![]() |
|
|
|||
|
|||
Wat mij betreft was het wel een leuke editie dit jaar , komaan wees eens positief. het was toch altijd spannend en peugeot was wel heel sterk maar het verschil bleef een hele nacht constant en peugeot had de zege zeker nog niet binnen. In LMP2 en GT1 verloren we toch ook 2 keer een serieuze kanshebber op de overwining en GT 2 was voor mij toch een spannend gebeuren tot op het einde. Wat mij betreft was het dus een spannende editie dit jaar
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Ik vond het al bij al niet zo'n spannende editie. Op voorhand weet je dat de overwinning naar Audi of Peugeot zal, dat Porsche waarschijnlijk LMP2 zal winnen en dat het fabrieksteam Corvette bijna zeker GT1 zal winnen. GT2 leek mij vooraf redelijk open te zijn. |
|
||||
|
||||
Spannend was het niet nee, maar ik heb toch met plezier gekeken
![]()
|
||||
|
||||
Zeker weten. En blij dat ik ben dat ik dit jaar eens iets anders mag gaan bouwen dan een Audi!!
Trouwens, Le Mans is altijd zo geweest: 2 (of maximum 3) fabrieksmerken waarvan op voorhand geweten is dat de overwinning naar één van die teams zal gaan. Alleen in 1979 was hierop een uitzondering toen alle fabriekswagens uitvielen en zo de privé Porsche 935 van Ludwig onverwachts de 24 uur won. Maar de spanning zit hem juist in die onderlinge strijd tussen die grote teams, en de taktiek die gebruikt wordt om de andere te verschalken. Bovendien hebben die 2 fabrieksteams in totaal 6 wagens, en het is toch altijd weer een verrassing welke wagen uiteindelijke de 24 uur wint: ook deze keer heeft de Peugeot gewonnen die het laagst genoteerd stond bij de bookmakers. Dat zag je ook aan de gezichten van de 3 Fransen die 2e werden. En eerlijk gezegd, tot op het moment dat Audi nr 1 binnen moest om 6 ronden lang herstellingswerkzaamheden aan uit te voeren, was er niets zeker: 2 Peugeots en 1 Audi in quasi dezelfde ronde zorgde wat mij betreft toch voor voldoende spanning! Idem voor de GT1's, waar de 2 Corvettes na meer dan 20 uur koers haasje over speelden voor de overwinning. Dat de overwinnaar in GT1 een Corvette zou zijn was natuurlijk niet zo'n verrassing met 4 Corvettes, een gebrekkige Aston Martin en een op voorhand uitgeschakelde Lamborghini... LMP2 mag dan wel erg voorspelbaar geweest zijn, ook GT2 was een open wedstrijd. Jammer inderdaad dat alle Porsches uitgevallen zijn (of ver teruggevallen): sedert wanneer is dat nog eens gebeurd? Dat maakte in elk geval de strijd tussen de Ferrari's niet minder spannend, en ook de Spijker heeft een mooi resultaat neergezet. Maar het mooiste moment kwam er voor mij net vóór de huldigingsceremonie, toen de piloten van Audi en Peugeot elkaar om de hals vlogen en oprecht elkaar gelukwensten. Die mannen hebben echt geen rancune tegenover elkaar en gunnen de ander nog de overwinning als ze verdiend is. Dat deed me echt plezier. Ook de teamchefs konden het met elkaar erg goed vinden. Dr Ullrich is een goede verliezer, en een grote mijnheer. ![]() Last edited by Sennake; 15-06-2009 at 10:27. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
Gisteren een samenvatting gezien, kan het zijn dat er dit meer zware klappers in de race zijn geweest dan voorgaande jaren? Ondanks het goede weer. Dat gevoel had ik namelijk na afloop van de samenvatting.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
ligt het aan mij, of heeft pitstop.tv niks te melden over deze race? toch teleurstellend voor wat ooit de beste autosport-site van Vlaanderen was
![]()
|
||||
|
||||
Hij was aan het werken voor Eurosport
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Zware klappers, hmm, wel enkele:
- Bruichladich eruit getikt door dhr. Hall (die uitgesloten werd) - Luhr in Audi - Treluyer in peugeot (waarbij twee baanposten aan de dood ontsnapten) - Corvette van LAA (eruit getikt door Turner, 4 min straftijd) - Porsche van Goh gelukkig zijn die wagens vandaag bijzonder veilig, voor het overige geen klassieker, wel leuk voor Peugeot. @ Marcel, tja hoe zou dat komen? |
|
|||
|
|||
hier loopt iets mis
![]() Last edited by joost; 16-06-2009 at 07:56. |
|
||||
|
||||
Op zaterdagavond werd er gezegd dat dit wel eens een hele snelle 24u zou kunnen worden. De gemiddelde snelheid was op dat moment hoger dan de 222 km/u die in 1971 gehaald werd.
Uiteindelijk is de gemiddelde snelheid op 216 km/u blijven steken. Heeft Peugeot zoveel gas teruggenomen door de zwakke tegenstand ? Het snelste rondje is gereden met een Peugeot, tegen een gemiddelde van 240 km/u. Het lijkt mij dat ze dus wel snel genoeg waren. Of is er nog regen gevallen op zondag? |
|
||||
|
||||
Oh jawel, 9 druppels verpreid over 2 "buien"
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
De drie Fransen echter op de 2é plaats keken toch maar gemaakt blij. |