![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Zelf was ik aan het denken aan een pingpong-balletje voor de binnenspatborden.
|
||||
|
||||
Allé vandaag dan wel niet veel tijd gehad, maar tussen 2 ziekenhuisritten door heb de tip van Guy eens uitgeprobeerd.
En die tip blijkt nog prima mee te vallen, gewoon de linkerbuitenkant rechts aan de binnenkant vastplakken en men kan niet meer binnen kijken. Alles moet nog recht geschuurd worden, maar hier zie je het resultaat waarbij ik 1 spatbord gewoon met wat tape aan de binnenkant heb vastgeplakt. Alleen moet ik nu nog een gat boren waardoor de achteras loopt en de achterwielen moeten nu ietskes meer naar buiten, maar dat is geen probleem. ![]()
|
||||
|
||||
Ah bah ja, dat ziet precies nog zo slecht niet uit?
Dat bespaart u weeral een hoop werk. ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Citroën go's Batman ![]()
|
||||
|
||||
Mooi zo Johny! Dit wordt pas een 2peekaatje! Wel zien dat ge hem nog vooruit krijgt met zo banden en dan maar 2PK...
![]() Tom |
|
||||
|
||||
Allé, omdat het weer er wat beter op geworden is, heb ik vandaag de "geit" nog eens van stal gehaald.
![]() De achterspatborden moesten aangepast worden om aan de binnenkant van de carrosserie te worden vastgeplakt. En dat ziet er zo uit: De achteras was te kort. Deze werd uitgeboord en vervangen door een langer exemplaar. Ook het chassis moest aangepast worden. Voilà, en nu de "geit" terug op stal zetten. ![]()
|
|||
|
|||
het izet er lijk naar uit da je achterwiel iets te veel naar voren zit ?
Of te wel dat dit gezichtbedrog is ?
|
||||
|
||||
Hey Johny, uw 2PK projectje ziet er al niet slecht uit, ben is benieuwd hoe de rest nog gaat worden aangepast.
Greetz Kimbo Last edited by Kimbo; 17-01-2009 at 16:11. |
|
||||
|
||||
Quote:
De assen zitten op dit moment op de plaats waar ze horen te zitten, alleen wat lager. Maar als ge het geheel wat beter bekijkt, zou de achteras iets naar achteren moeten en de vooras iets naar voor. Ook moet hem nog wat lager komen te liggen. We zitten dan ook nog altijd in de meet- en pasfase. ![]()
|
|||
|
|||
ah als dit nog de pas en meet fase is dan zwijg ik als een dienaar voor zijn konin
![]()
|
|||
|
|||
ah als dit nog de pas en meet fase is dan zwijg ik als een dienaar voor zijn koning
![]()
|
||||
|
||||
Na alle familiale miserie van de laatste weken, ga ik proberen om de draad van het modelbouwen weer op te pakken.
Na mijn eerste poging om de achteras op zijn plaats te zetten was mislukt, hij stond wat hoog en de achterwielen te ver naar voren, had ik het hele zooitje terug afgebroken. Ook het chassis zal achteraan nog dichtgemaakt moeten worden. Zo lag mijn "geit" er tot vandaag bij. Zo heb ik vandaag het chassis aan de achterkant aangepast aan de vorm van de carrosserie. Ook de achteras werd opnieuw geplaatst en ditmaal op de juiste plaats en rijhoogte. Dat ziet er in ieder geval al beter uit dan de vorige keer:
|
||||
|
||||
Dan de achterbank, met daaraan vast de vloerbekleding. Deze moest aangepast worden omdat de achterspatborden nu aan de binnenkant staan.
Maar goed dat dit een in stevige plastiek gegoten kit is, anders was het een ander paar mouwen geweest. Omdat de achterbank nogal redelijk dik is gegoten kon ik op de hoeken heelwat wegvijlen zodat deze toch op zijn plaats kwam te zitten. Nu maar hopen dat de zijruiten er nog ingaan, want er is niet veel plaats mee over. Nu even terug in de tijd, ik had namelijk een oproep gedaan naar een roldakje van een Tamiya-geit, omdat ik hem toch graag open wil maken. Vanuit Nederland werd me dit onderdeel gratis toegestuurd. Maar om dat te laten passen, is er toch wel wat werk aan, we zien wel hoe we het gaan oplossen. Allé, dat was het voor deze update. ![]()
|
||||
|
||||
Vanmiddag mijn "geit" nog eens onder handen genomen.
Nu de achterwielen op de juiste plaats en hoogte staan, was het de beurt om de voorkant op de juiste hoogte te brengen. Ook de wielen mochten wat meer naar voren. Omdat je los tussen de carrosserie en het chassis kon doorkijken en er geen motor in zit, moest dat gat ook nog eens dichtgemaakt worden. Dus ben ik maar wat gaan scratchen met behulp van plasticplaat. Na wat meten, uittekenen, uitsnijden, lijmen, vijlen , schuren en boren van een gat, ziet het er aan 1 kant al zo uit: Dan even de carrosserie erop gezet, en het ziet er goed uit voor mij: Dan de andere kant maar gekopiëerd: De witte buis wordt naderhand nog ingekort, maar dan moet ik eerst nog een voorwielophanging scratchen
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 09-02-2009 at 00:17. |
|
||||
|
||||
Een dry-fitt met de carrosserie en wielen ziet er nu zo uit:
Zo dat was het voor vandaag, de komende dagen zal ik mijn ophanging eens gaan bedenken en uittekenen. ![]()
|
|