De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 10-06-2005, 10:26
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Dries de Smet was teamchef van Coast Racing en o.a. Joyce De Troch in het Belcar Kampioenschap. Later werd hij PR manager bij AD Sport en eind 2002 zette hij de stap naar het FIA GT Kampioenschap en vonden we hem terug als stuwende kracht achter Anthony Kumpen. Eind 2003 zagen we hem nog aan het werk in de Dunlop Winter Cup en sinds 2004 verzorgt hij ook de persrelaties voor Belgian Race Invest en Sylvie Delcour.
zijn bio op rw.BE

Hij is er allessinds toch een sleutelfiguur als hij de persrelaties doet....Autosport promoten doe je toch via de media of niet....

Last edited by JPMontoya; 10-06-2005 at 10:29.
Old 10-06-2005, 10:47
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by JPMontoya
zijn bio op rw.BE

Hij is er allessinds toch een sleutelfiguur als hij de persrelaties doet....Autosport promoten doe je toch via de media of niet....
Aha...allé, weer iets dat ik bijweet.

Ik dacht alleen dat Strepper zich vergist had van naam, daarmee...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Old 10-06-2005, 17:48
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Quote:
zijn bio op rw.BE

Als Dries De Smet op zijn website www.racingworld.be spreekt, spreekt hij niet in naam van BRI. Het is niet omdat hij een mening vertileert langs zijn perskanaal dat men daar BRI mee moet in betrekken. BRI maakt enkel gebruik van zijn diensten om persteksten te schrijven.

Wat het colum zelf betreft: je kan het op 2 manier opvatten, ik begrijp wat hij wil zeggen, maar het komt gewoon anders over. Gaten knippen in de draad en je opgeven als pers terwijl je er niets te zoeken hebt is niet goed te praten. Foto's nemen en deze verkopen aan teams kan je toch nooit vermijden, dus ik zie niet in waarom dat zou kunnen.

In dit verhaal zijn geen schuldigen, nog boosdoeners, we moeten enkel respect hebben voor diegene die er van moeten leven, das alles.

Wat BRI zelf betreft, het is daar wel heel stillekes de laatste tijd. De tijd dat ze er zelf invlogen met bakken kritiek is precies wel voorbij.
Old 10-06-2005, 19:07
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Chauffeur

Wat BRI zelf betreft, het is daar wel heel stillekes de laatste tijd. De tijd dat ze er zelf invlogen met bakken kritiek is precies wel voorbij.
Het wil toch niet zeggen dat als er niets op het internet verschijnt dat het bij BRI stil is ??? Ben jij bevoegd om te weten wat er achter de schermen gebeurd is en gebeurd ??? Mensen die met BRI begaan zijn weten dat het de laatste tijd zeer druk geweest is om een wel bepaalde reden, welke op het net en in de newsletters van BRI/Transporama is verschenen. Hiermee vertel ik niets nieuws.
Op autosportgebied stil rond BRI: Touring-cup rijden , 12 uren van Francorchamps meerijden en Dries de 24 uren. Stil: wat moet je dan nog meer doen. Op gebied van kritiek: ja, maar dit wordt ,welke kritiek ook en wie het ook zegt , niet geapprecieerd, zie maar deze thread. Maar het is soms wel leuk om kritiek te volgen: de voor-en tegenstanders , de eeuwige twisten. Kritiek mag en moet, maar het moet binnen de perken blijven en soms kan je er zelfs uit leren. Dit zal altijd zo blijven.
Voila se , mijn persoonlijke kritische mening.

Last edited by bart VDB; 10-06-2005 at 19:17.
Old 11-06-2005, 13:03
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ik bedoel legitimatie van het eigen handelen... (als in het zich afzetten tegen andere die eventueel op een illegale manier handelen) niet het legitimeren om ergens binnen te komen...

Een column weerspiegeld zeerzeker geen objectief standpunt maar zou toch een genuanceerd beeld moeten brengen (dat probeert hij inderdaad te doen met het verhaal van de draad) maar de aap komt volledig uit de mouw als hij altijd spreekt over - niet zomaar een website - maar zijn eigen website...
Het steeds weer zichzelf legitimeren...en dat is vind ik zeer ergerlijk.
In de column ging het over foto's maken, ik wou gewoon duidelijk maken dat je op gelijke welke sportmanifestatie een geldig bewijs moet hebben eens je buiten de publieke zones komt... En mijn punt was gewoon dat er op andere (sport)manifestaties strenger mee omgegaan wordt.

Maar deze discussie gaat al lang niet meer over de boodschap, maar eerder over de boodschapper... iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar als je begint te argumenteren probeer dan ten minste om je te beperken tot hetgeen er staat, een biografie of wat dan ook heeft daar eigenlijk niks mee te maken dacht ik zo.

Voor mij is deze discussie (?) dan ook afglopen...
Old 13-06-2005, 23:03
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular

Dries is nu is een persoon die ik ken als iemand die geen blad voor de mond neemd. Hierdoor stampt hij wel is tegen iemand anders schenen, maar ik weet tenminste wat ik eraan heb.

Ik denk dus eerder dat het hier gaat over idd de boodschapper in plaats van de boodschap.

Verder over de fotografie. Ja er is idd een verplebsing van de fotografie, en neen dit valt zeker niet in goeie aarde van Echte Fotografen. Mensen die hiervoor gestudeerd hebben, die kennis hebben van materiaal en techniek, worden in het nauw gedreven door Jan met de Pet die 500 euro kan geven voor een toestel met sportstand. Shoots voor 250 euro bij een amateur, en de Fotograaf om de hoek kan de winkel sluiten...
Dries heeft een punt.
Old 13-06-2005, 23:46
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by laurent
Dries is nu is een persoon die ik ken als iemand die geen blad voor de mond neemd. Hierdoor stampt hij wel is tegen iemand anders schenen, maar ik weet tenminste wat ik eraan heb.

Ik denk dus eerder dat het hier gaat over idd de boodschapper in plaats van de boodschap.

Verder over de fotografie. Ja er is idd een verplebsing van de fotografie, en neen dit valt zeker niet in goeie aarde van Echte Fotografen. Mensen die hiervoor gestudeerd hebben, die kennis hebben van materiaal en techniek, worden in het nauw gedreven door Jan met de Pet die 500 euro kan geven voor een toestel met sportstand. Shoots voor 250 euro bij een amateur, en de Fotograaf om de hoek kan de winkel sluiten...
Dries heeft een punt.
Maar toch een klein punt dan. Ik ben de laatste om te zeggen dat het voor de pro's het vroeger niet makkelijker was. Lekker je werk doen en door niemand voor de voeten gelopen worden. Maar, tijden veranderen en fotografie en foto's trekken wordt toegankelijker voor iedereen. Ook maar, het is niet omdat je een digitaal fototoestel hebt, dat je ook kan fotograferen. Foto's trekken dat wel, maar fotograferen niet noodzakelijk. Er is een verschil en dat heet kwaliteit.
Dat gezegd zijnde, heb ik één keer het geluk gehad om aan de binnenkant van de draad eens foto's te nemen. Wel, 't was de eerste maar ook de laatste keer geweest. Als dat de mentaliteit is van de pro's, dan wíl ik er nog geen foto's meer trekken, laat staan er ooit deel van uit maken. Vergis u niet, ik ben een amateur met een gezonde ambitie (heb nog nooit iemand achterna gelopen met mijn foto's - maar fotografeer als hobby - mijn website is daar een verlengde van). Als je dan die hobby eens vanop een andere plaats kan beoefenen, wordt je zowaar vertrappeld door een aantal omhoog gevallen pro's. "As if they own the place, jeez" Of zijn ze misschien vergeten dat ze ooit wellicht zelf als amateur begonnen zijn?? En wat met de betere amateur die de ambitie heeft om naar een semi-pro of pro status te evolueren?
'k zal eens wat zeggen, 't is een circuit mentaliteit. Op een rally is die concurrentie ook 'moordend', maar daar kan je als amateur tenminste nog wel een babbeltje slaan met een pro (wellicht hebben de pro-fotografen hun zaakje daar beter geregeld) - je deelt immers dezelfde passie, fotograferen! En waar er rondjes gereden worden, zijn ze dat 'in my humble opinion' al lang vergeten.

Aan alle amateur fotografen nog even dit: gedraag u, knip geen draden door en aan de buitenkant van de draad zijn zeker zo'n mooie foto's te maken als aan de binnenkant. 'k heb er lang aan getwijfeld of dit kon, maar door omstandigheden, weet ik het wel zeker.

Last edited by Guido; 13-06-2005 at 23:49.
Old 14-06-2005, 20:28
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Een minder kapitaalkrachtig team uit Belcar waarmee ik al eens contact heb, kreeg ooit mijn foto's te zien gemaakt met een analoog toestel. Aangezien dit team liever niet elke race een dure pro-fotograaf inhuurde, werd geprobeerd voor één race een accreditatie te krijgen.
Dit lukte dus niet ...
Dan ga je naar de race en zie je daar een ket lopen van zo'n vijftien jaar en met een Thrustje (Kruidvat ?) bengelend aan de pols ... rond de schouders een fotograafhesje ...

Ik heb zo de indruk dat het protest misschien wel eens gericht is tegen deze misbruiken. Mensen die als enig doel hebben, het eigen album aan te vullen met enkele foto's "van achter den draad" en hiervoor op de een of andere manier een accreditatie krijgen.
Als je probeert een team een plezier te doen en alles wil regelen op een officiele manier, krijg je de deur tegen je neus.
Old 16-06-2005, 23:19
laurent's Avatar
De Paddock Regular

exact wat mij ook hard tegensteekt in het geheel...
Old 17-06-2005, 00:46
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Ik denk dat alles gezegd is. Accreditatie moeten enkel diegenen krijgen die ook daadwerkelijk voor een medium werken dat bezig is met de sport. Niet voor één of andere pipo die nog een paar mooie foto's wil om te showen en dankzij een kennis bij een team accreditatie kan krijgen. Waar gaat het naartoe
Old 17-06-2005, 10:04
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular

Ik heb even afgewacht en wou hier nu toch even wat verduidelijkingen geven.

Ik ben free-lance journalist sinds 1978 bij het toenmalige Keesing Auto Magazine.
Na vier maanden kreeg ik, dankzij het Keesing peterschap, een voorlopige perskaart en na 1 jaar, moest ik alle bewijzen van publicaties binnenbrengen en werd de kaart effektief.
Daarna moest ik elke vijf jaar een volledig dossier binnenbrengen (terecht !) om deze kaart te behouden.
Ik kreeg hierdoor de nodige accreditaties in Zolder, Francorchamps en in het buitenland.
De fotos' , die ik nam, werden enkel en alleen gebruikt voor de tijdschriften .
Inderdaad waren er toen beroepsfotografen die naast mij stonden en hun foto's (duur...) verkochten, maar dit was toen de enigste manier opdat de piloten en sponsors deftige foto's in handen kregen.

Sinds 1990 tot 1998 stond alles op een laag pitje en verkreeg ik, en terecht weinig of geen accreditaties meer.
De enkele artikels die ik schreef, waren juist genoeg om de perskaart te behouden.

Toen ik in 1999 weer de draad opnam bij OldtimerPLUS, heb ik mij overal terug dienen aan te melden EN de bewijzen achteraf sturen van effektieve publicatie.
Daardoor verkreeg ik terug mijn accreditaties in Zolder en in het buitenland.
Zo ben ik in Goodwood de gelukkige bezitter van één van de 50 (VIJFTIG) Photographers Banners die daar worden uitgegeven, EN , gezien de oplage van ons blad (!) slechts voor 1 dag !
Telkens weer vraagt men een copie van de perskaart en het artikel dat het jaar ervoor verschenen is. Op de Nurburgring, zelfde verhaal !
Terecht en zonder commentaar.

Welnu, mijn accreditatie voor de 24 Uren Van Francorchamps ben ik kwijtgespeeld omdat ik verleden jaar er niet in geslaagd ben om in een Oldtimerblad hiervan een VERSLAG te schrijven.
Als houder van een perskaart sinds meer dan 27 jaar vind ik dit enigzins spijtig , maar wel degelijk terecht.

Men moet dus wel oppassen met vluchtige uitroepen te doen !
Er zullen steeds mazen door het net glippen, maar het systeem is wel degelijk onderbouwd !

A ja, PS 1, al de foto's die ik in die jaren heb gemaakt liggen hier bij mij thuis, en zijn nooit verkocht geweest !

PS 2: Ik kan best begrijpen dat het inderdaad pijn doet, als je in de eerste rechts op de Nurburgring of de eerste links in Zolder een persoon met een mini-kodak en geel vestje ziet foto's nemen. Bendenk echter wel wat een enorme informatiebron het internet geworden is, alle deelnemers aan de kwis zullen dit beamen !
Dus denk ik bij mijzelf: het zal wel voor (n)iemand goed zijn.....
Old 19-06-2005, 20:32
strepper strepper is offline
De Paddock Rookie

de volgende column van De Smet "F1 in USA"
Old 19-06-2005, 20:37
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by strepper
de volgende column van De Smet "F1 in USA"

Proficiat, je schrijfstijl gaat erop vooruit... 1 korte zin om iets te vertellen. Nu nog leren hoofdletters te gebruiken en personen met beleefheidsvorm aan te spreken en je kan misschien hier een nuttige bijdrage leveren.
Old 19-06-2005, 23:29
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by fordje
Proficiat, je schrijfstijl gaat erop vooruit... 1 korte zin om iets te vertellen. Nu nog leren hoofdletters te gebruiken en personen met beleefheidsvorm aan te spreken en je kan misschien hier een nuttige bijdrage leveren.
beleefdheidsvorm, zijn we hier niet allemaal vrienden van elkaar? of zijn sommige meer adan anderen?

Old 20-06-2005, 09:28
laurent's Avatar
De Paddock Regular

ik vind die nieuwe column helemaal niet

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules