar ook een aanbieding van Chevrolet om aan enkele WTCC races deel te nemen, echter hij verkiest deelneme aan de 3 grote Argentijnse toerwagen kampioenschappen (Turismo Carretera, TC2000 en Top Race V6). Last edited by FIRE; 21-03-2010 at 14:30. |
|
|||
|
|||
Op autosport.nl een leuk artikel over Superstars:
http://www.autosport.nl/news/20661/v...aanbinden.html |
|
||||
|
||||
Quote:
Te hopen kloppen de geruchten. Dan zou het in de dtm 2012 nog wel eens mooi kunnen worden met mercedes, audi, bmw, opel,... Laten we hopen dat ons een mooie toekomst te wachten staat, want de dtm mag toch wel wat nieuw leven ingeblazen worden. |
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|