De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Wie ging in de fout ?
Ferrari 4 5.48%
FIA 5 6.85%
Michelin 31 42.47%
Michelin en FIA 14 19.18%
FIA en Ferrari 2 2.74%
Michelin en Ferrari 1 1.37%
Niemand 4 5.48%
Michelin, FIA en Ferrari 12 16.44%
Voters: 73. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-06-2005, 12:56
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular

dit is ook ineens het einde van de 1-band-per-race regel
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 13:29
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Van mij zou die 1-band-per-race regel direct mogen afgeschaft worden. Op zich is het dan ook niet zo verwonderlijk dat we situaties krijgen zoals dit weekend (alhoewel Bridgestone bewezen heeft dat het wel mogelijk is om een goede band te maken, maar hun conservatief ontwerp is dan weer in het nadeel tijdens de andere gp's).
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 14:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Ottooke
Dank je wel.
Eventjes mijn stem verklaren dan:
1) Michelin: voor het niet kunnen aanleveren van goede banden
2) FIA: voor het falen in het zoeken naar een oplossing
3) Ferrari: door de houding "Het is onze zaak niet". Hierdoor vegen ze alle mogelijke voorstellen voor een compromis van tafel nog voor er een voorstel is gedaan.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 14:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by student
dit is ook ineens het einde van de 1-band-per-race regel
4 banden per race dan toch

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 15:50
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by speesman
alhoewel Bridgestone bewezen heeft dat het wel mogelijk is om een goede band te maken, maar hun conservatief ontwerp is dan weer in het nadeel tijdens de andere gp's.
Een zeer interessante analyse op pitstop.tv trouwens: F1 - Gaat Michelin te ver?

Michelin lijkt in de bandenoorlog met Bridgestone echt de limiet op te zoeken in ontwikkeling van hun banden. De Michelins zijn hierdoor snellere in kwalifacitie+race als ze niet kapot gaan.
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 16:00
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Ik heb nu wel Michelen, FIA en Ferrari gestemd, maar ik twijfelde wel tussen die optie, en niemand.
want eigenlijk:
- Michelin heeft moeite gedaan om een compromis te zoeken. en toen dat er niet kwam, hebben ze de meest logische oplossing gebruikt: terugtrekken. liever terugtrekken, dan 5 wagens in de muur, met de gevolgen van dien.
- ik kan het standpunt van de FIA wel begrijpen. het reglement laat genoeg opties toe. ook al lieten die een competitieve wedstrijd niet toe.
- Ferrari... ook zij hebben een punt. het ís hun probleem niet, want zij rijden met Bridgestones. en die functioneerden wél correct.

keer de situatie om, geef Bridgestone de probleem band, en de Michelin-teams geven ook niet toe.

nu ik er zo wat over na denk, kan de schuld niet liggen bij het GPWC? als die niet altijd haaks tegenover FIA en Ferrari zouden staan, bestaat dan de kans niet dat FIA en Ferrari op een moment als dit minder haaks tegenover hun zouden staan?
Old 20-06-2005, 16:27
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Nu gaan de overige teams zeker door met het opzetten van hun "eigen" kampioenschap.

Formule 1 in 2008: Ferrari, Red-Bull (?)
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 17:34
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

De polemiek is nog niet gedaan:
F1 VS - Stoddart wil het ontslag van Mosley
F1 VS - De FIA reageert

Mijn conclusie is simpel. Er zijn verschillende voorstellen gedaan:
* chicane aanleggen
* linkerachter Michelin om de 10 ronden vervangen als ware de band lek
* andere spec Michelin banden (die in allerijl zijn overgevlogen uit Parijs) gebruiken en daardoor een sanctie ondergaan (bv. diskwalificatie, straftijd, geldboete, ...)
* rijders verplichten om van de gas te gaan in de bewuste bocht
...
Michelin was enkel te vinden voor de eerste maatregel en FIA was hier ronduit tegen. Michelin dacht dat ze FIA onder druk omdat ze 7 teams bevoorraden, maar FIA heeft voet bij stuk gehouden en niet toegegeven.
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 17:40
Benklak's Avatar
Benklak Benklak is offline
De Paddock Regular

Mijn mening: Formule 1 is al jaren kapot gemaakt door ene Bernie Ecclestone en het geklungel van FIA omdat ze geen goede reglementen kunnen opstellen. Jaren lang slechts 1 man die een race wint ...WOW...geen inhaalmanoevres...zelfs niet meer kunnen slipstreamen...slechts 20 wagens...ondermaatse piloten die enkel rijden door hun centen...noem maar op. Wat het uitstelraam voor autosport zou moeten zijn is net het omgekeerde. Bernie heeft het tot big-business gemaakt, maar de sport moet terug aan de race-fan gegeven worden.
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 17:58
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Benklak
Mijn mening: Formule 1 is al jaren kapot gemaakt door ene Bernie Ecclestone
bernie E. heeft volgens mij in de jaren 70 wel de F1 gered. anders hadden we nu niks.

Reply With Quote
Old 20-06-2005, 18:12
RaptuningGirl's Avatar
RaptuningGirl RaptuningGirl is offline
De Paddock Rookie

Bas Leinders zei in het Belang Van Limburg van vandaag: "Michelin moet tickets terugbetalen" " De toeschouwers in Indianapolis waren ontevreden en ik kan ze geen ongelijk geven. Het was volledig Michelins fout om naar Indianapolis te komen met banden die niet sterk genoeg zijn. Het karkas houdt het niet onder de combinatie van hoge snelheden, de hellende banking en de hoge G-krachten. Michelin kan perfect banden maken die dit circuit aankunnen, maar dan wordt je trager. Michelin heeft altijd op de limiet van de veiligheid gewerkt. Als er vorig jaar een klapband was, gebeurde het bijna altijd bij michelin."
(bron: het belang van limburg)
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 18:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Benklak
Mijn mening: Formule 1 is al jaren kapot gemaakt door ene Bernie Ecclestone en het geklungel van FIA omdat ze geen goede reglementen kunnen opstellen. Jaren lang slechts 1 man die een race wint ...WOW...geen inhaalmanoevres...zelfs niet meer kunnen slipstreamen...slechts 20 wagens...ondermaatse piloten die enkel rijden door hun centen...noem maar op. Wat het uitstelraam voor autosport zou moeten zijn is net het omgekeerde. Bernie heeft het tot big-business gemaakt, maar de sport moet terug aan de race-fan gegeven worden.
Voila, helemaal mee eens.

Verder nog

Wat Bernie betreft, hij heeft zeker credits dat hij de F1 gezet heeft waar ze nu staan, maar dat is ook geen verdienste. Daarmee wil ik zeggen, te lang dezelfde baas is nooit goed.

Als het in Europa gebeurd was, denk ik dat baan zou zijn ingenomen door de toeschouwers. In de VS gedragen ze zich iets beter owv schade claims en geen simpele politie.

Bij een race in de VS uit een Amerikaanse serie zouden álle teams op één lijn zijn gaan staan - ook de zogezegde benadeelden omdat de fans op de eerste plaats komen. Dat is al lang niet meer het geval bij de huidige F1. De reden waarom ik langzaam maar zeker als zeer trouwe supporter afgehaakt heb, is afgelopen weekend 300% tot uiting gekomen.
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 21:16
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Michelin is natuurlijk de eerste schuldige, echter de FIA had in het belang van de F1 er alles aan moeten doen om dit debacle te voorkomen. Minardi (man, man wat was Paul Stoddart pissig op de FIA en Jordan. Prachtig!) en Jordan waren akkoord met een extra chicane. Om de Bridgestone teams tegemoet te komen (of misschien Ferrari over de streep te trekken?) had men gewoon de overige teams 1 of 2 minuten tijdstraf moeten geven na afloop van de race. De toeschouwers en TV kijkers hadden dan gewoon een race gezien.

De toeschouwers die gisteren aanwezige waren moeten volgend jaar gewoon gratis toegang krijgen.

Weet iemand wat eigenlijk de kijkcijfers waren voor deze race? Volgens mij was dit de eerste race van het seizoen die ik volledig heb gezien.
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 21:26
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Hé jongens!!

Michelin is toch niet van gisteren, als zij niet het gebruikelijke materiaal meennemen is het hun probleem.
Men kan toch geen circuit gaan aanpassen omdat een leverancier een probleem heeft. ( als morgen shell diesel meeneemt voor ferrari moeten die ander dan ook met diesel gaan rijden. )
om met eentje van steve af te sluiten.

" je gaaaat toch niet jaaaagen met de fanfare op kop"
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 21:35
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by FIRE
Weet iemand wat eigenlijk de kijkcijfers waren voor deze race? Volgens mij was dit de eerste race van het seizoen die ik volledig heb gezien.

van autosport.com:

Quote:
Figures released on Monday indicate that viewers for Britain's ITV coverage did not follow the example of fans at Indianapolis and turn their back on the race as the events unfolded - and in fact more viewers tuned in over the course of the race once it became clear that the controversy was unfolding.

...

The average audience for the Indy coverage was an impressive 4.4 million - just 500,000 down on the Canadian Grand Prix, but more than double the figure that watched the European Grand Prix in May.
lijkt me toch sterk. Op RTBF wisten ze te melden dat verscheidene zenders de GP niet uitzonden.

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules