De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-07-2007, 12:51
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Ik denk dat de pit-ingang in vele klassen een probleem vormt, maar in de F1 net niet omdat alles en iedereen daar zeer kort op mekaar liggen! De tragere deelnemers zullen hier geen hinder veroorzaken voor snellere, in tegenstelling tot in klassen waar er grotere verschillen zijn.

Wanneer de pitingang in de remzone wordt gelegd, kan een andere strategie toegepast worden, want dan win je bij het binnenrijden makkelijk een 2 tot 3 seconden. Nu moet je de eerste bocht van de chicane nog nemen! Ben benieuwd of ze er nog iets aan gaan doen!

Sowieso moeten overschrijdingen van de witte lijnen serieus bestraft worden! Zo blijft er toch nog iet of wat 'challenge' aan de Raidillon & Blanchimont. Ik zou ook liever de bocht missen op een asfaltstrook, dan een zandbak ... en ik denk dan puur aan budget!

Verschil is dat er met al die asfaltstroken ofwel crashes vermeden worden en idd meer tolerantie is voor de rijders, ofwel extra zware crashes voorvallen omdat het enige afremmingsmiddel de bandenmuur/vangrail is! Het feit dat er meer tolerantie is voor de rijders, laat hen wel toe om allemaal tot op de limiet te gaan. Ook in F1 zijn er mannen die denken aan de centen. In theorie zou dit het veld dichter kunnen samenbrengen in de kwali's.

Ik zeg niet dat ik een voorstander ben van die asfaltstroken, maar dit is maar eens een andere manier waarop je het kan bekijken. Uiteraard voor het publiek is dit minder interessant. Ik vraag mij af waarom ze de publiekzones niet overal ophopen zoals op Kemmel het geval is, hoewel dat een natuurlijke verhoging is me dunkt. Iedere bocht wordt langs de buitenkant opgehoopt zodat het publiek hoger staat en een beter zicht heeft! Kan toch niet zo moeilijk zijn. En dan moet dat nog niet overal. Bv aan binnenbochten is het risico minder groot dus is dat een ideale plaats!

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules